Koirarotujen sairaudet

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja ip-banni » 12.03.2018 23:11

Mirri kirjoitti:"En luovuta eläintä eteenpäin ilman yhdistyksen suostumusta enkä lopeta eläintä ilman lääketieteellistä perustetta."

Tämä ei kai kumoa sitä, että ymmärtää olevan eläimestä vastuussa sen koko eliniän.
ip-banni
 

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja ip-banni » 12.03.2018 23:12

Missä lukee, että eläimen voi palauttaa, jos sitä ei viitsi enää pitää?
ip-banni
 

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2018 23:19

ip-banni kirjoitti:
Mirri kirjoitti:"En luovuta eläintä eteenpäin ilman yhdistyksen suostumusta enkä lopeta eläintä ilman lääketieteellistä perustetta."

Tämä ei kai kumoa sitä, että ymmärtää olevan eläimestä vastuussa sen koko eliniän.

Siksi kai vastuuntuntoinen - niin lemmikkiään kuin tekemäänsä sopimusta kunnioittava - löytölemmikin hoitaja ottaakin yhteyttä eläinsuojeluyhdistykseen ja antaa lemmikkinsä sinne takaisin, jos ei itse enää pysty huolehtimaan siitä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.03.2018 23:42

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, toki voit viisastella, mutta tosiasia on, että Suomessa eläinsuojeluyhdistysten kautta löytölemmikin vastaanottava ihminen suostuu ja sitoutuu siihen, ettei eläin ole hänen omaisuuttaan; hän on tilivelvollinen eläinsuojeluyhdistykselle ja sitoutuu toimimaan eläinsuojeluyhdistyksen valvonnan alaisena ja vaatimusten mukaan.
Toisin kuin esimerkiksi sinä koirasi kanssa...

Ymmärtääkseni eläinsuojeluyhdistyksestä peräisin oleva eläin on omistajansa vastuulla - niin kuin on minunkin koirani minun vastuullani.
Ja eläinsuojeluyhdistyksestä hankitun eläimen omistaja on se ihminen joka eläimen on sieltä ottanut ja nimensä sopimuspaperiin laittanut.
Yhdistysten säännöissä mainittu takaisinottokäytäntö tarkoittaa minun ymmärtääkseni toisenlaisia olosuhteiden muutoksia kuin "en halua/viitsi enää pitää kissaa/koiraa/kilpikonnaa" -tilanteita.

Itse en viitsisi koiraa keinussa istuttaa, muttei se sentään eläinrääkkäystä ole.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.03.2018 00:15

Kyllästynyt kirjoitti:Yhdistysten säännöissä mainittu takaisinottokäytäntö tarkoittaa minun ymmärtääkseni toisenlaisia olosuhteiden muutoksia kuin "en halua/viitsi enää pitää kissaa/koiraa/kilpikonnaa" -tilanteita.

Aivan.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.03.2018 12:05

Mikäs se sinun syysi olikaan?

Muutto?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.03.2018 14:11

Kyllästynyt, miksi haluat penkoa elämääni (päiväkirjani sisältöä!) tässä ketjussa?
Toivottavasti et tosissasi kuvittele minun alkavan selvittää henkilökohtaisia asioitani tämän otsikon alla.

Tämä ketju sai kummallisen käänteen: keskustelu vietiin henkilökohtaisuuksiin. Miksi näin kävi?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.03.2018 15:15

Valkosiipi kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kuvan koira on mennyt miellyttämishalussaan liian pitkälle.

Ei keinussa oleva koira miellyttämisenhaluinen välttämätä ole. Jos ihminen pistää koulutetun koiransa keinuun istumaan ja käskee koiran olla paikalla sen aikaa että saa kuvan räpsästyä, koira istuu paikallaan.

Olen aina luullut, että koira tottelee koska haluaa miellyttää (esimerkiksi makupalan toivossa).
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.03.2018 16:17

Kasvatuksen alussa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.03.2018 19:20

Mirri kirjoitti:... Tämä ketju sai kummallisen käänteen: keskustelu vietiin henkilökohtaisuuksiin. Miksi näin kävi?

Koska sinä kummallisesti käänsit keskustelun eri koirarotujen/rotukoirien fyysisistä sairauksista/terveydestä nettikuvan koiran miellyttämishalun arvostelemiseksi - eli koirien käytökseen.
Niinpä minä sitten jatkoin aiheesta lemmikkien psyyke ja sen terveys - ja ainakin minun päässäni koirien (ja muidenkin eläinten) hyvä kohtelu ja psyykkisestä terveydestä huolehtiminen on jotakin muuta kuin niiden hylkääminen/"uudelleensijoittaminen" - joka on minun mielestäni täysin toisen kertaluokan teko kuin koiran istuttaminen keinuun valokuvan ottamisen ajaksi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja trisse » 13.03.2018 19:22

Psykopatologia kirjoitti:Kasvatuksen alussa.


Mirrin kasvatus on tosiaan ihan alussa...
trisse
 

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.03.2018 20:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Tämä ketju sai kummallisen käänteen: keskustelu vietiin henkilökohtaisuuksiin. Miksi näin kävi?

Koska sinä kummallisesti käänsit keskustelun eri koirarotujen/rotukoirien fyysisistä sairauksista/terveydestä nettikuvan koiran miellyttämishalun arvostelemiseksi - eli koirien käytökseen.
Niinpä minä sitten jatkoin aiheesta lemmikkien psyyke ja sen terveys - ja ainakin minun päässäni koirien (ja muidenkin eläinten) hyvä kohtelu ja psyykkisestä terveydestä huolehtiminen on jotakin muuta kuin niiden hylkääminen/"uudelleensijoittaminen" - joka on minun mielestäni täysin toisen kertaluokan teko kuin koiran istuttaminen keinuun valokuvan ottamisen ajaksi.

Toivottavasti kuvan koira ei pahastunut kommentistani.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Katla » 13.03.2018 23:22

Mirri vain halusi mainostaa päiväkirjaansa sisältöä. Sehän toki on sallittua. Menenkin lukemaan niitä henkilökohtaisia asioita sieltä.

(miksi haluat penkoa elämääni (päiväkirjani sisältöä!) tässä ketjussa?
Toivottavasti et tosissasi kuvittele minun alkavan selvittää henkilökohtaisia asioitani tämän otsikon alla.

Tämä ketju sai kummallisen käänteen: keskustelu vietiin henkilökohtaisuuksiin. Miksi näin kävi?
Katla
 

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.03.2018 23:35

Kissi, kyllä sitä täällä mainostettiin, mutta ei minun toimestani; mainostajat olivat muita kuin minä. Sinä vain et tajunnut mainosviestejä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Koirarotujen sairaudet

ViestiKirjoittaja Katla » 14.03.2018 00:36

No tässähän mainostat mitä mielenkiiintoista löytyykään yksityisen päiväkirjasi sisällöstä, et puhu siitä täällä, mutta lukekaa päiväkirjastani.
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, miksi haluat penkoa elämääni (päiväkirjani sisältöä!) tässä ketjussa?
Toivottavasti et tosissasi kuvittele minun alkavan selvittää henkilökohtaisia asioitani tämän otsikon alla.

Tämä ketju sai kummallisen käänteen: keskustelu vietiin henkilökohtaisuuksiin. Miksi näin kävi?
Katla
 

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron