Kokoomuksen Lepomäki ei halua syyllistää työttömiä

Kokoomuksen Lepomäki ei halua syyllistää työttömiä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 07.10.2017 16:02


Kokoomuksen Lepomäki ei halua syyllistää työttömiä vaan räjäyttää koko järjestelmän: ”Hallituksella on tavoite, että tehdään erilaisia kiusaus­elementtejä”

Elina Lepomäen mielestä työllisyys saadaan kasvuun vain purkamalla kannustinloukkuja ja lisäämällä paikallista sopimista. Työttömät kyllä ottavat työtä vastaan, jos se on heille järkevää ja sitä on tarjolla.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005399055.html

Olen jossain määrin Lepomäen kanssa samaa mieltä, vaikka hän patamusta porvari onkin.

Nämä kiusauselementit ovat minuakin ihmetyttäneet ja siinäkin olen samaa mieltä, että mikäli työttömälle tajotaan järkevää työtä järkevin ehdoin, hän ottaa sen vastaan.

Siinäkin ole samaa mieltä, että järjestelmässä on jotain mätää.

Lepomäen sosiaaliturvamalli vaatii vähän opiskelua ennenkuin ymmärrän sen. Homma pitäisi mennä niin, että samalla tai vähemmällä rahalla pitäisi pärjätä ja työllistymisen esteet tulisi poistaa. Jos työllisyys Lepomäen mallilla nousee, sosiaaliturvamenojen tulisi laskea nykyisestä huomattavasti.

Paikallinen sopiminen taas on vähän epäsymmetrinen ja työnantajiin päin kallellaan.
Sievä Sigismund
 

Re: Kokoomuksen Lepomäki ei halua syyllistää työttömiä

ViestiKirjoittaja ritalin » 07.10.2017 20:17

Media on jostain syystä mustamaalannut Lepomäkeä äärioikeistolaiseksi kapitalistiksi, mutta kun olen paremmin tutustunut naisen ajatuksiin, niin hän on minun mielestäni aika fiksu ihminen ja ajattelee paljolti samoin, kuin minä. Lepomäki on harvoja terveellä tavalla ajattelevia kokkareita. Kokoomuksen sisällä kuitenkin sosiaalidarwinismi jyrää.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa