Miksei seksi inhota (muita kuin minua)

Miksei seksi inhota (muita kuin minua)

ViestiKirjoittaja Tris » 28.12.2012 15:27

--------------------------------------------------------------------------------

Hikeä, sylkeä ja muita eritteitä - miksi seksi ei silti inhota?
Julkaistu 28.12.2012

Jos mietimme seksiä vain eräänlaisena suoritteena, se saattaa ällöttää. Hikoilemme, eritämme sylkeä ja limaa ja haisemme.
Sotkuista puuhaa siis. Miten siis pystymme edes nauttimaan seksistä? Time.com vastaa.

•Tee seksistä suurempi elämys näiden vinkkien avulla

Hollantilaistutkijat päättivät selvittää, kuinka pystymme nauttimaan seksistä. Selvisi, että ainakin naisilla kiihottuminen
selättää mahdollisen inhon tunteen ja he pystyvät tekemään asioita, jotka he kokevat ällöttäviksi ilman kiihottumista.

Gröningenin yliopiston tutkimukseen osallistui 90 naista, jotka jaettiin kolmeen ryhmään. Ensimmäinen ryhmä katsoi
”naisystävällistä” erotiikkaa, toinen ryhmä korkeajännitteistä urheilua, kuten riippuliitoa ja kolmas seurasi neutraalia
videota junista.

http://www.tohtori.fi/?page=1616302&id=7629438
Tris

Re: Miksei seksi inhota (muita kuin minua)

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 28.12.2012 18:53

Tris kirjoitti:--------------------------------------------------------------------------------

Selvisi, että ainakin naisilla kiihottuminen selättää mahdollisen inhon tunteen ja he pystyvät tekemään asioita, jotka he kokevat ällöttäviksi ilman kiihottumista.

Ja tämä väite ei vissiinkään päde sinuun?

Toisaalta, tiedä sitten päteekö se kehenkään, vai onko koko väite yhtä skeidaa.
Viimeksi muokannut vladimir1 päivämäärä 28.12.2012 20:45, muokattu yhteensä 1 kerran
vladimir1

ViestiKirjoittaja Kuutar » 28.12.2012 18:58

Videoiden katsomisen jälkeen naisia pyydettiin tekemään 16 eri ällöttävää tehtävää, esimerkiksi juomaan kupista, jossa oli (teko)kärpänen, pyyhkimään kätensä käytettyyn käsipyyhkeeseen ja niin edelleen.

Älytön tutkimus, mitä ällöä on tekokärpäsessä? Olisivat nyt laittaneet oikean toukan, niin kuinkahan moni olisi juonut, tai laittaneet siivoamaan oksennusta lattialta.

Hollantilaistutkijat päättivät selvittää, kuinka pystymme nauttimaan seksistä. Selvisi, että ainakin naisilla kiihottuminen selättää mahdollisen inhon tunteen ja he pystyvät tekemään asioita, jotka he kokevat ällöttäviksi ilman kiihottumista.

Ihme väite, jos inhottaa niin silloin inhottaa, ei se tunne mihinkään häviä, vaikka nainen esim. parisuhteessa harrastaisi seksiä velvollisuudesta. Monet eivät kuitenkaan pysty siihen, naisten haluttomuus on yleistä.

Itse koen kyllä voimakasta inhon tunnetta niitä asioita kohtaan, joita inhoan, eikä mikään tunne mene inhon tunteen edelle silloin kun todella inhottaa.

Minua inhottaa kaikki taudit, mitkä seksistä voisivat tarttua. En voi ymmärtää niitä, joita tarttumisriski ei huoleta.

Tässä vähän tilastotietoa:

Yli miljoona suomalaista sairastaa tietäen tai tietämättään genitaaliherpestä, HSV 2:n tai harvemmin HSV 1:n aiheuttamana. Genitaaliherpestä alkaa esiintyä yleensä 15 ikävuoden jälkeen. Esiintyvyys lisääntyy tasaisesti 20–40 ikävuoteen saakka, ja tasoittuu sitten 20–25 prosentin välille. Sukuelinherpes lisääntyi rajusti 1970-luvulla ja 1980-luvun alussa. Viime vuosina nuorten osuus tartunnan saaneista on lisääntynyt. Noin 20 prosenttia suomalaisista on saanut HSV 2 -tartunnan, mutta vain pieni osa oireilee.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00214

Papilloomavirukset ovat väestössä varsin yleisiä; erään tutkimuksen mukaan Yhdysvalloissa kunakin ajanhetkenä noin neljännes naisista on HPV-positiivisia. Papilloomainfektiot yleistyvät voimakkaasti saavutettaessa sukukypsyys, ja 50 ikävuoteen mennessä noin 80 % naisista on jossakin elämänsä vaiheessa saanut ainakin yhden alatyypin HPV-infektion. Valtaosa HPV:n esiintyvyyttä koskevista tiedoista kattaa vain naispuolisen väestön johtuen suurempien haittojen painottumisesta naisiin. Miesten keskuudessa esiintyvyyden arvellaan kuitenkin olevan samaa luokkaa kuin naisilla.

Niinsanotut korkean riskin HPV-virukset (mm. 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45 ja 51) altistavat naispuoliset kantajansa kohdunkaulan syövälle. Useimmissa tutkimuksissa lähes kaikki kohdunkaulan syöpään sairastuneista naisista ovat saanet HPV-infektion ennen sairastumista. Näitä korkean riskin alatyyppejä tunnetaan 13kpl, mutta väestötasolla kaksi merkittävintä alatyyppiä ovat tyypit 16 ja 18, jotka aiheuttavat yli 70 % kaikista syöpätapauksista. Miehillä nämä korkean riskin alatyypit ovat oireettomia, mutta ne voivat aiheuttaa suun ja nielun kasvanutta syöpäriskiä, mikäli virus siirtyy limakalvokontanktin kautta näille alueille esimerkiksi suuseksin aikana.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Papilloomavirukset

Klamydia (ICD-10: A55.-A56.8, A70.-A74.9) on nykyään yleisin bakteerin aiheuttama sukupuolitauti. Sen aiheuttaja on Chlamydia trachomatis -niminen bakteeri, joka tunkeutuu solun sisään lisääntyäkseen siellä. Itämisaika on tavallisesti 1–3 viikkoa, mutta se voi olla pidempikin. Infektio saattaa olla oireeton jopa vuosia, mutta on silloinkin aina tarttuva.

Hoitamattoman infektion seuraukset voivat olla:

Oireeton virtsaputken tulehdus (bakteeriton uretriitti)
kohdunkaulan tulehdus (servisiitti)
sisäsynnytintulehdus (PID, engl. pelvic inflammatory disease)
ennenaikainen synnytys
lapsivuodekuume
munanjohdinraskaus
lapsettomuus
reaktiivinen artriitti (niveltulehdus)
Nousevana infektiona voi levitä endometriumille, munatorviin, pikkulantion alueelle

http://fi.wikipedia.org/wiki/Klamydia

Nämä edellä mainitut ovat siis yleisiä sukupuolitauteja Suomessa, eikä edes kondomi suojaa täysin herpekseltä ja papilloomaviruksilta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.12.2012 19:17

Kiihottuneisuuden - nykykielellä - "suojaava" vaikutus inhon tunteita vastaan
on tiedetty aina. Seksissä se tulee esiin varsinkin anaalisissa aspekteissa.

Mutta esimerkiksi ruokaan vastaava ei päde muuten kuin keskitysleiri-
yms. nälkäoloissa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.12.2012 20:11

Tris kirjoitti:--------------------------------------------------------------------------------

Hikeä, sylkeä ja muita eritteitä - miksi seksi ei silti inhota?
Julkaistu 28.12.2012

Luultavasti, koska muut harrastavat siwistynyttä sexiä eikä metsäsian hommia.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.12.2012 20:54

Siis muut kuin Tris? Tällöinhän Tris olisi oikealla polulla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.12.2012 20:56

Oikealla polulla, kyllä. Mutta sen ei kuuluisi inhoittaa, vaan päin vastoin kiihoittaa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Jail » 28.12.2012 21:05

"Luultavasti, koska muut harrastavat siwistynyttä sexiä eikä metsäsian hommia."

Mistäs tiijät?
Jail

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.12.2012 21:07

En minä tiedäkään, kunhan arvuuttelen. Tai oikeastaan joku voi kokea metsäsian hommatkin siwistyneeksi.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.12.2012 21:16

Oikea seksi on aina sivistymätöntä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 28.12.2012 21:21

Riidankylväjä, miten sitä voisi harrastaa puhtaammin ja ilman pelkoa tartunnoista? Tarkoitatko yksin?
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 28.12.2012 21:25, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.12.2012 21:23

Yksin, kuten metsäsiat?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 28.12.2012 21:35

vladimir1 kirjoitti:

Selvisi, että ainakin naisilla kiihottuminen selättää mahdollisen inhon tunteen ja he pystyvät tekemään asioita, jotka he kokevat ällöttäviksi ilman kiihottumista.

Ja tämä väite ei vissiinkään päde sinuun?

Toisaalta, tiedä sitten päteekö se kehenkään, vai onko koko väite yhtä skeidaa.

Siis en ole ollut tutkimuksessa joten en tiedä miten reagoisin tekokärpäsiin tms. erotiikan jälkeen.
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 28.12.2012 21:37

Kuutar kirjoitti:Riidankylväjä, miten sitä voisi harrastaa puhtaammin ja ilman pelkoa tartunnoista? Tarkoitatko yksin?

Riidankylväjän suosikkiasento! :|
Tris

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.12.2012 21:38

Kuutar kirjoitti:Riidankylväjä, miten sitä voisi harrastaa puhtaammin ja ilman pelkoa tartunnoista? Tarkoitatko yksin?

Kumppanin valinnassa on oltava skarppina.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.12.2012 21:41

Psykopatologia kirjoitti:Oikea seksi on aina sivistymätöntä.

Kuva
Kas näin. maiskis. 8-)
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 28.12.2012 22:18

Minusta olisi kyllä mahdotonta elää parisuhteessa ihmisen kanssa jota inhoaa.
En voi ymmärtää, miten joku voi pysytellä naimisissa velvollisuudesta, paitsi ehkä jos nukkuvat eri huoneissa ja ovat vain vähän tekemisissä toistensa kanssa.

Mirri, minulle jäi mieleen pohdiskelusi perheterapiasta. Ymmärtääkseni sinusta ammattilaisen tulisi kyetä antamaan neuvoja siihen, kannattaako jatkaa parisuhdetta, kun toinen on psyykkisesti sairas. En oikein tajua tuota ajatusta, sillä minusta parisuhteessa ollaan myös ja ennen kaikkea itsensä tähden. Jos itse ei tahdo olla sen toisen ihmisen kanssa, kenelläkään ei ole oikeutta pakottaa, painostaa tai neuvoa olemaan.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Tris » 28.12.2012 22:29

Jos seksi inhottaa niin eihän sitä kumppaniaan silloin inhoa. Ulosteet ovat nekin inhottavia - rakkaan ihmisenkin (jopa omat)
Tris

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.12.2012 22:34

Mikä siinä seksissä niin inhoittavaa on?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.12.2012 22:35

21:34
Mutta ei vauvan. [ulosteet]
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa