Vihavainen: Entropia kasvaa.

Re: Vihavainen: Entropia kasvaa.

ViestiKirjoittaja trisse » 23.11.2018 22:10

Että vapaaehtoisessakin muutoksessa toimii synkronoinnin eikä entropian lait joka ohjaa kohi järjestystä. Entropia esiintyy jos kukaan ei tee mitään. Mutta jos kaikki tekevät jotain ei heidän tekemisensä ole satunnaista ja kaaottista ja entropiaa lisäävää vaan se saattaa rytmittyä yhteen jopa ilman sääntöjä ja lakeja.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 23.11.2018 22:22

ritalin kirjoitti:Ihan hyvä kirjoitus. Mä olenkin jo oman näkemykseni syntyvyydestä tänne kirjoittanut. Eli se on se, että 60-luvun ikäluokista eteenpäin on nähtävissä murros, että persoonallisuushäiriöisten miesten suhteellinen osuus isien joukossa on kokoajan kasvanut. Todellinen räjähdys tämän asian suhteen on tapahtunut 80-luvun ikäluokissa. Kylmä fakta on, että lapsista, joiden isä on 80-luvulla syntynyt, joka toisella lapsella isällä on B-clusterin persoonallisuushäiriö.
Parisuhdemarkkinoilla 80-luvulla syntynyt nainen ei kelpuuta enää miestä, ellei miehellä ole B-clusterin persoonallisuushäiriötä, rikostaustaa, päihdeongelmaa, tai muuten vain pirusti rahaa, tai pirusti valtaa

Sinä olet kyllä omanlaisesi tapaus :roll: Pehmeä isyys on koko ajan kasvanut joten vähän luulen että persoonallisuushäiriötä oli enemmän sodankäyneiden ja heidän lapsissaan kuin nuoremmissa ikäluokissa. Jossain oli juttukin kuinka vasta 90-luvulla syntyneet ovat vapaita sotatraumoista ja heidän empatiakykynsä on korkeampi kuin vanhemmilla ikäluokilla.
ritalin kirjoitti:Omalla kohdallani olen voinut sen nykymenon huomata siinä, että kun olin 20-25-vuotias minusta kiinnostui sellaiset 35+ ikäiset naiset. Suunnilleen, kun 25-vuotta tuli täyteen, niin ei ole yksikään nainen ollut kiinnostunut, ei edes vanhat mummut.

Kuulostaa siltä että sinussa itsessäsi tapahtui muutos. Syrjäydyit jne. 20-25 v on täynnä erilaisia mahdollisuuksia jotka saattavat myöhemmin sulkeutua. Sitä voi tapahtua itse kullekin.
trisse

ViestiKirjoittaja ritalin » 24.11.2018 01:58

trisse kirjoitti:Sinä olet kyllä omanlaisesi tapaus :roll: Pehmeä isyys on koko ajan kasvanut joten vähän luulen että persoonallisuushäiriötä oli enemmän sodankäyneiden ja heidän lapsissaan kuin nuoremmissa ikäluokissa. Jossain oli juttukin kuinka vasta 90-luvulla syntyneet ovat vapaita sotatraumoista ja heidän empatiakykynsä on korkeampi kuin vanhemmilla ikäluokilla.

Pehmeä isyys on voinut kasvaa siinä mielessä, että kulttuuri on muuttunut siten, että isä osallistuu nykyään enemmän lasten kanssa touhuamiseen, kuin vaikkapa 50-luvulla, mutta en ymmärrä, miten tämä kulttuurillinen muutos liittyisi persoonallisuushäiriöihin.
Siis, jos nyt mietitään persoonallisuushäiriöitä laajemmassa perspektiivissä, niin persoonallisuushäiriöiset naiset ovat useimmiten töissä jokoo vanhusten, sairaiden, tai lasten parissa. Nämä ovat ulospäin hoivaavia ja auttavia, mutta tämä ulkokuori on tarkkaan suunniteltu valeasu, jonka alta tämä henkilö voi tehdä mitä tahansa, jäämättä teoistaan kiinni.

trisse kirjoitti:Kuulostaa siltä että sinussa itsessäsi tapahtui muutos. Syrjäydyit jne. 20-25 v on täynnä erilaisia mahdollisuuksia jotka saattavat myöhemmin sulkeutua. Sitä voi tapahtua itse kullekin.

Kuulet kyllä harhoja. Syrjäytyneillä miehillähän menee yleensä hyvin naisten suhteen. Exäni raiskanneella narkillakin tuntuu olevan 50 naisen ihailijakerho ympärillään. Enemmänkin tässä on käynyt niin, että olen hävinnyt luonnonvalinnan kilpailussa tälle raiskaajalle.
ritalin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.11.2018 15:31

Palle 19.11.2018: Entropiassa olellista on, että jokaisessa vapaaehtoisessa muutoksessa entropia kasvaa.

"Vapaaehtoinen" ei ole sama kuin "vapaa"; ts. viittaat ihmisiin, so. tahdonalaisiin päätöksiin, joiden mieli on useimmiten entropian vähentäminen ("alan siivota").
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Palle » 24.11.2018 21:09

Siivoaminen ei ole muutoksen kannalta vapaaehtoinen, vaan siivooja ikäänkuin pakottaa paikat järjestykseen. Olipa se siivoojan kannalta miten vapaaehtoista hyvänsä.

Voi olla, että termi "vapaa muutos" ehkä olisi parempi. Sen vastakohtana olisi pakotettu muutos.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja trisse » 24.11.2018 23:44

Taidat höpötellä joutavia joista et saa itsekään selvää. :roll:
trisse

ViestiKirjoittaja Palle » 25.11.2018 21:03

Miksi puhut rumasti Pallelle? :|
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

Edellinen