Iiris Suomela väitti muunsukupuolista mieheksi

Iiris Suomela väitti muunsukupuolista mieheksi

ViestiKirjoittaja Palle » 04.11.2020 21:57

Kansanedustaja Iiris Suomela väitti muunsukupuolista mieheksi – pyysi anteeksi
Tänään klo 14:41
Iiris Suomela (vihr): ”Minulla oli väärä käsitys.”

Kansanedustaja Iiris Suomela (vihr) on joutunut erikoisen Facebook-kohun keskiöön.

Suomela osallistui Lisää kaupunkia Helsinkiin -Facebook-ryhmän keskusteluun tiistaina. Suomela liittyi keskusteluun arvostelemalla ”Lisää kaupunkia live” -tapahtuman vetäjäjoukkoa.

– Onko jokin erityinen syy, miksi teillä on miespaneeli? Suomela kirjoitti.

Live-keskustelijajoukosta ei Suomelan kritiikkiä hyväksytty, vaan hänelle vastattiin tiukasti takaisin.

– Iiris Suomela. On epäkohteliasta olettaa toisten ihmisten sukupuoli – etenkin, kun olettaa väärin. Minä olen muunsukupuolinen ja kuulun sukupuolivähemmistöön. Kyllä sinun pitäisi sen verran ymmärtää intersektionaalisesta feminismistä.

– Tämä on järjestyksessä toinen Lisää kaupunkia Live. Ensimmäinen oli asuntosuunnittelusta. Minun järjestämänäni formaattina on minä ja kaksi muuta ihmistä, jotta on aikaa syventyä aiheeseen. Kun hommaa järjestetään vapaaehtoispohjalta, käy välillä niin, että kumpikaan kutsuttava ei ole nainen eikä mies, tapahtuman vetäjä kirjoitti kommenttina Suomelalle.

Toinen live-keskustelijoista jatkoi perään kirjoittamalla, että ”Ite myöskin muu...”

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2 ... 3622aaeb07
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron