;

Re: Suomalaiset naiset

ViestiKirjoittaja logia » 21.10.2018 13:28

ip-banni kirjoitti:
logia kirjoitti:Kaapo, sinä olet ansainnut kaiken pahan ihan itse. Ja sinua on kohdeltu mielestäni liiankin hyvin.

Samoin sinua. Saat soittaa turpaasi mielin määrin eikä siihen ylläpitäjä tai mode puutu. Koska olet säälittävä tapaus, ajattelen ihan itse omilla aivoillani.

Missä kohtaa minä olen rikkonut palstan sääntöjä (muuta kuin muuttanut tekstiäni lähettämisen jälkeen ilman selityksiä. Näin kävi, kun piti korjata kirjain ja lisätä lause, enkä huomannut, että perään oli tullut sillä välin uusi viesti)?

Kaapo kirjoitti:
logia kirjoitti:Eli Kaapon mielestä sittenkin vain naiset ansaitsevat tulla pahoinpidellyiksi.
En minä niin sanonut, mutta demonstroit juuri nyt hyvin henkistä väkivaltaa vääristelemällä ja tahallasi väärin tulkitsemalla sanojani.

Käyttäidyitkö noin myös miestäsi kohtaan?

Minä vain tulkitsen.

Leena Nilsson - En tahdo mennä kotiin 4:04
https://youtu.be/xUhfyzYUgTA
logia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.10.2018 13:45

ip-banni kirjoitti:Kuinkahan moni nainen purkaa paineitaan netissä, jos kotonaan joutuu olemaan hiljaa nyrkin ja hellan välissä?

Onko tuo Iijoki-sarjaa vai mitä? Eikä siinä Päätalonkaan kattilakunnassa ollut varsinaista fyysistä väkivaltaa, sanallista kovaa puhetta ja psykopatologiaa sitä vastoin liian kanssa. En ymmärrä kysymystäsi. Fyysinen puolisoon kohdistuva väkivalta on ongelma, jota ei tule vähätellä, mutta siitä ole mitään sanomista sellaisella henkilöllä, joka ei sitä ole joutunut kokemaan. Minä en onneksi ole joutunut kokemaan fyysistä väkivaltaa parisuhteessani. Olin naimisissa miehen kanssa, joka oli kuin Päätalon Hermanni ikään. Vuosien mittaan puolisoni tasoittui. Ilmassa oli kuitenkin sellainen varpaillaan olemisen tila, koska hän sai "viiriäisiä" päähänsä aina toisinaan. Lopulta ajattelin, että en ole vastuussa hänestä aikuisesta ihmisestä ja hänen on aika tulla toimeen itsekseen. Kukaan, jolle olen kertonut, että olen eronnut, ei ole suhtautunut minuun ymmärtävästi, vaan suhtautuminen minuun on ollut joko suoran vihamielistä hämmästelyä tai vähintään hämmästelevän arvostelevaa. Esimerkiksi miehen jatkuva mustasukkaisuus on ongelma, jota voi sietää, jos aikuisena ihmisenä niin päättää ja haluaa elää sellaisessa liitossa. Mutta aikuisella ihmisellä on myös oikeus päättää toisin ja ottaa ero.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.10.2018 13:59

Kaapo kirjoitti:Kuinka moni nainen suomessa on ansainnut saada turpaa?
Tälläkin palstalla on jokunen joka soittaa poskee siihen malliin ja pitää vaan itseensä verbaalisena, mutta itseasiassa harjoittas henkistä väkivaltaa.

Puheesi on hyvin väkivaltaista. Jos aihepiiri koskettaa sinua kovin läheltä, olisi ehkä järkevää olla osallistumatta sitä koskeviin keskusteluihin, jotta omat arvet eivät nousisi pintaan vanhoina muistoina. Nehän eivät liity millään tavoin kanssakirjoittajiisi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.10.2018 14:21

Kaapo kirjoitti:Muuten, kuten kuvasta näkyy niin keskustelen asiallisesti pienistä provosointiyrityksistä huolimatta.
Se ei lienee mahdollista enää kunhan palstamode tulee ketjuun.

Luulen, että asiallinen keskustelusi alkaisi rakoilla, jos esimerkiksi minä alkaisin tahtoa sinulta selkeämpiä vastauksia ja perusteluita. Katsoin kuitenkin viisaimmaksi vaieta ja tyytyä antamaasi vastaukseen, jottei sinun tarvitsisi tuntea itseäsi uhatuksi. Käsittääkseni uhattuna olemisen tunne syntyy sinussa aika herkästi, ja silloin ryhdyt hyökkäykseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 21.10.2018 14:35

Minäkin lopetan keskustelun aiheesta, koska osa palstalaisista häiriintyi kommenteistani.
logia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.10.2018 15:28

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Muuten, kuten kuvasta näkyy niin keskustelen asiallisesti pienistä provosointiyrityksistä huolimatta.
Se ei lienee mahdollista enää kunhan palstamode tulee ketjuun.
Luulen, että asiallinen keskustelusi alkaisi rakoilla, jos esimerkiksi minä alkaisin tahtoa sinulta selkeämpiä vastauksia ja perusteluita. Katsoin kuitenkin viisaimmaksi vaieta ja tyytyä antamaasi vastaukseen, jottei sinun tarvitsisi tuntea itseäsi uhatuksi. Käsittääkseni uhattuna olemisen tunne syntyy sinussa aika herkästi, ja silloin ryhdyt hyökkäykseen.
Historian painolastia. Joittenkin henkilöiden puhe on helpommin tulkittavissa uhkaamiseksi jos ainoo anti mitä tulee on negatiivista. - Esim. mun mielestä Trisse on aika neutraali. Vaikka joskus asettuu vastaan niin sitä ei tunne uhkaukseksi, koska hän ei pyri henkilökohtaiselle tasolle. Jokunen muu tekee sitä jatkuvasti ja se ninenomaan on sitä "sivistynyttä" ahdistelua josta täällä ei saa rangaistuksia.

Sinähän olet usein ollut ensimmäisenä jakamassa henkilökohtaisuuksia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Fanni » 21.10.2018 15:46

Kun sain ukoltani turpaan, alkoi elämässäni olla jälleen jännitystä ja mielenkiintoa . Leikki leikkinä: väkivalta on heikon psyykkeen viimeinen keino.
Fanni

ViestiKirjoittaja logia » 21.10.2018 16:12

Kaapo, päteekö tuo sama miehiin?
logia

ViestiKirjoittaja logia » 21.10.2018 16:18

Ei kaikki naisetkaan lyö takaisin. Suojautuvat käsillään.
logia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.10.2018 17:25

Kaapo kirjoitti:
logia kirjoitti:Kaapon mielestä miehetkin ovat ansainneet joutua väkivallan uhreiksi samoin kuin naiset.

Henkinen väkivalta usein generoi fyysistä väkivaltaa ja mies katsotaan syylliseksi. Ihan niinku täälläkin mode toimii. Nokkii, nyppii, vittuilee, alistaa ja kaapo saa rangaistunksen kun palaa käämi manipulaattoriin.

Suhtaudutko modeen kuin vaimoosi ikään? Vertailu tässä yhteydessä ja ketjun aiheessa on absurdi. Modehan on verrattavissa lähinnä virkavaltaan. Miten tulet toimeen poliisien kanssa tai naispoliisien?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.10.2018 17:44

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Kuinka moni nainen suomessa on ansainnut saada turpaa?
Tälläkin palstalla on jokunen joka soittaa poskee siihen malliin ja pitää vaan itseensä verbaalisena, mutta itseasiassa harjoittas henkistä väkivaltaa.

Puheesi on hyvin väkivaltaista. Jos aihepiiri koskettaa sinua kovin läheltä, olisi ehkä järkevää olla osallistumatta sitä koskeviin keskusteluihin, jotta omat arvet eivät nousisi pintaan vanhoina muistoina. Nehän eivät liity millään tavoin kanssakirjoittajiisi.

Miks tässäkin on jotenkin ivailun maku aistittavissa rivien välistä?

Mielestäni muuten sellaisiin aihepiireihin pitääkin osallistua jotka koskettaa hyvin läheltä.

Ei mulla "arpia" kai ole paitsi fyysisiä.
Eroprosessi oli kyllä stressaava ja kaikki mahdolliset vedätykset sai kokea. Oli stressaavaa aikaa muutenkin useammaltakin taholta, mut asioilla on kuitenki taipumus selkeytyä.

Ei ole ivailua joskaan ei ihailuakaan. Itsen kannalta voi olla järkevää valita sellainen aihe, joka on henkilökohtaisella tasolla neutraalimpi. Sinulla oli ilmeisesti vaikea liitto. Varsinaisista arvista en kuitenkaan tiedä, sanavalinta ei ehkä ollut paras. Ei kuitenkaan pidä ajatella, että muissa liitoissa ongelmakenttä olisi samanlainen. Omassa kertomuksessani toin esiin, että muut eivät olleet suopeita erolleni, koska mies heidän silmissään oli mukava, eikä naisen itsenäistä ratkaisua ymmärretä kovin helposti. Arvostelijani ovat olleet yksinomaan naisia. Eikö siis ole oikeutta erota, jos liitto ei ole täysin ruvella eli eron syy pitäisi olla jotenkin tarpeeksi järkyttävää, kuten väkivalta tai uskottomuus? Missä sitten ovat omat tarpeet ja oma elämä? Nämä yleisellä tasolla kysymyksiä. Ei mitenkään ainoastaan Kaapolle.

Miksi tunnet ivailevaksi vastaukseni. Mieti ensimmäistä kysymystäsi, jossa kysyt kuinka moni nainen Suomessa on ansainnut saada turpaa. Erikoinen kysymys. Ei kai kukaan halua väkivaltaa itseensä kohdistettavan. Mutta olithan sinäkin peräti kymmenen vuotta tämän naisen kanssa, josta kerroit. Miksi niin kauan?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.10.2018 17:46

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Luulen, että asiallinen keskustelusi alkaisi rakoilla, jos esimerkiksi minä alkaisin tahtoa sinulta selkeämpiä vastauksia ja perusteluita. Katsoin kuitenkin viisaimmaksi vaieta ja tyytyä antamaasi vastaukseen, jottei sinun tarvitsisi tuntea itseäsi uhatuksi. Käsittääkseni uhattuna olemisen tunne syntyy sinussa aika herkästi, ja silloin ryhdyt hyökkäykseen.

Historian painolastia. Joittenkin henkilöiden puhe on helpommin tulkittavissa uhkaamiseksi jos ainoo anti mitä tulee on negatiivista.

Kaapo, ei ole historian painolastia.
Mitä jos sinä kirjoittelullasi manipuloit toisia kirjoittajia suuttumukseen, ja kun aikasi jatkat, he hyökkäävät tosissaan?
Yksi hyvä esimerkki manipulointityylistäsi on sanojen käyttö, kuten 'lortot', jolla sanot hellitteleväsi foorumin naisia. Eikö tuollainen, jos mikä, ole nimenomaan manipulointia/provosointia?

Omasta puolestani voin sanoa, että takuulla en kirjoittele kanssasi positiivisesti niin kauan kuin provosoit tyylisi mukaisesti. Jos sinä sitten koet olevasi minun henkisen väkivaltani uhri, niin ei mahda mitään.
Olisit voinut edes sitä lortto-sanaa pyytää anteeksi, mutta ei, sinähän käytit sitä hellittelysanana...
Mikä siinä on, ettet pysty olemaan tasavertaisena toisten kirjoittajien vierellä, vaan asetut milloin ylä- ja milloin alapuolelle? Suhteesi nimenomaan naiskirjoittajiin näyttää olevan ongelmallinen: jos et saa olla heidän yläpuolellaan, asetut alapuolelle ja ryhdyt vaikertamaan, että olet heidän henkisen väkivaltansa uhri.

(17:51)
Bongasin viesteistäsi tekstin, jossa taisit antaa vastauksen:
"Musta taas tuntuu että se voi olla myös sen viimesen tunteen kerjäämistä. Kun ei enää muuta saa niin ärsyttää sen verran että tulee turpaan. Tietää olevansa olemassa ja tulleensa huomatuksi. "

Tällä foorumilla käyttäydyt hyvin huomionhakuisesti.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 21.10.2018 18:39

Mirri, sopisiko sinulle, että tässä ketjussa keskityttäisiin naisiin ja jätettäisiin vaihteeksi miehet ruotimatta?
Eli selkokielellä Painu vittuun tästä ketjusta, jos et osaa pysyä asiassa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja logia » 21.10.2018 19:03

Kaapo kirjoitti:Kyl mä palstan parhaita naisia ihan kutsuisin lortoiksi ja hyvällä sydämellä.
Kaikki ei sitä toki ansaitse osa on vain riivinrautoja.

Saat minut itkemään.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.10.2018 19:14

Kaapo kirjoitti:Kyl mä palstan parhaita naisia ihan kutsuisin lortoiksi ja hyvällä sydämellä.
Kaikki ei sitä toki ansaitse osa on vain riivinrautoja.

Päätit sitten taas asettua toisten kirjoittajien yläpuolelle arvioimaan heitä hyviksi/huonoiksi ihmisiksi. Kiipesit niin korkealle, että kerrot mitä alapuolellasi olevat (naiset) ovat sinulta ansainneet ja mitä eivät.
Millä valtuuksilla asetat 'foorumin naiset' paremmuusjärjestykseen ja jakelet heille 'ansionsa mukaan'?

Ymmärsinkö oikein: lortoksi kutsuminen on sinulta osoitus hyväsydämisyydestä ja hellimisestä, ja nainen joka ei suostu sinun armollisen hellittelysi kohteeksi vaan jopa väittää sinun kirjoittavan törkeyksiä, muuttuu silmissäsi riivinraudaksi?
Mirri

Re: MIRRI PITÄÄ SUNNUNTAISAARNAA

ViestiKirjoittaja ip-banni » 21.10.2018 19:21

VAIHDOIN KETJUN NIMEN SOPIVAMMAKSI. OLE HYVÄ, MIRRI.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Palle » 21.10.2018 19:34

Kosketelkaa toisianne.

Mihin on virtuaalikintaat kadonneet? Olisi hyvin terapeuttista päästä koskettelemaan keskustelu kumppaneitaan vaikka virtuaalikintaitten välityksellä. :)
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.10.2018 19:35

ip-banni kirjoitti:VAIHDOIN KETJUN NIMEN SOPIVAMMAKSI. OLE HYVÄ, MIRRI.

Jaa...?

Minusta tuntuu, että Kaapo olisi mielissään, jos otsikossa mainitsisit hänet jotenkin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 21.10.2018 20:02

Palle kirjoitti:Kosketelkaa toisianne.

Mihin on virtuaalikintaat kadonneet? Olisi hyvin terapeuttista päästä koskettelemaan keskustelu kumppaneitaan vaikka virtuaalikintaitten välityksellä. :)

:) virtuuali pervo bongattu
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 21.10.2018 20:16

Tästä ketjusta jää päälimmäisenä mieleen, että Kaapo yritti varovasti avata omaa mennyyttä suhde tilannettaan, jossa tunsi olleensa pahasti alistettu. Ja palaute oli entistä rajumpaa nolaamista.
Katla

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa