En ole huolissani niistä äideistä, jotka saavat hyvää imetysohjausta, mutta huomaavat, että imetys ei ole heidän juttunsa. He pystyvät helposti siirtymään pulloruokintaan. Pulloruokinnasta imetykseen siirtyminen sen sijaan on huomattavasti vaikeampaa, ja usein jopa mahdotonta.
Pulloruokinnan tietoisesti valinneet äidit eivät syyllisty ratkaisustaan. Imettämättömyydestä syyllistyvät äidit, jotka olisivat halunneet imettää ja yrittivätkin, mutta epäonnistuivat. Turhalta syyllistämiseltä vältytään, jos äidit saavat imetyksen ja äidinmaidon hyvistä vaikutuksista kertovan tiedon lisäksi myös kunnollista ja ammattitaitoista imetysneuvontaa, -tukea ja -ohjausta. Valitettavasti kunnollista imetystietoa ja -ohjausta ei ole useimmissa pohjoisamerikkalaisissa ja eurooppalaisissa yhteiskunnissa saatavilla.

Riidankylväjä kirjoitti:Minä olen ollut tissillä isona poikana.

Illusia kirjoitti:Vauvalle ei kuulemma kannattaisi ostaa ollenkaan tuttipulloa, jos aikoo imettää. Vettä voi antaa teelusikalla, vauvakin osaa juoda siitä. Jos itse olisin nyt äiti, enkä pystyisi imettämään, ostaisin vain lasisia tuttipulloja. Niitä vain ei oikein tahdo löytyä kauppojen hyllyiltä. Netistä saa tilaamalla.

Illusia kirjoitti:Onneksi meillä on antaa vauvoille ihan terveellistä ravintoa, joko rinnasta tai pullosta.

Mirri kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Minä olen ollut tissillä isona poikana.
Nyt ymmärrän...
Illusia kirjoitti:Vauvalle ei kuulemma kannattaisi ostaa ollenkaan tuttipulloa, jos aikoo imettää. Vettä voi antaa teelusikalla, vauvakin osaa juoda siitä. Jos itse olisin nyt äiti, enkä pystyisi imettämään, ostaisin vain lasisia tuttipulloja. Niitä vain ei oikein tahdo löytyä kauppojen hyllyiltä. Netistä saa tilaamalla.
Tutkijan mukaan äitejä syyllistetään kahdesta vakioaiheesta vuodesta toiseen.
Imetyksen kesto ja päivähoito ovat esimerkkejä ikuisuusaiheista, joista ei osata keskustella syyllistymättä ja syyllistämättä.
Kolmevuotiasta imettäneelle äidille tappouhkauksia
Riidankylväjä kirjoitti:Kolmevuotiasta imettäneelle äidille tappouhkauksia
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/kolm ... 86561.html
Mikähän tuossa saa ihmiset menettämään malttinsa noin pahasti?
Riidankylväjä kirjoitti:Kolmevuotiasta imettäneelle äidille tappouhkauksia
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/kolm ... 86561.html
Mikähän tuossa saa ihmiset menettämään malttinsa noin pahasti?
Onko tuo rintaruokintaa vai lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä?
Onko kolmevuotiasta lasta mielestäsi järkevää rintaruokkia?

Mirri kirjoitti:Kenties kysymys, jonka sinäkin esitit:Onko tuo rintaruokintaa vai lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä?
Riidankylväjä kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kenties kysymys, jonka sinäkin esitit:Onko tuo rintaruokintaa vai lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä?
Se oli kysymys. Ei minun mieli piteeni.

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa