"Pahoittelut, mutta tämä keskustelufoorumi on suljettu."

"Pahoittelut, mutta tämä keskustelufoorumi on suljettu."

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.05.2012 23:06

Ylläpitäjä, mistä on kysymys?
Harmittaa törmätä tuollaiseen silloin, kun olisin hirmuisen innokas kirjoittamaan vaikka mitä juuri tälle foorumille; yhtään ei auta pahoittelut. Pahoitteleva info foorumin sulkeutuneisuudesta on kuin märkä rätti läjähtäisi päin näköä - ei mahda mitään.

Meni tärkeä viesti kissojen madotuksestakin hukkaan...
Mirri

Re: "Pahoittelut, mutta tämä keskustelufoorumi on suljettu."

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.05.2012 23:42

Trissen vika.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.05.2012 09:51

Psykopatologia kirjoitti:Trissen vika.

Kuinkas se nyt Trissen vika on?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.05.2012 10:01

Trisse sotki foorumia ja olin itse poissa kuten valvojakin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.05.2012 10:06

Psykopatologia kirjoitti:Trisse sotki foorumia ja olin itse poissa kuten valvojakin.

Ahaa ja ok. Sotkut on siis jo siivottu pois kuleksimasta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.05.2012 10:09

Romulaatikossa on jotain vielä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.05.2012 12:31

Aika herkästi ja/tai nopeasti munfoorumi.com reagoi. Hetken jos "sheriffit" on poissa niin jo pamahtaa foorumi kiinni :shock:
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.05.2012 12:35

Ei, vaan minä reagoin (eilen kaksi kertaa).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.05.2012 12:46

Psykopatologia kirjoitti:Ei, vaan minä reagoin (eilen kaksi kertaa).

Öh... löit siis palstan "kiinni" ja siivosit kiinnioloaikana palstan siistiksi?

Pystyykö tuota informaatiotekstiä muuttamaan. Aika radikaali meinaan tuo "foorumi on suljettu"... Ehkä lisäämällä sana "hetkellisesti" aiheuttaisi meille rivikirjoittajille vähemmän sydämentykytystä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.05.2012 12:52

1. kerralla kirjoitin oman tekstin.

2. kerralla tuli automaattisesti ohjelman teksti ja
kun siirryin muualle, en edes nähnyt ko. tekstiä.

Seuraavalla kerralla kun Trisse "pyytää" -
kiittäkää häntä! - laitan oman tekstin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2012 13:01

Ajattelen palstan toiminnasta samoin kuin minkä tahansa palvelun aukiolosta, että ei ole itsestäänselvyys ja katkoihin vain sopeuduttava. Joskus voi vakkapa vesi olla tulematta hanasta kääntämällä eikä sille tilapäiselle katkokselle voi mitään. Mielestäni nykyihmisen suhtautumista aukioloihin ja palvelukatkoksiin kuvaa erittäin hyvin Antti Blåfeld HS:n Merkintöjä-pakinassaan. Suosittelen luettavaksi koko kirjoituksen, joka kuvastaa hyvin monen nykyihmisen sielunmaailmaa. Kirjoituksessa on mielestäni itua.

Minä olen tämän ajan tärkein henkilö
HS Merkintöjä 25.5.2012, Antti Blåfield

"Mi­nä­kes­kei­syy­den vah­vis­tu­mi­nen on näi­vet­tä­nyt yh­teis­vas­tuun aja­tuk­sen.

Sa­man ha­vain­non, täl­le ajal­le omi­nai­sen it­sek­kyy­den, te­ke­vät myös Ti­mo Hän­ni­käi­nen ja Tom­mi Me­lan­der "es­seis­ti­ses­sä pamf­le­tis­saan" Li­be­ra­lis­min pe­tos (W­SOY 2012).

Hei­dän maa­li­tau­lu­jaan ovat yh­tä lail­la yri­tys­joh­ta­jien ja uus­oi­keis­ton ah­neus, net­ti­su­ku­pol­ven "­mä ha­luun ja sik­si mun kuu­luu saa­da" -a­sen­ne ja vih­reään ideo­lo­giaan van­no­vien var­muus.

Kir­joit­ta­jat et­si­vät pa­luu­ta ai­toon li­be­ra­lis­miin, jos­sa tun­nus­te­taan se­kä yk­si­lön oi­keu­det et­tä yh­tei­sön aset­ta­mat vel­vol­li­suu­det, niin pe­rin­teet kuin uto­piat.

Kir­joit­ta­jia kau­his­tut­taa tä­mä "­post­po­liit­ti­nen" ai­ka, jos­sa "ar­vot kor­vau­tu­vat ra­hal­la ja aat­teet li­fes­ty­lel­lä".

Kuin ai­neis­to­na Hän­ni­käi­sen ja Me­lan­de­rin kir­jaan Huf­vuds­tadsb­la­det jul­kai­si äi­tien­päi­vän al­la Ruot­sin ym­pä­ris­tö­puo­lueen en­ti­sen joh­ta­jan, ruot­sa­lai­sit­tain "ää­ni­tor­ven" Ma­ria Wet­terst­ran­din ko­lum­nin.

Wet­terst­rand viet­tää ny­kyään suu­ren osan ajas­taan Tu­rus­sa, ja hän on häm­men­ty­nyt esi­mer­kik­si sii­tä, et­tä lauan­tai­sin kel­lo 18:n jäl­keen ta­val­li­set kau­pat ovat Tu­rus­sa kiin­ni.

Wet­terst­rand ker­too ah­dis­tuk­sen het­kis­tään erää­nä lauan­tai-il­ta­na, kun hä­nen kän­nyk­kän­sä akus­ta al­koi huo­les­tut­ta­vas­ti hu­ve­ta vir­ta, ei­kä hän ol­lut muis­ta­nut ot­taa la­tu­ria mat­kaan. Kel­lo oli il­lal­la yli kuu­den, ei­kä uut­ta la­tu­ria enää saa­nut mis­tään.

To­ki seu­raa­va­na päi­vä­nä kau­pat kyl­lä au­keai­si­vat puo­lel­ta päi­vin, mut­ta nyt oli­kin lauan­tai-il­ta, ja Wet­terst­rand tun­si avut­to­muut­ta. Hä­nen ko­ti­kun­nas­saan Ruot­sin Es­kils­tu­nas­sa kau­pat oli­si­vat au­ki lauan­tai­na­kin lä­hel­le kes­kiyö­tä.

"En ole eri­tyi­sen ihas­tu­nut ym­pä­ri­vuo­ro­kau­ti­seen kau­pan­käyn­tiin, mut­ta se an­taa suu­ren va­pau­den, kun voi teh­dä os­tok­sen­sa juu­ri sil­loin, kun sii­hen on ai­kaa. Mi­kä voi ai­van hy­vin ol­la juu­ri lauan­tai-il­ta­na", Wet­terst­rand kir­joit­ti.

Wet­terst­ran­din kir­joi­tus vah­vis­taa ha­vain­toa mi­nän yli­val­las­ta.

Jo­pa vih­rei­den kes­kei­nen vai­kut­ta­ja, jon­ka edus­ta­man po­liit­ti­sen liik­keen ydin­sa­no­ma on huo­li kes­tä­väs­tä ke­hi­tyk­ses­tä, tun­tee, et­tä hä­nel­lä on ol­ta­va oi­keus tyy­dyt­tää hen­ki­lö­koh­tai­nen ku­lu­tus­tar­peen­sa he­ti, kun se il­me­nee.

Tä­män tar­peen al­le jää ylei­sem­pi ky­sy­mys jat­ku­van ku­lut­ta­mi­sen vai­ku­tuk­sis­ta ym­pä­ris­töön.

Wet­terst­rand ei esi­tä ky­sy­mys­tä ku­lu­tus­kult­tuu­rin vai­ku­tuk­sis­ta yh­teis­kun­taan tai ih­mis­kä­si­tyk­seen. Ei ku­lut­ta­mi­sen kult­tuu­rin var­jo­puo­lis­ta, ei työn­te­ki­jöi­den oi­keuk­sis­ta tai va­paan au­ki­olon vai­ku­tuk­sis­ta kau­pan kil­pai­luun.

Sa­man teks­tin oli­si hy­vin voi­nut kir­joit­taa tä­män ajan uus­li­be­raa­li ta­lousp­ro­fes­so­ri.

Sa­maan mi­nä­kes­kei­seen ajat­te­lu­ta­paan kuu­luu, et­tä pa­hek­su­taan hii­li­ja­lan­jäl­keä mut­ta tar­tu­taan su­rut­ta hal­pa­len­to­yh­tiöi­den tar­jous­len­toi­hin.

Kun so­siaa­li­ses­sa me­dias­sa päi­vi­tel­lään maail­man pa­huut­ta, kes­kus­te­luun nou­se­vat ani har­voin poh­dis­ke­lut sii­tä, mis­sä olois­sa nä­mä mi­nun yh­tey­den­pi­to­vä­li­nee­ni on val­mis­tet­tu ja mi­tä it­se olen val­mis mui­den työs­tä mak­sa­maan.

Run­sas viik­ko Wet­terst­ran­din ko­lum­nin jul­kai­se­mi­sen jäl­keen oli he­la­tors­tai, ar­ki­va­paa kes­kel­lä viik­koa.

Ar­ki­va­pai­den ai­heut­ta­mas­ta rie­sas­ta va­lit­ti puo­les­taan oi­kean lai­dan mi­nä-ak­ti­vis­ti, lii­ke­mies Kyös­ti Kak­ko­nen, jo­ka kat­soo, et­tä hil­jai­set päi­vät mak­sa­vat lii­kaa.

Luul­ta­vas­ti on niin, et­tä het­ken hil­jen­ty­mi­ses­tä suo­ri­tus­ky­kym­me vain pa­ra­nee. Ja eh­kä myös ky­kym­me kan­taa vas­tuu­ta muus­ta yh­tei­sös­tä tai omis­ta va­lin­nois­tam­me."

Artikkeli kokonaisuudessaan luettavissa HS Digilehdessä:
http://www.hs.fi/digilehti/25052012/paa ... 7825829888
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.05.2012 13:04

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei, vaan minä reagoin (eilen kaksi kertaa).

Öh... löit siis palstan "kiinni" ja siivosit kiinnioloaikana palstan siistiksi?

Pystyykö tuota informaatiotekstiä muuttamaan. Aika radikaali meinaan tuo "foorumi on suljettu"... Ehkä lisäämällä sana "hetkellisesti" aiheuttaisi meille rivikirjoittajille vähemmän sydämentykytystä.

Noin on, 'hetkellisesti' voisi olla hyvä lisä. Tai jos lukisikin, että 'hetki vain...' kuten menneinä vuosina telkkariruudussa, kun ohjelma meni yllättäen poikki.

Sydämentykytykset onneksi vähenevät, kun tuohon tekstiin tottuu; tietää, että ylläpitäjä on häipynyt jonnekin, syystä tai toisesta katsonut aiheelliseksi panna puljun kiinni poissaolonsa ajaksi, ja tulee poistamaan 'lapun luukulta' sitten kun kerkiää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gyver » 28.05.2012 13:44

Mirri kirjoitti:Ylläpitäjä, mistä on kysymys?
Harmittaa törmätä tuollaiseen silloin, kun olisin hirmuisen innokas kirjoittamaan vaikka mitä juuri tälle foorumille; yhtään ei auta pahoittelut. Pahoitteleva info foorumin sulkeutuneisuudesta on kuin märkä rätti läjähtäisi päin näköä - ei mahda mitään.

Meni tärkeä viesti kissojen madotuksestakin hukkaan...

Tuossa kohtaa voi painaa sitä selaimen edelliselle sivulle vievää nappia, josta kirjoittamansa tekstin voi sitten kopioda talteen. (Ainakin Firefoxissa toimii)
Gyver

ViestiKirjoittaja Gyver » 28.05.2012 13:46

Se ei ole Trissen vika että SINÄ suljet foorumin. (Trisseä on toki kätevä syyttää...)

Koska sinä ryhdyt ottamaan vastuuta omista teoistasi?
Gyver

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.05.2012 14:10

Onneksi valvontakamera ikuisti rikoksen. Trissehän se siinä.

http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a34 ... oa+videon/
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja takaovi » 28.05.2012 17:34

Gyver kirjoitti:

Se ei ole Trissen vika että SINÄ suljet foorumin. (Trisseä on toki kätevä syyttää...)

Koska sinä ryhdyt ottamaan vastuuta omista teoistasi?

Trissehän vain jankuttaa samaa asiaa kuten moni muukin täällä. Hän tuntee itsensä kiusatuksi ja loukatuksi jne.
takaovi

Paluu Yleistä ja ajankohtaista