Palvelu ilman sanoja -mielipidekirjoitus lehdessä


Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja irmeli » 05.01.2017 10:14

Tuollaista palvelua kaipaisin esim. kampaajille. Omani olen jo opettanut siihen etten kaipaa mitään smal-talkia vaan ainoastaan hiusten leikkauksen.
irmeli
 

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja vibeke » 05.01.2017 15:42

Olisi erinomaisen miellyttävää saada asioida vaiti. Pientä hiomisen varaa tuohon vielä jäi: "Menin konttorin puolelle ja kerroin kassan takana istuvalle miehelle lyhyesti, mitä renkailleni ja vanteilleni tehdään seinän toisella puolella, ja maksoin laskun."
vibeke
 

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja pöö » 05.01.2017 16:39

Klaus Korhonen kirjoitti (HS Mielipide 3.1.), miten hienoa on, kun esimerkiksi Keski-Euroopassa kuntopolulla kohtaavat ihmiset tervehtivät toisiaan. Olen hänen kanssaan aivan samaa mieltä, ja suomalaisena olen ollut myönteisesti ihmeissäni tästä hienosta tavasta.

Samaa on kyllä havaittavissa myös esimerkiksi Lapin luontokohteissa ihan suomalaistenkin kesken. Syy lienee luontoharrastuksessa, joka kerää tervehtimistaitoisia ihmisiä puoleensa.

Silti täytyy sanoa, että olin suorastaan hurmioitunut saadessani suomalaista asiakas­palvelua pohjoishelsinkiläisessä rengasliikkeessä viime syksynä.

Saapuessani hallissa ei ollut ainoatakaan asiakasta. Viisi miestä oli puuhailemassa hallissa rengaskoneiden äärellä. En tervehtinyt heitä eivätkä he tervehtineet minua. Nostin uudet renkaani ja vanteeni hallin lat­tialle, josta miehet sanaakaan sanomatta siirsivät ne rengas­koneiden viereen ja aloittivat asennustyön – olihan itsestään selvää, että renkaat asennetaan vanteille.

Menin konttorin puolelle ja kerroin kassan takana istuvalle miehelle lyhyesti, mitä renkailleni ja vanteilleni tehdään seinän toisella puolella, ja maksoin laskun. En tervehtinyt miestä eikä mies minua.

Palattuani hallin puolelle renkaiden asennus alkoi olla valmis. Asentajat kantoivat renkaat sanaakaan sanomatta autoni tavaratilaan, ja poistuin paikalta.

Koko tapahtuma sopisi esimerkiksi Aki Kaurismäen elokuvan kohtaukseksi. Se hämmentäisi ja naurattaisi ulkomaisia katsojia. Meille seitsemälle suomalaiselle miehelle se oli täysin luonnollinen, neutraali asiakaspalvelutapahtuma, jossa kaikki saimme olla juuri niin suomalaisia kuin oikeasti olemme.

Miksi meidän suomalaisten pitää aina hävetä omaa kulttuuriamme ja tapojamme? Miksi emme voi olla ylpeitä omasta kulttuuristamme, vaikka se onkin erilainen kuin moni muu? Erilaisuushan tekee siitä arvokkaan. Tässäkin tapauksessa me kaikki noin 20–50-vuotiaat suomalaiset miehet toimimme niin kuin meistä tuntuu hyvältä ja luonnolliselta – suomalaiselta.

Timo Ikonen

Vantaa
pöö
 

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja irmeli » 05.01.2017 17:29

Oliko sulla pönttö mitään sanottavaa vai oletko vain kopioija.
Yleensä, jos kopioit jotain on siihen laitettava linkki, koskee myös sinua.
irmeli
 

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja irmeli » 05.01.2017 17:31

vibeke kirjoitti:Olisi erinomaisen miellyttävää saada asioida vaiti. Pientä hiomisen varaa tuohon vielä jäi: "Menin konttorin puolelle ja kerroin kassan takana istuvalle miehelle lyhyesti, mitä renkailleni ja vanteilleni tehdään seinän toisella puolella, ja maksoin laskun."

Itseasiassa tuota ei olisi pitänyt kertoa, kun henkilöstö olisi laittanut tekemänsä työn koneelle ja siitä laskutus olisi näkynyt.
irmeli
 

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2017 19:26

Ko. linkki on aloitusviestissä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja irmeli » 05.01.2017 19:31

Ja kaikki vähäisenkän älyn omaavat olisivat sen voineet siitä linkistä lukea. Mutta tämä on pöön tapa provosoida, koska omiin kirjoituksiinsa sillä riittää pelkkä linkki.
Kohta se taas itkee.
irmeli
 

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2017 20:18

Luulen, että kirjoitus näkyy (normaalisti) vain niille, joilla on Hesarin maksettua lukuoikeutta.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja irmeli » 05.01.2017 20:26

Mulla ei ole Hesarin lukuoikeutta ja näen sen. Enkä myöskään hyväksy sitä, että niillä joilla on lukuoikeus kopioivat tekstin tänne. En ole pummi ja mulla on myöksin varaa ostaa Hesariin lukuoikeutta, jos haluan sitä enempi lukea.
Jatkossa jätän sitten aloitukset tekemättä, saa Pöö tehdä laatualoituksiaan.
irmeli
 

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja irmeli » 05.01.2017 20:28

"Klaus Korhonen kirjoitti (HS Mielipide 3.1.), miten hienoa on, kun esimerkiksi Keski-Euroopassa kuntopolulla kohtaavat ihmiset tervehtivät toisiaan. Olen hänen kanssaan aivan samaa mieltä, ja suomalaisena olen ollut myönteisesti ihmeissäni tästä hienosta tavasta.

Samaa on kyllä havaittavissa myös esimerkiksi Lapin luontokohteissa ihan suomalaistenkin kesken. Syy lienee luontoharrastuksessa, joka kerää tervehtimistaitoisia ihmisiä puoleensa.

Silti täytyy sanoa, että olin suorastaan hurmioitunut saadessani suomalaista asiakas­palvelua pohjoishelsinkiläisessä rengasliikkeessä viime syksynä.

Saapuessani hallissa ei ollut ainoatakaan asiakasta. Viisi miestä oli puuhailemassa hallissa rengaskoneiden äärellä. En tervehtinyt heitä eivätkä he tervehtineet minua. Nostin uudet renkaani ja vanteeni hallin lat­tialle, josta miehet sanaakaan sanomatta siirsivät ne rengas­koneiden viereen ja aloittivat asennustyön – olihan itsestään selvää, että renkaat asennetaan vanteille.

Menin konttorin puolelle ja kerroin kassan takana istuvalle miehelle lyhyesti, mitä renkailleni ja vanteilleni tehdään seinän toisella puolella, ja maksoin laskun. En tervehtinyt miestä eikä mies minua.

Palattuani hallin puolelle renkaiden asennus alkoi olla valmis. Asentajat kantoivat renkaat sanaakaan sanomatta autoni tavaratilaan, ja poistuin paikalta.

Koko tapahtuma sopisi esimerkiksi Aki Kaurismäen elokuvan kohtaukseksi. Se hämmentäisi ja naurattaisi ulkomaisia katsojia. Meille seitsemälle suomalaiselle miehelle se oli täysin luonnollinen, neutraali asiakaspalvelutapahtuma, jossa kaikki saimme olla juuri niin suomalaisia kuin oikeasti olemme.

Miksi meidän suomalaisten pitää aina hävetä omaa kulttuuriamme ja tapojamme? Miksi emme voi olla ylpeitä omasta kulttuuristamme, vaikka se onkin erilainen kuin moni muu? Erilaisuushan tekee siitä arvokkaan. Tässäkin tapauksessa me kaikki noin 20–50-vuotiaat suomalaiset miehet toimimme niin kuin meistä tuntuu hyvältä ja luonnolliselta – suomalaiselta.

Timo Ikonen"

Näin tämä tektsi näkyy ilman lukuoikeuksia ja ilman kirjaantumista.
irmeli
 

Re: Palvelu ilman sanoja -mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2017 06:31

Tervehditään Sipoonkorven maastossa. Mutta ei sekään mikään ongelma ole, jos ei tervehditä.
Hilppa
 

Re: Palvelu ilman sanoja -mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.01.2017 08:51

Kyllä tuntureillakin tervehditään vastaantulija, kun samalla tarkistetaan, että toisella on kaikki kunnossa. Vaikkei sitä kysytäkään.
irmeli
 

Re: Palvelu ilman sanoja -mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja Tyy » 13.01.2017 10:53

Hurmaannuin rengasliikkeen asiakaspalvelusta – palvelu pelasi, vaikka sanaakaan ei vaihdettu
Miksi meidän suomalaisten pitää aina hävetä omaa kulttuuriamme ja tapojamme? Miksi emme voi olla ylpeitä omasta kulttuuristamme?

Julkaistu: 5.1. 2:00 , Päivitetty: 6.1. 20:23
KLAUS KORHONEN kirjoitti (HS Mielipide 3.1.),



Tuon enempää ei näe ilman lukuoikeutta.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Palvelu ilman sanoja-mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja irmeli » 13.01.2017 11:03

irmeli kirjoitti:"Klaus Korhonen kirjoitti (HS Mielipide 3.1.), miten hienoa on, kun esimerkiksi Keski-Euroopassa kuntopolulla kohtaavat ihmiset tervehtivät toisiaan. Olen hänen kanssaan aivan samaa mieltä, ja suomalaisena olen ollut myönteisesti ihmeissäni tästä hienosta tavasta.

Samaa on kyllä havaittavissa myös esimerkiksi Lapin luontokohteissa ihan suomalaistenkin kesken. Syy lienee luontoharrastuksessa, joka kerää tervehtimistaitoisia ihmisiä puoleensa.

Silti täytyy sanoa, että olin suorastaan hurmioitunut saadessani suomalaista asiakas­palvelua pohjoishelsinkiläisessä rengasliikkeessä viime syksynä.

Saapuessani hallissa ei ollut ainoatakaan asiakasta. Viisi miestä oli puuhailemassa hallissa rengaskoneiden äärellä. En tervehtinyt heitä eivätkä he tervehtineet minua. Nostin uudet renkaani ja vanteeni hallin lat­tialle, josta miehet sanaakaan sanomatta siirsivät ne rengas­koneiden viereen ja aloittivat asennustyön – olihan itsestään selvää, että renkaat asennetaan vanteille.

Menin konttorin puolelle ja kerroin kassan takana istuvalle miehelle lyhyesti, mitä renkailleni ja vanteilleni tehdään seinän toisella puolella, ja maksoin laskun. En tervehtinyt miestä eikä mies minua.

Palattuani hallin puolelle renkaiden asennus alkoi olla valmis. Asentajat kantoivat renkaat sanaakaan sanomatta autoni tavaratilaan, ja poistuin paikalta.

Koko tapahtuma sopisi esimerkiksi Aki Kaurismäen elokuvan kohtaukseksi. Se hämmentäisi ja naurattaisi ulkomaisia katsojia. Meille seitsemälle suomalaiselle miehelle se oli täysin luonnollinen, neutraali asiakaspalvelutapahtuma, jossa kaikki saimme olla juuri niin suomalaisia kuin oikeasti olemme.

Miksi meidän suomalaisten pitää aina hävetä omaa kulttuuriamme ja tapojamme? Miksi emme voi olla ylpeitä omasta kulttuuristamme, vaikka se onkin erilainen kuin moni muu? Erilaisuushan tekee siitä arvokkaan. Tässäkin tapauksessa me kaikki noin 20–50-vuotiaat suomalaiset miehet toimimme niin kuin meistä tuntuu hyvältä ja luonnolliselta – suomalaiselta.

Timo Ikonen"

Näin tämä tektsi näkyy ilman lukuoikeuksia ja ilman kirjaantumista.


Tämän siis näen ilman lukuoikeutta. Kannattaisi siis hieman poistella estoja omalta koneelta ja näkee vaikka mitä.
irmeli
 

Re: Palvelu ilman sanoja -mielipidekirjoitus lehdessä

ViestiKirjoittaja Tyy » 23.01.2017 16:20

HS:sta näkee jokusen määrän uutisia jossain aikavälissä, sen jälkeen näkee vain pienen alun ja viestin jossa kehoitetaan ostamaan lukuoikeutta. Ehkä sinun selaimesi on säädetty niin ettei se tallenna keksejä, tällöin kai noita voi lukea mielinmäärin.

HS:n maksumuuri pitäisi olla jo kaikkien tiedossa.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron