Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.11.2017 13:24

Kuva
Helsinkiläinen vihreä kaupunginvaltuutettu Fatim Diarra solvaa sosiaalisessa mediassa maaseudulla asuvia ihmisiä.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmi ... i-1.212126
Sievä Sigismund
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.11.2017 19:39

Maaseudun insestistä puhunut vihreä katuu: Kommenttini oli inhottava
Antti Kirkkala | 04.11.2017 | 17:56- päivitetty 04.11.2017 | 18:10

Fatim Diarra ker­too tur­hau­tu­neen­sa ­keskusteluun maakuntauudistuksesta Uu­den­maan lii­ton ko­kouk­ses­sa.

Vihreiden helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Fatim Diarra pahoittelee kohua herättänyttä kirjoitustaan Facebookissa.

”Jos haluaa asua metsässä niin ole hyvä, mutta ihan turha odottaa samaa palvelutasoa ja metsässä on ankeeta, ainoa syy sinne on insesti ja se että kukaan ei kuule kun vaimo huutaa apua”, Diarra kirjoitti.

Diarra kuuluu Helsingissä vihreän valtuustoryhmän puheenjohtajistoon ja on myös Uudenmaan maakuntavaltuuston jäsen.

– Kuvakaappauksessa on nostettu yksi kommenteista joita oli monia, ja kyseinen kommentti on ilkeä ja julma. Sen myönnän ja olen siitä tietenkin pahoillani, Diarra kertoo Maaseudun Tulevaisuudelle.

Diarra kertoo vihreiden kuntavaaliesittelyssä olevansa ”syntyperäinen helsinkiläinen, joka rakastaa tätä kaupunkia”. Hänen mukaansa kaupunginvaltuuston tehtävänä on pitää huolta siitä, että kunnan palvelut toimivat ja että ”se mihin postinumeroon sattuu syntymään ei määritä tulevaisuutta”.

– Kaikki suomalaiset geenini ovat Pellosta. Insestiläppäni liittyy siihen, että Sallassa, joka on Pellon vieressä, on Sallan tautia. Se johtuu siitä, että on ollut liian läheisiä yhteyksiä serkkujen kanssa, Diarra selostaa Iltalehdelle.

Hän ei kuitenkaan kadu negatiivisia kommenttejaan maaseudusta.

– Vietin kaksi vuotta sitten kuukauden kaverini maatilalla Urjalassa, koska halusin oppia, minkälaista se meininki siellä on. Osallistuin kaikkiin maatilan töihin, hoidin lampaita, olin lehmien ja hevosten kanssa, ruokin kanoja. Se oli ihan kamalaa. Aivan kamalaa.

– Ymmärrän, että kaupunki tarvitsee maaseutua ja päinvastoin, mutta itse en missään nimessä haluaisi muuttaa maaseudulle asumaan. Syrjäseudulla on tosi masentavaa ja tylsää, Diarra toteaa.

Kyllä maalla on mukavaa... :mrgreen:
Sievä Sigismund
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 04.11.2017 21:56

Salla on Ita-Suomessa, Pello länsirajalla.
m-vaiva
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 04.11.2017 22:05

Nyt tämä rasistinen ihminen ottaa rasistikortin esiin,
https://www.hs.fi/nyt/art-2000005437105 ... 0960d9495e
"Tämä on johtanut siihen, että ihmiset ovat soittaneet minulle ja haukkuneet neekeriksi, neekerihuoraksi ja niin edelleen. Olen saanut hirveästi kommentteja liittyen henkilöön, ihonväriin, painoon, oletettuun uskontoon ja niin edelleen.”

Kyllä neekerit oikeasti ovat tyhmiä, ainakin tämä yksi neekeri.
Tämäkin on mustaa huumoria.
Viimeksi muokannut m-vaiva päivämäärä 05.11.2017 09:55, muokattu yhteensä 1 kerran
m-vaiva
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.11.2017 09:23

Se olikin "vain" mustaa huumoria...
HELSINGIN kaupunginvaltuutettu Fatim Diarran (vihr) Facebookiin perjantaina kirjoittamassa maaseutua pilkkaavassa kommentissa on kyse mustasta huumorista, kommentoi vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto Iltalehdelle.

”Jos lehdet alkaisivat tehdä jokaisesta keskustalaisen kuntapoliitikon huonosta vitsistä uutisia, niin mitähän siitäkin seuraisi”, Aalto sanoi lehdelle virheiden Puolueristeily-tapahtumassa Vantaalla lauantaina.

”Jokainen voi ilmaista itseään välillä huonosti, mutta kuulostaa vähän tarkoitushakuiselta nälvimiseltä, jos ihmisen yksittäinen yksityinen Facebook-kommentti irrotetaan kontekstista”, hän jatkoi.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005437218.html
Sievä Sigismund
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 05.11.2017 10:08

https://mvlehti.net/2017/11/05/wiik-vih ... n-ihminen/
" Olen vakaasti sitä mieltä, että tuo “metsässä on ankeeta” tulisi ottaa Vihreiden sloganiksi seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Siihen jotenkin lauseen tyyliä myöten sisältyy jotain hyvin perustavanlaatuista kyseisen porukan ajatusmaailmasta."
m-vaiva
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.11.2017 13:31

Episodissa nähdään vain se, että mikään ei ole enää nykyisin, kuten on alunperin ehkä ajateltu. Että näin se maailma muuttuu eikä suinkaan aina hyvään suuntaan. Jos Ville Komsi et kumppanit lukevat tuon twiitin, "kääntyisivät haudassaan" siis Vihreiden hautajaisissa.

Näille nykyisille viestintämuidoille on tyypillistä juuri tyhmyyden paljouden maksimoinnin mahdollistaminen. Yhden twiitin ikä on ehkä joitakin sekunteja tai minuutin, mutta, jos twiitti sisältää provokaation, sen ikää pidennetään ja arvoa nostetaan, jotta saavutetaan sille mahdollisimman suuri näkyvyys. Tämänkin typeryyden (mediakohun) olisin suonut jäävän tietoisuuteni ulkopuolelle, siis jäävän pois palstan nostoista.
Hilppa
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.11.2017 13:49

Mureneeko maailmankuvasi Helsingin punavihreistä ikäänkuin parempina ihmisinä, kun heidänkin tapansa ajatelle tulee yleiseen tietoisuuteen? Minusta tuossa järjenjuoksussa vihreitten kohdalla ei ole mitään uutta.

Vihreäthän pitävät itseään fiksuina ja koulutettuina tyhmien maalaismoukkien rinnalla.
Sievä Sigismund
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.11.2017 14:18

Sievä Sigismund kirjoitti:Mureneeko maailmankuvasi Helsingin punavihreistä ikäänkuin parempina ihmisinä, kun heidänkin tapansa ajatelle tulee yleiseen tietoisuuteen? Minusta tuossa järjenjuoksussa vihreitten kohdalla ei ole mitään uutta.

Vihreäthän pitävät itseään fiksuina ja koulutettuina tyhmien maalaismoukkien rinnalla.

Olen erittäin hyvin perillä noista mainitsemistasi seikoista ilman tuon tweetin lukemistakin ja varsin tietoinen Vihreiden nykyisistä suuntauksista sekä sekä agendan ja arvojen muuttumisesta. Vihreäthän pitävät itseään fiksuina ja koulutettuina tyhmien maalaismoukkien rinnalla. Tuo ei pidä paikkansa, tällainen kärjistely (tweetti + vastine ja esiinnosto) ainoastaan ruokkii tuollaista ajattelua.

Maaseudun tulevaisuus ainoastaan pelaa omaa peliään MTK:n ja suurkapitalistien hyväksi ja nythän tässä tuli hyvä syy lyödä ns. luonnon puolustajapuoluetta. Mutta sehän ei enää ole mikään luonnonpuolustajapuolue, vaan sateenkaari- ym.maahanmuuttajien puolue. Jotain MTK:n syvien arvojen puolustajat kuitenkin pelkäävät, koska heidän syvistä riveistään nousee tällainen nosto ihan Maaseudun tulevaisuuden kirjoitukseksi asti. Meneillään on isojen aivan toisenlaisten kysymysten ratkaisujen hetki ja siellä ovat todelliset ongelmat, luulisi MTK:n kannattajien olevan enemmän huolissaan niistä tai sitten he haluavat kiinnittää huomion toisaalle, jotta todelliset kysymykset eivät nousisi tiedotusvälineiden fokukseen.

Mutta mitä maaseudun vireänä ja asuttuna ympäristönä pitämiseen tulee, on erittäin ikävää, että tällaista vastakkainasettelua (tweetti) ja vielä sen kärjistämistä (kansanedustajan tarttuminen hölmöilyyn) esiintyy. Siitä olen myös erittäin pahoillani, että lauseeseen on sotkettu sana metsä, joka on ollut luonnon- ja sen suojelun kannattajille lähes pyhä suomalainen käsite.

Episodissa saattaa olla myös kyse joidenkin konservatiivisten MTK:n kannattajarivien hermostumisesta taannoisesta "MTK harkitsee sateenkaarimessuille osallistumista"-julkilausumasta. Ovat herkistäneet korvansa ja nyt tuli tilaisuus osoittaa vanhat voimat.
Hilppa
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.11.2017 19:14

Miten sinä nyt MTK:n tähän vetäisit?

Kysehän on vihreän kunnallispolitikon vihapuheesta. Hän itse kertoi pilkanneensa ns. Sallan tautia, joka on geneettinen sairaus ja kertoo sallalaisten käyneen jossain vaiheessa evoluution pullonkaulan läpi ja jääneen henkiin.

Jos joku persu olisi tehnyt vastavan möläyksen, koko valtakunnan media hyppisi pitkin seiniä ja vihapuhuja vietäisiin leivättömän pöydän ääreen ja tuomio tulisi.
Sievä Sigismund
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.11.2017 21:38

Sievä Sigismund kirjoitti:Miten sinä nyt MTK:n tähän vetäisit?

Kysehän on vihreän kunnallispolitikon vihapuheesta. Hän itse kertoi pilkanneensa ns. Sallan tautia, joka on geneettinen sairaus ja kertoo sallalaisten käyneen jossain vaiheessa evoluution pullonkaulan läpi ja jääneen henkiin.

Jos joku persu olisi tehnyt vastavan möläyksen, koko valtakunnan media hyppisi pitkin seiniä ja vihapuhuja vietäisiin leivättömän pöydän ääreen ja tuomio tulisi.

Eikös Maaseudun tulevaisuus olekaan MTK:laisten lehti? Esiinnosto oli pelkkää politiikkaa.
Minä en ole vastuussa tweetistä, vaan ainoastaan tweetin kirjoittaja itse. Minun mielestäni sinä voit viedä hänet idioottimaisesta twiitistään aivan rauhassa leivättömän pöydän ääreen. Olepa hyvä.
Hilppa
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 05.11.2017 21:53

Enontekiöläinen kansanedustaja Mikkö Kärnä jutun ekana toi julkisuuteen. Vasta sen jälkeen Maaseudun Tulevaisuus ja esim. Helsingin Sanomat.
m-vaiva
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.11.2017 22:08

Hilpalla tyypillinen argumentum ad hominem. Hän vähättelee Fatim Diarran törkyviestiä sillä perusteella, että uutinen viestistä on julkaistu Maaseudun Tulevaisuudessa. :?

Argumentum ad hominem tai lyhyesti ad hominem (lat. homo, henkilö, argumentointi henkilöä vastaan) on argumentaation muoto, jossa argumentoija viittaa joihinkin vastapuolen piirteisiin, joilla ei ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta

Ad hominem -argumenttien jaottelu

Ad hominem jaotellaan viiteen alaluokkaan:

ad hominem abusivum (loukkaus)
ad hominem circumstantiae (argumentaation asianhaaroihin vetoaminen)
ad hominem tu quoque (argumentoijan sosiaaliseen habitukseen vetoaminen)
kaivon myrkyttäminen
ad hominem motivum (motiiviin vetoaminen, oma lehmä ojassa)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Tässä lienee kyseessä ad hominem motivum (motiiviin vetoaminen, oma lehmä ojassa)
Sievä Sigismund
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.11.2017 22:43

Päinvastoin. Sinä sievä S. et olekaan halukas tuomitsemaan tweetin tekijää, koska tekisit siinä ainoastaan palveluksen Vihreille. Hämmästyit itse niin kovasti siitä, kun minä satuin tuomitsemaan tweetin, minkä jälkeen sinulla ei enää ollutkaan mahdollisuutta kaataa lokaa/syyllisyyttä whatever minun päälleni.
Hilppa
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.11.2017 22:48

Nyt meni jo niin mutkikkaaksi, että jopa minä putosin kärryiltä.
Sievä Sigismund
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 06.11.2017 09:58

Hilppa kirjoitti:Päinvastoin. Sinä sievä S. et olekaan halukas tuomitsemaan tweetin tekijää, koska tekisit siinä ainoastaan palveluksen Vihreille. Hämmästyit itse niin kovasti siitä, kun minä satuin tuomitsemaan tweetin, minkä jälkeen sinulla ei enää ollutkaan mahdollisuutta kaataa lokaa/syyllisyyttä whatever minun päälleni.

Samalla tuomitsit syyttä Maaseudun Tulevaisuuden.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/2017 ... 3_pi.shtml
”Jos persu sanoisi näin, seurauksena olisi syyte rasismista”
m-vaiva
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 06.11.2017 20:06

Vihreät otti insesti­vertauksesta syttyneessä kohussa perus­suomalaisten opit käyttöön – mutta ne eivät edelleenkään toimi
Helsingin kaupunginvaltuutetun maaseutua pilkkaavasta insestikommentista nousi kohu. Vihreät on pahoitellut kirjoitusta, mutta se tuskin riittää, kirjoittaa HS:n Marko Junkkari.

https://www.hs.fi/junkkari/art-20000054 ... 6652fa8e53
Sievä Sigismund
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.11.2017 22:40

m-vaiva kirjoitti:Samalla tuomitsit syyttä Maaseudun Tulevaisuuden.

Saahan julkisia tiedotusvälineitä Suomessa arvostella. Emmehän missään Pohjois-Koreassa sentään elä.
Hilppa
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.11.2017 23:00

Referoitu lause on idioottimainen eikä itse asiassa sisällä otsikoihin vedetyssä muodossaan maaseutukritiikkiä.

Mielestäni siinä viitataan lähinnä metsiin muuttaneisiin eksentrikkoihin, jotka voisivat olla yhtä hyvin niin maalaisia kuin kaupunkilaisiakin. Kuka nyt mihinkään metsään ainakaan lopullisesti muuttaisi tai harva ainakaan metsään kykenee muuttamaan ja irtautumaan palveluista ja yhteiskunnasta. Koko lause on aivan outo eikä ilmeisesti sen kirjoittaja itse ymmärrä, mitä se oikeastaan tarkoittaa. Hän on erittäin harkitsemattomasti sen kirjoittanut saaden aikaan mediakohun, mihin on todennäköisesti pyrkinytkin. Huomionhakuisuudestaan saa maksaa joskus kalliisti. Saapa nähdä, mitä sanktioita puolue antaa, vai antaako mitään.
Hilppa
 

Re: Ainoa syy muuttaa metsään on insesti

ViestiKirjoittaja trisse » 07.11.2017 01:30

Olen itse ns maalta (ainakin PP_n mielestä eli Lappeenrannasta) ja voisin olla suurinpiirtein samaa mieltä. Mutten ole niin tyhmä että olisin ikimaailmassa tuota julkisesti sanonut.

Se mikä on hassua on maanviljelijöiden uhrautumismentaliteetti keskustelussa. Vihannekset ostetaan ulkomailta. Ihan vitun samantekevä minulle jos suomalaiset maanviljelijät 6,50e/kg tomaatteineen 5,90e/kg kurkkuineen lakkoilevat. En usko että se edes kulkeutuu kaupunkilaisten tietomaailmaan vaikka kokevat olevansa korvaamattomia. :)
trisse
 

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron