Nettikiusaaja pyysi uhriltaan anteeksi

Re: Nettikiusaaja pyysi uhriltaan anteeksi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.10.2013 20:56

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Ennen rekisteröitymistäni tapahtuneiden asioiden suhteen olen siis toisen käden tiedon varassa. Ehkä näkisin / olisin nähnyt asiat toisin, jos olisin ollut paikalla koko ajan. Mene ja tiedä. Kyllästyneen kirjoittelu on kuitenkin koko sen ajan, mitä minä olen kuvioissa pyörinyt, ollut sävyltään aggressiivista, yläpuolelle asettuvaa milloin kenenkin tuomarointia. Sellainen ei ole omiaan herättämään ainakaan minussa myötätuntoa eikä pyrkimystä asettua niin käyttäytyvän ihmisen asemaan. Mitään inhimillistä hän ei ole tuonut itsestään esiin. Olen kykenemätön kokemaan empatiaa ihmistä kohtaan, joka on aina oikeassa, tietää kaiken ihmisistä, joita ei ole koskaan tavannut, eikä anna itsestään mitään muuta kuin loukkauksia...

Kukas se oikeastaan onkaan asettunut muiden yläpuolelle?
Minun mielestäni yllä oleva on selkeä esimerkki sinun tavastasi esiintyä jonkinlaisena ylimpänä tuomarina ja/tai asiantuntijana.
Mutta miten tahansa; minun mielestäni ketään ei saa kiusata, ei edes niitä joista ei pidä.
Sinä Helmenkalastaja olet jopa hyväksynyt nettipalstan sääntöjen taannehtivan tulkitsemisen - vain sillä perusteella että halusit päästä minusta eroon.
Ei kuulosta kovin objektiviiselta arvioilta nuo sinun tulkintasi ja sovelluksesi yleisistä oikeudenmukaisuusperiaatteista.

"Kuvaukseni" sinusta oli tarkoitettu selittämään, miksi et ole onnistunut herättämään minussa empatiaa kiistatilanteissa muiden kulloisenkin palstan käyttäjien kanssa. Et tosin liene pyrkinytkään herättämään empatiaa; muuten viestintäsi olisi ollut erilaista.

Olen samaa mieltä siitä, että ketään ei saa kiusata, ei edes niitä, joista ei pidä. Sinun sanomanasi se tuntuu tekopyhältä, kun on seurannut sinun kirjoitteluasi Tristanille. Jos sinä koet minun kiusanneen sinua (tai jotakuta muuta), voinet sanoa minusta samaa.

Tuosta nettipalstan sääntöjen taannehtivasta tulkitsemisesta olen sanonut, että jos sellaista on tapahtunut, se on ollut väärin. En siis ole hyväksynyt sitä. En ole myöskään missään vaiheessa vaivautunut perehtymään siihen, missä järjestyksessä asiat ovat tapahtuneet. Sinä taidat viitata siihen, kun olen omana käsityksenäni esittänyt, että bannaamisesi tuntui niin väistämättömältä, etten pitänyt kovin merkittävänä sitä, tapahtuiko se kaksi tuntia aiemmin vai myöhemmin. Toki ymmärrän tuohtumuksesi ja se on mielestäni jopa oikeudenmukaista, jos järjestys oli se, mitä sanot. Sinulle kyse oli periaatteesta ja siinä mielessä olet ehdottomasti oikeassa. Minulla taitaa olla vähän laiska omatunto joissakin asioissa. Olen pahoillani, jos siitä on koitunut sinulle haittaa.

Kyllästynyt kirjoitti:Uskotko sinä Helmenkalastaja olevasi oikeassa noissa syytöksissä, etten ole koskaan antanut itsestäni mitään muuta kuin loukkauksia, tai etten ole tuonut itsestäni esiin mitään inhimillistä?
Tai,,, tyhmä kysymys... Tietenkin sinä uskot, kun kerran tuollaista julkisesti esität.

En usko. Tuo oli liioittelua. Tarkoitin tuolla sitä, että sinusta on saanut kiskoa hohtimilla esiin esimerkiksi sen, mitä nuo toistelemasi sinuun kohdistuneet loukkaukset, solvaukset yms. ovat saaneet sinussa aikaan. Jos tällaisia "tunnustuksia" ei sinusta olisi kaivettu esiin, olisi ainakin minulle sinun oman toimintasi perusteella jäänyt käsitys, että ne ovat aiheuttaneet veristä loukkaantuneisuutta, johon sekoittuu suurta raivoa. Koska raivo on tullut ulos, on minussa syntynyt käsitys, että olet enemmän kuin kykenevä ja halukas puolustamaan itse itseäsi etkä muiden apua siihen tarvitse. Kun joskus - muistaakseni - olen yrittänyt esittää, että vikaa voisi olla vähän molemmissa osapuolissa, niin kuin ihan oikeasti on ainakin 90:ssä prosentissa kaikista aikuisten keskinäisistä riidoista, olen saanut sinulta päälleni syytöksiä ja vihaa. Sekään ei ole omiaan kannustamaan puolustamaan. Minulla kun on suuri taipumus ja halukin nähdä asioita molempien osapuolten kannalta. Eli ihan oikeasti en pidä itseäni tuomitsevana. Sinulla tietysti voi olla täysin eri käsitys. Olen kuitenkin pyrkinyt parhaani mukaan selittämään omia käsityksiäni. Tiedän, ettet sitä arvosta, mutta aina välillä tulee vastustamaton tarve pistää lusikkansa soppaan, vastoin parempaa ymmärrystään.

Kyllästynyt kirjoitti:Myöhemmin [---] Janne Pöyhtärin vakiovastaus valituksiini oli: "Älä lue palstaa jos nimittely sinua häiritsee."

Koska saamani vastaanotto Tristanin ansiosta oli niin vihamielinen, en katsonut turvalliseksi kertoa itsestäni kovin paljoa, koska Tristan käytti kaikkea kertomaani kiusaamiseen, herjaamiseen ja solvaamiseen.

Ymmärrän tuon paremmin kuin hyvin (sen vuoksi en itsekään enää kerro omista asioistani juuri mitään; en tosin pelkää tuossa mielessä Tristania)! En kuitenkaan ole ollut kuvioissa siinä vaiheessa, kun Tristan on tuollaista tehnyt. Eli minun alkuperäinen käsitykseni riidoista perustui teidän manifestiin viestintäänne, josta ei ottanut selvää, kellä oli yliote ja kuka oli altavastaajana.

Kyllästynyt kirjoitti:Aggressiivinenkin varmaan olen, johtuen saamastani vastaanotosta sekä siitä, miten muut palstalaiset ovat Tristanin ja muiden kiusaamista harjoittaneiden kirjoittajien tekoihin suhtautuneet. Tässä viittaan nyt sinuun Helmenkalastaja: Sinä et puuttunut kiusaamiseen, vaikka selvästi sen näit. Ja miksi et puuttunut, niin kuin yllä tulee esille; sinun mielestäni minä en ollut ansainnut puolustamista. Ainakin minusta tuntuu, että olit tyytyväinen siihen, että minua kiusattiin.

Ikävää, jos sinusta tuntuu tuolta! Minä en tietenkään ole enkä ole koskaan ollutkaan tyytyväinen siihen, että sinua on kiusattu! Sinä kuvittelet, että koen sinua kohtaan suurta antipatiaa (olet sen sanonut monta kertaa). Se ei pidä paikkaansa. Käytöksesi ottaa minua aivoon silloin, kun joku sinun erityishuomiosi kohteeksi joutunut aloittaa täällä ketjun tai kommentoi johonkin ketjuun jotakin, johon sinä katsot asiaksesi vastata Asian vierestä mollaamalla kyseistä henkilöä ja kyseenalaistamalla tämän oikeuden olla oikeastaan mitään mieltä mistään...

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Olen kykenemätön kokemaan empatiaa ihmistä kohtaan, joka on aina oikeassa, tietää kaiken ihmisistä, joita ei ole koskaan tavannut, eikä anna itsestään mitään muuta kuin loukkauksia...

Ja minä olen kykenemätön tuntemaan minkäänlaista empatiaa sellaista ihmistä kohtaan joka aloittaa tutustumisen solvaamalla minua "löysäpilluinen huora, haisevapilluinen huora, kusipää-idiootti-narttu" jne.
Ilmeisesti sinä oletat, että sinulla on oikeus katsoa sivusta kun minua kiusataan, koska minä en käyttäydy sinun mieleiselläsi tavalla. Minä kuitenkin olen sitä mieltä, että olipa kiusaamisen kohde kuka tahansa tai minkälainen tahansa, kiusaamista ei pidä koskaan katsoa sivusta siihen puuttumatta.
Sinä Helmenkalastaja katselit sivusta pitkään, luullakseni useita vuosia.

Minun mielestäni sinua ei kiusata enää. Saat yllesi paskaa silloin, kun olet itse ollut epäoikeudenmukainen. Sinun suhtautumisesi Tristaniin näyttää siltä, että suorastaan pyrit provosoimaan hänet sanomaan jotakin sellaista, josta sinä sitten saat taas oikeuden loukaantua ja todeta kuinka hirveä Tristan on. Sinä tiedät, että sinulla on häneen sellainen valta, ja käytät sitä hanakasti. Ja koska teet niin, en kykene objektiivisesti arvioimaan, millainen Tristan olisi, jos hänet jätettäisiin rauhaan ja kohdeltaisiin häntä yhtenä käyttäjänä muiden joukossa silloin, kun hän ei ole niin sanotusti tehnyt mitään. Teillä Tristanin kanssa on jokin kammottava suhde, josta kumpikaan ei ole valmis päästämään irti. Minun nähdäkseni siis.

Kyllästynyt kirjoitti:Toiset arvioitkoon sen, olenko antanut itsestäni mitään vai olenko raakalainen joka hyökkää viattomien ihmisten kimppuun ja raatelee heidät palasiksi - sillä tuollaiseksi Helmenkalastaja on minut yllä todennut.

Arvioikoot toiset myös sen, olenko tosiaan yllä todennut Kyllästyneen tuollaiseksi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kuutar » 13.10.2013 21:15

Et ole Kyllästynyt millään tavoin perustellut, miten työssäkäyminen lisäisi työtä. Niin ei todellakaan näytä olevan, koska jatkuvasti jo korkeasti koulutettujakin irtisanotaan. Jos palkat eivät riitä elämiseen, niin sitten ei myöskään saada riittävästi verotuloja. Työpaikkoja on myös paljon vähemmän, kuin mitä on työnhakijoita. Ei se ole millään tavoin työttömien syytä, eikä varsinkaan niiden työttömien, joilla on vielä terveysongelmia ja siksi vaikeaa löytää työtä.

Ja miksi ihmeessä työnantaja palkkaisi mt-taustaisen, kun voi yhtä pienellä palkalla palkata terveen pitkäaikaistyöttömän?
Kuutar

ViestiKirjoittaja untuva » 13.10.2013 21:17

Onko teidän pakko yrittää olla väleissä kaikkien kanssa?
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2013 21:33

trisse kirjoitti:Unohdin varmaan. Miten minä häntä solvasin? (En oo toivottavasti näin dementoitunut kun miltä vaikutab ja kun kerrot niin muistan kyllä. Minä muistan äkkiseltään vaan kaakao-nalle puh viestit).

Näin:
Haista pitkä paska saatanan omahyväinen vittupää ukko!

Toinenkin viesti oli, mutta se ei taida enää olla löydettävissä. Tuo räväkämpi on tallella, koska jotkut kirjoittajat olivat ottaneet sen omiin viesteihinsä siteerauksena. Löytyy tästä ketjusta ja kirjoituspäivä on eilinen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2013 04:05

Trisse, toivottavasti et luule, että nettifoorumin ylläpitäjää saa solvata rauhassa ilman sanktioita. Luulen, että sellaiset nettifoorumit ovat aika harvassa. Kuten vanha sanonta kuuluu: ei kannata purra kättä, joka tarjoaa leipää. Se pätee esimerkiksi työelämässä, mutta mielestäni se voi päteä myös nettifoorumeilla.
Edelleen arvelen, että juuri ylläpitäjän solvaamisella on osuutensa saamaasi kirjoituskieltoon. Voihan olla, ettei se ole ollut ainoa syy, mutta luulen, että aika painava syy kuitenkin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Golden flower » 14.10.2013 08:07

Tämä ketju on ollut omiaan valottamaan tätä tilannetta, jossa eniten minua oikeastaan ihmetyttää Pertin toiminta. Haluaisin ajatella, että hän toimisi vastuullisen asiantuntijan lailla tässä, mutta minulle palstalaisena moni asia näyttäisi sotivan sitä vastaan. Tuntuu, että hän on joko jonkinlaisessa riippuvuussuhteessa Kyllästyneeseen palstan ylläpidon takia tai sitten kyse on jonkinlaisesta hoitosuhteesta ja hän hoitaa (minulle käsittämättömällä tavalla) Kyllästynyttä Tristanin kustannuksella tai sitten hänellä on jokin sokea piste tässä (omia kaunoja tms. Tristanin suhteen), kun muuten kuitenkin on ihan järkevän oloinen henkilö. Toivon, että hänellä olisi "puhtaat jauhot pussissa", koska on kuitenkin avainasemassa (myös ratkaisunavaimet näkisin olevan hänen kädessään) tässä konfliktissa, eikä käytä asemaansa väärin omien tarpeittensa pohjalta.

Itse olen ollut rekisteröityneenä tukarille todennäköisesti vuodesta 2003 alkaen, tai mahdollisesti jo aiemminkin. En ollut kovin aktiivinen kirjoittelija, enkä edes muista omaa nimimerkkiäni.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.10.2013 11:30

Jos esimerkiksi Nuorgamista löytyisi kultaa, sinne syntyisi erilaista teollisuutta.
Duurarit tarvitsisivat kapakan, ilotalon ja kirkon sekä näiden myötä muita
duunareita tyydyttämään ko. oheispalvelut. Seriffikin tarvittaisiin ja
rautakauppa ym.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2013 11:40

Kyllästynyt kirjoitti:Tarkoitan sinun (minulle osoittamiasi) solvausviestejä. Jos pidät Tristanin kirjoitamia solvausviestejä hymyilyttävinä (=huvittavina/hauskoina/viihdyttävinä), on mahdollista, että sinun mielestäsi omatkin solvausviestisi ovat sitä olleet - tai ettet ainakaan lainkaan tajua, etteivät solvausviestit missään olosuhteissa, missään yhteydessä tai mistään syystä ole hymyilyttäviä (kuin korkeintaan niiden mielestä jotka eivät niiden vahingollisuutta tajua).

Millä tavalla esim puheena oleva Trissen viesti oli vahingollinen?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2013 12:08

Golden flower kirjoitti:Tämä ketju on ollut omiaan valottamaan tätä tilannetta, jossa eniten minua oikeastaan ihmetyttää Pertin toiminta. Haluaisin ajatella, että hän toimisi vastuullisen asiantuntijan lailla tässä, mutta minulle palstalaisena moni asia näyttäisi sotivan sitä vastaan. Tuntuu, että hän on joko jonkinlaisessa riippuvuussuhteessa Kyllästyneeseen palstan ylläpidon takia tai sitten kyse on jonkinlaisesta hoitosuhteesta ja hän hoitaa (minulle käsittämättömällä tavalla) Kyllästynyttä Tristanin kustannuksella tai sitten hänellä on jokin sokea piste tässä (omia kaunoja tms. Tristanin suhteen), kun muuten kuitenkin on ihan järkevän oloinen henkilö. Toivon, että hänellä olisi "puhtaat jauhot pussissa", koska on kuitenkin avainasemassa (myös ratkaisunavaimet näkisin olevan hänen kädessään) tässä konfliktissa, eikä käytä asemaansa väärin omien tarpeittensa pohjalta.

Itse olen ollut rekisteröityneenä tukarille todennäköisesti vuodesta 2003 alkaen, tai mahdollisesti jo aiemminkin. En ollut kovin aktiivinen kirjoittelija, enkä edes muista omaa nimimerkkiäni.

Kysymyksessä on tukiasema.net (ei tukiasema.org), josta kaikki alkoi. Itse olin tukiasema.netissä jotakuinkin vuosina 2006-2007.

Mutta muuten kyllä minullekin on tullut sellainen kuva, että PP:llä ja Kyllästyneellä on jonkinnäköinen hoitosuhde (ehkä epävirallinen tms), jonka yhtenä "työkaluna" tämä foorumi on. Tämä minusta ilmenee Kyllästyneen erikoisasemana täällä, Kyllästynyt kun ei saa näkyvää noottia vaikka kuinka rikkoisi PP:n ohjeita vastaan. Ehkä Kyllästynyt ihan aikuisten oikeasti tarvitsee sellaisen paikan, josta häntä ei hätistellä pois.

Mene ja tiedä sitten onko hoitosuhdetta tms olemassa, mutta Kyllästyneen erikoisasema täällä on kyllä varsin selvä. Ehkä tuo erikoisasema tosiaan on tarpeellinen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2013 13:13

Kyllästynyt kirjoitti:Et ilmeisesti ymmärrä vieläkään, ettei raivo poistu ennen kuin asia on (tavalla tai toisella) hoidettu sillä tavalla, että minä olen siihen tyytyväinen. Tähän mennessä tuollainen ei ole ollut edes lähellä.

Kyllästynyt, tuo on erikoinen ajatus. Sen uskon, ettei raivosi lieveneminen ole lähelläkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2013 13:18

trisse kirjoitti:En yhtään muista mistä tämä Kyllästyneen kanssa alkoi. Minusta hän kuitenkin innostui hirveydestäni varsinaisesti vasta saatuaan Pöyhtäriltä ikiporttarit joulukuussa 2006 (josta hän syytti minua).

Ja minua. Tietääkseni syyttää edelleen; en ainakaan minä varmaankaan ole päässyt Kyllästyneen syytöksistä eroon. Tuskin ikinä pääsenkään.
Sieluni silmin näen miten hän joskus tulevaisuudessa kummittelee minulle - tai häiritsee minua hautani levossa muistuttamalla mitä kaikkea kaameaa olen hänelle tehnyt ja miten hirveästi hän on vuokseni kärsinyt vahinkoa. Tähän laittaisin hymiön, mutten oikein tohdi...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2013 13:56

Kyllästynyt kirjoitti:Et ilmeisesti ymmärrä vieläkään, ettei raivo poistu ennen kuin asia on (tavalla tai toisella) hoidettu sillä tavalla, että minä olen siihen tyytyväinen.
Tähän mennessä tuollainen ei ole ollut edes lähellä.

Millä tavalla asia pitäisi hoitaa, että sinä olisit siihen tyytyväinen?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2013 13:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:...Tähän laittaisin hymiön, mutten oikein tohdi...

Mikä pakko sinun on jatkuvasti vittuilla ja haastaa riitaa?

Kyllästynyt, en haasta riitaa. Vittuilua taas harrastan välillä, mutten jatkuvasti - en edes sinua kohtaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2013 13:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Millä tavalla esim puheena oleva Trissen viesti oli vahingollinen?

Koska se oli solvausviesti. Jos et ymmärrä, että solvausviestit ovat vahingollisia, en todellakaan tiedä miten asian sinulle selittäisin niin että sen ymmärtäisit.

Kyllä minusta jotkut solvausviestit voivat olla (hyvinkin) vahingollisia, mutta eivät kaikki sellaiset viestit ole aina merkittävästi (jos ollenkaan) vahingollisia. Olen siis eri mieltä sen suhteen, että solvausviestit olisivat itseisarvoisesti vahingollisia.

Paha mielihän solvausviesteistä voi tulla, joskus todellakin paha mieli. Ei käsittääkseni kuitenkaan sen enempää vahinkoa pysty solvaamisella aiheuttamaan?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.10.2013 13:59

14:00
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Et ilmeisesti ymmärrä vieläkään, ettei raivo poistu ennen kuin asia on (tavalla tai toisella) hoidettu sillä tavalla, että minä olen siihen tyytyväinen.

Voisitte kernaammin neuvoa trisseä tässä asiassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2013 14:00

Kyllästynyt kirjoitti:Jospa sinä Kahvi nyt "aikuisten oikeasti" kertoisit, missä tai milloin olen rikkont PP:n ohjeita vastaan?

Tuomalla päiväkirjastani asioita yleiselle puolelle jopa senkin jälkeen, kun PP on todennut, että tuollaiseen vaadittavaa painavaa syytä ei ole.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2013 14:01

trisse kirjoitti:En yhtään muista mistä tämä Kyllästyneen kanssa alkoi. Minusta hän kuitenkin innostui hirveydestäni varsinaisesti vasta saatuaan Pöyhtäriltä ikiporttarit joulukuussa 2006 (josta hän syytti minua).

Kyllästyneellä oli kyllä kirjoitusoikeus vielä toukokuussa 2007.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2013 14:04

Psykopatologia kirjoitti:14:00
Kahvi kirjoitti:

Vaikea neuvoa, kun Kyllästynyt ao asiaa/asioita esilläpitävänä tahona ei ole kertonut, että mitä toivoo/odottaa/tms trisseltä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.10.2013 14:12

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:14:00
Kahvi kirjoitti:

Vaikea neuvoa, kun Kyllästynyt ao asiaa/asioita esilläpitävänä tahona ei ole kertonut, että mitä toivoo/odottaa/tms trisseltä.

Niinkö! Jos esimerkiksi työpaikalla joku nimittäisi toistuvasti toista haisevapilluiseksi huoraksi
(leikillään tietysti), niin olisiko vaikea neuvoa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2013 14:44

Jos esimerkiksi työpaikalla joku nimittäisi toistuvasti toista haisevapilluiseksi huoraksi
(leikillään tietysti), niin olisiko vaikea neuvoa?

Psykopatologia, minä kyllä mieluummin neuvoisin Kyllästynyttä lopettamaan toistuvan ja loputtoman Trissen elämään kajoamisen. Pidän sellaista ehdottomasti vakavampana mt-ongelmaisen ihmisen kiusaamisena kuin haisevapilluiseksi huoraksi nimittelyä. Tuskin kukaan ottaa tosissaan ja uskoo Trissen nimittelyjä. Sen sijaan mt-potilaan todelliseen elämään kajoaminen - siihen liittyvien asioiden käyttäminen aseena häntä vastaan - on erittäin julmaa ja pahansuopaa; kiusaamista pahimmillaan.

Mielestäni näin myös esim. työpaikoilla.
14.48. Lisäys. Olisi tosi hirveää, jos työpaikoilla olisi 'totuudentorvia', jotka kailottaisivat, että heillä on oikeus puuttua työkavereiden elämään milloin milläkin perusteella. Vetoaisivat veronmaksajuuteensa, ja selittäisivät, että itsepä ovat asioistaan kertoneet...
Sellaisen kiusaamisen rinnalla huorittelut kalpenevat, koska oman elämän kipupisteissä ihmisillä yleensä on tosi kysymyksessä - ja etenkin mt-ongelmiensa suhteen.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa