Onko "huora"-nimitys vain negatiivinen?

Re: Onko "huora"-nimitys vain negatiivinen?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.06.2011 11:24

Oli, kunnes häntä opastettiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.06.2011 12:12

Tukiasema.netissä oli muinoin superpitkä ketju
huora, vammaisen ainoa ystävä (tms.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja slimjohn » 04.06.2011 12:30

Nuorena miehenä kävin Amsterdamissa punaisten lyhtyjen alueella, enkä näyteikkunoita katsellessani ajatellut huorista mitään negatiivista, päinvastoin.
slimjohn

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 04.06.2011 13:57

Kyllästynyt kirjoitti:Ei solvaamisen ja loukkaamisen ongelma tai sen ydin ole kohteen reagointi vaan solvaajan ylimielisyys, typeryys ja halu loukata kohdettaan. Henkistäkään väkivaltaa ei poisteta sillä, että vaaditaan kohdetta olemaan reagoimatta!

Kohteen reaktiot ovat sitä polttoainetta, jolla solvaaja elää. Kun ei anna polttoainetta, solvaukset hiipuvat.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 04.06.2011 14:00

Psykopatologia kirjoitti:Riidankylväjän ensiresponssi oli "feministinen".

Onneksi palautettiin ruotuun. Kyllä minäkin suhtaudun pääosin positiivisesti Amsterdamin ilotyttöihin.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.06.2011 14:56

slimjohn kirjoitti:Nuorena miehenä kävin Amsterdamissa punaisten lyhtyjen alueella,
enkä näyteikkunoita katsellessani ajatellut huorista mitään negatiivista, päinvastoin.

Voi olla, että tuossa suhteessa enemmänkin omat koirat purevat.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja slimjohn » 04.06.2011 15:13

En kertonut, ostinko mitään!
slimjohn

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 04.06.2011 17:49

Juu. Pojat vaan kävivät kokeilemssa. ;)
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 04.06.2011 18:02

Huora- nimitys Suomessa periytynee lentojätkien aikakaudelta. Lentojätkä on sellainen hamppari ja tyhjätasku, että hänelle ei antanut kukaan. Hänen piti käydä huorilla. Huorat olivat vanhoja ja rumia, usein alkoholisoituneita itseään myyviä naisihmisiä. Vielä kun siitä vajosi alemmas, sai nimityksen "mera".

Nykyajan prostituoituihin tuo nimitys ei sovellu, koska he ovat useimmiten nuoria ja kauniita. Siis ilotyttöjä tai kurtisaaneja.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.06.2011 08:28

Kyllästynyt kirjoitti:Ei. Huonoa käytöstä ei pidä suvaita tai sietää sillä perusteella, että jos siihen ei reagoi niin se (toivottavasti) loppuu!

Joskus vaikeneminen ta reagoimattomuus voi olla vahvempi osoitus "suvaitsemattomuudesta" kuin reagoiminen.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Maria » 06.06.2011 15:21

Riidankylväjä kirjoitti:Kohteen reaktiot ovat sitä polttoainetta, jolla solvaaja elää. Kun ei anna polttoainetta, solvaukset hiipuvat.

Voi itku! Mielestäni on päinvastoin. On erittäin hyvä tuoda asiallisesti esille, että kiusaaja on loukannut sekä etenkin se, mistä on loukkaantunut.

Ne harvat kerrat, kun olen edellä mainitsemaani menettelyyn pystynyt, ovat tuottaneet tulosta siten, että kiusaaminen on vähentynyt tai loppunut kokonaan. Ainakin kiusaaminen on kiusaajan kannalta tullut vaikeammaksi.
Maria

ViestiKirjoittaja Maria » 06.06.2011 15:31

Olkoonpa varhaiset etymologit mieltä mitä hyvänsä, tuskin kovin montaa naista onnelliseksi tekee tuo "huoraksi" nimittäminen hekuman huipulla. Olipa kyse vain mielikuvasta, kritisoin tuota seksikkyyden ja "huorahtavuuden" merkityksien yhteen nivomista. Minulle se kuuluu lähes samaan kategoriaan kuin, jos mielitietty hekuman huipulla huutelisi "äitiiiii", siis ei kovin hyvin eroottiseen tunnelmaan kuuluvaksi sekä kertoisi jotain sellaisen mielitietyn sielunmaailmasta.
Maria

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 06.06.2011 17:22

Taitaa olla makuasioita nuo nimittelyt. Jälleen kerran...

Jos mieheni nimittäisi minua suuttuessaan tai mahdollisessa mustasukkaisuuspuuskassaan huoraksi,
hän olisi nopeasti exäni. En todellakaan kuuntelisi kumppaniltani moista nimittelyä ainakaan toistuvasti.

Seksileikeissä sen sijaan voin aivan hyvin olla mieheni huora. Eikä kysymys ole minkäänlaisesta halusta miellyttää miestäni.
On hauska ajoittain kokeilla erilaisia rooleja tai vaikka hekuman huipulla kuulla olevansa huora. En tunne itseäni mitenkään solvatuksi tai nöyryytetyksi.
valkosiipi

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 06.06.2011 19:14

Oli, Kyllästynyt, pakko lennähtää paikalle varmistamaan, ettet pääse sanomaan, että kaikki naiset kokevat huorittelun aina solvauksena. :)

Jos olisin ammattitaitoinen prostituoitu, en ehkä pitäisi siitä, että minua kutsuttaisiin huoraksi.
Ylpeys ennen kaikkea...
valkosiipi

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 06.06.2011 19:48

Kyllästynyt kirjoitti:Samalla logiikalla kuin sinä yllä puolustelet solvaamista, voisi puolustella lyömistä; tykkäähän joku siitäkin seksuaalisissa roolileikeissä.
Eli ei se mitään haittaa ollenkaan vaikka ihmisiä turpaan vedettäisiin niin kotona kuin puutarhassakin; valkosiiven mielestä on tärkeää muistaa ja muistuttaa, että jotkut naiset suorastaan tykkäävät tulla lyödyiksi!

Seksuaalisissa roolileikeissä lyöminen on minusta seksipartnereiden henkilökohtainen asia.
Jos turpaan vetäminen/saaminen sopii molemmille, ei kai siinä mitään pahaa ole.

Se on minusta tyhmyyttä, jos seksissä (ja muutenkin) suostuu sellaiseen, mitä ei halua.
Minua esimerkiksi seksin yhteydessä saa vapaasti huoritella, mutta satuttaa minua ei saa. Enkä itse suostuisi satuttamaan kumppaniani.
Jos joku ei pidä huorittelusta, silloin minusta itseään kunnioittava ihminen ei anna huoritella itseään.
valkosiipi

ViestiKirjoittaja koirassairas » 06.06.2011 20:18

Anteeksi nyt, jos seuraavaksi loukkaan lähes kaikkia teitä. Jos se yhtään lohduttaa, niin huomioikaa, etten anna itsestänikään kovin mairittelevaa todistusta seuraavassa. Kyllästynyt ja Maria ovat ainoat terveet ihmiset, mitä tällä foorumilla on koskaan ollut. Tämän olen halunnut sanoa jo kauan, huolimatta siitä, että se loukkaa monia, ja toisaalta on varmaan monelle myös itsestäänselvyyskin.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Helmis » 06.06.2011 21:42

koirassairas kirjoitti:Anteeksi nyt, jos seuraavaksi loukkaan lähes kaikkia teitä. Jos se yhtään lohduttaa, niin huomioikaa, etten anna itsestänikään kovin mairittelevaa todistusta seuraavassa. Kyllästynyt ja Maria ovat ainoat terveet ihmiset, mitä tällä foorumilla on koskaan ollut. Tämän olen halunnut sanoa jo kauan, huolimatta siitä, että se loukkaa monia, ja toisaalta on varmaan monelle myös itsestäänselvyyskin.

Taitaa sinulla olla melkoiset luulot mielipiteidesi vaikutuksista meihin lähes kaikkiin... No, hyvä, kun sait viimein kakaistuksi ulos sanottavasi. Toivottavasti helpotti!

Otsikon kysymykseen: kyllä, huora-nimitys (en ole kuullut kenenkään koskaan nimittäneen huoraksi lainausmerkeissä) on vain ja ainoastaan negatiivista.
Jossakin toisensa hyvin tuntevan parin seksuaalisessa roolileikissä voin sen käytön ymmärtää. Itse en sellaiseen leikkiin tosin lähtisi mukaan.
Helmis

ViestiKirjoittaja koirassairas » 06.06.2011 22:04

Ymmärrettävä johtopäätös. Varsinkaan kun en ole esittänyt, että kaikkien hassujen pienten hampaiden välistä murisijoiden hapan kiukku johtuisi muka siitä mitä minä kerron tai en kerro. On lähinnä epätodennäköistä, että minulla olisi asian kanssa mitään tekemistä. Siitä huolimatta, vaikka sinusta "painu vittuun" on normaalia hyväksyttävää viestintää. Hölmönkalastelusi johdattaa meren alaisiin onkaloihin, joissa sinut syliisi sulkee äitisi Mirri-meduusa.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Helmis » 06.06.2011 22:24

Voi sentään :roll: (Pitäisi muuten olla 'Varsinkin...')
Helmis

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.06.2011 22:29

Siis naisetkin ovat sillä kannalla, että huora-nimitys ei ole vain negatiivinen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa