Näin ajattelee narsisti

Re: Näin ajattelee narsisti

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.07.2012 22:44

Olen vakavissani. Vaikka kysymyksen muoto saattaisi tuntuakin kevyeltä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.07.2012 22:47

Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.07.2012 23:00

Kiitos Riidankylväjä. Linkistä: Osa oli hyviä huomioita osa jotain, mikä ei sovellu tuohon viikkoon. Kyse ei ole mistään pari- rakkaus- tai muusta läheissuhteesta siis.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.07.2012 23:05

Hilppa kirjoitti:Olen vakavissani. Vaikka kysymyksen muoto saattaisi tuntuakin kevyeltä.

Ok.

Täällä taitaa narsismin asiantuntijoita olla tasan yksi, foorumin ylläpitäjä. 'Kokemusasiantuntijuus' on toinen juttu; se ei tee ihmisistä asiantuntijoita. Elämänkokemuksensa kautta 'asiantuntijuutta' saaneiden voi olla vaikea vastata, koska sanoit täällä olevan narsismin asiantuntijoita, ja kaipailevasi vastauksia heiltä.

Vaikka tuskin tuolla asialla on merkitystä; olivat ihmiset asiantuntijoita tai 'kokemusasiantuntijoita' he tuskin pystyvät antamaan kysymykseesi mitään yleispätevää viiden kohdan vastausta. Ei narsismi ole asia, jonka kohtaamiseen olisi toimintaohjeita, joiden mukaan edettäessä homma olisi hanskassa. Narsistinen persoona on juuri niin ainutlaatuinen kuin ihmiset yleensä ovat; kaavat eivät päde uusia ihmisiä kohdattaessa.

Pitää olla oma itsensä ja tutustua rohkeasti; siitä se lähtee... Kerro tuo viidellä, niin saat viisikohtaisen ohjeistuksen. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.07.2012 08:09

Hilppa kirjoitti:Kiitos Riidankylväjä. Linkistä: Osa oli hyviä huomioita osa jotain, mikä ei sovellu tuohon viikkoon. Kyse ei ole mistään pari- rakkaus- tai muusta läheissuhteesta siis.

Joo. Nuo ohjeet ovat siinä tapauksessa, että haluaa ehdottomasti elää loppuikänsä narsistin kanssa.

Viikon oleskeluun lienee viisainta olla tarjoamatta narsistille ns. "narsistista lähdettä" eli huomiota tai ihailua ta muuta reaktiota. http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

Kaikkia ihmisiä narsisti ei saa valtaansa.

Jos narsistilla on voima herätellä tunteita sinussa - sinä olet vieläkin lähde hänelle, täysin riippumatta siitä mitkä tunteet ovat kyseessä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja ritalin » 07.07.2012 09:13

Minä olen narsististen naisten kanssa käyttänyt taktiikkaa, että annan ymmärtää, mutta en ymmärrä antaa. =D Olen huomannut, että sellainen nainen ei jätä miestä rauhaan ennen, kuin on saanut mieheltä seksiä.
Yksi tehokas taktiikka, mitä en ei-narsistisena oikein luonnollisesti osaa käyttää, on projektiota vastaan tehty vastahyökkäys, jolloin pystyy hallitsemaan naisen splittingiä ja saamaan naisen kokemaan vastahyökkääjän kaikkivoipaiseksi vanhemmakseen. Maanisdepressiivinen narsistimies pystyy hallitsemaan narsistisen naisen splittingiä.

Vastahyökkäys täytyy tehdä projektion pelinrakennusvaiheeseen, jolloin projektio kääntyy projisoivaa naista vastaan. Eli, jos vaikkapa nainen, joka painottaa, että miehen on pitänyt päästä entisestä kumppanistaan kokonaan yli, alkaakin puhumaan kovin paljon omasta entisestä kumppanistaan, pitää tiedostaa, että kyseessä on projektion pelinrakennusvaihe; normaali mies reagoi tuohon kertomalla vastavuoroisesti omasta entisestä kumppanistaan, jolloin naisen projektio miestä kohtaan laukeaa ja nainen alkaa väittämään, ettei mies ole päässyt yli entisestä kumppanistaan, eivätkä he siksi voi serustella, mutta maanisdepressiivinen mies iskeekin suoraan pelinrakkenusvaiheeseen ja naisen alkaessa kertomaan entisestä kumppanistaan, mies toteaa "sä olet niitä naisia, jotka eivät tiedä, mitä tahtovat; ei ollut hyvä olla suhteessa, eikä ole hyvä olla sinkkuna, arvostat itseäsi liikaa", tämän jälkeen nainen syö miehen kädestä ja toteuttaa miehen pimeimmätkin fantasiat.
Tällä periaatteella Charles Manson onnistui rakentamaan lahkonsa.
ritalin

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.07.2012 07:43

ritalin kirjoitti:Minä olen narsististen naisten kanssa käyttänyt taktiikkaa, että annan ymmärtää, mutta en ymmärrä antaa. =D

Itse olen päätynyt siihen lopputulemaan, että jos ihmisestä huomaa hänen omaavan jokun pershärön, niin ulkoistan hänet elämästäni. Mahdollisimman kauas.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.07.2012 13:17

Riidankylväjä kirjoitti:--
Viikon oleskeluun lienee viisainta olla tarjoamatta narsistille ns. "narsistista lähdettä" eli huomiota tai ihailua ta muuta reaktiota. http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

Kaikkia ihmisiä narsisti ei saa valtaansa.

Jos narsistilla on voima herätellä tunteita sinussa - sinä olet vieläkin lähde hänelle, täysin riippumatta siitä mitkä tunteet ovat kyseessä.

Voi käydä myös niin, että huomionkipeä saakin huomiota tarpeeksi ja kylläkseen "omiltaan" eikä etsi sitä sitten tavanomaiselta lähipiiriltään. Joskus niinkin onnekkaasti voi käydä. Koskaan ei etukäteen täysin voi tietää, mitä tuleman pitää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.07.2012 13:30

On erikseen narsistinen persoonallisuushäiriö ja huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.07.2012 13:57

Psykopatologia kirjoitti:On erikseen narsistinen persoonallisuushäiriö ja huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.

Niinpä niin. Hävettää ja kaduttaa, että esitin kysymykseni tässä ketjussa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 23.07.2012 23:07

Kerro sitten miten viikko meni.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.07.2012 18:54

Itse asiassa kerroin jo. Kävi siis niin, että kaikilla menivät suoritukset erittäin hyvin osin myös narsistin ansiosta. Hyvin siis. Ei kaduta se, että kerroin vaan se, että nimittelin narsistiksi. Enhän sellaisesta tietenkään mitään voi tietää. Ainoastaan, että kovin moni tapahtuma on antanut vihjettä sellaiseen ikävään aikoinaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 29.07.2012 18:13

Eli oletettu narsisti hurmasi sinutkin?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.07.2012 19:32

Riidankylväjä kirjoitti:Eli oletettu narsisti hurmasi sinutkin?

Eheh heh heh ei. :D Hän hurmasi, hurmasi ja hurmasi muita, ja oli elementissään. Siis suoriutui loistavasta kuten kukin meistä tahollamme. 8-)
Hilppa

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa