"että minua näin rangaistaan"

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.12.2013 15:05

Pinja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Poistin Leten huonon käytöksen vuoksi, en opin.

Johan vasta hänen asiattomuutensa tuli (taas) esiin.

Annat hänelle siis toisen mahdollisuuden. Toivottavasti hänen oppiinsa ei kuulu kyseinen huonokäytöksisyys.

PP antaa kaikille toisen ja kolmannenkin (trisse on rekisteröitynyt ties kuinka monta kertaa!) mahdollisuuden. Hänen tapoihinsa ei ole kuulunut laittaa estoja uudelle rekisteröitymiselle.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Lette » 21.12.2013 11:37

""
Rane kirjoitti:Ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta mielipiteiden takia ei pitäisi ketään ajaa pois palstalta. "Ilmeisesti tämä palsta on kuitenkin sellainen, joka hyväksyy vain tietynlaiset ihmiset. Eihän täällä uskalla omia mielipiteitä edes kertoa, kun jo heti hyökätään kimppuun. En minäkään ole kertonut mitään mistään itselleni tärkeistä asioista, koska tiedän, ettei minun ajatuksiani hyväksytä. Kokemusta on.

Kiitos Rane. Ei kannata kertoa mitään henkilökohtaista, se tulkitaan helposti "julistukseksi".
Sanon tämän: en ole trilogi, ns. analyytinen trilogia on minulle kapea-alainen ideologia.
En kannata myös mitään uskontoa, vaan olen kaikkien ulkopuolella. Olen oma itseni.
Joka muuta väittää, puhuu omiaan. Ketju "Miten kasvattaa ei ole trilogiaa". Mitä se on,
paljastuu ketjun lopussa.
Lette

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.12.2013 12:32

Lette kirjoitti:Sanon tämän: en ole trilogi, ns. analyytinen trilogia on minulle kapea-alainen ideologia.
En kannata myös mitään uskontoa, vaan olen kaikkien ulkopuolella.

Pidät kuitenkin paljon esillä analyyttista trilogiaa ja siteeraat sen oppeja. Kerrot myös olleesi 'psykoanalyyttisessa' terapiassa, joka edustaa 'integraalista psykoanalyysia' eli analyyttista trilogiaa.

Aloittamassasi kasvatus-ketjussa heti ensimmäisessä viestissäsi siteeraat Pertti Simulaa, joka on Suomessa analyyttisen trilogian keulahahmo ja sen oppeja edustavan Conscientian perustaja ja johtaja - ja tituleeraa itseään psykoanalyytikoksi, mitä hän ei ole muutoin kuin Norberto Keppen oppien mukaan.

Ehkä olet niin hurahtanut kyseiseen oppiin, ettet tunnista trilogistia itsessäsi, mutta analyyttisen trilogian oppeja sinä kuitenkin kirjoituksissasi (ja siteerauksissasi) julistat.
Täältä löytyy analyyttisesta trilogiasta tekstiä, joka on kuin suoraan sinun ajatuksiasi - inversioineen kaikkineen:
http://www.analyyttinentrilogia.net/saty.html
Mirri

ViestiKirjoittaja Lette » 21.12.2013 12:58

Pertti Simula ei edusta Analyyttistä trilogiaa Suomessa eikä muuallakaan.
Conscientia menetelmä ei ole Analyyttistä trilogiaa.
Et tiedä mistään mitään. Matkusta Brasiliaan, joa haluat oppia trilogiaa.
Suomessa ei ole Analyyttistä trilogiaa.
Lette

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.12.2013 13:48

Lette kirjoitti:Pertti Simula ei edusta Analyyttistä trilogiaa Suomessa eikä muuallakaan.
Conscientia menetelmä ei ole Analyyttistä trilogiaa.
Et tiedä mistään mitään. Matkusta Brasiliaan, joa haluat oppia trilogiaa.
Suomessa ei ole Analyyttistä trilogiaa.

http://www.analyyttinentrilogia.net/
http://www.analyyttinentrilogia.net/kirjat.html

14.13. Lisäys: Lette, valehteletko sinä?
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 21.12.2013 15:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.12.2013 13:51

Lette pieni vinkki: PP:ialle ainakaan ei kannata huutaa, hän ei pidä siitä ja käy kuten viimeksi, kun hänelle huusit.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.12.2013 18:47

Lette kirjoitti:Sanon tämän: en ole trilogi, ns. analyytinen trilogia on minulle kapea-alainen ideologia.
En kannata myös mitään uskontoa, vaan olen kaikkien ulkopuolella. Olen oma itseni.
Joka muuta väittää, puhuu omiaan. Ketju "Miten kasvattaa ei ole trilogiaa". Mitä se on,

Lette, kaivoin esille pari viestiäsi vuodelta 2009:
Termi peilaus pitäisi tässä tekstissä olla sisäänpäin peilaaminen. Huomasin sen jälkeenpäin. Vierasperäisiä termejä käytetään Analyyttisessä trilogiassa hyvin vähän, asia kerrotaan sanoin. Mielestäni ne vievät asiaa sivuun, jatkossa en käytä niitä kirjoituksessani.
Myöskään ei juuri käytetä muitakaan nimityksiä. esim. persoonalisuushäiriötä en ole ikinä kuullut kuin täällä. Mielestäni näillä luokitellaan ihmisiä ja herätetään ennakkoasenteita.
Integraalinen psykoanalyysi
"Tietoisuus määrittyvänä tiedostamattoman vastakohdaksi on eri kuin kyky itsen tunnistamiseen, oletan."
Tietoisuus sisältää tietoisuutta itsestä, muista ja yhteiskunnasta.

Olen kirjoittanut integraalisen psykoanalyysin pohjalta joka kohdistuu yksilöön ja yhteiskuntaan sisältäen myös henkisyyden.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6664800

En usko, ettetkö sinä edelleen kirjoittaisi nimenomaan analyyttisen trilogian/integraalisen psykoanalyysin pohjalta; niin täällä kuin Suomi24-foorumilla ja muualla.
Edustat keppeläisyyttä siinä kuin Pertti Simulakin - vaikka hän on ilmeisesti hakenut oppinsa ja 'psykoanalyytikon pätevyyden' suoraan Norberto Keppeltä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.12.2013 19:02

Nyt on Leten rehellisyys koetuksella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.12.2013 19:13

Lette kirjoitti:Ketju "Miten kasvattaa ei ole trilogiaa". Mitä se on,

Mielenkiintoista! Olet siis suunnitellut (!) ketjun alusta loppuun? Milloin se loppuu?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.12.2013 19:15

Eikö se ole aivan sama minkä ideologian mukaan Lette täällä kirjoittaa, kun oppeja saa täällä edustaa. Valehdellakin täällä saa niin kuin haluaa. Ette voi pakottaa Letteä puhumaan totta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.12.2013 19:48

Ei kai 'oppien edustamisessa' tällaisella foorumilla sinänsä ole mitään pahaa tai väärää; kunhan edustaja olisi valmis keskustelemaan ja hyväksymään myös eriäviä mielipiteitä. Käytännössä 'oppien edustaminen' menee valitettavan herkästi julistamisen puolelle - julistaminen ei ole keskustelua nähnytkään. Vielä ikävämpää on, jos ja kun julistaja yrittää kivenkovaan väittää, ettei hän mitään julista, eikä edes edusta mitään oppia tai ideologiaa.

Olisi reilumpaa suoraan kertoa omien kirjoitusten pohjautuvan johonkin oppiin, kuten Lette on aikanaan näköjään toisella foorumilla kertonutkin. Jos ymmärsin oikein hänen silloiset viestinsä. Lisäksi olisi tietysti reilua kertoa omien tekstien lähteet, jos kirjoitus ei ole syntynyt omasta päästä, vaan käytetään jonkun toisen ajatuksia ja tekstejä.

Tässä on toinen saman asian julistaja, mutta hän julistaa Letteä asiallisemmin; on pannut näkyviin käyttämänsä lähteet:
Analyyttinen trilogia eli integraalinen psykoanalyysi on tiede, jota monet pitävät 21. vuosisadan psykoterapiana ja sosioterapiana. Tätä taloutemmekin poikkitieteellistä lähestymistapaa kutsutaan trilogiaksi, koska se käsittelee ihmisen kolmea peruselementtiä: tunteita, ajatuksia ja toimintaa, joita tutkitaan ja kuvataan teologian, filosofian ja kokeellisen tieteen alueilla.
Analyyttinen trilogia on psykososiaalisen sairauden syyn tutkimusta niin yksilön kuin yhteiskunnankin tasolla, sekä uudenlaista hoitoa ja ratkaisuja: psykoterapiaa sekä trilogista asumista ja etenkin yrityksiä, sen mukaista yhteiskuntajärjestystä.

Monet ongelmat ja probleemat ovat vaivanneet ihmiskuntaa ikiajoista alkaen. Ongelmien luonne vain on vaihdellut aikojen saatossa. Aina kun joitakin ongelmia on kyetty osittain ratkaisemaan, on vähitellen ilmaantunutkin vain yhä uusia vaikeuksia, jotka ovat vain entisestäänkin pahentaneet tilannetta.
Sairaus, nälkä, köyhyys, sodat, neuroosit, psykoosit, huumeet ja alkoholi, laajalle levinnyt alikehittyneisyys, epäoikeudenmukaisuus, valtaa pitävän vähemmistön harjoittama ihmisten hyväksikäyttö ja orjuuttaminen - kaikki nämä luonnehtivat elämää kaikkialla maapallollamme.

Kuitenkin tiedetään ja pystytään todistamaan, että maaperästä on saatavissa kaikki välttämättömät luonnonvarat, jotta jokainen ihminen voisi elää erittäin hyvää ja yltäkylläistä elämää. Jos ihminen saa vapaasti käyttää älyään ja luovuuttaan ja ahkeroi, hän kykenee nopeasti saavuttamaan parhaan mahdollisen tietämyksen tason teknologiassa sekä kulttuurin ja sosioekonomisen elämän alueilla.

Nälkä ja sairaudet olisi voitu poistaa maan päältä. Jos olisimme hyödyntäneet luonnonvarojamme oikein, olisimme voineet matkata maailmankaikkeudessa yleisestikin jo aikaa sitten, ja elämänlaatumme olisi uskomattoman korkea. Jos ihmiskunta omaksuisi yleisesti trilogisen asenteen, voitaisiin tieteen, filosofian ja henkisyyden (+hengellisyyden) alueet yhdistää, jolloin sen tiedostamisen kautta pystyttäisiin myös psykososiopatologiaa korjaamaan.

Nykyisin ratkaisemattomina pidetyt ongelmat pystyttäisiin ratkaisemaan nopeasti. Tähän tarvittaisiin vain asioihin kunnollista paneutumista, rehellisyyttä ja hyvää tahtoa. Tällöin kansalaiset - ei "kyynärpäätaktikot", ahnehtijat eivätkä epäinhimilliset ihmiset - voisivat ottaa vallan itselleen takaisin, he voisivat ottaa vastuulleen yhteiskunnan valvonnan ja syrjäyttää korruptoituneet, vain omaa etuaan ajavat ryhmät ja puolueelliset puolueet ja yksilöt, ne joilla nyt on epäoikeudenmukaisesti sosioekonominen valta käsissään.
Analyyttisen trilogian on kehittänyt psykoanalyytikko, sosiologi, tri Norberto R. Keppe vähentääkseen inhimillistä kärsimystä, ratkaistakseen siihen johtavia syitä.

Huolimatta siitä, mihin jotkut ihmiset saattavat ajatella tuon nimen viittaavan, analyyttinen trilogia ei ole uskonto eikä vain monimutkainen teoreettinen menetelmä. Päinvastoin se on selkeää, laaja-alaista, käytännössä varmistettua tiedettä. Kaikenikäiset ihmiset sukupuoleen, ammattiin tai rotuun katsomatta voivat ymmärtää sitä helposti, jos he alkavat sitä tutkia ja soveltaa käytäntöön, politiikkaan, jne. Sen koko teorianmuodostus ja menetelmä ovat tulosta monien alojen tutkimuksista, jotka täyttävät tieteelliset kriteerit.

Analyyttinen trilogia on tänään psyko-sosioterapiaa, eli se toimii sekä yksilön psykologisten ongelmien kartoitukseksi ja ratkaisemiseksi että sellaisten ongelmien käsittelemiseksi, jotka ovat luonteeltaan kasvatuksellisia, sosiaalisia, taloudellisia, poliittisia tai henkisiä - jopa hengellisiäkin. Lyhyesti sanoen: se toimii tuloksellisesti lähes kaikilla inhimillisen mielenkiinnon alueilla tarkoituksena parantaa ihmisten, koko ihmiskunnan elämisen laatua ja elinehtoja.

Ilkka Hyttinen

Lähde: Norberto R. Keppe: TYÖ JA PÄÄOMA
Cláudia Bernhardt Pacheco: ANALYYTTISEN TRILOGIAN/INTEGRAALISEN PSYKOANALYYSIN ABC

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3890773

Tekstin kirjoittaja on avoimesti trilogisti; toisin kuin Lette, joka julistaa foorumeilla samaa asiaa, mutta minun mielestäni erittäin kierosti. Moisen kieroilun ja 'pakkosyötön' ilmeneminen harmittaa etenkin mt-aiheisilla palstoilla. Lette toimisi reilusti ja asiallisesti, jos hän kirjoittaisi niin avoimesti, että lukijoilla olisi mahdollisuus selvittää tarkemmin mistä viitekehyksestä hänen idealistisilta kuulostavat tekstinsä nousevat.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 21.12.2013 22:57

Minua Leten kirjoitukset eivät harmita.
Rane

ViestiKirjoittaja Maaria » 21.12.2013 22:59

No ei minuakaan erityisemmin, jokaisessa joka tännekin kirjoittaa
on varmasti oma tyylinsä...
Maaria

ViestiKirjoittaja Rane » 21.12.2013 23:14

Pinja kirjoitti:Ei toisten ajatuksia tarvitse aina hyväksyä eikä aina omiakaan, jos niissä ei ole mitään järkeä. Ihmettelen vain kuinka olet mennyt niin lankaan Leten jutuista, kun ne jutut on enemmänkin naisen suuhun tyypillisiä tunnehömpätyksiä. Oletko tunteellinen mies? Saa olla tunteellinen mies, vaikka sitä vähän ihmettelenkin.

Minä olen nainen. Luulin, että se olisi jo kaikille selvää.

Wikipedia:
Rane on suomalainen miehen ja naisen etunimi. Vuoden 2012 loppuun mennessä Rane-nimen on saanut noin 55 suomalaista, joista noin 35 miehiä ja 20 naisia.
Rane

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.12.2013 23:17

Rane kirjoitti:Minua Leten kirjoitukset eivät harmita.

Ei minuakaan. Lisäksi mitä vähiä olen lukenut tältä palstalta viime aikoina, niin Rane on niitä harvoja selväjärkisiä ja edes jotenkin neutraalin näkökulman valitsevia.
Hermes

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.12.2013 23:17

Aha, luulin yksioikoisesti miehen nimeksi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.12.2013 23:27

Pinja kirjoitti:Aha, luulin yksioikoisesti miehen nimeksi.

Se on liian apstraktia ajattelua, nimimerkin käyttäjä voi olla taiteilia tai hänellä voi olla luonnostaan tuollainen nimi. Kannattaa juosta PP:n turvaan kysymään neuvoa!
Hermes

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.12.2013 23:29

Hermes kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Aha, luulin yksioikoisesti miehen nimeksi.

Se on liian apstraktia ajattelua, nimimerkin käyttäjä voi olla tailia tai hänellä voi olla luonnostaan tuollainen nimi. Kannattaa juosta PP:n turvaan kysymään neuvoa!

En tiedä sinustakaan, että oletko nainen vai mies, mutta arvelen olevan mies. PP:ia onko Hermes mies vain nainen?
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.12.2013 23:31

Minä harvemmin luen Leten kirjoituksia, kun en ole kokenut saavani niistä mitään.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.12.2013 23:32

Hermes kirjoitti:
Rane kirjoitti:Minua Leten kirjoitukset eivät harmita.

Ei minuakaan. Lisäksi mitä vähiä olen lukenut tältä palstalta viime aikoina, niin Rane on niitä harvoja selväjärkisiä ja edes jotenkin neutraalin näkökulman valitsevia.

Onneksi tällaisella foorumilla kirjoittavien ei tarvitse olla selväjärkisiä. Siksi kai Lettekin saa julistaa elämänkatsomustaan ja ihmiskäsitystään täällä suht vapaasti.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa