trisse kirjoitti:Saa minullekin esittää moitteita. Ihan mielelläänkin. Vallanhan minä voin pahoittaa herkät tunteeni jos jään ulkopuolelle eikä niitä esitetä...

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:trisse kirjoitti:Haista pitkä paska saatanan omahyväinen vittupää ukko!
Verbaalista kakaramaista itkupotkuraivaria; muodollisesti ehkä törkeää mutta kenties kakaramaisuutensa takia hieman hymyilyttävääkin.
Sinun mielestäsi solvausviestit ovat hymyilyttäviä?
Kyllästynyt kirjoitti:Toisaalta, sinun omaa käytöstäsi ajatellen, en ole hirveän hämmästynyt.
Psykopatologia kirjoitti:Aiempi sui generis, Kahvi, tarkoittaa sitä, että trisse on anteeksipyyntöjen suhteen omaa laatuaan:
hän on "pakotettuna" pyytänyt muodollisesti anteeksi, mutta konteksti ja oma ilmoituksensa on
viitannut siihen, että anteeksipyyntö ei ole ollut aito.
Kyllästynyt: Ja jos kukaan muu ei Tristanin toimintaan puutu, ja Tristan edelleen jatkaa lusmuamista ja yhteiskunnan verovarojen väärinkäyttöä, silloin minä todellakin katson olevani velvollinen olemaan hänen kasvattajansa ja kouluttajansa - ja tarvittaessa nalkutan niin paljon ja kauan kuin katson sen tarpeelliseksi!
Kyllästynyt kirjoitti:Eipä näy Helmenkalastajaa, Golden floweria, untuvaa tai ketään muutakaan kertomassa millä tavalla he kokevat Tristanin viestit.
Kyllästynyt kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Toisaalta, sinun omaa käytöstäsi ajatellen, en ole hirveän hämmästynyt.Kahvi kirjoitti:Mitä tarkoitat?
Viittaan sinun viesteihisi.
Kyllästynyt: Minun mielestäni on erittäin epätodennäköistä, että fyysisesti terve ihminen joka kykenee mm. harjoittamaan sen luokan ja mittakaavan nettikiusaamista kuin Tristan on tehnyt sekä muutenkin harrastamaan monenlaista, olisi totaalisesti työkyvytön vuosien ajan.
Kyllästynyt: Kyllä, muttei mielenterveysongelma tarkoita sitä, että ihminen sen perusteella olisi automaattisesti oikeutettu vuosikaudet elämään toisten kustannuksella.
vladimir1 kirjoitti:Kyllästynyt voisi mennä Kelaan töihin kun hän tuntuu tietävän henkilön työkyvyn/työkyvyttömyyden ihmistä koskaan edes tapaamatta kuten Kelan lääkärit.
ihminen uskoo vain sen minkä hän haluaa uskoa; ja sille mitä hän haluaa uskoa hän myös keksii itse perustelut.

Kyllästynyt: Kuitenkin sinä voit arvioida hänen olevan (ainakin todennäköisesti) työkyvytön?
Kyllästynyt: Sillä millä muutkin; tekemällä töitä.
Kuten jo aiemmin sanoin, ei mielenterveyssairaus/häiriö/ongelma tarkoita sitä, että ihminen olisi automaattisesti ja väistämättä työkyvytön..
Mirri: Kelasta puheenollen... Kelan viimeksi ilmestyneessä lehdessä on hyvä kirjoitus mt-ongelmaisista, jotka ovat väliinputoajia; eivät ole tarpeeksi sairaita saadakseen sairauspäivärahaa, mutteivät myöskään ole tarpeeksi terveitä kyetäkseen opiskelemaan tai pärjäämään työelämässä.
Sellaisia ihmisiä on ihan oikeasti; pahemman kerran mielenterveysongelmiensa vuoksi väliin pudonneita henkilöitä.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Sinä, Kyllästynyt, koet niin kuin koet ja tunnet niin kuin tunnet. Golden flowerin kuvaus sinun käytöksestäsi suhteessa Tristaniin osuu kuitenkin yksiin sen kanssa, miltä sinun käytöksesi ulkopuolisesta, esimerkiksi minustakin, näyttää...
Se miltä asia mahdollisesti sinun tai Golden flowerin mielestä näyttää - ei ole näköjään mitään tekemistä tai yhtymäkohtia sen kanssa mitä se oikeasti on tai on ollut. Koska Golden flower ei joko tiedä ja/tai ymmärrä mitä Tristan on tehnyt ja tekee, etkä sinä Helmenkalastaja ole Tristanin tekemisiinsä aikoinaan puuttunut kun et katsonut minun apua kaipaavaan, voisitko nyt vihdoinkin lopettaa tuon saarnaamisen siitä mitä minun sinun mielestäsi pitäisi tehdä.
Sillä silloin kun sinä päätit jättää puuttumatta siihen kiusaamiseen ja suoranaiseen rääkkäämisen jota Tristan harjoitti, sinä menetit kaikki oikeutesi arvostella tai arvioida minun tekemisiäni Tristanin suhteen
Sama pyyntö koskee myös Golden floweria ja untuvaa... Kiitos.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Minä olen ollut paikalla suurimman osan aikaa, mutta se ei muuta sitä, että useasti sinun toimintasi vaikuttaa minusta aloitteelliselta kiusaamiselta, ei puolustautumiselta tms.
Ja minun mielestäni sekä sinun että Golden flowerin - ja kaikkien muidenkin Tristanin käytöksen ja tekojen puolustelijan toiminta - vaikuttaa suunnattomalta ylimielisyydeltä, välinpitämättömyydeltä toisten ihmisten koskemattomuudesta ja ymmärtämättömyydessään silkalta typeryydeltä.
Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt: Kuitenkin sinä voit arvioida hänen olevan (ainakin todennäköisesti) työkyvytön?
Emme voi sitä tietää, sen voi tietää vain hänen lääkärinsä. Kirjoitin ettei hän välttämättä ole työkykyinen...
Mutta hän kuitenkin "välttämättä" haluaa työkyvyttömän (tai työttömän) statuksen.Kuutar kirjoitti:... Olet oikeassa, juuri tuollaisia mt-ongelmaisia on paljon, eikä heillä ole realistista mahdollisuutta työllistyä. Tosin luulen kyllä että sairauspäivärahaa saa, jos todella on diagnosoituja mt-ongelmia, sen sijaan työkyvyttömyyselääkkeelle voi olla vaikeampi päästä.
Tosin jos ei ole ollut työelämässä, voiko silloin saadakaan sairauspäivärahaa?
Asia 1: Voisitko Kuutar käyttää palstan toimintoihin kuuluvaa lainaustoimintaa tuon itse kirjoittamasi nimimerkin ja sitä seuraavan kaksoispisteen sijasta.
En tiedä mikä siihen on syynä, mutta sinun viesteistäni koneeni sekoaa niin, ettei se osaa laittaa lainauksia oikein, ei edes käsin niitä korjaamalla vaan lisää sinne omin päin jopa kolmekin quote-käskyä.
Sitten itse asiaan: "Realistinen mahdollisuus työllistyä" lähtee siitä, että ihminen haluaa työllistyä. Ei ole realistista olettaa, että työpaikka on se unelmien täyttymys, ei se kovin monelle muullekaan ole.
Kyllästynyt kirjoitti:Mutta hän kuitenkin "välttämättä" haluaa työkyvyttömän (tai työttömän) statuksen.

Kyllästynyt kirjoitti:Eipä näy Helmenkalastajaa, Golden floweria, untuvaa tai ketään muutakaan kertomassa millä tavalla he kokevat Tristanin viestit.
trisse kirjoitti:Minut on taas poistettu eikä viitsi hirveästi mitään argumentoida kun viestit katoavat. Kyllästynyt ei ole koskaan saanut varoitustakaan minuun suuntautuneista törkeyksistä kun täällä on ilmeisen puolueellinen ylläpito mutta minut poistetaan siitä että sanon etten Kyllästyneelle kaakaota enää tarjoa. Kiusaamista vaiko ei - toiset arvioikoon sen. Heidän arviot kun palstalle jääkin näkyviin.

Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt, et ole perustellut väitettäsi kovin hyvin, että työssäkäyminen lisäisi työpaikkoja. Näin ei todellakaan näytä olevan Suomessa, kun jatkuvasti hyvin menestyvät yritykset siirtävät tuotantonsa muualle ja aina työssäkäyneitä ihmisiä irtisanotaan.
Jos ihmisellä on mt-tausta ja siitä pitäisi kertoa työnantajalle, työllistyminen voi olla lähes mahdotonta. Miksi ihmeessä työnantaja palkkaisi mt-taustaisten, kun terveitäkin työnhakijoita varmasti on?
Olen jo pariinkin kertaan perustellut sinulle miksi työ lisää työtä. Etkö ole niitä lukenut, vai mistä kiikastaa?

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 1 vierailijaa