Trisse kirjoitti:No äitini muttei hän ole minua hyväksikäyttänyt. En ymmärrä miksi aina halutaan epäillä hyväksikäyttöä.
possu kirjoitti:Minä en oikein ymmärrä koko kysymystä, että oletko oraalinen vai anaalinen. Siis miten? Eikös tähän olisi jotain testiä, millä sitä voisi mittailla helposti?
Sans nom kirjoitti: Entä, jos sublimoi seksuaalisen vietin luovuudeksi tai henkisiin harrastuksiin?
Sans nom kirjoitti:g e n i t a a l i n e n karaktääri
(kr. gennan tuottaa; lat. genitalis tuottoisa, syntymä-, genitalia sukuelimet), psykoanalyysissa hypoteettinen tai ideaali-karaktääri, joka on täysin ratkaissut Oidipus-kompleksin, läpityöskennellyt pre-genitaalisen ambivalenssin ja saavuttanut post-ambivalentin genitaalisen kypsyyden libido- ja psyko-seksuaalisessa kehityksessään. Hänellä ei ole libidinaalisia fiksaatioita tai sitten niiden jäänteet ilmenevät aikuisena vain sublimoituneessa muodossa.
Erikson (1950) tuo esiin, että jotta genitaalisuudella olisi pysyvää sosiaalista merkitystä, sen ihannetilaan pitäisi sisältyä:
1) orgasmin vastavuoroisuus
2) rakastetun kumppanin kanssa,
3) joka on toista sukupuolta,
4) jonka kanssa yksilö pystyy ja haluaa jakaa keskinäisen luottamuksen ja
5) jonka kanssa yksilö pystyy ja haluaa säädellä a. työn, b. suvunjatkamisen ja c. virkistyksen jaksot elämässään
6) turvatakseen jälkeläisilleenkin tyydyttävän elämän.
Tähän kai pitäisi vielä lisätä, että orgasmi tulisi saada coituksessa vaginaan.
Psykopatologia kirjoitti:Riidankyväjä kuuluttaa, että jos haluaa lutkuttaa kikkeliä tai haluaa sen anaaliin, onkin normaali. No, nuo nyt ovat niitä haaremin meininkejä?!
Sans nom kirjoitti:Ja tositilanteessa ollaan kauhusta kankeita!
Jukka Pentti kirjoitti:Esileikissä voi esim. työntää peniksen naisen suuhun, mutta onko se oraalista miehen kannalta?
Psykopatologia kirjoitti:Ei kai, vaan useimmiten fallista. On kuitenkin oiva neuvo se, että kannattaa (useimmiten) käyttää omaa penistä.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa