Puuttuvat hyveet

Re: Puuttuvat hyveet

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 02:39

Kovin vastenmielinen ajatus sinulle näytti nimimerkkini vaihtaminen olevan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 02:43

Missä kohdassa näet mainitsemaasi vastenmielisyyttä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 02:45

Mirri kirjoitti:Missä kohdassa näet mainitsemaasi vastenmielisyyttä?

Kokonaisuus.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 07.02.2015 04:18

Kyllästynyt, nostan hattua kieroisuudestasi ja siitä, että kuvittelet olevasi muita ylempänä. Joku kysyi, oletko lääkäri ja et siihen vastannut.
Jos olisit, Luoja minua varjelkoon joutumasta käsiisi, tai muita läheisiäni. En ikinä haluaisi lekuria, joka valvoo yöt ja jonka ainoa päämäärä on puhdistaa omaa loukkaantumistaan jollain hiton nettipalstalla.

Koko palstankirjoittajat Kyllästynyttä vastaan, voi voi. Ja kaikki kirjoittajat vielä väärässä, voi voi. Ja psykopatologia, voi voi kun ei tiedä eikä voi mitään yhden..voi voi.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 07.02.2015 04:40

Sanon jo valmiiksi Kyllästynyt, että pilko viestini vaikka tuhannen pillun päreiksi niin en vastaa. Tuohon piiri pieni leikkiin et mua saa. Eikö ookkin ikävää.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.02.2015 10:19

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 22:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2015 13:06

Kyllästynyt kirjoitti:Kovin vastenmielinen ajatus sinulle näytti nimimerkkini vaihtaminen olevan.

Olet nähnyt väärin. Etkä varmaan muista sellaista, että olen joskus ehdotellut sinulle nimimerkin vaihtamista mukavampaan ja kätevämpään. En kuitenkaan ole ehdotellut sellaista, että panisit toiset miettimään sinulle uutta nimimerkkiä - kuten teit ja hylkäsit kaikki ehdotukset. Minua harmitti se, että siirsit vastuun toisille: kun eivät keksi sinulle sinua miellyttävää nimimerkkiä, niin mitäpä sitä vaihtelemaan.

Merkillistä, että asia kääntyi sinun päässäsi aivan toiseksi: ilmoitat, että minusta sinun nimimerkkisi vaihtaminen oli vastenmielinen ajatus. Sehän ei ole totta vaikka sinä miten kuvittelisit nähneesi oikein.
Toinen vaihtoehto on, ettet siirrä vastuuta nimimerkistäsi toisille ihmisille, et edes kilpailuttamisen muodossa. Otat vastuun nimimerkistäsi, ja mietit ihan itse sinulle sopivan vaihtoehdon. Kai olet aikoinaan itse ja ilman nimimerkkikilpailuja keksinyt nimimerkkisi. Olet nimimerkistäsi - ja sen muuttamisesta - itse vastuussa, joten turhaan luikertelet.

Mielestäni pakoilet vastuuta omasta nimimerkistäsi - ja ovelasti pakoiletkin julistamalla kilpailuja. Aivan kuin voisit siirtää vastuun toisille, jos nämä kilpailuttamisesi tuloksena eivät keksi sinua miellyttävää uutta nimimerkkiä sinulle. Ei asia noin mene; olet ja pysyt vastuussa omasta nimimerkistäsi.
Nimimerkkiisi kyllästyneenä vaihtaisit sen ihan itse - jos haluaisit. Sinä kuitenkin luikertelet vaihtamisen vastuusta 'kilpailuilla' - siirtämällä vastuun nimimerkkisi vaihtamisesta muille. Saat toiset miettimään sinulle sopivaa nimimerkkiä, ja ehdotusten edessä voit kerta toisensa jälkeen ilmoittaa, että tämä ja tuo ei nappaa... Eikä mikään kelpaa. Nimimerkistään vastuussa oleva tietysti miettisi mahdollisuuksia itse, eikä teettäisi työtä muilla.
Toisaalta onhan se näyttävää ja huomiota herättävää, että nettikirjoittaja tekee nimimerkkinsä vaihtamisestakin suuremman luokan operaation kilpailuineen.

Kyllästynyt, mikä sinua estää vaihtamasta nimimerkkiä, johon olet kyllästynyt? Mitä merkitystä sillä on, että kerrot itsekin kyllästyneesi nimimerkkiisi, kun et kuitenkaan älyä/osaa/halua vaihtaa sitä?

(12:11. Lisäsin siteeraukset omasta vuoden takaisesta kirjoituksestani.)
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2015 15:07

Peilikuva kirjoitti:Kyllästynyt, nostan hattua kieroisuudestasi ja siitä, että kuvittelet olevasi muita ylempänä. Joku kysyi, oletko lääkäri ja et siihen vastannut...

En usko olevani kiero, en kuvittele olevani muita ylempänä ja tiedän etten ole lääkäri.
Ihmettelen väitettäsi, etten olisi vastannut kysymykseen olenko lääkäri. Mielestäni olen joka kerta vastannut kun sitä on minulta kysytty, etten ole.
Peilikuva kirjoitti:... Koko palstankirjoittajat Kyllästynyttä vastaan, voi voi. Ja kaikki kirjoittajat vielä väärässä, voi voi. Ja psykopatologia, voi voi kun ei tiedä eikä voi mitään yhden..voi voi.

???
Sinuna keskittyisin omien tekojesi käsittelyyn.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.02.2015 19:02

.
Ryysy

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa