Kirjoittaja Hilppa » 18.11.2017 13:24
Eivät kai kaikki käy keskustassa töissä, vaan työpaikat ovat hajautuneet ympäri pääkaupunkiseutua, kuten ihmisetkin. Siinä mielessä metropäätös oli järkevä, kuten kehäradankin rakentaminen, joka myös jo valmistuessaan oli vajakki ulottuessaan vain Huopalahteen eikä Espooseen asti. Sitä Kehärataa tässä ollaan makseltu ihan kiitettävästi, jotta Lentoaseman matkustajat saisivat sujuvan yhteyden keskustaan ja takaisin kentälle. Voisinhan sitä ajatella, että muutama kaakeli on minun "nimikkokaakeleitani", mutta eipä moinen kiinnosta. Kaikki tässä jotain maksellaan ja yleensä toisten hyväksi, enkä siitä pahoillani ole. Hyvä kun pääsevät muutkin liikkumaan.
Bussit ovat olleet tupaten täynnä Otaniemeen, ja vaikka niitä meneekin kymmenen minuutin välein, tulee matkakseni tunti viisitoista minuuttia - puolitoista tuntia. Mitataan nyt sitten länsimetron kanssa, mitä sitten tulee kestämään. Nopeita junavuoroja pohjoisesta keskustaan on tuntuvasti vähennetty, koska niitä ei ole saatu ylläpidettyä siten, että koko Suomen raideliikenne ei jumiutuisi niin pahasti pääkaupunkiseudun pääteaseman tökkimisen vuoksi.
Kehä I, jota monet autoilijat käyttävät, on kestoruuhkainen kaaos molempiin suuntiin. Tuosta on paljon kokemusta, eikä helpottanut kesällä lomien aikaankaan, koska tuolloin oli käynnissä asvaltointi ja toinen kaista tukossa molemmilla suunnilla. Ei ole espoolaisillakaan helppoa, kun kaikki tiet ovat tukossa autoja mennen tullen.