Mielenterveysviikko

Mielenterveysviikko

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 26.11.2016 23:30

Sievä Sigismund
 

Re: Mielenterveysviikko

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.11.2016 08:42

Oikein kynttilätapahtuma itsemurhan tehneiden muistoksi??? Itsehän kuolemansa valitsivat eikä heidän muistoksi yhtään ainutta kynttilää pidä sytyttää.
irmeli
 

Re: Mielenterveysviikko

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 27.11.2016 10:40

Laskin nopeasti, että minulla on kuusi itsemurhan tehnyttä sukulaista tai tuttavaa. Olisi pitänyt sytyttää kuusi kynttilää.

En suosittele itsemurhaa kenellekään.
Sievä Sigismund
 

Re: Mielenterveysviikko

ViestiKirjoittaja Tyy » 27.11.2016 20:06

No joo, tavallaan Irmelin ulosanti oli yllätys ja tavallaan sopii hyvin hänen täydelliseen välinpitämättömyyteensä.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Mielenterveysviikko

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.11.2016 20:10

Voi vitun neropatti.
irmeli
 

Re: Mielenterveysviikko

ViestiKirjoittaja vibeke » 28.11.2016 12:29

irmeli kirjoitti: Itsehän kuolemansa valitsivat
Eivät valinneet. Itsemurha on tuskin koskaan valinta. Ks. vaikkapa "Itsemurhat Suomessa 1987 -projekti : Toteutus, aineisto ja tutkimustuloksia". Itsemurhaan liittyy kaikenlaisia myyttejä kuten että itsemurhan tehnyt harkitsi itsemurhaa, halusi kuolla jne. Jos kuolinsyyksi on määritelty itsemurha, niin se jo itsessään saa harhaluulot liikkeelle ja ihminen saattaa jopa kysyä että "aijaa, miksihän se halusi kuolla". Eli olettaa jostain syystä, että kuollut halusi kuolla.
vibeke
 

Re: Mielenterveysviikko

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.11.2016 14:11

Minä en usko, että kenenkään kuolinsyyksi laitetaan itsemurha.
Minusta itsemurhan tehnyt valitsee helpoimman tien.
irmeli
 

Re: Mielenterveysviikko

ViestiKirjoittaja vibeke » 28.11.2016 16:05

Kyllä noihin "minun" ruumiinavauslausuntoihini ja kuolintodistuksiini on merkitty, että itsemurha.
vibeke
 


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa