Riidankylväjä kirjoitti:Breivikin tapaus herätti kysymyksen. Mitä psykoosi pohjimmiltaan on?
Jos se ei aiheuta mielettömiä tekoja niin mikä sitten?
Puhutaan mielen pirstoutumisesta ja jakomielisyydestä yms. Mutta mitä tuo oikein tarkoittaa? Meneekö aivot juntturaan kuten PC:t joskus tekevät vai mistä on kysymys?
Näkyykö psykoosi esim aivokuvissa?
Jail kirjoitti:En ole koskaan saanut psykoosia.
Juurikkaniemen lääkäri totesi, että minun ahdistukseni on psykoottistasoista, koska se
oli niin voimakasta. Minulla ei ollut harhoja. Minulla oli täysin sietämätön olo, sellainen,
kuin minut olisi säilötty veden täyttämään kapseliin ja lukittu sinne.
Joku on verrannut psykoosia pahaan uneen, painajaiseen, sekavaan ja kaottiseen maailmaan.
Psykopatologia kirjoitti:Jail kirjoitti:En ole koskaan saanut psykoosia.
Juurikkaniemen lääkäri totesi, että minun ahdistukseni on psykoottistasoista, koska se
oli niin voimakasta. Minulla ei ollut harhoja. Minulla oli täysin sietämätön olo, sellainen,
kuin minut olisi säilötty veden täyttämään kapseliin ja lukittu sinne.
Joku on verrannut psykoosia pahaan uneen, painajaiseen, sekavaan ja kaottiseen maailmaan.
Tavallisemmin ilmaistaan, että "joutunut psykoosiin".
Karkkia olet varmaan joskus saanut.
Psykopatologia kirjoitti:Mutta tuohan on Jailin viesti.
Riidankylväjä kirjoitti:Breivikin tapaus herätti kysymyksen. Mitä psykoosi pohjimmiltaan on?
Jos se ei aiheuta mielettömiä tekoja niin mikä sitten?
Puhutaan mielen pirstoutumisesta ja jakomielisyydestä yms.
Mutta mitä tuo oikein tarkoittaa? Meneekö aivot juntturaan kuten PC:t
joskus tekevät vai mistä on kysymys?
Näkyykö psykoosi esim aivokuvissa?
Psykopatologia kirjoitti:Sanoisin, että psykoosin syvin olemus on pysyvämpi vetäytyminen (vain) itseen.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa