Kun pelko hallitsee

Re: Kun pelko hallitsee

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 12:52

Sitten sinun on parempi jättää viestini kokonaan huomiotta.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 12:58

Gabriel kirjoitti:Sitten sinun on parempi jättää viestini kokonaan huomiotta.

Katson kuuluvan velvollisuuksiini valvojana lukea palstalle tulleet viestit.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.06.2015 13:22

Kyllästynyt kirjoitti:

Mutta minulla nimenomaan tekee pahaa lukea sinun kirjoituksiasi.

Kyllästynyt-parka, olet lujilla valvojana. Velvollisuudentuntoisena luet kirjoituksia, joiden lukeminen tekee pahaa. Kuinka sinua voitaisiin auttaa?
Kirjoittajien ja heidän tekstiensä muokkaaminen niin, että sinulla valvojana olisi helpompaa, ei liene ratkaisu ongelmaasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.06.2015 13:26

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:1. Se on "kieltääkin" - ei "kieltääkkin".

Kyllästynyt, voisitko jo lopettaa tyhjänpäiväisen jankkaamisesi. En usko, että sinulla kyseessä olisi pakkomielteinen tarve takertua ja
kompuroida kyseisen kielioppivirheen äärellä. Etenkin kun olen huomaavinani, että puutut asiaan toistuvasti mutta samalla valikoiden
näykkimisesi kohteen.

Kerroit jossakin ketjussa jollekin, ettet sinä pure, ja jos tekisit niin, ylläpitäjä laittaisi sinulle kuonokopan. Nyt näykkimisesi on sellaista,
että sivusta seuratenkin tuntuu pahalta; mielestäni voisit tarvita kuonokopan näykkimisen saamiseksi kuriin. Jos et itse pysty hillitsemään
haluasi.

Vastauksessaan (yllä) Kyllästynyt sivuuttaa Mirrin viestin fokuksen.

Kyllästynyt on aiemmin toitottanut, että foorumi on sovinismin linnake.
Miltähän foorumi nyt haisee, kun vaikutusvaltainen kirjoittaja "näykkii" niin,
että "sivusta seuratenkin tuntuu pahalta".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 13:29

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Mutta minulla nimenomaan tekee pahaa lukea sinun kirjoituksiasi.

Kyllästynyt-parka, olet lujilla valvojana. Velvollisuudentuntoisena luet kirjoituksia, joiden lukeminen tekee pahaa. Kuinka sinua voitaisiin auttaa?
Kirjoittajien ja heidän tekstiensä muokkaaminen niin, että sinulla valvojana olisi helpompaa, ei liene ratkaisu ongelmaasi.

En ole parka, enkä (ano)rakkikaan.

Kiitos myötätunnosta, mutta enköhän minä selviä ilman sinun puuttumistasi asiaan jatkossakin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 13:52

Psykopatologia kirjoitti:Vastauksessaan (yllä) Kyllästynyt sivuuttaa Mirrin viestin fokuksen...

Mirri käyttää minua raapimispuunaan.
Psykopatologia kirjoitti:... Kyllästynyt on aiemmin toitottanut, että foorumi on sovinismin linnake...

Sovinismi ja seksismi on edelleenkin palstalla läsnä asenteiden ja eritoten kielenkäytön muodossa.
Tilanne ei tunnu pysyvästi korjaantuvan; kun yksi "akattaja" lopettaa, toinen aloittaa.
Psykopatologia kirjoitti:... Miltähän foorumi nyt haisee, kun vaikutusvaltainen kirjoittaja "näykkii" niin,
että "sivusta seuratenkin tuntuu pahalta".

En osaa sanoa kuka mitäkin on haistavinaan; toiset paskaa, jotkut kusta (minun päästäni).
Sivusta seuranneilla ei ilmeisesti tehnyt pahaa edellä mainitsemani nimittelyn kohdalla, koska eivät he siitä ole mitään sanoneet.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.06.2015 14:20

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri itse käyttää minua raapimispuunaan.

Noin sinun kuvitelmasi mukaan. Käsittääkseni jätät aika järjestelmällisesti noteeraamasta ja ottamasta vastaan viestini, joissa olen jossakin asiassa kanssasi samaa mieltä, tai 'samoilla linjoilla' kanssasi. Hyvä keino ylläpitää kuvitelmaa, jonka mukaan hyökkäilen kimppuusi: jätät vain kaikki muut sinulle kirjoittamani viestit huomiotta etkä ota niitä vastaan, ja huomaat ainoastaan viestit, joissa olen jossakin asiassa kanssasi eri mieltä ja ajattelen toisin kuin sinä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 14:25

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri itse käyttää minua raapimispuunaan.

Noin sinun kuvitelmasi mukaan. Käsittääkseni jätät aika järjestelmällisesti noteeraamasta ja ottamasta vastaan viestini, joissa olen jossakin asiassa kanssasi samaa mieltä, tai 'samoilla linjoilla' kanssasi...

Olet myös ollut kanssani samaa mieltä joistakin asioista, mutta silloin kun sinä et ole samaa mieltä kanssani, sinä väität viesteissäni olevan/niiden sisältävän asioita, tarkoituksia ja elementtejä joita niissä ei ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.06.2015 14:37

Toisin sanoen tulkitsen viestejäsi väärin ja virheellisesti. On hyvin mahdollista, että teen niin.
Mutta onko mahdollista, että sinäkin teet niin; tulkitset toisten viestejä väärin? Vaikkapa Gabrielin viestejä oman mielesi mukaisiksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 14:58

Mirri kirjoitti:Toisin sanoen tulkitsen viestejäsi väärin ja virheellisesti. On hyvin mahdollista, että teen niin.
Mutta onko mahdollista, että sinäkin teet niin; tulkitset toisten viestejä väärin? Vaikkapa Gabrielin viestejä oman mielesi mukaisiksi.

En usko tulkitsevani Gabrielin viestejä "oman mieleni mukaisiksi", koska niiden sisältö (tai laatu) ei juuri tulkinnanvaraa jätä.
Mielestäni kuitenkin suurin ongelma on hänen asenteensa joka tulee ilmi esimerkiksi alla olevissa viesteissä:
Gabriel ketjussa "Mies kärsii kohtukateudesta":
... No, ilmeisesti ylifeministien alergiareaktio, joka hälyyttää heti, tilantesta tai aiheyhteydestä riippumatta.
Nyt ei ole vastassa Kavi, otatko uusiksi vai luovutatko suosiolla?
ja
ketjussa "Kun pelko hallitsee":
... Palautetta on näköjään annettu ja saatu, mutta kirjoitat siitä huolimatta kuin täysi kusipää.

Kummatkin yllä olevat näytteet on osoitettu minulle. Luulen kuitenkin, etten ole ainoa jonka mielestä merkittävä osa hänen viesteistään ovat/ovat olleet epäkorrekteja ja asiattomia.

Lisäksi sanottakoon, että olen itse kehottanut Gabrielia kasvattamaan itselleen aivot sekä "hanki aivot". Asiatonta ja epäkorrektia tuokin, tietenkin, mutta koska miehiä tarkoittavia mutta läheskään yhtä loukkaavia kuin "akka", "eukko", "femakko" jne. ei suomen kielessä ole, nuo olivat ainoat ilmaisut jotka keksin ja jotka loukkaavuustasoltaan vastaavat em. nimittelyjä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 15:05

Harppu!
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.06.2015 15:22

Kyllästynyt kirjoitti:Lisäksi sanottakoon, että olen itse kehottanut Gabrielia kasvattamaan itselleen aivot sekä "hanki aivot". Asiatonta ja epäkorrektia tuokin, tietenkin, mutta koska miehiä tarkoittavia mutta läheskään yhtä loukkaavia kuin "akka", "eukko", "femakko" jne. ei suomen kielessä ole, nuo olivat ainoat ilmaisut jotka keksin ja jotka loukkaavuustasoltaan vastaavat em. nimittelyjä.

Tuossa mainituista minä pidän aivojenhankkimis-, ja niiden kasvattamiskehotuksia kaikkein loukkaavimpina. Sivalluksina, jotka päihittävät mennen tullen niin akat, eukot kuin femakotkin. Kyllästynyt näkee asian toisin ja hänen sanansa on 'laki'; siihen minun lienee tyytyminen. Onneksi voin sentään esittää eriävän mielipiteen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 15:25

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Lisäksi sanottakoon, että olen itse kehottanut Gabrielia kasvattamaan itselleen aivot sekä "hanki aivot". Asiatonta ja epäkorrektia tuokin, tietenkin, mutta koska miehiä tarkoittavia mutta läheskään yhtä loukkaavia kuin "akka", "eukko", "femakko" jne. ei suomen kielessä ole, nuo olivat ainoat ilmaisut jotka keksin ja jotka loukkaavuustasoltaan vastaavat em. nimittelyjä.

Tuossa mainituista minä pidän aivojenhankkimis-, ja niiden kasvattamiskehotuksia kaikkein loukkaavimpina. Sivalluksina, jotka päihittävät mennen tullen niin akat, eukot kuin femakotkin. Kyllästynyt näkee asian toisin ja hänen sanansa on 'laki'; siihen minun lienee tyytyminen. Onneksi voin sentään esittää eriävän mielipiteen.

Ei minun mielipiteeni mikään laki, ei edes "laki", ole.

Tiedän ja myönnän yllä mainittujen kommenttieni olevan loukkaavia, ja tällä hetkellä kadun että tulin niitä käyttäneeksi.
Katumukseni on seuraus siitä, että otsani on Psykopatologian antamien luunappien kirjavoittama.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.06.2015 15:41

Tilanne ei tunnu pysyvästi korjaantuvan; kun yksi "akattaja" lopettaa, toinen aloittaa
mutta on nyttemmin lopettanut akattelun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 15:45

Psykopatologia kirjoitti:Tilanne ei tunnu pysyvästi korjaantuvan; kun yksi "akattaja" lopettaa, toinen aloittaa
mutta on nyttemmin lopettanut akattelun.
Siirtyi "harppuun".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 15:51

Jos nalkutus loppuu niin ei pelkoa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 16:06

Gabriel kirjoitti:Jos nalkutus loppuu niin ei pelkoa.

Sanavalintasi on epäkorrekti.
Lisäksi: Uhkaukset tai vaatimukset tai asiattomaan tapaan esitetyt "edellytykset" tehoavat minuun huonosti - jos lainkaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.06.2015 16:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Jos nalkutus loppuu niin ei pelkoa.

Sanavalintasi on epäkorrekti.
Lisäksi: Uhkaukset tai vaatimukset tai asiattomaan tapaan esitetyt "edellytykset" tehoavat minuun huonosti - jos lainkaan.

Kyllästynyt, mitä sanaa ehdottaisit tilalle?

Suomen sanakirja kertoo näin:
nalkuttaa ärsyttää jotakuta jatkuvasti moittimalla tai valittamalla
räkyttää kuv. haukkua, nalkuttaa, saarnata

Gabrielin käyttämä sana on täysosuma. Sana nalkuttaa ei ole ollenkaan epäkorrekti kertomaan nalkuttamisesta.
Muistelen joskus hikeentyneenä sanoneeni, että sinä kuljet kintereillä ja räksytät...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 16:56

Sateentekijä kirjoitti:Mielestäni saman asian jatkuva toisto nimenomaan negatiivisessa mielessä on nalkuttamista.

Ei kyse ole tuosta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 17:04

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, mitä sanaa ehdottaisit tilalle?

Suomen sanakirja kertoo näin:
nalkuttaa ärsyttää jotakuta jatkuvasti moittimalla tai valittamalla
räkyttää kuv. haukkua, nalkuttaa, saarnata

Gabrielin käyttämä sana on täysosuma. Sana nalkuttaa ei ole ollenkaan epäkorrekti kertomaan nalkuttamisesta.
Muistelen joskus hikeentyneenä sanoneeni, että sinä kuljet kintereillä ja räksytät...

Missasit pointin. Ei ole vähääkään kyse siitä onko sinun, Sateentekijän, Gabrielin tai kenen muunkaan käsityksestä siitä mitä tarkoittaa nalkuttaminen.

Kyse on siitä, että Gabriel viestissään esitti edellytyksen/asetti ehdon - joka samalla implisiittisesti sisälsi uhkauksen/lupauksen siitä, että jos minä en käyttäydy niin kuin hän haluaa, hän aikoo jatkossakin nimitellä minua miksi nyt kulloinkin sattuu tykkäämään.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa