helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Maria » 27.07.2011 11:01

Tärkeätä olisi, että olisi joku, johon voi luottaa. On varmaan vaikeimpia asioita valita ja
luottamus syntyy vasta pitkän ajan kuluessa eikä mielestäni enää palaudu ainakaan helposti, jos on pettymys ollut.
Maria
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 27.07.2011 11:20

Ensin kannattaa luottaa itseensä.
Minusta tuntuu, että jos tietynlainen pullikointi jatkuu vielä kauan, sairaalla tasolla, niin lastensuojelu vierailee ihan syystä; ei syyttä.
Edellisestä unohtui, etten myöskään käyttäisi ip-numeroita hyväksi ja latailisi kaiken maailman vakoiluohjelmia muiden koneille, edes omalleni (ihan vaan vaikka ahdistellakseni tai nauraakseni). Ja jos jostain tuntuu, ettei koskaan huomioida, niin esim. hyväksikäytön sijasta voi käyttää niitä maagisia kirjaimia: e r o.
Vaikka tiedän kyllä, ettei eroaminen helppoa ole; todellakaan. Paitsi joillekin.

En edes yritä luottaa kaikkiin. Tiedän voivani paljon paremmin, ilman tiettyjä ihmissuhteita - valitettavasti.
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 27.07.2011 11:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.07.2011 11:26

Biancaliina kirjoitti:Niin, on persoonallisuuseroja. Itsestäni ei ole näyttelemään (suunnitellusti/järjestelmällisesti) "tukijaa", jos tarkoitus ei olekaan tukea, vaan päinvastainen.
En myöskään olisi sellainen ylläpitäjä, että antaisin ihmisten kirjoitella mitä sattuu ja käyttäisin niitä myöhemmin törkeästi hyväksi ja kieltäisin virheeni.
En ole myöskään sellainen, että annan ihmisen kirjoitella elämästään, itsestään ja läheisistään mitä sattuu - käyttäen näitä myöhemmin hyväksi.
Minä suositan, myös heille keistä en erityisemmin pidä, että rajoittaisivat oman turvallisuuden vuoksi. Jos eivät osaa, rajoitan puolestaan.
En myöskään katsele kylmän viileästi itsemurhayrityksiä/kävele ohi kun ihmiset kaatuilee, vaan soitan ambulanssin pahimmalle vihamiehellekin.
En myöskään seuraa ihmisen psykoottisuutta tms. tekemättä ns. mitään, vaan vien läheisen/lähellä olevan lääkäriin - vaikka väkisin, jos ei ymmärrä tilaansa mikä on selkeästi liian "sairas". Että tässä mielessä olen kyllä avulias, vaikka sen mainittuani, tämäkin hyvä puoleni ns. mitätöitiin.

Ja nyt Mirri(kin) sanoo ettei tiedä mistään mitään.

Aivan, en todellakaan tiedä mihin asioihin/tapahtumiin sinä viittaat. En edes ip-numeroiden ja vakoiluohjelmien asentamisen osalta - enkä etenkään niiden.

Mutta tässä asiassa olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä: foorumeiden ylläpitäjien ei pitäisi antaa psykoosissa olevien ihmisten kirjoitella netissä mitä sattuu; pitäisi tunnistaa sekava kirjoittaminen, ja asettaa sille rajat. Puhumattakaan, että sellaisessa tilassa kirjoitettuja viestejä käytetäisiinkin foorumilla kirjoittajaansa vastaan ylläpitäjän estämättä...

Taidan kuitenkin olla mielipiteeni kanssa aika yksin; sen verran olen kokenut kimppuun käymisiä esittäessäni moisen ajatuksen.
Mirri
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 27.07.2011 11:31

Mirri kirjoitti:Aivan, en todellakaan tiedä mihin asioihin/tapahtumiin sinä viittaat.

Mutta tässä asiassa olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä: foorumeiden ylläpitäjien ei pitäisi antaa psykoosissa olevien ihmisten kirjoitella netissä mitä sattuu; pitäisi tunnistaa sekava kirjoittaminen, ja asettaa sille rajat. Puhumattakaan, että sellaisessa tilassa kirjoitettuja viestejä käytetäisiinkin foorumilla kirjoittajaansa vastaan ylläpitäjän estämättä...

Taidan kuitenkin olla mielipiteeni kanssa aika yksin; sen verran olen kokenut kimppuun käymisiä esittäessäni moisen ajatuksen.


Ei ole kyse mistään psykoosi-joukosta, vaan "kenestä tahansa". Ei ole puututtu oikeastaan mihinkään, tietyillä palstoilla...
Senkun vain pyydät anteeksi, että loukkasit minua vanhoilla viesteillä sekä mitätöimällä "avuliaisuuttani", mutta jos et muista, niin et muista.
Sitten antaa olla, sillä en tallentele ihmisten viestejä ja käytä jonain todisteena (kuten en hyväksikään).

Puuttuminen on sitä, että keneen puututaan; tietää tästä kyllä suoraan, eikä vuosien päästä epäsuoraan.
Sillä yksinkertaisimmillaan tuo on varoituksia, suosituksia - yksityisesti. Seuraavaksi banneja.
Mutta totta sekin, että joskus puuttuminen on vaikeaa, eikä tuota tulosta.

Sellainen kyllä ihmetyttää, että jaksetaan nolata ja naureskella, jollekin mikä ei edes ole laiton viesti jne.
Siinä on hyväksikäytön ja empatiakyvyttömyyden makua. Jos "jää kiinni" voi alkaa omituinen, läpinäkyvä *uoleskelu (mikä on eri kuin pahoittelu jne.)
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 27.07.2011 12:11

Mirri kirjoitti:
minätäällä kirjoitti:Minusta Mirriltä ylimielistä yläpuolelle asettumista.

Väärä tulkinta; ei pohdiskeluillani ole ylimielisyyden ja yläpuolelle asettumisen kanssa yhtään mitään tekemistä.


Joidenkin mielestä liki kaikki ovat "ylimielisiä", paitsi he itse. Voisiko kyse olla projektiosta.
Samaiset voi naida 500 ihmistä, pitämättä itseään sellaisina "seksihuorina", miltä liki kaikki muut tuntuvat (vaikka osa olisi ollut "vain kolmen kanssa").
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 29.07.2011 09:23

On nöyryyttävää anella anteeksipyyntöä. Mitenhän on; sörkkiikö joku muidenkin ip-numeroita, salasanoja ja tunkeutuu jopa kirjoittelemaan.
En käy kys. palstalla, tulee vain paha mieli - luulen. En haluaisi antaa nautintoa, mutta jos tuntuu pahalta, niin en jaksa esittää muuta.
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 29.07.2011 10:16

Psykopatologia kirjoitti:Trissen viimeisin tempaus (nimimerkki Ukkosena):
____________________________________________________________________________________________________________________________________

Ukkonen kirjoitti:
* narsistisena ”esimiehenä”

* uhriksi ajautuu helposti kiltti, alistuva ja imartelua kaipaava mies tai nainen. Jos sietää huonoa kohtelua, eikä osaa asettaa rajoja itselleen tai toiselle, narsisti saa otteen. Hyvä vastapari löytyy myös helposti syyllistyvästä ihmisestä. Täytin nämä kaikki kriteerit.

* harrastaa enimmäkseen henkistä väkivaltaa mutta ei kaihda ruumiillistakaan voimankäyttöä (tapaamistilanteissa naisiin & puhelinkeskusteluissa huutamalla). Valehtelee aivan kaikessa. Ei kykene kompromisseihin

* loukkauspurkauksia seuraavat usein hyvittelykaudet. Uhri ajattelee, että kyllä me tästä selvitään ja nyt se ymmärtää, että käyttäytyi väärin. Avun hakeminen hidastuu.

Onneksi viimein sain lopetettua kierteen. Kaiken muun olisin antanut anteeksi paitsi valkoisen päähineeni varastamisen ja vihamielisen tuhoamisen sekä aggressiivisen läimäisyn poskelle.
___________________________________________________________________________________________________________________________________



Ei "se" ole välttämättä mainitsemasi henkilö. Siksi kannattaa olla varovaisempi netissä. Ellei tämäkin ole omaa tuotostaan.
Mutta tuossa olikin vain kirjaimet, ei sillä lailla nimeä... Enkä usko 99% tästäkään. Edes sinusta.
-

Mitä mieltä olet; löytyykö jostain manipuloiva huijari psykopaatti? Tai kiduttava sadisti?
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 29.07.2011 10:23, muokattu yhteensä 2 kertaa
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 29.07.2011 10:17

PP säästää taas paskaa... ja "saa puhua", toisin kuin muista "pysyvän sovun foorumilla"...

Tarina:
Possukka meni kyttikselle: "Moi, olen kauhea kriminaali!".
Poliisi kysyi: "Mitä olet tehnyt?", Possukka vastasi: "Puhun muista paskaa!", poliisi sanoi: "Niinhän puolet naisista ja 90% persoonallisuushäiriöisistä tekee; haluatko kympin vai satkun sakot?"
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 29.07.2011 17:30

Mirri

Tiesitkö jo sen, että lääkärin mielestä minulla on dissosiaatiota, mikäli tämäkään lääkenosto ei tuo tehoa.
Toinen vaihtoehto on, että joku sadisti rääkkää.

Eli psykoosia ei ole, jos lääkkeet ei auta.

Disso saadaan kuriin terapialla, psykoosi lääkkeillä. Sadistista pääsee irtautumalla.
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.07.2011 17:49

Dissosiaation voi liittyä "merkillistä" ajattelua, vaikka ei olisikaan kyse psykoosista.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.07.2011 18:01

Biancaliina kirjoitti:Mirri

Tiesitkö jo sen, että lääkärin mielestä minulla on dissosiaatiota, mikäli tämäkään lääkenosto ei tuo tehoa.
Toinen vaihtoehto on, että joku sadisti rääkkää.

Eli psykoosia ei ole, jos lääkkeet ei auta.

Disso saadaan kuriin terapialla, psykoosi lääkkeillä. Sadistista pääsee irtautumalla.

Muistan sinun joskus jossakin (Tukari2:n vertaistukiosion dissosiaatioketjussa?) kertoneen asiasta. Mutten tiedä, muistanko oikein.
Mirri
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 29.07.2011 18:10

Mirri kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Mirri

Tiesitkö jo sen, että lääkärin mielestä minulla on dissosiaatiota, mikäli tämäkään lääkenosto ei tuo tehoa.
Toinen vaihtoehto on, että joku sadisti rääkkää.

Eli psykoosia ei ole, jos lääkkeet ei auta.

Disso saadaan kuriin terapialla, psykoosi lääkkeillä. Sadistista pääsee irtautumalla.

Muistan sinun joskus jossakin (Tukari2:n vertaistukiosion dissosiaatioketjussa?) kertoneen asiasta. Mutten tiedä, muistanko oikein.


Joo, mutta nyt on nyt. Viittaan diagnoosiin F29 tms., mikä sai sinut kirjoittelemaan psykoosista/psykoottisista.
Selitit tällä "outouden".

Oletko vihainen siitä: "Taasko olet tietävänäsi psykologia paremmin" tms. ja ajattelitko koskaan pyytää anteeksi?
Itse olen pyytänyt, etkä anna, ainakaan et kirjoita antavasi.
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.07.2011 19:23

Biancaliina kirjoitti:Joo, mutta nyt on nyt. Viittaan diagnoosiin F29 tms., mikä sai sinut kirjoittelemaan psykoosista/psykoottisista.
Selitit tällä "outouden".

Oletko vihainen siitä: "Taasko olet tietävänäsi psykologia paremmin" tms. ja ajattelitko koskaan pyytää anteeksi?
Itse olen pyytänyt, etkä anna, ainakaan et kirjoita antavasi.

Minulla nettiin liittyvistä 'salaliittoteorioista' sun muusta tulee psykoottisuus mieleen. Mutta muistanko/käsitinkö väärin, vai kirjoititko sinä jossakin tuon diagnoosin F29, josta minä taas päättelin (ilmeisesti virheellisesti), että sinulla olisi se diagnoosi?

Biancaliina, minulla ei ole harmainta aavistusta mitä anteeksi pyydettävää sinulla voisi minulta olla. Niinpä en osaa sanoa siihen asiaan yhtään mitään. Tuntuisi kummalliselta antaa anteeksi jotakin itselle aivan käsittämätöntä; sinä et tietääkseni ole loukannut minua mitenkään, etkä ole minulle anteeksipyyntöä velkaa. Enkä tiedä mistä syystä olisin sinulle vihainen.
Kuten jo olen kertonut; en ymmärrä mistä minuun liittyvissä kirjoituksissasi on kysymys. En tiedä mihin odotat minulta anteeksiantoa, enkä tiedä mihin odotat minulta anteeksipyyntöä. Sen kyllä uskon, että voin olettaa täysin väärin arvellessani sinun olevan psykoottinen.

Mutta toisaalta, jos kirjoitukset ovat toinen toistaan sekavampia ja epärealistisempia, mitä käytännön merkitystä netissä on, johtuuko viestien sekavuus psykoottisuudesta vai dissosiaatiosta? Oleellista kai on, ettei kirjoittaja kenties ole 'tolkuissaan', ja harkintakykykin voi silloin pettää pahemman kerran; voi tulla kirjoittaneeksi vaikka mitä sellaista, jota paremmassa kunnossa ollessaan ei kirjoittaisi.
Mirri
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 29.07.2011 22:14

Ok. Juu ymmärtääkseni diagnoosina on tuo, kun osa oireista/ajatuksista tms. kuulostaa psykoottiselta, mutta esim. sairaalan psykologi puhui dissosta; ilmeisen vakavasta.
Itse en osaa ollenkaan sanoa mistä kyse ja mikä diagnoosi on oikea...

Sen vaan tiedän, että kys. oireet on aivan kamalia. Ihan hirveitä ja haittaavat elämää ja elämistä monella tavalla.
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 30.07.2011 22:15

Juu, dissosioivilla, anorektikoilla, uskovaisilla fanaatikoilla, pakkoneurootikoilla ja vaikka kellä voi olla "erikoista ajattelua" ilman että sitä tulkitaan psykoottiseksi. Joiltakin ihan tavallinen ajattelukin väännetään väkisin psykoottiseksi. Minusta kriteeri on potilaasta saadut ennakkokäsitykset omaisilta tms., oikeat tai väärät, lääkärin koulutuksen taso ja pelko virheen tekemisestä, ellei tulkitse psykoottiseksi. Mieluummin siis vaikka ilman perusteita pelkän "epäilyn" takia osastolle ja perustelemattomia, täysin aiheettomia "psykoottista ajattelua" heittoja saatteeksi.
minätäällä
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 04.08.2011 17:27

"uhriksi ajautuu helposti kiltti, alistuva ja imartelua kaipaava mies tai nainen. Jos sietää huonoa kohtelua, eikä osaa asettaa rajoja itselleen tai toiselle, narsisti saa otteen. Hyvä vastapari löytyy myös helposti syyllistyvästä ihmisestä. Täytin nämä kaikki kriteerit."
-

Eihän me olla kilttejä. Jos ollaan - se on "T" pelkkää *ittuilua. Rajatilat ym. ei ole kilttejä, vaan mitätöiviä kriminaaleja, hankalia ja vaikeita, vihattuja asiakkaita - kuulemma. Mutta jos mietitään peruspersoonallisuutta, ei asia ole noin mustavalkoinen ja saatatpa hyvinkin olla kiltti, alistuva jne.

Mutta sitku... Ollako itse narsu vai narsun uhri. Voihan sitä olla molempiakin.

Elä ota liian vakavasti tätä viestiä. Elkää...ja eläkää...
Biancaliina
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.08.2011 21:46

Biancaliina kirjoitti:"uhriksi ajautuu helposti kiltti, alistuva ja imartelua kaipaava mies tai nainen. Jos sietää huonoa kohtelua, eikä osaa asettaa rajoja itselleen tai toiselle, narsisti saa otteen. Hyvä vastapari löytyy myös helposti syyllistyvästä ihmisestä. Täytin nämä kaikki kriteerit."

Ollako itse narsu vai narsun uhri. Voihan sitä olla molempiakin.

Nimenomaan noin; narsistin uhri useimmiten ja yleensä on itsekin narsistisesti häiriintynyt. Ei kuka tahansa ajaudu narsistiseen suhteeseen; se on valikoitunutta porukkaa, jonka kohdalle sellainen osuu. Valitettavasti.

Uhrin narsistinen häiriintyneisyys kuitenkin voi olla sikäli myönteisempää, että sitä pystytään hoitamaan - jos vain suinkin uhri tuntee tarvitsevansa ulkopuolista apua, ja kulkeutuu hoidon ulottuville. Muttei aina käy niin onnellisesti, vaan narsistin uhri jatkaa omaa narsistisesti häiriintynyttä toimintaansa - uhriuttavasta ihmissuhteesta toiseen uhriuttavaan suhteeseen...
Mirri
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 15.08.2011 16:25

Onkohan muuten naurettavuuden huippu, kun Kyltsi alias Kyllästynyt mäkättää siellä kuinka häntä ei saisi sanoa Kyltsiksi. Kun tälläKIN foorumille se yhdessä Luukkosen kanssa nimittelee toisia kirjoittajia jos millä nimimerkki väännöksillä?
maanvaiva
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 15.08.2011 16:37

Tässähän mie Kyltsi olen.
Minulla on vaan muutakin elämää kuin nettielämä. Onhan sitä toki sullakin, olethan joskus lähes tunnin pois nettifoorumeilta.
maanvaiva
 

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 15.08.2011 16:51

Ilkeillä? Etköhän sie Kyltsi ole siinä mestari, tasollesi en pääse vaikka kuinka yrittäisin.
Nytkin räksytät ja herjaat muita kirjoittajia Helun foorumilla. Onneksi nykyään lähes kaikki tuntevat sinut ja tyylisi eivätkä enää mene siihen lankaan, että sinä olisit kiusattu vaan tietävät, että sinä olet se joka kiusaa ja herjaa muita.
Tällä foorumilla sinulla kyllä on vielä taputtajia.
maanvaiva
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron