Joiku , hyvä että olet ko .sivuston löytänyt! Sinun lienee syytä tutkia sen sisältöä erityisen tarkasti, myös luetun ymmärtämisen kurssi tekisi sinulle hyvääteelikka kirjoitti:Täällä voi harjoitella kaikenlaisten pisteiden ja isojen kirjainten käyttöä.
http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhu ... soispiste/
santra kirjoitti:Sinä puhut silkkaa soopaa laskelmoidusti ja ilkeästi, kuvitteletko pitkäänkin saavasi jatkaa?
teelikka kirjoitti:santra kirjoitti:Sinä puhut silkkaa soopaa laskelmoidusti ja ilkeästi, kuvitteletko pitkäänkin saavasi jatkaa?
Enpä puhu tässä ketjussa. Minulla on ihan tallessa Luukkosen ja mun välinen keskustelu, missä pyysin anteeksi kun nukuin enkä ehtinyt tehdä mitä hän pyysi.
Ja minua määrää tasan tarkkaan täällä vain Luukkonen, ei joka kana-aivotasoinen kirjoittaja.
Kyllästynyt kirjoitti:Valvojan ominaisuudessa tiedotan asettaneeni teelikan viestit ennakkomoderoitaviksi.
Syy: jatkuva riidanhaastaminen
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:On mitä suurimmassa määrin uhrin syyllistämistä, jos "neuvotaan" mitä naisten tulisi miettiä, tai peräti ohjeistetaan "että naisten tulisi miettiä, kuinka paljon alkoholia he laivalla juovat, sillä naiset tietävät, mihin se voi johtaa...".
En ymmärrä, miten ko ohje on uhrin syyllistämistä?
Se on jo tullut selväksi, ettet sinä ymmärrä.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:On mitä suurimmassa määrin uhrin syyllistämistä, jos "neuvotaan" mitä naisten tulisi miettiä, tai peräti ohjeistetaan "että naisten tulisi miettiä, kuinka paljon alkoholia he laivalla juovat, sillä naiset tietävät, mihin se voi johtaa...".
En ymmärrä, miten ko ohje on uhrin syyllistämistä?
Se on jo tullut selväksi, ettet sinä ymmärrä.
Olen kyllä huomannut, että vaikka keskustelua tästä teemasta on netissä ollut paljonkin, niin kukaan ei toistaiseksi ole pystynyt selventämään minulle (tai muillekaan asiaa kysyneille), että mikä näissä järkevissä ohjeistuksissa on sitä syyllistämistä.
Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:21.14
(- -)
Tallink Siljan henkilöstöjohtaja Vahur Ausmees sanoi Ruotsin TV4:n Kalla Fakta -ohjelmalle, että naisten tulisi miettiä,
kuinka paljon alkoholia he laivalla juovat, sillä naiset tietävät, mihin se voi johtaa. Ausmees myös sanoi, ettei jokaista
humalaista raiskata.
(- -)
Aussi ohjeistaa tms, mutta "feministit" ovat kääntäneet asian syyllistämiseksi.
Ei ohjeistanut. Vihjasi, että jotain voi tapahtua ja naisten pitäisi miettiä sitä.
Hilppa kirjoitti:Minusta oli pikemmin varoittelua ja koin tuollaisen vihjailun jopa uhkailuun viittaavana. Laiva on siis niin paha paikka, että siellä voi jotain tapahtua, kun ihan henkilöstöjohtajan toimesta varoitellaan epämääräisesti.
Hilppa kirjoitti:Tuollaista oli valistus joskus kymmeniä vuosia sitten. Poliisi tuli tyttöjen voimistelutunnille, jossa silmät pyöreinä kuunneltiin, kun poliisisetä kertoi tarinaa. Poliisi sanoi virka-asussaan hitaalla virkaäänellä, että nuorten naisten alkoholinkäyttö johtaa usein ikäviin tapahtumiin. Ensin juodaan vähän itse, mennään ventovieraiden mukaan. Seuraan liittyy hieman vanhempia miehiä, jotka tarjoavat makeata vahvaa likööriä ja sitä rataa. Muistan tuon tilanteen luokassa, siis sedän ja paheksuvat jutut kuin eilisen päivän.
Hilppa kirjoitti:Minä olen luonnehtinut tuota aussin "ohjeistusta", joka mielestäni on surkea, mutta et ole kommentoinut viestiäni. Jättänyt lukematta?
Hilppa kirjoitti:Minulle aussin ohje ei anna mitään, eikä takuulla anna kenellekään mitään varmaa suojaa raiskauksia vastaan. Jos laaditaan ohjeistus, sen pitää olla tasokkaampi kuin sellainen, jonka jokainen jo tietää.
Hilppa kirjoitti: Sinullakaan ei ole ollut mitään parempaa esittää, vaikka alan ammattilainen jollain tasolla oletkin? Ihmettelen suuresti.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa