Paavo presidentiksi

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 13.11.2017 22:29

Minä en osaa vastata.

Kepun puheenjohtajan paikka, jota Paavokin hallitsi jonkin aikaa on perinteisesti valtakunnan tuulisin jakkara. Ei vähiten siitä syystä, että Kepu käyttää melko suurta valtaa Suomessa. Paavolla on oma varsin laaja kannattajakunta. Paavon aseman Kekkosen perintöprinssinä taisin jo mainitakin. Paavo taisi aikoinaan olla Suomen nuorimpia ministereitä ja ministerivuosia on kertynyt varsin runsaasti. Nämä kaikki osoittavat, että hän on kilpailijoille vaarallinen vastustaja. Myös Kepun sisällä hän on ollut vahva vanhaisäntä. Siksi Sipilä ei ottanut Paavoa hallitukseen.

Kilpailijat tietysti pyrkivät käyttämään kaikki keinot Paavon kampittamiseen ja niitä on tosian käytetty. Hän on ilmeisesti ottanut poliittisen kilpailun haasteena ja pompsahtaa aina uudeleen pintaan.

Paavon nuoruudenaikaiset kilpailijat, kuten Ulf Sundqvist ovat kaatuneet jo aikapäiviä sitten. Ikätovereista Erkki Tuomioja keikkuu vielä politiikassa mukana.
Sievä Sigismund
 

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2017 00:21

Kyllä minunkin linjani on (pelkkä) ETA ja pohjoismainen yhteistyö sekä hyvät suhteet Venäjään.
1994 äänestin EU:hun liittymistä vastaan, toisin kuin te nuijat.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 14.11.2017 20:17

Minä nuija äänestin puolesta. Euroon liittymisestä olin skeptisempi ja olin Paavon kannalla, että kannattaa katsoa mitä Ruotsi tekee, mutta sitähän ei enää suomalaisilta kysytty, vaan Lipponen ja Sauli Niinistö jyräsivät euron väkisin läpi.

EUROON: eduskunnassa v.1998 Lipponen, Niinistö, Esko Aho 5:43
https://www.youtube.com/watch?v=TSngJmYPBCE

PS. Nyt on kohta kymmenen vuotta yritetty sopeutua euroon taantuman vallitessa ja kalliiksi on tullut.
Sievä Sigismund
 

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja trisse » 15.11.2017 02:02

Äänestin liittymisen puolesta mutta olin parikymmenkesäinen viaton tyttöliini jota vanhemmat ja viisaammat olivat johtaneet harhaan! :(
trisse
 

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja jupe » 15.11.2017 16:04

Joo huonosti menee. Suomi on kärkisijoilla melkein millä tahansa mittareilla. Lisäksi puolustusulottuvuuteen liittyvä yhteistyö, mikä Suomelle on tärkeä.
jupe
 
Viestit: 821
Liittynyt: 18.07.2015 18:35

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja jupe » 17.11.2017 16:37

"Europarlamentaarikko Paavo Väyrynen ei aio osallistua vuoden 2019 eduskuntavaaleihin, jos hän ei pääse ehdolle tammikuun presidentinvaaleihin. Väyrysen mukaan hänen poliittinen uransa loppuisi, jos hän ei saa kannattajakortteja kerätyksi presidentinvaaleja varten. Hän kuitenkin jättää auki paluunsa eduskuntaan tälle kaudelle, jos ei ole ehdolla presidentinvaaleissa.

Väyrysen mukaan kannattajakorttien kerääminen on piristynyt. Hän sanoo, että kasassa on yli 10 000 korttia, kun 20 000 korttia vaaditaan ehdokkuuteen."

https://demokraatti.fi/vayrynen-kiukutt ... e-ehdolle/

Uskoo ken tahtoo.
jupe
 
Viestit: 821
Liittynyt: 18.07.2015 18:35

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 17.11.2017 17:44

Paavon täytyy nyt saada vähän dramatiikkaa peliin, että kannattajat heräävät ja alkavat postata kortteja.
Sievä Sigismund
 

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.11.2017 22:36

Paavolta pitäisi pyytää allekirjoituksella varustettu kirjallinen lupaus asiasta.
Ettei hän taas "yön yli nukuttuaan" ja Dostojevskin koko tuotannon uudelleen luettuaan, pongahda taas julkisuuteen väittämään, että hän on vaatimaton mies, joka ei ole koskaan pyrkinyt mihinkään...
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 18.11.2017 11:27

Luulen, että Paavo saa viime hetken korttivyöryn ja maailma tai ainakin Suomi pelastuu...

Minusta Niinistö tarvitsee vaaleihin kunnon haastajan, joka haastaa hänet nimenomaan asiakysymyksissä. Ei voi olla niin, että meillä on ulkopolitiikan hoidossa vain yksi totuus.
Sievä Sigismund
 

Re: Paavo presidentiksi

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 18.11.2017 13:01

Näkökulma: Väyrynen on oikeassa

Ykkösehdokas Sauli Niinistöä vain kaksi vuotta vanhemmalla Väyrysellä on taas vauhti päällä. "Ristiäisiä ei ole kuitenkaan ensi vuonna tulossa", kahdeksan hallituksen veteraani letkautti.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/2017 ... 5_pi.shtml
Sievä Sigismund
 

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron