Oletko vastuussa toisen tunteista?

Re: Oletko vastuussa toisen tunteista?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.01.2013 21:49

Tarjosin sinulle, Hilppa, lautasella tekosyyn olla vastaamatta. Arvasin, että tartut siihen kuin pelastusrenkaaseen. :lol:
Olet kovin ennalta-arvattava.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2013 21:50

20:50
Siinä nyt näette, mitä sotkua sekavat lisäykset tuottavat.

00:00
Lisäykset kirjoitettakoon esimerkiksi vanhan vastauksen alle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.01.2013 21:58

Psykopatologia kirjoitti:20:50
Siinä nyt näette, mitä sotkua sekavat lisäykset tuottavat.

00:00
Lisäykset kirjoitettakoon esimerkiksi vanhan vastauksen alle.

En kirjoittanut lisäystä vanhan vastauksen alle, koska olisin joutunut kopioimaan sinne uudelleen sen kirjoituksen, jota vastaukseni koski, ja se oli jo kopioituna viestini alkuun.

Itse asiassa olen nuo kysymykset, joihin vastausta toivoin (niihin en ole tehnyt muutoksia), esittänyt jo aiemmin saamatta niihin vastausta.
Olen kysynyt jo pitkään, monella eri tavalla, miten esittämäni motiivi haittaa kanssakirjoittajia. En ole saanut vastauksia.
Hilppa kiemurtelee ja vastaa epämääräisesti.

Jos joku ei saa selvää, mihin kirjoituksillani viittaan, niin se on voi, voi. En usko, että silloin kyse on siitä, että viittaukseni olisivat epäselviä...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2013 22:00

Hilppa kirjoitti:Onnistuit muuttelullasi sekoittamaan ajatukseni, joten olen estynyt vastaamaan kysymyksiisi.

Tuo on edeltäkäsin taattua laadukasta Hilppaa. :P

Vaihdoin hymiön sopivammaksi; aiempi hymiö oli tämä: :)
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 22.01.2013 22:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2013 22:02

Johan Helmenkalastaja jo aluksi selvitti, että hän tuli tänne minun takiani.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 22.01.2013 22:05

Niin mäkin alustavasti tulin sun takias. Muut on jotekin profiilittomia, että miksi olisin heidän takiaan tullut, mutta nyt olen täällä myös heidänkin takiaan.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 22:06

http://fi.wikipedia.org/wiki/Motiivi

- - Motiivit herättävät, ylläpitävät vireyttä ja ovat päämääräsuuntautuneita. - -

Motiiveja kysytään lähes kaikkialla. Jos ei kysytä suoraan, pyritään selvittämään niitä haastattelujen, keskustelujen ja testien avulla. Työpaikkahaastettelu lienee tyypillisin motiivien kartoittamisen tilanne. Yhtä lailla markkinoinnin ammattilaiset haluavat tietää kuluttajien, koirankasvattaja pentujen ostajaehdokkaiden ja asukkaat taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaksi ryhtyvän motiiveja. Periaatteessa mi[n]kä tahansa syyn kysyminen johonkin tekoon tai valintaan voi olla pyrkimys selvittää motiiveja.

Tärkeintä motiivien selvittäminen on sellaiselta henkilöltä, joka pääsee päättämään toisten ihmisten elämästä tai joka omaa suurta valtaa suhteessa toisiin ihmisiin. Poliitikot, esimiehet, valtiojohtajat, kansanedustajat, tuomarit tai muut valtaa työssään käyttävät ihmiset.

Mielestäni on tärkeätä keskustella kirjoittamisen motiiveista ja arvottaa niitä myös tällä palstalla. Kyllä olen kiinnostunut tietämään, millaisia ovat kanssakirjoittajieni motiivit kirjoittaa palstalla, johon olen uhrannut aikaani ja vaivannäköani itsekin kohtuullisen paljon jo useamman vuoden ajan.

[Poisto 21.09.]
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 22:14

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Onnistuit muuttelullasi sekoittamaan ajatukseni, joten olen estynyt vastaamaan kysymyksiisi.

Tuo on edeltäkäsin taattua laadukasta Hilppaa. :P

Vaihdoin hymiön sopivammaksi; aiempi hymiö oli tämä: :)

Vastauksesi kuvastaa selkeästi opportunismia, vaikka tällä kertaa toimitkin sääntöjen mukaisesti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 22:15

Missä ne hakasulut ovat, Mirri?
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 22.01.2013 22:17

Todennäköisesti tykätään kaikki pertistä.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2013 22:21

Hilppa, siteerasit Wikipediasta vain yhden virkkeen, joten siteerataan vähän lisää:
Yleiskielessä motiivi tarkoittaa vaikutinta eli syytä tietyn asian tekemiseen. Motiivit liittyvät haluihin ja tarpeisiin ja ne ovat läsnä kaikessa ihmisen toiminnassa. Vaikutin on toiminnan psyykkinen syy. Motiivit herättävät, ylläpitävät vireyttä ja ovat päämääräsuuntautuneita. Ne pitävät liikkeen tiettyyn suuntaan tiedostettuna tai tiedostamattomana ja sitovat tietyn määrän ihmisen energiasta. Koska monet motiivit tulevat alitajunnasta, on niiden löytäminen, tutkiminen ja kehittäminen erittäin vaikeata. Motiivit ovat niitä ”syitä” (why’s) meidän käyttäytymisellemme, miksi toimimme ja haluamme asioita. Keskeisin syy käyttäytymiselle ovat motiivit ja tarpeet. McClellandin määritelmän mukaan motiivi on tietynlaiseen tavoitetilaan kohdistuva toistuva kiinnostus tai mielen askarrus. Motiivit virittävät ja ohjaavat ihmisen käyttäytymisen tiettyyn suuntaan ja motivaatio on se psyykkinen tila ja halu, millä vireydellä toimitaan tavoitteiden saavuttamiseksi.

Motiiveja on jäsennetty esimerkiksi Maslow'n tarvehierarkian avulla: ihmisen on ensin tyydytettävä ”alimmat” tarpeensa, ennen kuin hierarkian ylemmät tarpeet kiinnostavat häntä. Kyseessä on varsin yksinkertaistettu malli.

Motiivit voidaan jakaa myös orgaanisiin, sosiaalisiin ja psykologisiin motiiveihin. Orgaaniset motiivit liittyvät fysiologisiin perustarpeisiin, sosiaaliset motiivit ihmisten väliseen kanssakäymiseen ja psykologiset motiivit mielensisäisiin tekijöihin, kuten uteliaisuuteen.
(lihavointi minun)

Tämä vielä erikseen - sinullekin tiedoksi:
Koska monet motiivit tulevat alitajunnasta, on niiden löytäminen, tutkiminen ja kehittäminen erittäin vaikeata.

Entä jos sinun motiivisi mt-aiheisella vertaistukifoorumilla kirjoittamiseen ovatkin 'huonoja'? Tuli mieleeni tästä ajatuksestasi:
Mielestäni on tärkeätä keskustella kirjoittamisen motiiveista ja arvottaa niitä myös tällä palstalla. Kyllä olen kiinnostunut tietämään, millaisia ovat kanssakirjoittajieni motiivit kirjoittaa palstalla, johon olen uhrannut aikaani ja vaivannäköani itsekin kohtuullisen paljon jo useamman vuoden ajan.

Mikä sinut on pannut tekemään noin, uhraamaan aikaasi ja vaivannäköäsi tällaiselle foorumille - mikä on motiivisi? Jospa kertoisit sen, niin päästäisiin arvioimaan. Sanoit, että mielestäsi on tärkeää keskustella kirjoittamisen motiiveista ja arvottaa niitä, joten aloitetaan sinun motiiveistasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 22:23

untuva kirjoitti:..., mutta nyt olen täällä myös heidänkin takiaan.

Kiitos.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 22:24

Mirri kirjoitti:Hilppa, siteerasit Wikipediasta vain yhden virkkeen, joten siteerataan vähän lisää:
Yleiskielessä motiivi tarkoittaa vaikutinta eli syytä tietyn asian tekemiseen. Motiivit liittyvät haluihin ja tarpeisiin ja ne ovat läsnä kaikessa ihmisen toiminnassa. Vaikutin on toiminnan psyykkinen syy. Motiivit herättävät, ylläpitävät vireyttä ja ovat päämääräsuuntautuneita. Ne pitävät liikkeen tiettyyn suuntaan tiedostettuna tai tiedostamattomana ja sitovat tietyn määrän ihmisen energiasta. Koska monet motiivit tulevat alitajunnasta, on niiden löytäminen, tutkiminen ja kehittäminen erittäin vaikeata. Motiivit ovat niitä ”syitä” (why’s) meidän käyttäytymisellemme, miksi toimimme ja haluamme asioita. Keskeisin syy käyttäytymiselle ovat motiivit ja tarpeet. McClellandin määritelmän mukaan motiivi on tietynlaiseen tavoitetilaan kohdistuva toistuva kiinnostus tai mielen askarrus. Motiivit virittävät ja ohjaavat ihmisen käyttäytymisen tiettyyn suuntaan ja motivaatio on se psyykkinen tila ja halu, millä vireydellä toimitaan tavoitteiden saavuttamiseksi.

Motiiveja on jäsennetty esimerkiksi Maslow'n tarvehierarkian avulla: ihmisen on ensin tyydytettävä ”alimmat” tarpeensa, ennen kuin hierarkian ylemmät tarpeet kiinnostavat häntä. Kyseessä on varsin yksinkertaistettu malli.

Motiivit voidaan jakaa myös orgaanisiin, sosiaalisiin ja psykologisiin motiiveihin. Orgaaniset motiivit liittyvät fysiologisiin perustarpeisiin, sosiaaliset motiivit ihmisten väliseen kanssakäymiseen ja psykologiset motiivit mielensisäisiin tekijöihin, kuten uteliaisuuteen.
(lihavointi minun)

Tämä vielä erikseen - sinullekin tiedoksi:
Koska monet motiivit tulevat alitajunnasta, on niiden löytäminen, tutkiminen ja kehittäminen erittäin vaikeata.

Entä jos sinun motiivisi mt-aiheisella vertaistukifoorumilla kirjoittamiseen ovatkin 'huonoja'? Tuli mieleeni tästä ajatuksestasi:

Mikä sinut on pannut tekemään noin, uhraamaan aikaasi ja vaivannäköäsi tällaiselle foorumille - mikä on motiivisi? Jospa kertoisit sen, niin päästäisiin arvioimaan. Sanoit, että mielestäsi on tärkeää keskustella kirjoittamisen motiiveista ja arvottaa niitä, joten aloitetaan sinun motiiveistasi.

Sinäkö et ole lainkaan kiinnostunut muiden motiiveista kirjoittaa täällä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2013 22:26

Suljetaan taas toistaiseksi. 21:26
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2013 13:58

Hilppa kirjoitti:Missä ne hakasulut ovat, Mirri?

Kysytkö ylläpidon apulaisena, vai muuten vain?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2013 14:07

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Sinäkö et ole lainkaan kiinnostunut muiden motiiveista kirjoittaa täällä?

Eivät toisten motiivit kuulu minulle; heidän kirjoittamisen motiivinsa ovat heidän asiansa. Mutta sinun motiiveistasi olen kiinnostunut, koska juuri sinä kaipailet keskustelua toisten motiiveista, haluat arvottaa niitä, ja kerrot omasta uhrautuvaisesta kirjoittamisestasi.

Mikä sinua motivoi kirjoittamaan tällä foorumilla ja uhraamaankin tämän foorumin eteen? Ei oikein tunnu eikä kuulosta hyvältä se, että panostat tähän foorumiin niin paljon, että sen vuoksi katsot oikeudeksesi arvioida ja arvostella ja arvottaakin jopa toisten kirjoittajien motiiveja.
Mirri

ViestiKirjoittaja asko » 23.01.2013 18:38

Tervetuloa minä.
asko

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2013 22:40

Tervetuloa, asko!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa