Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.10.2017 15:12

Kuva
Sievä Sigismund
 

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.10.2017 16:43

Paitsi, että tyttöjä on syytetty ja syyllistetty iät ja ajat.
"Pojat ovat poikia" -mantralla on perusteltu poikien etuoikeuksia hamasta maailman tapista lähtien.

Koska pojat (varsin usein) ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia, ongelma ei ratkea, vaikka asiaa kuinka hyssyteltäisiin.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.10.2017 20:21

Olemme selvästi käyneet eri koulua. Kyllä tyttöjä ainakin minun käymissäni kouluissa kiiteltiin kilteiksi ja ahkeriksi. Poikien paikka oli nurkassa, selkä päin luokkaan.
Sievä Sigismund
 

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.10.2017 20:44

Sievä Sigismund kirjoitti:Olemme selvästi käyneet eri koulua. Kyllä tyttöjä ainakin minun käymissäni kouluissa kiiteltiin kilteiksi ja ahkeriksi...

Ehkä he olivatkin, ja ainakin heiltä (meiltä) kiltteyttä ja ahkeruutta edellytettiin.

Mutta voit olla aivan huoletta; ketään ei saa enää nurkassa seisottaa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.10.2017 20:56

Kyllä sitä kiltteyttä ja ahkeruutta edellytettiin pojiltakin, jopa enemmän.
Sievä Sigismund
 

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja trisse » 04.10.2017 21:04

Kyllästynyt kirjoitti:Paitsi, että tyttöjä on syytetty ja syyllistetty iät ja ajat.
"Pojat ovat poikia" -mantralla on perusteltu poikien etuoikeuksia hamasta maailman tapista lähtien.

Koska pojat (varsin usein) ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia, ongelma ei ratkea, vaikka asiaa kuinka hyssyteltäisiin.


Olen samaa mieltä. Tietenkin meidän kaikkien koulunkäynnistä on jo jonkun verran aikaa etten tiedä mikä tilanne nykyisellään on. Esim. meillä kuudennella luokalla ei päästetty leirikouluun Mirva nimistä tyttöä kun tämä ei ollut osallistunut rahojen keräämiseen ja lintsasi. Olihan hän vähän kiusaajakin mutta kuitenkin lastenkotilapsi jolla ongelmia. Luokka oli varsin heikko ja pojissa oli 5-6 pahaa ongelmatapausta. Muun muassa pari yritti polttaa koulun. He kuitenkin pääsivät leirikouluun,
trisse
 

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.10.2017 21:07

Sievä Sigismund kirjoitti:Kyllä sitä kiltteyttä ja ahkeruutta edellytettiin pojiltakin, jopa enemmän.
En usko, että Suomessa on koskaan odotettu tai edellytetty pojilta yhtä nöyrää ja kuuliaista asennetta ja käytöstä kuin tytöiltä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.10.2017 23:06

Kyllä sitä on kuule ankaralla kurilla pyritty nuijimaan päähän. En tiedä yhtään tapausta, jossa opettaja olisi esimerkiksi käynyt tyttöön käsiksi, poikiin useita. Jälki-istunnoissakin istui vain poikia.
Sievä Sigismund
 

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.10.2017 01:54

Sievä Sigismund kirjoitti:Kyllä sitä on kuule ankaralla kurilla pyritty nuijimaan päähän...

Väitätkö, että poikia on rangaistu sellaisista teoista joista tytöt eivät ole/olisi rangaistusta saaneet?
Sievä Sigismund kirjoitti:... En tiedä yhtään tapausta, jossa opettaja olisi esimerkiksi käynyt tyttöön käsiksi...

Minä tiedän.
Sievä Sigismund kirjoitti:... Jälki-istunnoissakin istui vain poikia.

Mitähän ovat olleet ne rikkomukset, joista vain pojat ovat saaneet rangaistuksen?

Itse olen saanut jälki-istuntoa mm. sillä perusteella, että pojat ilmoittivat nähneensä siirtäneen rangaistustaulukon nuppineuloja.
Kyse oli vain kiusaamisesta, en todellakaan ollut sellaista tehnyt, mutta opettaja uskoi noita kullannuppuja, ja minä istuin jälki-istunnossa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.10.2017 10:12

Olen minäkin ollut nurkassa ja opettajan pahoinpitelyn kohteena, kun tyttö valehteli toisten tekemän mitättömän kolttosen minun syykseni.
Sievä Sigismund
 

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.10.2017 11:44

Sievä Sigismund kirjoitti:Olen minäkin ollut nurkassa ja opettajan pahoinpitelyn kohteena, kun tyttö valehteli toisten tekemän mitättömän kolttosen minun syykseni.

Voi sinua reppanaa...

Siitäkö sinun leppymätön naisvihasi on saanut alkunsa?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.10.2017 22:32

Voi sinuakin reppanaa...
Sievä Sigismund
 

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Tyy » 06.10.2017 04:18

Mustakin jotkut tytöt tai tyttö tekivät perättömiä kanteluita opettajalle ala-asteella. Tietysti opettajat uskovat tyttöjä täydellisesti, koska eihän tytöt voi juonia ja valehdella. Yksi tälläinen muistuu hyvin mieleen koska sen tarinan kaverini todisti palturiksi.

Se kuulostaa oudolta että jotkut pojat olisivat kyllästyneelle sellaista tehneet. Oliko näissä pojissa jotain erikoista?
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.10.2017 09:15

Tyy kirjoitti:... Se kuulostaa oudolta että jotkut pojat olisivat kyllästyneelle sellaista tehneet. Oliko näissä pojissa jotain erikoista?

Käsitykseni sekä kokemusteni mukaan asiassa ei ole mitään poikkeuksellista, saati outoa; nulikat olivat tuiki tavallisia suomalaisia kusipääräkänokkia.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.10.2017 13:09

Olivatko nämä nulikat ja kusipääräkänokat lapsia?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.10.2017 13:25

Mirri kirjoitti:Olivatko nämä nulikat ja kusipääräkänokat lapsia?

Olivat. Aivan tavallisia koulupoikia, joita ei koskaan rangaistu mistään, koska "pojat ovat poikia".

Niitä samanlaisia räkänokkia, jotka eivät ehkä koskaan kasva sellaisiksi aikuisiksi ihmisiksi, jotka esimerkiksi tajuaisivat, ettei jatkuva kuvapostaaminen - milloin minkäkinlaisessa ärsyttämis- ja provosoimistarkoituksessa - kuulu vastuullisen aikuisen käytökseen.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 06.10.2017 16:38

Kas vain, [[PPPPP]
m-vaiva
 

Re: Opettajakunnassa asenneongelma poikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 06.10.2017 20:06

Kuva
Substantiivi

räkänokka

(halventava) nuori, kokematon ihminen

Tänne ei tarvitse räkänokkien tunkea, tämä on aikuisten paikka, sanoi portsari.
Räkänokastakin mies tulee, vaan ei tyhjän naurajasta. (sananlasku)


https://fi.wiktionary.org/wiki/r%C3%A4k%C3%A4nokka
Sievä Sigismund
 


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa