Riidankylväjä kirjoitti:En tiedä opetuksesta, mutta vastaus on: "Se on tässä".
Arvaan (Pelkään), että mielessäsi on joku suurempi viisaus.
Golden flower kirjoitti:Mutta pystyisiköhän joku selittämään, millainen länsimaisen psykologian suhde on tuohon viisauteen? Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että asian ymmärtäminen nähdään jonkinlaisena oireena sairaudesta tms. ja mistä se taas voisi johtua?
Kahvi kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Mutta pystyisiköhän joku selittämään, millainen länsimaisen psykologian suhde on tuohon viisauteen? Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että asian ymmärtäminen nähdään jonkinlaisena oireena sairaudesta tms. ja mistä se taas voisi johtua?
Itse taas näkisin, että oireena pikemminkin nähdään se, että ei ymmärrä jotain muille päivänselvää asiaa itsessään - tai ymmärtää sen merkittävän virheellisesti.
Golden flower kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Mutta pystyisiköhän joku selittämään, millainen länsimaisen psykologian suhde on tuohon viisauteen? Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että asian ymmärtäminen nähdään jonkinlaisena oireena sairaudesta tms. ja mistä se taas voisi johtua?
Itse taas näkisin, että oireena pikemminkin nähdään se, että ei ymmärrä jotain muille päivänselvää asiaa itsessään - tai ymmärtää sen merkittävän virheellisesti.
Nyt en tavoita, mitä ajat takaa. Ehkä ymmärrämme tuon viisauden jotenkin eri tavoin?Itse käsitän sen niin, että minulla on kaikki se, mitä tarvitsen tässä ja nyt, enkä tarvitse muuta.
Golden flower kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Mutta pystyisiköhän joku selittämään, millainen länsimaisen psykologian suhde on tuohon viisauteen? Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että asian ymmärtäminen nähdään jonkinlaisena oireena sairaudesta tms. ja mistä se taas voisi johtua?
Nyt en tavoita, mitä ajat takaa. Ehkä ymmärrämme tuon viisauden jotenkin eri tavoin?Itse käsitän sen niin, että minulla on kaikki se, mitä tarvitsen tässä ja nyt, enkä tarvitse muuta.
Riidankylväjä kirjoitti:Mutta, jos kala haluaisi nähdä oikein suuren meren?
Kahvi kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Mutta pystyisiköhän joku selittämään, millainen länsimaisen psykologian suhde on tuohon viisauteen? Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että asian ymmärtäminen nähdään jonkinlaisena oireena sairaudesta tms. ja mistä se taas voisi johtua?
Totta tuokin. Ja taidamme tosiaan ymmärtää eri näkövinkkelistä tuota pikkukalaa.
Koitan selventää omaa näkövinkkeliäni:
Pikkufisu on jo siellä, mitä etsii - hän ei itse näe muille päivänselvää asiaa.
Golden flower kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:En tiedä opetuksesta, mutta vastaus on: "Se on tässä".
Arvaan (Pelkään), että mielessäsi on joku suurempi viisaus.
Minä luulen, ettei tuota suurempaa viisautta voi olla olemassa.
Mutta pystyisiköhän joku selittämään, millainen länsimaisen psykologian suhde on tuohon viisauteen? Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että asian ymmärtäminen nähdään jonkinlaisena oireena sairaudesta tms. ja mistä se taas voisi johtua?
Golden flower kirjoitti:Huomaan nyt epäselvyteni kysymyksen asettelussa. Tarkoitin siis sitä, että ihminen/asiakas tiedostaa tuon "Se on tässä" osuuden omassa elämässään. Eli tiedostaminen koetaan jonkinlaiseksi oireeksi.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa