Nettikiusaaja pyysi uhriltaan anteeksi

Re: Nettikiusaaja pyysi uhriltaan anteeksi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.10.2013 23:00

Aiempi sui generis, Kahvi, tarkoittaa sitä, että trisse on anteeksipyyntöjen suhteen omaa laatuaan:
hän on "pakotettuna" pyytänyt muodollisesti anteeksi, mutta konteksti ja oma ilmoituksensa on
viitannut siihen, että anteeksipyyntö ei ole ollut aito.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 12.10.2013 23:14

Ei yhteiskunnan verovaroja saa käyttää hyväksi väärinperustein.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2013 00:49

trisse kirjoitti:Saa minullekin esittää moitteita. Ihan mielelläänkin. Vallanhan minä voin pahoittaa herkät tunteeni jos jään ulkopuolelle eikä niitä esitetä...

Mielestäni siinä on sinulle tarpeeksi, että Kyllästynyt 'kasvattaa' loputtomilla nalkutuksillaan, ja ylläpitäjä antaa kirjoituskieltoja. Kohtuus kaikessa...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.10.2013 13:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
trisse kirjoitti:Haista pitkä paska saatanan omahyväinen vittupää ukko!

Verbaalista kakaramaista itkupotkuraivaria; muodollisesti ehkä törkeää mutta kenties kakaramaisuutensa takia hieman hymyilyttävääkin.

Sinun mielestäsi solvausviestit ovat hymyilyttäviä?

Ei yleisesti; tuo ko avautuminen nyt sattu olemaan kakaramaisuudessaan niin överi, että minua alkoi kyllä hymyilyttämään.

Kyllästynyt kirjoitti:Toisaalta, sinun omaa käytöstäsi ajatellen, en ole hirveän hämmästynyt.

Mitä tarkoitat?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.10.2013 13:21

Psykopatologia kirjoitti:Aiempi sui generis, Kahvi, tarkoittaa sitä, että trisse on anteeksipyyntöjen suhteen omaa laatuaan:
hän on "pakotettuna" pyytänyt muodollisesti anteeksi, mutta konteksti ja oma ilmoituksensa on
viitannut siihen, että anteeksipyyntö ei ole ollut aito.

Ok, kiitos termin selvennyksestä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 13.10.2013 14:11

Kyllästynyt: Ja jos kukaan muu ei Tristanin toimintaan puutu, ja Tristan edelleen jatkaa lusmuamista ja yhteiskunnan verovarojen väärinkäyttöä, silloin minä todellakin katson olevani velvollinen olemaan hänen kasvattajansa ja kouluttajansa - ja tarvittaessa nalkutan niin paljon ja kauan kuin katson sen tarpeelliseksi!

En ole tuosta samaa mieltä, Tristan ei välttämättä ole työkykyinen ja minusta ketään ihmistä on turha moittia siitä. Tämä on mielenterveyspalsta, ainakin alun peri oli, joten täällä on ihmisiä joiden on elettävä yhteiskunnan tuilla. Mielenterveyongelmista kärsivän on paljon vaikeampi työllistyä kuin muiden ja kyllä lievemmätkin mt-ongelmat voivat vaikuttaa työkykyyn. Mt-ongelmainen ei oikeasti aina pysty ottamaan vastaan mitä työtä tahanasa, eikä voi silloin olla työtön työnhakija työvoimatoimistossa. On myös selvää, ettei mt-ongelmainen voi ottaa vastaan huonosti palkattua työtä, jonka takia menettäisi tuet, mutta palkka ei kuitenkaan riittäisi elämiseen, ei edes asumiseen.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 13.10.2013 14:12

Kyllästynyt kirjoitti:Eipä näy Helmenkalastajaa, Golden floweria, untuvaa tai ketään muutakaan kertomassa millä tavalla he kokevat Tristanin viestit.

No minä voin vastata. Minulle Tristan on ollut aina ystävällinen tällä palstalla.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.10.2013 15:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Toisaalta, sinun omaa käytöstäsi ajatellen, en ole hirveän hämmästynyt.

Kahvi kirjoitti:Mitä tarkoitat?

Viittaan sinun viesteihisi.

Niin arvelinkin, mutta mitä siis tarkoitat?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 13.10.2013 15:43

Kyllästynyt: Minun mielestäni on erittäin epätodennäköistä, että fyysisesti terve ihminen joka kykenee mm. harjoittamaan sen luokan ja mittakaavan nettikiusaamista kuin Tristan on tehnyt sekä muutenkin harrastamaan monenlaista, olisi totaalisesti työkyvytön vuosien ajan.

Netissä kirjoittamisen perusteella ei voi arvioida kenenkään työkykyä. Tristan on kertonut, että hänellä on myös selkävaivoja.
Kyllästynyt: Kyllä, muttei mielenterveysongelma tarkoita sitä, että ihminen sen perusteella olisi automaattisesti oikeutettu vuosikaudet elämään toisten kustannuksella.

Millä mt-ongelmaiset sitten eläisivät? Sairaus ei kuitenkaan ole oma valinta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 13.10.2013 16:05

Kyllästynyt voisi mennä Kelaan töihin kun hän tuntuu tietävän henkilön työkyvyn/työkyvyttömyyden ihmistä koskaan edes tapaamatta kuten Kelan lääkärit.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2013 16:29

vladimir1 kirjoitti:Kyllästynyt voisi mennä Kelaan töihin kun hän tuntuu tietävän henkilön työkyvyn/työkyvyttömyyden ihmistä koskaan edes tapaamatta kuten Kelan lääkärit.

Kyllästynyt uskoo ja kuvittelee tietävänsä; ei vain itse ymmärrä sitä.

Kuten hän hienosti sanoi aiemmin tässä ketjussa:
ihminen uskoo vain sen minkä hän haluaa uskoa; ja sille mitä hän haluaa uskoa hän myös keksii itse perustelut.

Kyllästynyt, toivottavasti käsität tuon fiksun oivalluksesi täsmäävän myös sinuun.

Kelasta puheenollen... Kelan viimeksi ilmestyneessä lehdessä on hyvä kirjoitus mt-ongelmaisista, jotka ovat väliinputoajia; eivät ole tarpeeksi sairaita saadakseen sairauspäivärahaa, mutteivät myöskään ole tarpeeksi terveitä kyetäkseen opiskelemaan tai pärjäämään työelämässä.
Sellaisia ihmisiä on ihan oikeasti; pahemman kerran mielenterveysongelmiensa vuoksi väliin pudonneita henkilöitä. Aivan sama mitä Kyllästynyt uskoo, luulee tietävänsä, tai mitä mieltä hän on asiasta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 13.10.2013 18:09

Kyllästynyt: Kuitenkin sinä voit arvioida hänen olevan (ainakin todennäköisesti) työkyvytön?

Emme voi sitä tietää, sen voi tietää vain hänen lääkärinsä. Kirjoitin ettei hän välttämättä ole työkykyinen.

Kyllästynyt: Sillä millä muutkin; tekemällä töitä.
Kuten jo aiemmin sanoin, ei mielenterveyssairaus/häiriö/ongelma tarkoita sitä, että ihminen olisi automaattisesti ja väistämättä työkyvytön..

Ei, mutta kyllä mt-ongelma voi heikentää työkykyä siinä määrin, ettei voi ottaa vastaan mitä tahansa työtä työvoimatoimistossa. Näin ollen ei voi ilmoittautua työvoimatoimistoon työnhakijaksi, koska edellytetään, että kykenisi mihin tahansa työhön. Niin kuin tuossa toisessa keskustelussa on puhuttu, nykyään myös mitä erilaisimpiin työtehtäviin hakiessa pitää mennä psykologisiin testeihin, voi olla että mt-ongelmaiset eivät niissä kovin hyvin pärjää.( tosin itse en pidä kaikkia psykologisia testejä luotettavina) Joka tapauksessa työllistyminen on vaikeaa.

Mirri: Kelasta puheenollen... Kelan viimeksi ilmestyneessä lehdessä on hyvä kirjoitus mt-ongelmaisista, jotka ovat väliinputoajia; eivät ole tarpeeksi sairaita saadakseen sairauspäivärahaa, mutteivät myöskään ole tarpeeksi terveitä kyetäkseen opiskelemaan tai pärjäämään työelämässä.
Sellaisia ihmisiä on ihan oikeasti; pahemman kerran mielenterveysongelmiensa vuoksi väliin pudonneita henkilöitä.

Olet oikeassa, juuri tuollaisia mt-ongelmaisia on paljon, eikä heillä ole realistista mahdollisuutta työllistyä. Tosin luulen kyllä että sairauspäivärahaa saa, jos todella on diagnosoituja mt-ongelmia, sen sijaan työkyvyttömyyselääkkeelle voi olla vaikeampi päästä.
Tosin jos ei ole ollut työelämässä, voiko silloin saadakaan sairauspäivärahaa?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.10.2013 18:28

Olen edellisen, tuossa allakin siteeratun viestini jälkeen ollut poissa netin ääreltä enkä ole siis nähnyt mitään sen jälkeen kirjoitettuja viestejä, ennen kuin nyt. Jatkumossa tuntuu olevan katkoksia eli viestejä on mahdollisesti poistettu välistä. Niitä en siis voi mitenkään kommentoida enkä niistä mielipiteitä omata. Sen sijaan haluan hieman kommentoida Kyllästyneen minulle osoittamaa viestiä.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Sinä, Kyllästynyt, koet niin kuin koet ja tunnet niin kuin tunnet. Golden flowerin kuvaus sinun käytöksestäsi suhteessa Tristaniin osuu kuitenkin yksiin sen kanssa, miltä sinun käytöksesi ulkopuolisesta, esimerkiksi minustakin, näyttää...

Se miltä asia mahdollisesti sinun tai Golden flowerin mielestä näyttää - ei ole näköjään mitään tekemistä tai yhtymäkohtia sen kanssa mitä se oikeasti on tai on ollut. Koska Golden flower ei joko tiedä ja/tai ymmärrä mitä Tristan on tehnyt ja tekee, etkä sinä Helmenkalastaja ole Tristanin tekemisiinsä aikoinaan puuttunut kun et katsonut minun apua kaipaavaan, voisitko nyt vihdoinkin lopettaa tuon saarnaamisen siitä mitä minun sinun mielestäsi pitäisi tehdä.
Sillä silloin kun sinä päätit jättää puuttumatta siihen kiusaamiseen ja suoranaiseen rääkkäämisen jota Tristan harjoitti, sinä menetit kaikki oikeutesi arvostella tai arvioida minun tekemisiäni Tristanin suhteen
Sama pyyntö koskee myös Golden floweria ja untuvaa... Kiitos.

Haluan tuoda tälläkin kertaa julki sen, että olen rekisteröitynyt alkuperäiselle Tukiasemalle vuoden 2005 joulukuussa, käsittääkseni noin pari vuotta Kyllästyneen jälkeen. Eli tämä ikuiselta tuntuva keskinäinen syyttely ja/tai haukkuminen oli jatkunut jo ainakin toista vuotta ennen kuin minä edes löysin koko sivuston (Kyllästynyt oli omien sanojensa mukaan kirjoittanut korkeintaan 10 viestiä palstalle ennen kuin Tristanin - ja Minhin, joka on minulle täysin tuntematon suuruus - hyökkäykset alkoivat).

Ennen rekisteröitymistäni tapahtuneiden asioiden suhteen olen siis toisen käden tiedon varassa. Ehkä näkisin / olisin nähnyt asiat toisin, jos olisin ollut paikalla koko ajan. Mene ja tiedä. Kyllästyneen kirjoittelu on kuitenkin koko sen ajan, mitä minä olen kuvioissa pyörinyt, ollut sävyltään aggressiivista, yläpuolelle asettuvaa milloin kenenkin tuomarointia. Sellainen ei ole omiaan herättämään ainakaan minussa myötätuntoa eikä pyrkimystä asettua niin käyttäytyvän ihmisen asemaan. Mitään inhimillistä hän ei ole tuonut itsestään esiin. Olen kykenemätön kokemaan empatiaa ihmistä kohtaan, joka on aina oikeassa, tietää kaiken ihmisistä, joita ei ole koskaan tavannut, eikä anna itsestään mitään muuta kuin loukkauksia.

Huolimatta tästä kaikesta: en voi 'lopettaa saarnaamista siitä, mitä sinun minun mielestäni pitäisi tehdä', koska en ole sellaista saarnaamista koskaan aloittanutkaan!

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minä olen ollut paikalla suurimman osan aikaa, mutta se ei muuta sitä, että useasti sinun toimintasi vaikuttaa minusta aloitteelliselta kiusaamiselta, ei puolustautumiselta tms.

Ja minun mielestäni sekä sinun että Golden flowerin - ja kaikkien muidenkin Tristanin käytöksen ja tekojen puolustelijan toiminta - vaikuttaa suunnattomalta ylimielisyydeltä, välinpitämättömyydeltä toisten ihmisten koskemattomuudesta ja ymmärtämättömyydessään silkalta typeryydeltä.

Niinhän sinä olet antanut ymmärtää. On aika käsittämätöntä, miten eri tavoin eri ihmiset voivat samat asiat nähdä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kuutar » 13.10.2013 19:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Kyllästynyt: Kuitenkin sinä voit arvioida hänen olevan (ainakin todennäköisesti) työkyvytön?

Emme voi sitä tietää, sen voi tietää vain hänen lääkärinsä. Kirjoitin ettei hän välttämättä ole työkykyinen...

Mutta hän kuitenkin "välttämättä" haluaa työkyvyttömän (tai työttömän) statuksen.
Kuutar kirjoitti:... Olet oikeassa, juuri tuollaisia mt-ongelmaisia on paljon, eikä heillä ole realistista mahdollisuutta työllistyä. Tosin luulen kyllä että sairauspäivärahaa saa, jos todella on diagnosoituja mt-ongelmia, sen sijaan työkyvyttömyyselääkkeelle voi olla vaikeampi päästä.
Tosin jos ei ole ollut työelämässä, voiko silloin saadakaan sairauspäivärahaa?

Asia 1: Voisitko Kuutar käyttää palstan toimintoihin kuuluvaa lainaustoimintaa tuon itse kirjoittamasi nimimerkin ja sitä seuraavan kaksoispisteen sijasta.
En tiedä mikä siihen on syynä, mutta sinun viesteistäni koneeni sekoaa niin, ettei se osaa laittaa lainauksia oikein, ei edes käsin niitä korjaamalla vaan lisää sinne omin päin jopa kolmekin quote-käskyä.

Sitten itse asiaan: "Realistinen mahdollisuus työllistyä" lähtee siitä, että ihminen haluaa työllistyä. Ei ole realistista olettaa, että työpaikka on se unelmien täyttymys, ei se kovin monelle muullekaan ole.

En jaksaisi aina lainata koko viestiä, jos kommentoin vain yhtä lausetta.
En kirjoittanut, että työpaikan pitäisi olla unelmatyö. Työtä, mitä tahansa työtä on vaikeaa löytää, etenkin jos on mt-ongelmainen. Avoimia työpaikkoja on niin paljon vähemmän kuin työnhakijoita ja mt-ongelmaisen on keksittävä jotain selityksiä, miksi CV on lyhyt tai jos on pitkiä poissaoloja työelämästä. Melkeinpä on kerrottava sairastumisestaan, jolloin työnsaanti voi olla mahdotonta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2013 19:08

Kyllästynyt kirjoitti:Mutta hän kuitenkin "välttämättä" haluaa työkyvyttömän (tai työttömän) statuksen.

On ihan realistista toivoa itselleen 'virallistettua' työkyvyttömyyttä, jos itse tietää, etteivät psyykkiset rahkeet riitä työmarkkinoille, ja fyysistenkin kanssa tekee työllistyminen tiukkaa.
Työttömyys on kakkosvaihtoehto toimeentulon kannalta, muttei sekään ole nykyisin mitenkään yksinkertainen juttu. Työvoimaviranomaiset voivat pitää ihmistä liian huonokuntoisena työmarkkinoille ja evätä häneltä työmarkkinatuen. Silti, vaikka Kela lääkäreineen olisikin sitä mieltä, ettei henkilö ole riittävän sairas sairauslomiin ja kuntoutustukeen.
Silloin vaihtoehdoksi jää toimeentulotuki.

Minäkin kuulun nykyisin siihen porukkaan, joka välttämättä haluaa itselleen työkyvyttömän statuksen - ja mielestäni ihan perustelluista syistä. Silti minullekin voi käydä niin, että Kela on minun ja lääkäreideni kanssa toista mieltä, tai työeläkelaitos. En vielä tiedä edes onko kuukausien pituinen sairauslomani mennyt Kelassa läpi, vain pidetäänkö siellä minua työkuntoisena.
Voin jo etukäteen kuvitella miten minusta tulee seuraava sinun silmissäsi lusmuilijaksi leimaamasi tapaus. Mielestäsi terve, mutta työtä vieroksuva, jota sinä veronmaksajana joudut elättämään...
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 13.10.2013 19:31

Kaikki eivät uskalla puuttua kiusaamiseen.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.10.2013 20:07

Kyllästynyt kirjoitti:Eipä näy Helmenkalastajaa, Golden floweria, untuvaa tai ketään muutakaan kertomassa millä tavalla he kokevat Tristanin viestit.

En ole ollut kertomassa. On ollut vähän muita juttuja ja vasta tänään huomasin tuon viestiin.

Psykopatologian ilmaus sui generis sopii mielestäni hyvin kuvaaman Trissen viestien loukkaavuuden tasoa pahimmillaan.

20.14: automaattikorjaustoiminnon tekemän virheen korjaus.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 13.10.2013 20:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kuutar » 13.10.2013 20:12

Kyllästynyt, et ole perustellut väitettäsi kovin hyvin, että työssäkäyminen lisäisi työpaikkoja. Näin ei todellakaan näytä olevan Suomessa, kun jatkuvasti hyvin menestyvät yritykset siirtävät tuotantonsa muualle ja aina työssäkäyneitä ihmisiä irtisanotaan.
Jos ihmisellä on mt-tausta ja siitä pitäisi kertoa työnantajalle, työllistyminen voi olla lähes mahdotonta. Miksi ihmeessä työnantaja palkkaisi mt-taustaisten, kun terveitäkin työnhakijoita varmasti on?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2013 20:41

trisse kirjoitti:Minut on taas poistettu eikä viitsi hirveästi mitään argumentoida kun viestit katoavat. Kyllästynyt ei ole koskaan saanut varoitustakaan minuun suuntautuneista törkeyksistä kun täällä on ilmeisen puolueellinen ylläpito mutta minut poistetaan siitä että sanon etten Kyllästyneelle kaakaota enää tarjoa. Kiusaamista vaiko ei - toiset arvioikoon sen. Heidän arviot kun palstalle jääkin näkyviin.

Unohditko solvanneesi foorumin ylläpitäjää, kun et mainitse siitä mitään, etkä huomaa sen asian yhteyttä poistamiseesi? Minä ainakin oletan, että ylläpitäjän solvaamisella on jotakin tekemistä sinun poistamisesi kanssa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2013 20:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt, et ole perustellut väitettäsi kovin hyvin, että työssäkäyminen lisäisi työpaikkoja. Näin ei todellakaan näytä olevan Suomessa, kun jatkuvasti hyvin menestyvät yritykset siirtävät tuotantonsa muualle ja aina työssäkäyneitä ihmisiä irtisanotaan.
Jos ihmisellä on mt-tausta ja siitä pitäisi kertoa työnantajalle, työllistyminen voi olla lähes mahdotonta. Miksi ihmeessä työnantaja palkkaisi mt-taustaisten, kun terveitäkin työnhakijoita varmasti on?

Olen jo pariinkin kertaan perustellut sinulle miksi työ lisää työtä. Etkö ole niitä lukenut, vai mistä kiikastaa?

En minäkään ole nähnyt sinun perustelevan esittämääsi väitettä hyvin. Juuri siitä kiikastaa; perustelusi hokemalle työ poikii työtä ovat olleet surkeita. Olet kyllä hokenut väitettä, mutta hyvät perustelut puuttuvat. Tai ainakaan minä en ole huomannut sellaisia, jos vaikka jossakin olisitkin esittänyt hyvät perustelut.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa