Omien asioiden pyörittely lisää masennusta?

Re: Omien asioiden pyörittely lisää masennusta?

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.07.2016 18:11

On ristiriitaista avautua toisessa paikassa todella avoimeksi ja sitten taas toisessa on varovaisempi kuin jopa muut. Mirri meidän muiden tehtävä ei ole auttaa sinua avautumaan täällä olematta lainailematta kirjoituksiasi. Sinun täytyy ottaa avautumisestasi itse vastuu, et voi syyttää muita siitä, että et uskalla avautua. Ei kelpaa, että yrittää hallita ja määräillä muita uskaltaakseen avautua.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 26.07.2016 18:21, muokattu yhteensä 5 kertaa
Pinja

ViestiKirjoittaja irmeli » 26.07.2016 18:12

Voi ristus, mitä väliä sillä on jos sun tekstiäsi on lainattu vaikka tuhat kertaa, kun alkuperäinenkin on näkyvillä. Eri asia, jos poistaisit omasi.
Olet kyllä oikea draamakuningatar.

Tämä Mirrille jonka tekstiä ei saa lainata.
Joka itse pari päivää sitten lainasi Hilpan tekstin päiväkirjastaan yleiseen keskusteluun.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 18:20

Kadonnut aikuinen järkevä keskustelu... Kuka tietää, minne?
Johtuneeko helteistä vai mistä, täällä enemmän tai vähemmän päät höyryäää...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 26.07.2016 18:26

Mirri, olisit voinut kirjoittaa äidistäsi, että "eräs lähipiiriini kuulunut henkilö". Sitten minä olisin voinut ruveta retostelemaan häntä päiväkirjassani rumaan tyyliin. Näin sinä teit minun avautumiseni suhteen tässä jokin aika sitten. Pahoitin siitä mieleni ihan todella. Ei voi ikinä olla liian varovainen. Tulipa nyt hyvä mieli, kun sain kerrottua. Tai ei tullut.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.07.2016 18:30

Rane, en tiedä mihin viittaat. Kerro, jos haluat. Joka tapauksessa pyydän anteeksi sitä, että olen pahoittanut mielesi - ilmeisesti jollakin kirjoituksellani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 26.07.2016 18:33

Kerroin, että lähipiirissäni on iäkkäitä henkilöitä, jotka tuntevat olevansa ihan samanlaisia, samoja ihmisiä, kuin nuorena. Äiti oli toinen, ja toinen mummoni sisko.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.07.2016 18:40

Rane, ok, nyt muistan ainakin suurin piirtein.
Tosiaan ei ollut tarkoitus loukata, minä jopa luulin tarkoittavani hyvää. Nyt jälkikäteen kun ajattelen sitä tilannetta ja asiaa, jonka sanoin (tai ehkä sinun mielestäsi möläytin) ymmärrän paremmin, että sinusta saattoi tuntua pahalta ja loukkaavalta sellainen töksähtävä kommentti. Jonka minä kuvittelin olevan rohkaiseva ja vaikka mitä muuta myönteistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 26.07.2016 18:46

Hyvä, tuli parempi mieli jo tuosta, kun pyysit anteeksi. Pelotti avata tätä uusinta viestiä, että jos sieltä tulee jotakin ilkeätä. Onneksi ei. Poistan minäkin turhan lainauksen tuosta aiemmasta viestistäni.
Rane

ViestiKirjoittaja trisse » 27.07.2016 15:10

Mirri kirjoitti:Tätä viimeaikaista äitiäni koskevan viestin pyörittelyä monen viestin sisällä ihmetellessäni tuli mieleeni, että kiusaa se on pienikin kiusa. Onneksi äitini on kuollut, joten häntä tuskin häiritsee, vaikka hänen elämäänsä pyöritelläänkin viestistä toiseen.

Tehän olette ihan hassuja kuin kissantassut. :roll:
trisse

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.07.2016 21:20

Jos tilanne tai tilanteet, kriisit, traumatisoivat tilanteet ym. vain jatkuvat ja jatkuvat, niin käytännössä vatvonnan lopettaminen voi olla mahdotonta. Tietysti on noita aiemminkin mainittuja defenssejä, jotka voivat lopettaa vatvomisen.
Ryysy

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa