Taas raiskaus-sokora

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja teelikka » 13.04.2014 16:23

Täällä voi harjoitella kaikenlaisten pisteiden ja isojen kirjainten käyttöä.

http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhu ... soispiste/
teelikka

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 16:49

teelikka kirjoitti:Täällä voi harjoitella kaikenlaisten pisteiden ja isojen kirjainten käyttöä.

http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhu ... soispiste/
Joiku , hyvä että olet ko .sivuston löytänyt! Sinun lienee syytä tutkia sen sisältöä erityisen tarkasti, myös luetun ymmärtämisen kurssi tekisi sinulle hyvää
:P
santra

ViestiKirjoittaja teelikka » 13.04.2014 16:52

Täällä muuten on kielletty nimittely. Jos sinä saat sanoa minua joikuksi, saan minä esim. sanoa Kyllästynyttä Kyltsiksi. Minä sanon sinua Kissiksi vaikka.

Bethin nimi poistettiin, kun sanoi Joikua Vassoksi. Jos et poista viestiäsi, lienee Luukkonen tekee samat temput sinulle. Vai mitä Luukkonen?
teelikka

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 16:55

Mikset voi olla omalla nikilläsi? Ja sinä t'ällä olet esiintynyt asiattomasti, esim toisten päiväkirjoissa:Älä viitsi aloittaa tuota temppuiluasi taas, tiedäthän mihin se lopulta johtaa,,,
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 13.04.2014 16:57, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

ViestiKirjoittaja teelikka » 13.04.2014 16:56

Miksi sinä et ole? Tämä on mun nikki.

Älä viitsi santra esittää. Mulle ei tullut bannia, Luukkonen otti nikkini pois, koska oli kahdella nimimerkillä enkä ehtinyt poistaa toista, sen pyynnöstä koska nukuin. Mutta olisin saanut tulla takaisin heti seuraavana päivänä, mulla on siitä Luukkosen meili todisteena.
Joten pidä turpasi tukossa.
Viimeksi muokannut teelikka päivämäärä 13.04.2014 17:00, muokattu yhteensä 1 kerran
teelikka

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 16:59

Sinulla kai on lukemisen tajuamisessa niin iso ongelma ettet ymmärrä ,että minä en ole esiintynyt täällä millään muulla nikillä, sinä olet.
santra

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 17:01

Sinä puhut silkkaa soopaa laskelmoidusti ja ilkeästi, kuvitteletko pitkäänkin saavasi jatkaa?
santra

ViestiKirjoittaja teelikka » 13.04.2014 17:02

Täällä ei ole sellaista sääntöä että pitää tulla takaisin samalla nikillä, joten tulen millä haluan.
teelikka

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 17:05

Mutta semmoinen sääntö on mikä kieltää valehtelun ja panettelun ,niihin syyllistyt jatkuvasti edelleenkin.
santra

ViestiKirjoittaja teelikka » 13.04.2014 17:05

santra kirjoitti:Sinä puhut silkkaa soopaa laskelmoidusti ja ilkeästi, kuvitteletko pitkäänkin saavasi jatkaa?

Enpä puhu tässä ketjussa. Minulla on ihan tallessa Luukkosen ja mun välinen keskustelu, missä pyysin anteeksi kun nukuin enkä ehtinyt tehdä mitä hän pyysi.
Ja minua määrää tasan tarkkaan täällä vain Luukkonen, ei joka kana-aivotasoinen kirjoittaja.
teelikka

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 17:09

teelikka kirjoitti:
santra kirjoitti:Sinä puhut silkkaa soopaa laskelmoidusti ja ilkeästi, kuvitteletko pitkäänkin saavasi jatkaa?

Enpä puhu tässä ketjussa. Minulla on ihan tallessa Luukkosen ja mun välinen keskustelu, missä pyysin anteeksi kun nukuin enkä ehtinyt tehdä mitä hän pyysi.
Ja minua määrää tasan tarkkaan täällä vain Luukkonen, ei joka kana-aivotasoinen kirjoittaja.

Sanot jo toistamiseen minua kana-aivoiseksi kirjoittajaksi, nyt minä teen kantelun asiattomasta kirrjoittelustasi ja lopetan sinun kanssasi väännön tähän
santra

ViestiKirjoittaja teelikka » 13.04.2014 17:13

Katsopas ihan millä kaikilla sinä itse minua haukut ja herjaat.
teelikka

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.04.2014 17:18

Valvojan ominaisuudessa tiedotan asettaneeni teelikan viestit ennakkomoderoitaviksi.

Syy: jatkuva riidanhaastaminen
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.04.2014 18:09

Kyllästynyt kirjoitti:Valvojan ominaisuudessa tiedotan asettaneeni teelikan viestit ennakkomoderoitaviksi.

Syy: jatkuva riidanhaastaminen

Hyvä päätös.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.04.2014 18:10

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:On mitä suurimmassa määrin uhrin syyllistämistä, jos "neuvotaan" mitä naisten tulisi miettiä, tai peräti ohjeistetaan "että naisten tulisi miettiä, kuinka paljon alkoholia he laivalla juovat, sillä naiset tietävät, mihin se voi johtaa...".

En ymmärrä, miten ko ohje on uhrin syyllistämistä?

Se on jo tullut selväksi, ettet sinä ymmärrä.

Olen kyllä huomannut, että vaikka keskustelua tästä teemasta on netissä ollut paljonkin, niin kukaan ei toistaiseksi ole pystynyt selventämään minulle (tai muillekaan asiaa kysyneille), että mikä näissä järkevissä ohjeistuksissa on sitä syyllistämistä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.04.2014 18:13

Olettaisin, että syyllistämis-impressio syntyy siitä, että jostain syystä ko ohjeet t u n t u v a t syyllistämiseltä. Mitä indikoi esim se, että Lutkamarssit tuntuvat olevan - joskus ylilyövineen vulgaareine asusteineen ym- kovin tunnepohjaisia mielenilmaisuja. Elleivät toisinaan jopa fundamentalistisen sellaisiakin joidenkin osallistujien osalta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.04.2014 18:37

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:On mitä suurimmassa määrin uhrin syyllistämistä, jos "neuvotaan" mitä naisten tulisi miettiä, tai peräti ohjeistetaan "että naisten tulisi miettiä, kuinka paljon alkoholia he laivalla juovat, sillä naiset tietävät, mihin se voi johtaa...".

En ymmärrä, miten ko ohje on uhrin syyllistämistä?

Se on jo tullut selväksi, ettet sinä ymmärrä.

Olen kyllä huomannut, että vaikka keskustelua tästä teemasta on netissä ollut paljonkin, niin kukaan ei toistaiseksi ole pystynyt selventämään minulle (tai muillekaan asiaa kysyneille), että mikä näissä järkevissä ohjeistuksissa on sitä syyllistämistä.

Minä olen luonnehtinut tuota aussin "ohjeistusta", joka mielestäni on surkea, mutta et ole kommentoinut viestiäni. Jättänyt lukematta? Minulle aussin ohje ei anna mitään, eikä takuulla anna kenellekään mitään varmaa suojaa raiskauksia vastaan. Jos laaditaan ohjeistus, sen pitää olla tasokkaampi kuin sellainen, jonka jokainen jo tietää. Sinullakaan ei ole ollut mitään parempaa esittää, vaikka alan ammattilainen jollain tasolla oletkin? Ihmettelen suuresti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.04.2014 22:26

En ole ehtinyt kommentoimaan Hilpan viestiä. Kommentoin kyllä kun pystyn.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.04.2014 09:55

Hilppa ilmeisesti tarkoitta tätä viestiään, kun epäili etten ollut huomannut sitä ollenkaan. Koska viestissä on monta asiaa, niin "paloittelen" sen osiin:

12.04.2014 21:33
Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:21.14
(- -)
Tallink Siljan henkilöstöjohtaja Vahur Ausmees sanoi Ruotsin TV4:n Kalla Fakta -ohjelmalle, että naisten tulisi miettiä,
kuinka paljon alkoholia he laivalla juovat, sillä naiset tietävät, mihin se voi johtaa. Ausmees myös sanoi, ettei jokaista
humalaista raiskata.
(- -)

Aussi ohjeistaa tms, mutta "feministit" ovat kääntäneet asian syyllistämiseksi.

Ei ohjeistanut. Vihjasi, että jotain voi tapahtua ja naisten pitäisi miettiä sitä.

Itselläni ei ole tietoa Ausmeesin käyttämästä tarkasta sanamuodosta, eli sanoiko hän alunperin miettimiseen kehoittamisesta vai ohjeistuksesta tms - nykymedian luotettavuus valitettavasti kun on mitä on. No enisei, itse en näe mitään väärää siinä, että koska riski rikoksen uhriksi joutumiseen on olemassa myös Ausmeesin edustamilla laivayhtiön laivoilla, niin asia sanotaan myös ääneen.

Hilppa kirjoitti:Minusta oli pikemmin varoittelua ja koin tuollaisen vihjailun jopa uhkailuun viittaavana. Laiva on siis niin paha paikka, että siellä voi jotain tapahtua, kun ihan henkilöstöjohtajan toimesta varoitellaan epämääräisesti.

Tuo TV4:n haastattelu lienee käsitellyt vain ko laivoja, joten ehkä siksi Ausmees ei erikseen tuonut esille, että myös muuallakin kuin vain ja ainoastaan heidän laivoillaan on riski joutua rikoksen uhriksi - kuitenkin sellainen riski, johon voi kukin itse vaikuttaa omilla toiminnoillaan ja/tai valinnoillaan. En usko, että tarkoitus oli vihjata tms siitä, että heidän laivansa ovat jotenkin muita laivoja/ravintoloita/katuja/tms riskialttiimpi paikka rikoksen uhriksi joutumiselle, vaikka kieltämättä äkkipäätä sellainen vaikutelma Ausmeesin sanomisista voi tulla.

Hilppa kirjoitti:Tuollaista oli valistus joskus kymmeniä vuosia sitten. Poliisi tuli tyttöjen voimistelutunnille, jossa silmät pyöreinä kuunneltiin, kun poliisisetä kertoi tarinaa. Poliisi sanoi virka-asussaan hitaalla virkaäänellä, että nuorten naisten alkoholinkäyttö johtaa usein ikäviin tapahtumiin. Ensin juodaan vähän itse, mennään ventovieraiden mukaan. Seuraan liittyy hieman vanhempia miehiä, jotka tarjoavat makeata vahvaa likööriä ja sitä rataa. Muistan tuon tilanteen luokassa, siis sedän ja paheksuvat jutut kuin eilisen päivän.

Ilmeisesti ko poliisisedän toiminnassa oli mielestäsi jotain moitittavaa tms - mutta mitä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.04.2014 10:07

Hilppa kirjoitti:Minä olen luonnehtinut tuota aussin "ohjeistusta", joka mielestäni on surkea, mutta et ole kommentoinut viestiäni. Jättänyt lukematta?

No nyt pystyin kommentoimaan ja tosiaan sekä huomasin että luin jo aikaisemmin.

Hilppa kirjoitti:Minulle aussin ohje ei anna mitään, eikä takuulla anna kenellekään mitään varmaa suojaa raiskauksia vastaan. Jos laaditaan ohjeistus, sen pitää olla tasokkaampi kuin sellainen, jonka jokainen jo tietää.

Arvelisin, että mikään ohje, suositus tms ei anna varmaa suojaa raiskauksia vastaan. Eikä kysymys käsittääkseni ollut Ausmeesin osalta mistään virallisen ohjeistuksen antamisesta, vaan ainoastaan päivänselvän asian sanomisesta ääneen. Ausmeesin pointti lienee ollut tosiaan se, että omalla käytöksellään yms voi vaikuttaa siihen, kuinka suuri/pieni riski on joutua rikoksen uhriksi.

Ja valitettavasti taitaa olla niin, että kaikki naiset(kaan) eivät ole kovin syvällisesti tietoisia siitä, että oma käytös vaikuttaa ihan suoraan riskitasoon joutua rikoksen uhriksi. Vaikka asiat eivät ole millään tavoin yhteismitallisia tms, niin eivät ihmiset tunnu tiedostavan esimerkiksi sitäkään, että turvavyön käyttö autossa pienentää loukkaantumisen/kuoleman/tms riskiä onnettomuustilanteissa. Taikka ehkä tiedostavat, mutta jostain syystä eivät välitä silti käyttää turvavyötä. Kummallisia elukoita ollaan.

Hilppa kirjoitti: Sinullakaan ei ole ollut mitään parempaa esittää, vaikka alan ammattilainen jollain tasolla oletkin? Ihmettelen suuresti.

Minun koulutukseni ja ammattini ei anna oikein kunnon pohjaa esittää sellaisia ohjeistuksia tms, jotka olisivat yleisluontoisia, virallisia tai vastaavaa. Toki voisin oman näkemykseni esittää ihan yleissivistykseni pohjalta, mutta se ei ehkä liene tarpeen keskustelun teeman kannalta.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa