Psykopatologia kirjoitti:
Itse olen saanut monta kertaa 80 euron maksun pommilla matkustamisesta, vaikka
en ole aiheuttanut kenellekään "konkreettista vahinkoa".

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1974/197404122 LUKU 1 §
Joka tahallisesti tai tuottamuksesta aiheuttaa toiselle vahingon, on velvollinen korvaamaan sen, jollei siitä, mitä tässä laissa säädetään, muuta johdu.
Beth kirjoitti:Joten oksentelustakin voi joutua vastuseen, koska se on moitittava menettely oksenellä mihin ei pitäisi.

Beth kirjoitti:"Tuottamuksella tarkoitetaan moitittavaa menettelyä eli virhettä. Huolimattomuutta tai laiminlyöntiä"
Tämän luen omasta korvauspäätöksestä. Pitkän kiinastelun jälkeen vakuutusyhtiö suostui maksamaan minulle tätä "tuottamuksesta" minulle syntynyttä vahinkoa.
Joten oksentelustakin voi joutua vastuseen, koska se on moitittava menettely oksenellä mihin ei pitäisi.

Mirri kirjoitti:Kuulemma voi joutua korvaamisen sijaan siivoamaan... Jälkeläiseni kertoi, että hurjina nuoruusvuosinaan oli oksentanut ravintolassa eteiseen, jolloin portsari ajattelevaisena ihmisenä oli kaivanut siivouskomerosta rätin ja pyytänyt nuorta miestä siivoamaan sotkunsa. Mutta rahallisia korvauksia ei vaadittu. Vieläkin muistelen lämmöllä niin fiksua portsaria.
Tosin tuskin siinä kohdassa, mihin laatta lensi, oli mitään hienoa kokolattiamattoa jynssättävänä...
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa