Psykopatologia kirjoitti:Rorschach, Kahn, WAIS, MMPI & Lüscher ym.
untuva kirjoitti:SANOIT: Olisi ainakin hyvä, jos kaikille (korvattavaan) psykoterapiaan meneville
tehtäisiin perusteelliset psykologiset testit.
SANOIN: Pertti tarkoitat varmaan kuntoutuspsykoterapiaa, kun sanoit tuosta korvattavuudesta.
VASTASIT: Tarkoitan Kelan ja/tai kunnan (osin tai kokonaan) kustantamaa psykoterapiaa. Jos maksaa itse kokonaan, potilas voi määrätä.
Sanoit, ettei minulla ole oikeuksia korvattavaan psykoterapiaan eläkettä saavan hoitotuen, 16 vuotta täyttäneen vammaistuen eikä lääkinnällinen kuntoutus vaikeavammaiselle kautta, ja että minun pitäisi maksaa kokonaan omat käyntini itse. [PP] Ja sitä paitsi ostopalvelu korvaa minulle tulevana vuonna 80 kertaa psykoterapiaa, enkä ole siihenkään mielestäsi tuon sanomasi mukaan oikeutettu. Ja tuossa sanoessa, että jos maksaa itse kokonaan tarkoitat sitä, että tapauksessani on näin että minun pitäisi itse maksaa enkä saisi hyödyntää tukia.
Tuossa ensimmäisessä sanomisessasi puhut siitä, että kuka on oikeutettu korvattavaan psykoterapiaan, ja testien pitäisi kertoa tämä asia. Ja minä en ilmeisesti mielestäsi ole, koska haitta-asteeni on 80 %. Ja psykoterapiahoidossani on keskitytty ylläpitoon, ei niinkään kuntoutukseen. Olen kuitenkin opiskelija ja työelämään menossa.
Kuutar kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Rorschach, Kahn, WAIS, MMPI & Lüscher ym.
Järkyttävän huono idea. Moni jäisi sitten ilman tarpeellista terapiaa noiden epätieteellisten menetelmien vuoksi,
monesta tehtäisiin ihan vääriä tulkintoja, ja psykologit voisivat ottaa vapauksia tulkita testejä tahallaan niin,
että potilas määritellään terapiaan epäkelvoksi, jotta kunta säästää kustannuksia.
Kuutar kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Rorschach, Kahn, WAIS, MMPI & Lüscher ym.
Järkyttävän huono idea. Moni jäisi sitten ilman tarpeellista terapiaa noiden epätieteellisten menetelmien vuoksi,
monesta tehtäisiin ihan vääriä tulkintoja, ja psykologit voisivat ottaa vapauksia tulkita testejä tahallaan niin,
että potilas määritellään terapiaan epäkelvoksi, jotta kunta säästää kustannuksia.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa