Yle Teema uusii maanantai-iltana kello 23.05 Reindeerspottin

Yle Teema uusii maanantai-iltana kello 23.05 Reindeerspottin

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.04.2013 18:40

Yle Teema uusii maanantai-iltana kello 23.05 rovaniemeläisten narkomaanien elämästä kertovan dokumentin Reindeerspotting – Pako joulumaasta, jolla on K-18-merkintä.
2000-luvun alkupuolella kuvattu autenttinen dokumentti kuvaa 19-vuotiaan Janin karua elämää Rovaniemellä. Nuoren miehen elämä keskittyi Subutexin hankkimisen ja käyttämisen ympärille.

Reindeerspotting sai ensi-iltansa keväällä 2010. Sitä on seurannut useita dramaattisia tapahtumia. Päähenkilö Jani oli nimittäin lähtenyt vankilasta vapauduttuaan matkalle Kambodzhaan, jossa hän kuoli kesällä 2010. Dokumentin ohjaaja Joonas Neuvonen sai puolestaan viime helmikuussa kahden ja puolen vuoden vankeusrangaistuksen törkeästä huumausainerikoksesta Lapin käräjäoikeudessa.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288556866801.html

Tänne päättyi Janin matka. (Varoitus: kuva saattaa järkytää herkimpiä)
http://i.kspg.co/2010/7/943057c3-1931-4 ... 39e702.jpg
Riidankylväjä

Re: Yle Teema uusii maanantai-iltana kello 23.05 Reindeerspo

ViestiKirjoittaja asko » 15.04.2013 19:59

Laitoitko sinä nyt linkin Janin ruumiista? "
"keskustelupalstalla virinnyt keskustelu kuolemantapauksesta poiki kantelun Julkisen sanan neuvostoon (JSN). Keskustelupalstalla ollut linkki kuvamateriaaliin Raappanan ruumiista herätti paheksuntaa. Tämä saattaa johtaa siihen, että JSN tulee puuttumaan median ylläpitämien keskustelupalstojen linkityksiin." Wikipedia.

JNS ei kai sitten puuttunut linkityksiin???
Mutta miksi sun pitää olla niin ala-arvoinen, että laitat tuon linkin?

Älkää avatko sitä.
asko

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.04.2013 20:54

Leninin ruumista esitellään matkailijoillekin.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.04.2013 23:33

Kyllästynyt kirjoitti:Olen tässä odotellut, että Riidankylväjä saisi osakseen edes pienen palan siitä ryöpytyksestä jonka minä sain silloin kun mainitsin Mariaanan nimimerkin.

Toistaiseksi ei ole näkynyt samanlaista pyhää närkästystä kuolleiden puolesta.

PS. Minun mielestäni kuolleen henkilön kuvan käyttäminen tuollaiseen töllistelemiseen on vastenmielistä.

Kaksi on sanonut ennen sinua. Kiitokset heille ja sinulle. Itse olen riittävän ahdistunut Riidankylväjän kuvapostauksista, että kykenisin/jaksaisin niitä kommentoida.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ans » 16.04.2013 00:33

Siis onko tuo oikeasti sen Janin ruumis? Mistä helvetistä edes kaivoit kuvan? Säilyttelet koneellasi, sairas paskiainen?
Ans

ViestiKirjoittaja asko » 16.04.2013 06:39

Hilppa kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Olen tässä odotellut, että Riidankylväjä saisi osakseen edes pienen palan siitä ryöpytyksestä jonka minä sain silloin kun mainitsin Mariaanan nimimerkin.

PS. Minun mielestäni kuolleen henkilön kuvan käyttäminen tuollaiseen töllistelemiseen on vastenmielistä.

Kaksi on sanonut ennen sinua. Kiitokset heille ja sinulle. Itse olen riittävän ahdistunut Riidankylväjän kuvapostauksista, että kykenisin/jaksaisin niitä kommentoida.

Kyllästynyt sai "odotella" hieman yli tunnin minun närkästystäni ja kohta Bethinkin närkästyi.
Huomasin Kyllästyneen, joka on kai mode, olevan samaan aikaan koneella ja ihmettelin miksei hän poista linkkiä?
Ajattelin, että se on hänestä sopivaa olla täällä ja nyt huomaan miksei hän poistanut linkkiä.

Hän sai syyn tuoda toisen kuolleen ruumiin keskusteluun.

Närkästyikö Hilppa ensimmäisestä ruumistä siksi, kun sen laittoi mies?
Toisesta ruumiistä ei sitten närkästynytkään, kun sen laittoi esiin nainen?
asko

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.04.2013 09:35

asko kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Kyllästynyt sai "odotella" hieman yli tunnin minun närkästystäni ja kohta Bethinkin närkästyi.
Huomasin Kyllästyneen, joka on kai mode, olevan samaan aikaan koneella ja ihmettelin miksei hän poista linkkiä?
Ajattelin, että se on hänestä sopivaa olla täällä ja nyt huomaan miksei hän poistanut linkkiä.

Hän sai syyn tuoda toisen kuolleen ruumiin keskusteluun.

Närkästyikö Hilppa ensimmäisestä ruumistä siksi, kun sen laittoi mies?
Toisesta ruumiistä ei sitten närkästynytkään, kun sen laittoi esiin nainen?

Käsittääkseni Psykopatologia päättää poistoista ja poistojen linjauksesta.
Närkästyä on väärä ilmaus.
Tietääkseni kukaan muu ei ole tällä foorumilla esitellyt kuvia kuolleista ruumiista kuin Riidankylväjä.
Kyseisellä episodilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Riidankylväjä sattuu olemaan mies. Riidankylväjän kuvapostaustyyli palstalle on sanoisinko vähintäänkin hyvin omintakeista ja usein maullisuuden rajat ylittävää monilla tavoin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.04.2013 09:35

Ans kirjoitti:Siis onko tuo oikeasti sen Janin ruumis? Mistä helvetistä edes kaivoit kuvan? Säilyttelet koneellasi, sairas paskiainen?

En minä sitä helvetistä kaivanut. Googlaamalla löytyy. Kuva on ollut Kambodshassa sanomalehdessä ja lehden nettisivulla.

Minusta koko tapahtumasarja on ollut surullinen ja ahdistava. Ei kuva sinänsä, vaikka se tuo koko homman kauheuden silmiemme eteen.

En ole elokuvaa vielä katsonut, mutta boxilla on odottamassa. Sitä on sanottu huumeenkäyttöä ihannoivaksi. Miksi sitä ei paheksuta, vaikka on fiktiota? Linkattu kuva on arkitodellisuutta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.04.2013 10:38

Kyllästynyt kirjoitti:Toinhan minä keskusteluun sen, että pelkkä nimimerkin mainitseminen aiheutti paljon suuremmän älömölön, mutta se on mielestäni hyvä esimerkki siitä, ettei ole tärkeää mitä kirjoitetaan (tai mitä näytetään) vaan se, kuka kirjoittaa.

Noin se menee.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.04.2013 11:58

Riidankylväjä kirjoitti:- -

En ole elokuvaa vielä katsonut, mutta boxilla on odottamassa. Sitä on sanottu huumeenkäyttöä ihannoivaksi. Miksi sitä ei paheksuta, vaikka on fiktiota? Linkattu kuva on arkitodellisuutta.

Niin. Miksi sinä, kirjoittaja Riidankylväjä, et paheksu elokuvaa vaan vaan mainostat sitä ja edistät ihmisten ahdistusta linkittämällä kuvan? Linkattu kuva ei ole minun arkitodellisuuttani, EI vaikka eräs sukulaiseni on itsensä hirttänyt. Kuva ainoastaan ahdistaa, en kaipaa muistuttelua tuosta ikävästä asiasta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.04.2013 13:26

Reindeerspotting on sillä lailla ajankohtainen, että elokuvat ohjaaja on saanut linnatuomion huumekaupasta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.04.2013 07:17

Katsoin elokuvan ja minulle tuli semmoinen olo, että poikaa johdateltiin tarkoituksella yhä syvemmälle huumeiden käyttöön ja kovempiin huumeisiin elokuvan varjolla. Samoin häntä on luultavasti käytetty myös huumekuriirina.
Riidankylväjä

Paluu Yleistä ja ajankohtaista