”Fin­ger­po­ri­mai­nen ratkaisu”

”Fin­ger­po­ri­mai­nen ratkaisu”

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 15.12.2016 19:10

Keskustan kunniapuheenjohtajan Paavo Väyrysen asema puolueessa on yhä epäselvempi.

Puolueen pitkäaikainen kiintotähti sai torstaina vietyä uuden Kansalaispuolueensa puoluerekisteriin. Keskustan sääntöjen mukaan puolueen jäsen ei voi kuulua toiseen puolueeseen.

Väyrynen itse kirjoitti torstai-iltapäivänä blogissaan, että hän aikoo jatkaa ”keskustan puitteissa” paikallispolitiikassa. Hän myös kirjoitti kuuluvansa europarlamentissa yhä keskustan valtuuskuntaan. Lännen Media tavoitti Väyrysen puhelimitse torstai-iltapäivänä, mutta hän oli lyhytsanainen jatkostaan keskustassa.

– Voin paikallispolitiikassa olla keskustan aktiivi. Olen Keminmaan keskustaseuran puheenjohtaja ja kunnanvaltuutettu. Minua on myös pyydetty kuntavaaliehdokkaaksi, ja harkitsen asiaa parhaillaan, Väyrynen sanoi.

Väyrysellä merkittävä äänipotti

Keskustalle tilanne on kiusallinen, sillä puolueen sääntöjä rikkovan Väyrysen erottaminen keskustasta ei ole yksinkertainen operaatio. Väyrynen on kerännyt vielä viime vuosinakin merkittäviä äänimääriä keskustalle, joten erottaminen saattaisi repiä puoluetta.

Keskusta ei voi erottaa ketään suoraan jäsenyydestään, vaan Väyrynen pitäisi erottaa siitä paikallisyhdistyksestä, johon hän kuuluu.

Paikallisyhdistys tuskin erottaa Väyrystä vastoin hänen tahtoaan, sillä hän on itse paikallisyhdistyksensä puheenjohtaja. Väyrynen kuuluu keskustaan Keminmaan keskustaseura -nimisen yhdistyksen kautta. Keskustan Peräpohjolan piirin toiminnanjohtaja Kai Puro kertoo, että Väyrynen perusti yhdistyksen 1990-luvulla.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ta ... su/746405/
Sievä Sigismund
 

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa