Sateentekijä kirjoitti:Ei kaikkia tunteita ja tuntemuksia voi katsoa yksinomaan hyvän läpi. Ei sellaista hyvää ole olemassa joka neutraloisi kaiken pahan ja kielteisen. Ihminen tarvitsee negatiivisiakin tunteita, muuten ei pysty kokemaan täydellisesti. Maailma, jota katsellaan ainoastaan vaaleanpunaisten lasien läpi on epärealistinen. Mutta kuinka saavuttaa tasapainon hyvän ja huonon, negatiivisen välillä, se on asia, jota useimmat eivät osaa.
Jill kirjoitti:Käsittelen niitä todella surkeasti. Olen yrittänyt opetella ensinnäkin vihan sallimista tunteena itselleni ja se on vaikeaa.
Sateentekijä kirjoitti:"Hyvän ja pahan välillä on vapaa tahto" .Jotenkin tähän tyyliin Lette kirjoitti aiemmin..
Minä en ymmärrä kuinka vapaa tahto voi sijoittua hyvän ja pahan väliin.Siis voiko ihminen näin tahtoessaan olla hyvä tai paha?
Vapaa tahto sinänsä on kyseenalainen asia. Kielteisyys tai vaikkapa sairaus ei poistu vaikka kuinka tahtoisi.
Ylipositiivisuus on yhtä paha kuin ylikielteisyyskin. Ainoastaan tasapaino näitten kahden välillä
osoittaa elämälle oikean suunnan.
Lette kirjoitti:Kuulee sanottavan, että ihmisen ongelma on vapaan tahdon väärinkäyttö. Ihminen valitsee asiota, jotka ovat hänelle vahingollisia, esim. huumeiden käyttö, vaikka tietää niiden vaarat.
Helmenkalastaja kirjoitti:Lette kirjoitti:Kuulee sanottavan, että ihmisen ongelma on vapaan tahdon väärinkäyttö. Ihminen valitsee asiota, jotka ovat hänelle vahingollisia, esim. huumeiden käyttö, vaikka tietää niiden vaarat.
Mitä vapaata tahtoa sellainen on, jossa on vain yksi oikea valinta? Jos ihminen ei valitse sitä, hän käyttää vapaata tahtoaan väärin?!
Rane kirjoitti:Jos ja kun huomaan, että tunteeni ovat liian voimakkaita ja häiritseviä ja ongelmia aiheuttavia, yritän hillitä itseäni. Pitää osata nöyrtyä, että pystyy tarkastelemaan omia virheitään. Pysähdyn ja mietin, miten voisin muuttua ja muuttaa asennoitumistani ja käyttäytymistäni. Usein tiedostaminenkin auttaa.
Jill kirjoitti:Käsittelen niitä todella surkeasti. Olen yrittänyt opetella ensinnäkin vihan sallimista tunteena itselleni ja se on vaikeaa.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa