Hilppa kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Auton turvatyyny ponnahtaa törmäksen suunnasta sinua vastaan ja auttaa vaikka ei ehtisikään kokonaan täyttyä. Turvakaulahuivi tulee niskan takaa jolloin edestäpäin tuleva törmäys ehtii murskata kasvot ennen kuin kypärä on paikoillaan.
Noin luulisi. Mutta jos turvakauluri tunnistaa pienenkin tärähdyksen, äkillisen nopeudenmuutoksen/suunnanmuutoksen (pyöräilijän kehosta), tai pyöräilijän "retkahduksen" pois satulastaan, toimiiko tuolloin? Jos tuote on jo markkinoilla, luulisi sen olevan jo asiantuntijoiden huolellisesti testaama ja kaikki törmäystilanteiden teoreettiset mahdollisuudet otetun huomioon.
Riidankylväjä kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Auton turvatyyny ponnahtaa törmäksen suunnasta sinua vastaan ja auttaa vaikka ei ehtisikään kokonaan täyttyä. Turvakaulahuivi tulee niskan takaa jolloin edestäpäin tuleva törmäys ehtii murskata kasvot ennen kuin kypärä on paikoillaan.
Noin luulisi. Mutta jos turvakauluri tunnistaa pienenkin tärähdyksen, äkillisen nopeudenmuutoksen/suunnanmuutoksen (pyöräilijän kehosta), tai pyöräilijän "retkahduksen" pois satulastaan, toimiiko tuolloin? Jos tuote on jo markkinoilla, luulisi sen olevan jo asiantuntijoiden huolellisesti testaama ja kaikki törmäystilanteiden teoreettiset mahdollisuudet otetun huomioon.
Esimerkiksi kuoppaan ajettaessa?
EU:ssa tuotteen turvallisuuden "takaa" valmistajan kiinnittämä CE-merkki...
Kahvi kirjoitti:Ylipäätään taitaa olla niin, että peruspyöräilijällä sellainen onnettomuus, jossa kypärä on oikeasti tärkeä, taitaa olla yhteentörmäys autoilijan kanssa. Muut mukkelis-makkelis -jutut lähinnä aiheuttavat asfaltti-ihottumaan tai pahimmillaan katkenneita raajojen luita. Vasta auton töytäisemäksi jouduttuaan vammamekanismi on sellainen, että a)ensimmäinen osuma isänmaahan otetaan päällä ja b) iskun voima on riittävä kallon halkaisemiseen.
Kilpapyöräilijät ym on tietty lukunsa erikseen. Sen verran vauhdikasta menoa on heitin touhunsa, että "kuskista matkustajaksi" -efektissä ajukoppakin on oikeasti vaarassa.
Sensors
The airbag is deployed by sensors – accelerometers and gyros – that pick up a bicyclist's abnormal movements in the event of an accident. The sensors then send a signal to the gas inflator to inflate the airbag.
It takes about 0.1 seconds to inflate and the airbag will be fully inflated before head impact.
Kahvi kirjoitti:Ylipäätään taitaa olla niin, että peruspyöräilijällä sellainen onnettomuus, jossa kypärä on oikeasti tärkeä, taitaa olla yhteentörmäys autoilijan kanssa. Muut mukkelis-makkelis -jutut lähinnä aiheuttavat asfaltti-ihottumaan tai pahimmillaan katkenneita raajojen luita. Vasta auton töytäisemäksi jouduttuaan vammamekanismi on sellainen, että a)ensimmäinen osuma isänmaahan otetaan päällä ja b) iskun voima on riittävä kallon halkaisemiseen.
Kilpapyöräilijät ym on tietty lukunsa erikseen. Sen verran vauhdikasta menoa on heitin touhunsa, että "kuskista matkustajaksi" -efektissä ajukoppakin on oikeasti vaarassa.
Riidankylväjä kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Ylipäätään taitaa olla niin, että peruspyöräilijällä sellainen onnettomuus, jossa kypärä on oikeasti tärkeä, taitaa olla yhteentörmäys autoilijan kanssa. Muut mukkelis-makkelis -jutut lähinnä aiheuttavat asfaltti-ihottumaan tai pahimmillaan katkenneita raajojen luita. Vasta auton töytäisemäksi jouduttuaan vammamekanismi on sellainen, että a)ensimmäinen osuma isänmaahan otetaan päällä ja b) iskun voima on riittävä kallon halkaisemiseen.
Kilpapyöräilijät ym on tietty lukunsa erikseen. Sen verran vauhdikasta menoa on heitin touhunsa, että "kuskista matkustajaksi" -efektissä ajukoppakin on oikeasti vaarassa.
Minulla on käsitys, että pyörällä kaatumisissa päävammat ovat varsin yleisiä ja vaikeimpia. Kaatuessa pää iskeytyy asfalttiin. Kaikkia kaatumisia toisin ei pystytä tilastoimaan, koska monista selvitään pelkillä naarmuilla.
Hilppa kirjoitti:Autojen lisäksi pyöräilijälle suuren törmäysriskin/kaatumisriskin aiheuttavat toiset pyöräilijät (alikulkutunneleissa!!), mopot sekä liukastumiset talvella pyöräiltäessä.
Kyllästynyt kirjoitti:http://www.iskelma.fi/uutiset/viihde/nakymaton-pyorailykypara-hammastyttaa-katso-video/2/4366
Näkymätön pyöräilykypärä hämmästyttää - katso video!
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa