Heijastuksia presidentti-ehdokkaista 2018.

Heijastuksia presidentti-ehdokkaista 2018.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2018 14:54

Kuva
Heijastuksia presidentti-ehdokkaista 2018 (YLEn tunnin tenttien ym. pohjalta).
8.1.2018 Paavo Väyrynen. Seuraavina ovat vuorossa tiistaina 9.1. Laura Huhtasaari, keskiviikkona 10.1. Nils Torvalds,
torstaina 11.1. Matti Vanhanen, maanantaina 15.1. Sauli Niinistö, tiistaina 16.1. Pekka Haavisto, keskiviikkona 17.1.
Merja Kyllönen ja torstaina 18.1. Tuula Haatainen.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Heijastuksia presidentti-ehdokkaista 2018.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2018 20:33

Nils Torvaldsin tentti oli minulle älyllisesti ja tiedollisesti antavin (analyysi Venäjästä ym.) Minusta hänen ja haastattelijan kesken syntyi Hedelmällinen debatti. Kiintoisin oli Paavo Väyrysen tentti, koska Paavon ajatukset ovat lähimpänä omiani. Laura Huhtasaari oli minulle suuri pettymys rukousaamiaisineen. Häneltä tuntui puuttuvan sisäistä substanssia. (Myöhemmin on tullut esiin, että hän ei edes gradua osaa kunnolla tehdä.) Sauli Niinistöä haastattelija ei pannut lujille euro-kytkennöistä, 1990-luvun lamasta tai ETYK 2015 -munauksesta. Myös Matti Vanhanen pääsi helpolla: Nuorisosäätiön rahasotkut yms. jäivät käsittelemättä. (Näistä ym. Matti oli joutua valtakunnanoikeuteen.) Hän itse ei tunnu mieltävän, että kukaan ei hänestä enää oikeasti pidä. (Niinpä hän jäänee kannatuksessa osin jopa tyttöjen jälkeen.) Pekka Haavisto on tyylikäs esiintyjä (jolla on kuitenkin epäilyttävä suhde itseään kaksikymmentä vuotta nuorempaan kampaajaan). Tuula Haataisen enté oli upea! Mutta hän on tyypillinen mauton ja hajuton demari-virkamies-poliitikko, joka pyrkii olemaan tyylikäs. (Uudet rillit ovat hieman liian isot. Linsseistä kaksi milliä joka puolelta veks!) Hän jäänee vaaleissa tokavikaksi jälkeen Merja Kyllösen, jolla on päässään vain yksi ajatus - rauha.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Heijastuksia presidentti-ehdokkaista 2018.

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2018 23:35

Siinäpä oli hyvä evästys vaaliuurnille. En katsonut vaalitenttejä, koska olin ehdokkaastani niin varma mutta yllä olevat vinkit kyllä pidin visusti mielessäni äänestämään mennessäni.

Vaalitentit ovat katsottavissa Areenassa; ne voivat olla kiinnostavaa katsottavaa ja kuunneltavaa nyt, kun asia on ratkennut ja kaikki ehdokkaat äänestäjineen tietävät, mihin päästiin/jouduttiin:
https://areena.yle.fi/1-4256855
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron