Kolmen kopla

Kolmen kopla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.12.2010 16:52

http://www.hs.fi/juttusarja/parisuhdeja ... 5261986382

Sarjassa kerrotaan erilaisista rakkaustarinoista.

29.11.2010 3:00 | JANNE LUOTOLA HS

Parisuhde kolmelle

Tiina, Jouni ja Antti ovat perhe. Arkea eletään kolmisin, mutta välillä on tärkeää olla myös kaksin.

Jouni, 27:
'Olen ollut Tiinan kanssa yhdessä kahdeksan vuotta ja jo pitkään avioliitossa. Olemme aina sopineet, ettei suhteemme sulje muita pois,
mutta käytännössä emme olleet koettaneet monisuhdetta ennen Anttia.
(- -)

Tiina, 28:
'Asumme yhdessä, mutta vietämme toki aikaa yksin, yhdessä, pareittain ja ystävien kanssa. Minulle on tärkeää, että kumppanini viihtyvät
myös keskenään, vaikkei heillä ystävyyttä syvällisempää suhdetta olekaan.

Antti, 34:
'Jouni ja Tiina olivat olleet yhdessä pitkään ennen kuin tulin mukaan. Tuloni sekoitti kuviota, mutta minusta tuntui silti,
että olin hyvin tervetullut.
(- -)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Kolmen kopla

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 24.12.2010 21:27

Islam hyväksyy moniavioisuuden. Paas kysyen imaami Anas Hajjarilta mitä mieltä hän on moisesta järjestelystä.

Suomenkin täytyy saada moniavioisuuden hyväksyvä laki. Nykyinen loukkaa muslimeja.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.12.2010 21:36

Mutta eikö tuossa sex-ratio ole "väärä"?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 24.12.2010 21:52

Se ongelma pitää jättää imaamin pohdittavaksi. Minusta tuo on hyvä juttu, koska sillä lailla minun haaremiini riittää enemmän misuja. :)
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Megakesä » 25.12.2010 19:25

Tähän polyamoriakuvioidenkin hyväksymiseen kirjoitin Setankin tähtäävän silloin, kun kirjoiteltiin täällä Homoillasta.
Itse olen moista meininkiä vastaan. Kolmen suhde ei mielestäni voi olla tasa-arvoinen. Jotenkin vaan tuntuu siltä.
Megakesä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.12.2010 19:54

Tasa-arvoisuus riippuu Tiinasta. Jos antaa kummallekin tasapuolisesti, ei ole probleemia.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.12.2010 17:49

Tarkoitatko, että yhtä aikaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 28.12.2010 09:54

Olen luullut, että kolmen ihmisen suhde on oidipaalijuttujen takia aina vähän ongelmallinen, vaikka olisi kyseessä vain kolme samaa sukupuolta olevaa ystävää. Helposti joku kokee jäävänsä ulkopuolelle.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Sans nom » 28.12.2010 11:55

Riidankylväjä kirjoitti:Suomenkin täytyy saada moniavioisuuden hyväksyvä laki.

Toinen vaihtoehto ja naisnäkökulmasta katsoen on tietenkin se, että yksineläviä naisia, joiden tehtävänä on tuottaa iloa alakuloisille miehille ei pidetä enää lainsuojattomina vaan heille myönnetään kurtisaanin oikeudet ja arvonimi!
Sans nom

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa