Taas raiskaus-sokora

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.04.2014 10:46

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Viitisen vuotta sitten Audin pomo joutui eroamaan sen jälkeen, kun hän oli verrannut Audia naisiin.
"Feministit" nostivat metelin, ja aihe oli kuin tilauksesta "sokora".

Naisethan ovat niin kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista.

Minusta on hyvn vastenmielistä, että nykyaikana voi syyllistyä ajatusrikokseen. Onneton Audimies (Esko Kiesi) kun vastasi oman ajatuksensa esitettyyn kysymykseen ja Suuri Yleisö tuomitsi moisen ajattelun olevan väärin -> potkut.

Eihän kyse ollut ajattelusta - tai ajatusrikoksesta; kukaan ihminen maailmassa ei olisi tiennyt Kiesin ajatuksista mitään, jos arvon herra olisi pitänyt vain omina ajatuksinaan, mutta koska hän edustamansa automerkin konepellillä istuen julkisti näkemyksensä naisista ja naiseudesta, ei ko. automerkin maahantuojalla kovin paljon vaihtoehtoja jäänyt - ellei sitten halunnut lopullisesti menettää potentiaalisia naisasiakkaitaan.

Minusta on hyvin vastenmielistä, että ajatusrikokseksi väitetään typerää ja sovinistista julkista ja lehteen painettua lausuntoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.04.2014 11:04

Neuvostoliiton yhteydessä puhuttiin toisinajattelijoina niistä,
jotka toivat esiin kriittisiä ajatuksiaan. Olivat siis toisintekijöitä,
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.04.2014 11:36

Psykopatologia kirjoitti:Neuvostoliiton yhteydessä puhuttiin toisinajattelijoina niistä,

"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat".

Yksityishenkilönä annetut lausunnot tuskin olisivat miehelle työpaikan menetystä aiheuttaneet, mutta sovinististen haastattelulausuntojen antaminen työnantajansa tuotemerkin päällä poseeraten. ei markkinataloudessa voi johtaa muuhun kuin potkuihin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 12:20

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Entä kuinka neuvoisit sukulaistyttöäsi tms nuorta naista, joka ensimmäistä kertaa elämässään on lähdössä laivalle (vaikkapa abiristeilylle), ja tulee kysymään sinulta neuvoa asiasta?

Minusta on kovin ikävää ja loukkaavaakin minua kohtaan, että et lainkaan muista tai viitsi välittää, mitä ketjuusi on aiemmin kirjoitettu.

Alku 15.4.2014 10:59 tähän ketjuun kirjoittamastani viestistäni:
Hilppa kirjoitti:En ole kasvattaja eikä minulla ole eikä ole ollut kouluikäisiä tyttöjä, joten en jakele kasvatusohjeita...

Pahoittelen, en muistanut tuota kommenttiasi.

Itse kyllä koitan välttää minkään asian kritisoimista tms, jos minulla ei ole esittää parempaa vaihtoehtoa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 12:27

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Jos naisten(kin) neuvominen polkupyörän lukitsemisesta fillarivarkauden riskin pienentämiseksi ei ole syyllistämistä, mutta vastaavat neuvot raiskauksen uhriksi joutumisen riskin pienentämiseksi ovat uhrin syyllistämistä yms...

Kyse ei ole "vastaavista neuvoista" vaan aivan eri asioista; polkupyörä ei ole älykäs olento, naiset ovat.

Voisin ajatella, että polkupyörän omistava nainen(kin) voi hyvinkin olla älykäs olento.

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... niin oleellinen ero siis on se, että raiskausta ei voi verrata polkupyörän tunteisiin, miesten turpiin saamiseen nakkikiskalla tai mihinkään muuhun - näinkö?...

Oleellinen ero on siinä, ettei kyse ole "vastaavista neuvoista".

Kaikissa ko neuvoissa kerrotaan, kuinka voi omilla toimillaan pienentää rikoksen uhriksi joutumisen riskiä - itse en siis näe mitään oleellista eroa niissä. Veikkaan, että kysymys tosiaan on tunnepohjaisesta responssista, joka sotkee tosiasiat ja omat fiilikset jotenkin erikoisesti keskenään tms.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.04.2014 12:28

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Entä kuinka neuvoisit sukulaistyttöäsi tms nuorta naista, joka ensimmäistä kertaa elämässään on lähdössä laivalle (vaikkapa abiristeilylle), ja tulee kysymään sinulta neuvoa asiasta?

Minusta on kovin ikävää ja loukkaavaakin minua kohtaan, että et lainkaan muista tai viitsi välittää, mitä ketjuusi on aiemmin kirjoitettu.

Alku 15.4.2014 10:59 tähän ketjuun kirjoittamastani viestistäni:
Hilppa kirjoitti:En ole kasvattaja eikä minulla ole eikä ole ollut kouluikäisiä tyttöjä, joten en jakele kasvatusohjeita...

Pahoittelen, en muistanut tuota kommenttiasi.

Itse kyllä koitan välttää minkään asian kritisoimista tms, jos minulla ei ole esittää parempaa vaihtoehtoa.

No sinä olet hyvä ihminen. Ja minut on tällä palstalla luokiteltu Mala fide ja pahantahtoiseksi ihmiseksi.

Sanominen kohdistettiin naisiin, mikä ilmaisuna käsittää yleensä pääasiassa muuta kuin kouluikäiset tytöt. Myös me, jotka emme enää ole teini-ikäisiä, kuulumme käsitteen nainen piiriin.

Korjaus: 12:41 punaisella.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 17.04.2014 12:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 12:30

Kyllästynyt kirjoitti:...
Kahvi kirjoitti:... En muuten ymmärrä, miksi käytät termiä "tuottamuksellisuus" vaikka se on tässä ketjussa (ja ko blogin kommenteissa) todettu vähintään leväperäiseksi, ellei täysin vääräksi termiksi.

Koska sinä linkitit "Takkiraudan" blogikirjoituksen raiskaus-sokora -ketjuun - etkä suinkaan sanonut, että hänen kirjoituksensa on täyttä potaskaa- niin kuin se on, vaan esittelit linkin niin, että ainakin minä sain sen käsityksen, että se on sinun mielestäsi hyvä, osuva ja paikkaansapitävä kirjoitus jossa vain todetaan neuvoissa olevan kyse siitä, ettei "naisia saa kehottamaan ottamaan itse vastuuta alkoholinkäytöstään, sillä näinhän sinä kirjoituksen 14.4. klo 15:20 esittelit:

Kahvi kirjoitti:
Takkirauta kirjoitti:Juopottelua porauslautalla
(--)

No. Onhan se niin, että raiskaus on yksinomaan raiskaajan vika. Siis juridisesti. Mutta juridiikka tuntee myös käsitteen tuottamuksellisuus, ts. uhri on käytöksellään, huolimattomuudellaan, laiminlyönneillään tai törttöilyillään myötävaikuttanut rikoksen syntymiseen. Tuottamuksellisuus ei tietenkään vaikuta syyllisyyteen mitenkään, mutta tuottamuksellisuus alentaa aiheutuneen vahingon korvattavuutta tai saattaa poistaa syyllisen vahingonkorvausvelvollisuuden kokonaan.

Ja tämä on asia, johon Ausmees ja Vuento kiinnittivät huomiota; jos lärvää itsensä tiedottomaan tilaan ja tulee raiskatuksi, se on tuottamuksellisuutta. Ja uhriksi joutumisen todennäköisyyttä voi alentaa pitämällä tolkkua juomisen kanssa. Miehillä kun järki ja kalu seisovat yhtä aikaa, ja nähdessään juopuneen naisen miehellä voi nousta saalistusvietti pintaan. Ja silloin on piru irti.

Ehkä vain on niin, että naiset aiheuttavat raiskaukset synnyttämällä poikia maailmaan.
http://takkirauta.blogspot.fi/2014/04/j ... talla.html

Tai sitten se voinee olla niinkin, kuten tuossa blogissa todetaan aikaisemmassa kohdassa: naisia ei saa kehottaa ottamaan itse vastuuta alkoholinkäytöstään. Se olisi kehottamista miesmäiseen käytökseen, ts. ottamaan vastuuta omista edesottamuksistaan.

Vai voisiko olla?
Lihavointi ja alleviivaus minun.

Näkisin, että lihavoimasi kohdat (tuottamuksellisuus ja vastuun ottaminen) eivät liity toisiinsa muuten kuin sen kautta, että samaa asiaa niissä pohditaan - mutta näkökulmista.

Vai onko Kyllästynyt kenties sitä mieltä, että naisten ei tulisi kantaa vastuuta omista edesottamuksistaan?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 12:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Viitisen vuotta sitten Audin pomo joutui eroamaan sen jälkeen, kun hän oli verrannut Audia naisiin.
"Feministit" nostivat metelin, ja aihe oli kuin tilauksesta "sokora".

Naisethan ovat niin kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista.

Minusta on hyvn vastenmielistä, että nykyaikana voi syyllistyä ajatusrikokseen. Onneton Audimies (Esko Kiesi) kun vastasi oman ajatuksensa esitettyyn kysymykseen ja Suuri Yleisö tuomitsi moisen ajattelun olevan väärin -> potkut.

Eihän kyse ollut ajattelusta - tai ajatusrikoksesta; kukaan ihminen maailmassa ei olisi tiennyt Kiesin ajatuksista mitään, jos arvon herra olisi pitänyt vain omina ajatuksinaan, mutta koska hän edustamansa automerkin konepellillä istuen julkisti näkemyksensä naisista ja naiseudesta, ei ko. automerkin maahantuojalla kovin paljon vaihtoehtoja jäänyt - ellei sitten halunnut lopullisesti menettää potentiaalisia naisasiakkaitaan.

Minusta on hyvin vastenmielistä, että ajatusrikokseksi väitetään typerää ja sovinistista julkista ja lehteen painettua lausuntoa.

Julkituotujen vääränlaisten ajatusten kohdalla siis sinusta on kysymys sellaisesta ajatusrikoksesta, jolloin on ihan oikein, että ihmisestä tulee työtön.

Muistetaan nyt kuitenkin, että tuossa sokorassa toimittaja nimenomaan kysyi, että kuinka Audimies vertaisi naista ja autoa toisiinsa. On minusta hämmästyttävää, että tällaisesta syntyi niin suuri sokora kuin syntyi - ja varsinkin tuon vilpittömin mielin esiintyneen Esko Kiesin kohtalona oli kilometritehdas. Ja vain sen takia, että hän pyydettäessä teki jotain, mitä Yleinen Mielipide ei suvainnut aikana, jolloin nimenomaan suvaitsevaisuuden ja erilaisten seksuaalisuuksien hyväksymisen puolesta tunnutaan lyötävän rumpua kovastikin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 12:37

Psykopatologia kirjoitti:Neuvostoliiton yhteydessä puhuttiin toisinajattelijoina niistä,

Muistelen, että joillekuille heistä diagnosoitiin latentti skitsofrenia ja luonnollisesti Neuvostoliitto kansalaisistaan hyvin huolehtivana tahona järjesti heidät asianmukaiseen hoitoon suljettuun laitokseen niin pitkäksi aikaa, että parantuminen oli varmaa.

Suuria määriä kuitenkin taidettiin kuskata Siperiaan työleireille "eheytymään" erheellisistä ja typeristä kommunismia ja/tai neuvostojärjestelmää kritisoivista ajatuksistaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 12:41

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Pahoittelen, en muistanut tuota kommenttiasi.

No sinä olet hyvä ihminen. Ja minut on tällä palstalla luokiteltu Mala fide ja pahantahtoiseksi ihmiseksi.

Sanominen kohdistettiin naisiin, mikä ilmaisuna käsittää muutkin kuin teini-ikäiset naiset. Myös me, jotka emme enää ole teini-ikäisiä, kuulumme käsitteen nainen piiriin.

En ymmärrä, miten täysin toisessa ketjussa ja täysin toiseen aiheeseen liittyvät mala fide -tekosi tms liittyvät tähän asiaan?

No enisei.

Joo, kyllä käsitteen nainen piiriin kuuluu myös nuoret naiset. Ja siinäpä se minun pointti olikin: miten neuvoa niitä naisia, joilla iän tms asian vuoksi ei ole tietoisuutta siitä, että maailma ei ole sellainen paikka kuin mitä sen pitäisi olla.

Olen kysynyt tuota aikaisemminkin ja vastausten suhteen on ollut kovin hiljaista. Paitsi Hilpan osalta, joka kieltäytyi esittämästä omaa näkemystään.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.04.2014 12:47

Neuvostojärjestelmää sai kritisoida, kunhan sen teki "oikealla" tavalla.

Vastaavasti NL-Psykopatologiassa jotkut hylkäävät heidän mielestään vääränlaisen kritiikin
ja kritisoivat ko. kriitikkoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.04.2014 12:48

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Pahoittelen, en muistanut tuota kommenttiasi.

Sanominen kohdistettiin naisiin, mikä ilmaisuna käsittää muutkin kuin teini-ikäiset naiset. Myös me, jotka emme enää ole teini-ikäisiä, kuulumme käsitteen nainen piiriin.

En ymmärrä, miten täysin toisessa ketjussa ja täysin toiseen aiheeseen liittyvät mala fide -tekosi tms liittyvät tähän asiaan?

No enisei.

Joo, kyllä käsitteen nainen piiriin kuuluu myös nuoret naiset. Ja siinäpä se minun pointti olikin: miten neuvoa niitä naisia, joilla iän tms asian vuoksi ei ole tietoisuutta siitä, että maailma ei ole sellainen paikka kuin mitä sen pitäisi olla.

Olen kysynyt tuota aikaisemminkin ja vastausten suhteen on ollut kovin hiljaista. Paitsi Hilpan osalta, joka kieltäytyi esittämästä omaa näkemystään.

Olen korjannut aiempaa vastaustani. Lue myös se.

Paitsi Hilpan osalta, joka kieltäytyi esittämästä omaa näkemystään Arvasin, koska olet niin ennalta-arvattava, miten kohtelet vastaustani. Minulla on oikeus kieltäytyä antamasta kasvatusohjeita ja katson kouluikäiset tytöt vielä kasvatusohjeiden piiriin kuuluviksi.

Käydään nyt tätä asiaa vähän sinunkin kannaltasi läpi, koska olet niin voimallisesti tarttunut tässä ketjussa yksityisasioihini. Onko sinulla, Kahvi, kouluikäinen tytär tai tyttäriä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.04.2014 12:49

Psykopatologia kirjoitti:Neuvostojärjestelmää sai kritisoida, kunhan sen teki "oikealla" tavalla.

Vastaavasti NL-Psykopatologiassa jotkut hylkäävät heidän mielestään vääränlaisen kritiikin

Toivoisin spesifiointia. Ketkä ovat mielestäsi noin toimineet?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 13:30

Hilppa kirjoitti:Olen korjannut aiempaa vastaustani. Lue myös se.
...

Luin. Ilmaisusi on nyt eksaktimpaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 13:35

Hilppa kirjoitti:...

Paitsi Hilpan osalta, joka kieltäytyi esittämästä omaa näkemystään Arvasin, koska olet niin ennalta-arvattava, miten kohtelet vastaustani. Minulla on oikeus kieltäytyä antamasta kasvatusohjeita ja katson kouluikäiset tytöt vielä kasvatusohjeiden piiriin kuuluviksi.

...

Totesin vain asiantilan, tarkoitus ei ollut "kohdella" vastaustasi mitenkään erityisellä tms tavalla. Muuthan eivät ole ko kysymykseen kommentoineet mitään - eivät edes ne, jotka kärkkäästikin ovat arvostelleet Ausmeesin sanomisia.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.04.2014 13:39

Hilppa kirjoitti:...

Käydään nyt tätä asiaa vähän sinunkin kannaltasi läpi, koska olet niin voimallisesti tarttunut tässä ketjussa yksityisasioihini. Onko sinulla, Kahvi, kouluikäinen tytär tai tyttäriä?

Tarkoituksella kerron itsestäni ja varsinkin lapsistani niin vähän kuin on mahdollista. Sanotaan nyt vaikka niin, että minulta ovat kysyneet neuvoa, ja/tai olen ollut tilanteessa joissa olen katsonut neuvoni olevan tarpeen, eri ikäiset tytöt/naiset ja pojat/miehet.

Ai mitenkö olen heitä neuvonut? Kullekin tietysti heidän persoonansa, ikänsä yms huomioiden mutta aina niin, että neuvoni pohjautuvat "hullu saa olla muttei tyhmä" -elämänviisauteen ryyditetyllä sillä faktalla, että omista teoistaan kantaa vastuun vain ja ainoastaan tekijä itse.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.04.2014 14:11

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Neuvostojärjestelmää sai kritisoida, kunhan sen teki "oikealla" tavalla.

Toivoisin spesifiointia. Ketkä ovat mielestäsi noin toimineet?

En spesifioi ainakaan toistaiseksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 17.04.2014 14:20

Spesifioisitko miksi halusit kiusata ja nöyryyttää minua kun tulin palstallesi 2009 mm. vaatimalla anteeksipyyntöjä Kyllästyneelle?

Tällä palstalla saa muistella menneitä joten muistellaan...
tris

ViestiKirjoittaja tris » 17.04.2014 14:23

Toki olet terapeutti joka tekee asiakkaalleen paljon enemmän kuin voisi olettaa terapeutilta.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 17.04.2014 14:25

Onko tämä kivaa? Parannuinko ihmisenä toimintasi johdosta? Parantuiko edes Kyllästynyt?
tris

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa