Kahvi kirjoitti:Vittuilu voi myös syntyä tarpeesta helpottaa omaa pahaa oloa. Joko niin, että viaton joutuu vittuilun kohteeksi, tai itse syypää.
Riidankylväjä kirjoitti:Obelixhan tuossa oli kohteena etkä sinä.

Riidankylväjä kirjoitti:Minusta kuva kuvastaa palstalla käytävää keskustelua yleisemminkin.

Riidankylväjä kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Vittuilu voi myös syntyä tarpeesta helpottaa omaa pahaa oloa. Joko niin, että viaton joutuu vittuilun kohteeksi, tai itse syypää.
Olikos se siirtäminen vai vai mikä defenssi mahtaa olla kyseessä?
Olen näissä "loukkaantumisissa" ollut havaitsevinani jonkinlaista kuviteltujen ominaisuuksien siirtämistä muihin kirjoittajiin. Mikä lie oikea termi? Transferenssi?
(On pikkuisen vielä termit hukassa.)
Psykopatologia kirjoitti:Tarkoitin, että tietyn "kypsyysasteen" saavuttaneella - kuten minulla
- sadismi yms. ei ole kokonaispersoonallisuudesta "irrallaan".
Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Tarkoitin, että tietyn "kypsyysasteen" saavuttaneella - kuten minulla
- sadismi yms. ei ole kokonaispersoonallisuudesta "irrallaan".
Putosin kärryiltä, saisinko saman rautalangasta väännettynä?
Mirri kirjoitti:Obelixille "1 päivä" asetuksista
Mitä tuo tarkoittaa; mistä asetuksista?
Psykopatologia kirjoitti:_
Psykopatologia kirjoitti:Mirri kirjoitti:Obelixille "1 päivä" asetuksista
Mitä tuo tarkoittaa; mistä asetuksista?
YP:n foorumin asetuksista. Tällöin ohjelma avaa automaattisesti vankilan ovet päivän päästä.
Samanlaiset asetukset ovat YP:n käytössä myös sinun foorumillasi.

Tuossa on kaksi mäntyä. Vasemmampuoleinen kuvaa kehittymätöntä persoonallisuutta
ja oikeanpuoleinen kehittynyttä, jossa alkuperäinen sadismi on "neutraloitunut" ja
"kiinnittynyt" koko rikkaaseen ja divergenttiin persoonallisuuteen.
Tuossa on kaksi mäntyä. Vasemmampuoleinen kuvaa kehittymätöntä persoonallisuutta
ja oikeanpuoleinen kehittynyttä, jossa alkuperäinen sadismi on "neutraloitunut" ja
"kiinnittynyt" koko rikkaaseen ja divergenttiin persoonallisuuteen.

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa