Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.08.2016 12:47

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mitkä ovat kuumien aaltojen, lämmöstä aiheutuvan hikoilun, urheilusuoritushikoilun, ahdistukseen liittyvän hikoilun, murrosiän aiheuttaman punastelelun ja saunomisen aiheuttaman hienerityksen erot?

Kysytkö 'opettajamaisesti' vai haluten tietää?

En ole opettaja enkä ole aloittanut palstalla yhtään tietokilpailuketjua.

Suoraan kysymykseen kiero vastaus. :)

Vaikka vastaus ei ole suora, se on yksiselitteinen. Lisäksi se vastaa jo etukäteen mahdollisiin tuleviin
samantyyppisiin kysymyksiin. (Joita ei näin ollen kannata vastaisuudessa esittää.)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2016 13:34

Hilpan kirjoituksesta (09.08.2016 10:43) selvisi, että hän kysyi haluten tietää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.08.2016 13:39

Kyllä. Siitä selvisi myös se, että kysyminen halusta tietää on hänen tapansa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Rane » 09.08.2016 14:36

Arvoisa(t) Psykopatologia/Kyllästynyt, ihan kaikella kunnioituksella, mutta voisitteko poistaa kaikki tähän astiset viestini palstalta, kiitos. Ei haittaa, jos nimimerkkini menee siinä mukana. Ystävällisin loppukesän terveisin nimimerkki "Rane".
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2016 15:12

Sitten myös vastaukset niihin viesteihin tulisi poistaa. Mielestäni on vääryys, jos toteutetaan pyyntö poistattaa viestejä, joihin toiset kirjoittajat ovat vastanneet henkilökohtaisella tasolla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 09.08.2016 15:27

Miksi?
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2016 15:48

Jos yksi raottaa avautumisen verhoa ja muut vastaavat myös avautuen, on jälkimmäisille epäreilua ensimmäisen poisto. Tuolloin tulisi koko avautumisen "ketju" poistaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 09.08.2016 15:57

Eikö pitäisi itse pitää huolta siitä, mistä avautuu, ja onhan se oma avautuminen palstalla joka tapauksessa, vaikka aloitusviesti olisi paikoillaan. Mitä hävettävää? En minäkään minkään häpeän takia viestejäni halua poistoon, tai häväistäkseni toisia. Tuntuu vaan, että olisi jo aika poistua "lopullisesti". Ylläpitäjäkin kirjoittelee useammassa ketjussa, miten minä olen kirjoitellut tänne kritiikittömästi ihan mitä sattuu ja että minun takiani hänen pitää aloittaa samasta aiheesta uusi lukittu ketju, mihin en pääse sotkemaan. Aikoo vissiin kirjoittaa seuraavan kirjansa menopaussista tai hormoneiden vaikutuksesta ihmisen (naisen) mieleen.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2016 16:17

Rane kirjoitti:Eikö pitäisi itse pitää huolta siitä, mistä avautuu, ja onhan se oma avautuminen palstalla joka tapauksessa, vaikka aloitusviesti olisi paikoillaan. Mitä hävettävää? En minäkään minkään häpeän takia viestejäni halua poistoon, tai häväistäkseni toisia. Tuntuu vaan, että olisi jo aika poistua "lopullisesti". Ylläpitäjäkin kirjoittelee useammassa ketjussa, miten minä olen kirjoitellut tänne kritiikittömästi ihan mitä sattuu ja että minun takiani hänen pitää aloittaa samasta aiheesta uusi lukittu ketju, mihin en pääse sotkemaan. Aikoo vissiin kirjoittaa seuraavan kirjansa menopaussista tai hormoneiden vaikutuksesta ihmisen (naisen) mieleen.

Avautumiset jäävät yhden kirjoittajan poistumisen vuoksi ilmaan roikkumaan. Sellaista en halua tapahtuvan, koska ne ovat vaatineet sitä Mirrin kuvaamaa rohkaistumista. Mikäli rohkaistumiselta ikään kuin vedetään matto alta, alkaa tuntua pahalta ja voi seurata suuttumuksenkin tunteita.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 09.08.2016 16:53

Eikö niistä rohkeista avautumisistaan voisi olla ylpeä.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.08.2016 17:16

Sateentekijä kirjoitti:Minä vastaan noihin suoriin kysymyksiin ihan suoraan ehkä toistaen edellä kirjoittamaani. En ole koskaan millään muulla foorumilla tavannut saman kaltaista käytöstä ylläpidolta. So, hän kirjoittelee täällä muinamiehinä mutta pyrkien jatkuvasti asettumaan ikäänkuin opettajan asemaan ja pitäen muita täällä kirjoittajia joinakin opetuslapsinaan joita hänen on pakko " viisaampana" opettaa. Se on mielestäni ainoastaan naurettavaa. Vastasin, kun kerran kysyttiin.

Minkä ihmeen takia sinä itse sitten olet nostanut itsesi muiden opettajaksi tunkemalla palstalle kaikenmaailman triviaaleja ns. yleissivistykseen kuuluvia viestejä (kuten se lyijykynäpläjäys)??
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 17:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Minkä ihmeen takia sinä itse sitten olet nostanut itsesi muiden opettajaksi tunkemalla palstalle kaikenmaailman triviaaleja ns. yleissivistykseen kuuluvia viestejä (kuten se lyijykynäpläjäys)??

Kertoisitko nyt tarkemmin mikä lyijykynä pläjäys?
viewtopic.php?f=16&t=17805#p264474
Kerro nyt, mikä tässä kejussa oli se pläjäys, mikä sinua eniten otti päähän? Vaikkei tämä millään tavoin tähän ketjuun kuulu, mutta kun esitit taas syytöksen minua kohtaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.08.2016 18:05

En esittänyt syytöstä vaan kysymyksen.
Olet tässäkin ketjussa moittinut Psykopatologiaa opettamisesta - mutta itse pyrit toistuvasti opettamaan itsestäänselvyyksiä ja triviaaleja yleistietämykseen/yleissivistykseen kuuluvia asioita, kuten esimerkiksi se, ettei lyijykynän lyijy ole lyijyä.

Onko joku niin taulapää, että on kuvitellut lyijykynässä vieläkin käytettävän myrkyllistä lyijyä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 18:11

Kyllästynyt kirjoitti:En esittänyt syytöstä vaan kysymyksen.
Olet tässäkin ketjussa moittinut Psykopatologiaa opettamisesta - mutta itse pyrit toistuvasti opettamaan itsestäänselvyyksiä ja triviaaleja yleistietämykseen/yleissivistykseen kuuluvia asioita, kuten esimerkiksi se, ettei lyijykynän lyijy ole lyijyä.

Onko joku niin taulapää, että on kuvitellut lyijykynässä vieläkin käytettävän myrkyllistä lyijyä?

Saattaa olla hyvinkin. Kaikki eivät ole yhtä valveutuneita kuin sinä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 18:23

Hilppa kirjoitti:
Voisitko lopettaa minun liittämisen opetusohjelmiisi? Tarkoitan lähinnä noita kehotuksiasi, en asiakirjoituksiasi, joihin yleensä perehdyn.

Ihan vaan tiedoksi, minulla ei ole täällä mitään opetusohjelmia. joille haluaisin joitain opetuslapsia, kuten PP.Ei minulla ole tarvetta tuoda omaa erinomaisuuttani esille joka mutkassa.

Täällä pesii jostain kummallisesta syystä harhakäsitys, että muut kirjoittajat ovat joitakin tietämättömiä oppilaita, "aivotonta massaa" jota muka pitää jatkuvasti opastaa ja neuvoa. Sellainen alkaa vähitellen raivostuttaa. Näitä jalanjälkiä täällä muutama muukin kirjoittaja seuraa. Esim. Kyllästynyt , jolla ei tunnu yleensä olevan muuta sanottavaa, kuin "itsestäänselvyys, latteudet ja älyttömät pläjäykset"
Palsta on muuttunut todella ikävään suuntaan.

Käsittämätöntä sinänsä, että vapaalla foorumilla pyritään johdattelemaan kirjoittajien mielipiteitä, ryttäämmään ja latistamaan sekä osoittamaan omaa erinomaisuuttaan joka asiassa. Tämän palstan meno on muuttunut merkilliseksi. Ymmärrän hyvin kun esim Rane haluaa lopettaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.08.2016 18:33

Sateentekijä kirjoitti:

Mutta kuitenkin ajattelet itse olevasi merkittävästi valveutuneempi kuin palstalla kirjoittavat keskimäärin ovat?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 18:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:

Mutta kuitenkin ajattelet itse olevasi merkittävästi valveutuneempi kuin palstalla kirjoittavat keskimäärin ovat?

En ole pyrkinyt esittämmään mitään. Enkä käsittääkseni ole millään tavoin aliarvioinut tai arvostellut muita kirjoittajia saati sitten pyrkinyt olemaan merkittävästi valveutuneempi kuin palstalla kirjoittavat keskimäärin ovat Sen haluan jättää sinun tehtäväksesi.

Lisäys klo 21.26.Syytät minua jatkuvasti tietyistä asioista, joita en tietääkseni ole tehnyt tai joihin en käsittääkseni ole syyllistynyt. Tuollaiset määrittelyt, joita tuossa juuri esitit, ovat
paitsi, harhaanjohtavia, myös hyvin loukkaavia. Puuttuu tästä vielä se, että sanoisit kaikkien muittenkin olevan samaa mieltä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 09.08.2016 21:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.08.2016 18:45

Rane kirjoitti:Arvoisa(t) Psykopatologia/Kyllästynyt, ihan kaikella kunnioituksella, mutta voisitteko poistaa kaikki tähän astiset viestini palstalta, kiitos. Ei haittaa, jos nimimerkkini menee siinä mukana. Ystävällisin loppukesän terveisin nimimerkki "Rane".

Tavallisesti poistamispyyntö koskee vain päiväkirjaa. Mutta olet näköjään poistanut päiväkirjastasi omat viestisi. (Ylläpito voi pyydettäessä poistaa helposti päiväkirja-ketjut. - Poistanko päiväkirjasi, joka nyt näyttää sisältävän vain muiden kommentteja?)

Tarkennetun tulkinnan mukaan yleisen puolen viestit ovat ikään kuin (myös) foorumin "omaisuutta", eikä niitä poisteta ilman panavaa syytä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 21:34

Ikävää, jos Rane poistuu. Minä ainakin olen pitänyt hänestä eikä hän minulle ole mitään pahaa sanonut. En ole muutenkaan huomannut hänen olleen millään tavoin riidanhaluinen tai pahasuinen.
Mutta ymmärrän valintasi. Rane , hyvää kesää ja syksyä!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.08.2016 21:49

Miten sinä voit Ranen valintoja ymmärtää?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa