Homo-ilta (TV)

Re: Homo-ilta (TV)

ViestiKirjoittaja Megakesä » 17.10.2010 20:09

Päivi Räsänen ei edusta perus-ev-lut-kantoja, sillä hänen miehensä on Kansanlähetyksen (eräs herätysliike, ns. viidesläisyyttä) johtoportaassa.
Viidesläisyyden (tosin en Kansanlähetyksen) piirissä olen myös toiminut, ja siellä on konservatiivisempia mielipiteitä kuin tavallisissa paikallisseurakunnissa.
Megakesä

ViestiKirjoittaja Megakesä » 17.10.2010 20:13

Sukupuolineutraali avioliitto on mielestäni ok, ja ulkoiset adoptiotkin myös, mutta harmittelen sitä, että tästä Homoillasta on syntynyt näin iso kohu. A-talkissa oli tällä viikolla mielenterveysaiheinen keskustelu, joka oli mielestäni tärkeämpi kuin tämä Homoilta, ja k.o keskustelussa oli vaan 5 hlöä ja vähän katsojia. Kyllä huomaa, että vaalit ovat tulossa. Itse ainakin aion äänestää jotain kuntoutujaa, että saadaan samassa elämäntilanteessa oleva edustajaksi.
Megakesä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.10.2010 20:57

Minusta paljon tärkeämpi lakimuutos olisi moniavioisuuden kriminalisoinnin poistaminen. Raamatussakaan ei kielletä moniavioisuutta. Jopa Aabrahamilla oli vaimon lisäksi lapsia ainakin orjattaren kanssa.

Muslimitkin saavat pitää neljä vaimoa. Meidän tulee osoittaa suvaitsevaisuutta ja poistaa moniavioisuuden kriminalisointi.
Riidankylväjä

Jo yli 18 000 eronnut kirkosta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.10.2010 09:01

viime tiistain jälkeen. - Tervemenoa Helvettiin. "Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta."
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 18.10.2010 09:33

Räsänen ei osoita minkäänlaista katumusta.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2265388

Ja puoluetoveri selvittää koko homman taustalla pyörivän salaliiton. :shock:

http://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi. ... inen-buumi
Riidankylväjä

A-studiossa tänään jatkuu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.10.2010 13:19

.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 18.10.2010 16:19

Kyllähän lapsilla nykyään onkin jo monta äitiä ja isää, ukkia ja mummoakin. Uusperheitä muodostetaan ja erotaan taas ties monettako kertaa.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 18.10.2010 18:46

"Koskaan aiemmin Suomen luterilaisen kirkon historiassa ei piispakaarti ole ollut yhtä homomyönteinen kuin nyt. "

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2265549

Sopisikohan tähän uskontotunnilla oppimani sanonta: "jos annat pirulle pikkusormen, se vie koko käden"?

Räsänen aamu-tv:ssä
http://areena.yle.fi/video/1367438

PS. Päivillää on niin heteroseksuaalinen paita, että vaikea pitää ajatukset hurskaina.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 18.10.2010 23:49

Missään maalimassa kirkko ei vihi homopareja avioliittoon.

Mutta kaikkialla maalimassa kirkko kastaa homot.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.10.2010 10:08

"Kirkon erokohun keskiöön joutunut kristillisdemokraattien puheenjohtaja Päivi Räsänen on kirjoittanut homoseksuaalisuudesta opetusvihkosen, jossa hän määrittelee homouden "psykoseksuaalisen kehityksen häiriöksi"."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... os=hl-ko-1
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.10.2010 10:31

Psykoanalyyttisen käsityksen mukaan homoseksuaalisuus on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö ja
Raamatun mukaan synti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.10.2010 11:25

Uutisessa vihjataan, että moiset käsitykset olisivat peräisin joltain ääriliikkeeltä.

Missä kohdassa psykoseksuaalista kehitystä moisen häiriön uskotaan syntyvän?

Kuuluuko se sarjaan personallisuushäiriöt?

Ei muuten ole synti vaan kauhistus.

"3. Mooseksen kirja 18

22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus."
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.10.2010 11:44

"1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
2 "Puhu israelilaisille ja sano heille: Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
3 Älkää tehkö, niinkuin tehdään Egyptin maassa, jossa te asuitte, älkääkä tehkö, niinkuin tehdään Kanaanin maassa, johon minä teidät vien; älkää vaeltako heidän tapojensa mukaan.
4 Vaan seuratkaa minun säädöksiäni ja noudattakaa minun käskyjäni vaeltaaksenne niiden mukaan. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
5 Noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, sillä se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Minä olen Herra.
6 Älköön kukaan teistä ryhtykö veriheimolaiseensa paljastaakseen hänen häpyänsä. Minä olen Herra.
7 Isäsi häpyä ja äitisi häpyä älä paljasta. Hän on sinun äitisi, älä hänen häpyänsä paljasta.
8 Älä paljasta äitipuolesi häpyä, se on sinun isäsi häpy.
9 Älä paljasta sisaresi häpyä, olipa hän isäsi tytär tai äitisi tytär, kotona tai ulkona syntynyt; älä paljasta heidän häpyänsä.
10 Älä paljasta poikasi tyttären tai tyttäresi tyttären häpyä, sillä se on sinun oma häpysi.
11 Älä paljasta äitipuolesi tyttären häpyä, tyttären, joka on sinun isällesi syntynyt; hän on sinun sisaresi.
12 Älä paljasta isäsi sisaren häpyä; hän on sinun isäsi veriheimolainen.
13 Älä paljasta äitisi sisaren häpyä, sillä hän on sinun äitisi veriheimolainen.
14 Älä paljasta setäsi häpyä, älä ryhdy hänen vaimoonsa; hän on sinun tätisi.
15 Älä paljasta miniäsi häpyä; hän on sinun poikasi vaimo, älä paljasta hänen häpyänsä.
16 Älä paljasta veljesi vaimon häpyä; se on sinun veljesi häpy.
17 Älä paljasta vaimon ja hänen tyttärensä häpyä, äläkä ota vaimoksi hänen poikansa tytärtä tai tyttärensä tytärtä paljastaaksesi hänen häpyänsä, sillä he ovat veriheimolaisia; se on sukurutsausta.
18 Älä ota vaimosi eläessä hänen sisartansa vaimoksesi ja paljasta hänen häpyänsä, sillä se tuo riidan.
19 Älä ryhdy vaimoon paljastaaksesi hänen häpyänsä, kun hän on saastainen kuukautisaikanansa.
20 Älä makaa lähimmäisesi vaimon kanssa, ettet siten itseäsi saastuttaisi.
21 Älä anna lapsiasi poltettaviksi uhrina Molokille, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
24 Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne.
25 Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa.
26 Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne-
27 sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi-
28 ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä.
29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.
30 Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.""

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 7477664591
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.10.2010 16:26

Tähtitietelijäkin näyttää tulleen kaapista.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2265927
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.10.2010 16:38

Mutta hänellä onkin psoriasis. Heteromies on kuitenkin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.10.2010 09:52

Kuva

"Päivi Räsäsen johtama kristillisdemokraatit on hyötynyt homokeskustelun herättämästä kohusta.

- Kahden päivän aikana olemme rekisteröineet noin 100 uutta jäsentä. Normaalisti uusia jäseniä tuleen viikon aikana noin kolme, puoluesihteeri Peter Östman kertoi.

Puoluesihteeri uskoo, että sama tahti jatkuu vielä muutaman päivän.

- Sähköpostia on vielä aika paljon purkamatta ja jatkuvasti tulee lisää. Tämän puhelun aikanakin tuli kaksi uutta hakemusta, Östman sanoi.

Kun uusien jäsenten määrän suhteuttaa puolueen koko jäsenmäärän, voidaan puhua jäsenryöpystä. Puolueessa on maksavia jäseniä noin 8 000. "
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.10.2010 10:23

Riidankylväjä kirjoitti:Uutisessa vihjataan, että moiset käsitykset olisivat peräisin joltain ääriliikkeeltä.

Missä kohdassa psykoseksuaalista kehitystä moisen häiriön uskotaan syntyvän?

Kuuluuko se sarjaan personallisuushäiriöt?

(- -)

Pääosin oidipaali-vaiheessa.

Ei tautiluokituksissa. Mutta se olisi persoonallisuuden häiriön kaltainen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Arkkipiispan kanta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.10.2010 14:48

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/104353- ... -paljastui

Homoparit: Arkkipiispan todellinen kanta paljastui
Julkaistu: 12:20

Arkkipiispa Kari Mäkinen kertoo Uuden Suomen haastattelussa ajavansa julkisesti homopareille vain rukoushetkeä, mutta henkilökohtaisesti kannattavansa siunaamista. Homoparien virallista kirkkovihkimistä hän pitää silti mahdottomana ajatuksena. (- -)
(- -)
Arkkipiispa ei siis näe Suomessa mahdollisena tilannetta, jossa homopari virallisesti vihittäisiin kirkossa avioliittoon. Esimerkiksi Ruotsissa näin jo toimitaan. (- -)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Kirkon eri mahdollisuudet (US)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.10.2010 14:51

FAKTAKULMA (em. linkistä)

Avioliittolaissa avioliitto määritellään miehen ja naisen väliseksi liitoksi, joka vahvistetaan vihkimällä. Avioliitto voidaan solmia siviiliviranomaisen vahvistamana avioliittona tai eräiden uskontokuntien suorittamana vihkimisenä.

Kirkon kolme vaihtoehtoa:

Rukoiluhetki:
Epävirallinen tilaisuus, jossa pappi rukoilee homoparin kanssa. Tapahtuu kirkon tiloissa tai muualla.

Siunaaminen:
Siunaustilaisuus muistuttaa vihkimistä, mutta ei ole juridinen tapahtuma. Siunaustilaisuuksia järjestetään kirkoissa nykyisin siviilivihkimisen hankkineille, joista vähintään toinen kuuluu kirkkoon.

Kirkollinen vihkimys:
Laillisesti sitova toimitus, kuten siviiliviranomaisten suorittama avioliittoon vihkiminenkin.

Kirkollista siunausta ja vihkimistä yhdistävät papin johdantosanat: ”Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.”
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa