Mirri kirjoitti:Ne 'herkkikset', jotka eivät kykene, ovat sairastumisvaarassa, jos tuntevat kovaa painetta pakottautumiseen ja totuttautumiseen. Ja noin etenkin kasvuvuosina; aikuisina ja vanhetessa ollaan jo vahvempia.
Lisäys: juuri lasten ja muiden kasvuikäisten 'herkkisten' vuoksi herkkyyden tunnistaminen on tärkeää. Jos tunnistettaisi ajoissa, syntyisi vähemmän vaurioita ja psyykkisiä ongelmia.
Sateentekijä kirjoitti:Jill kirjoitti:...Eikä masennus ole ihmisen huonoutta, vaan yleensä se on herkkyyttä reagoida voimakkaasti ympäristön yllykkeisiin.
Hilppa kirjoitti:
"Vastustan ihmisen arvioimista hyvyys — huonous –asteikolla. Eikä kai kukaan ole sellaista vakavissaan esittänytkään. Sen sijaan jonkun heikkouden määritteleminen herkkyydeksi on myös ehkä jossain määrin haitallista ja itse ilmiön jäsentelyn hautaamista epämääräisyyteen ja epäselvyyteen."
Sateentekijä kirjoitti:
_Hilppa, mihin sinä vetäisit rajan herkkyyden ja heikkouden välille? Mielestäni se on veteen piirretty viiva, eri yksilöillä hyvinkin vaihteleva.Joillakin tuskin edes näkyvä...
Psykopatologia kirjoitti:Herkkyys on hyvä asia edellyttäen että siihen ei liity masennustaipumusta tms.
Kaavamaisesti => luja minuus (ego) ja heikot suojautumis-prosessit (defenssit).
Jill kirjoitti:"Eikä kukaan voi perustella omaa käytöstään herkkyydellään tai sairaudellaan."
Eikä se,että itselle on jonkin sortin trauma herkkyydestä puhuminen. Saa olla peruste töykeydellle.
Jill kirjoitti:Minä olen herkkä suhteessa muihin.
Mutta ei minun tarvitse sinua enää ottakaan ns huomioon koska en tule toimeen töykeiden tai kovien ihmisten kanssaJohtuen omista kokemuksistani.
Jill kirjoitti:En pidä siitä, että oma mielipiteeni jyrätään mitätöidään tai teilataan ja omaa mielipidettä tuodaan esiin vähän tyyliin että kirjoitan tunteeomaista epäselvää yms. Kun nämä tietoni perustuvat omiin tuntemuksiin ja kokemuksiin.
Mielipide voidaan ilmaista niinkin ettei toisen mielipidettä mitätöidä.
Asiasta toiseen. Minä en enää jaksa tästä aiheesta kirjoittaa.
Palattaisiko melankoliaan ja muuhun. Tämä eksyi nyt kinasteluun ja olen itse siihe syypää.
Psykopatologia kirjoitti:Jill kirjoitti:Hyvähän se, jos ei ole kokenut masennusta, enkä suosittele sitä kellekään.
Joskus saattaa kestää kauan ennenkuin paranemista tapahtuu.
Eikä masennus ole ihmisen huonoutta, vaan yleensä se on herkkyyttä reagoida voimakkaasti ympäristön yllykkeisiin.
Mutta vain hysteriformisessa masennuksessa.
Jill kirjoitti:Nähän kirjoitin että mielipiteen voi ilmaista toisen mielipidettä kunnioittaen. En ole vaatinut sinua yhtymään omaani.
MIKSI JATKAT TÄTÄ.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa