Oletteko yhtään vielä ajatelleet joulua?

Oletteko yhtään vielä ajatelleet joulua?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 17.11.2016 16:34

Tavanomaiset jouluhössötykset alkavat hiljalleen. Joulumakeiset, kahvit ja teet sekä piparit, kinkut ym alkavat olla myynnissä.
Tänä jouluna ajattelin tehdä jotain erilaista. Ellei poikani ole tulossa,menen johonkin valmiiseen joulupöytään ja kotiin ostan vain jotain pientä hyvää. Mikäli hän on tulossa( en yhtään tiedä hänen suunnitelmistaan) teen kotona uuniriisipuuroa kauramaitoon ja sekametelisoppaa sekä vegaanisen lanttulaatikon ja rosollin sekä runsaan vihersalaatin. Melkein riittäisi kyllä itsellenikin.Savutofu käy kinkun tilalle ja on tosi hyvää.Kinkkua en hanki.
Mukaan venäläisiä suolakurkkuja, etikkapunajuuria ja itselleni graavilohta sekä kirjolohen mätiä.On gluteenittomia pipareita ja torttujakin Saa nähdä, kaikki on tavallaan vielä auki.
En usko, että poika on edes tulossa, käsitin, että viettää joulun kavereitten kanssa.
Yksi vaihtoehto on, että menen Turkuun, kuten pari joulua sitten...mutta vasta aaton jälkeen.
Sateentekijä
 

Re: Oletteko yhtään vielä ajatelleet joulua?

ViestiKirjoittaja pöö » 17.11.2016 17:44

Normipäivät meikäläisellä joulunakin eli se ei anna aihetta mihinkään tavallisuudesta poikkeavaan.
pöö
 

Re: Oletteko yhtään vielä ajatelleet joulua?

ViestiKirjoittaja Uni » 17.11.2016 21:01

Olen. Mietin sitä kuinka jaksan läheisiä ja pitääkö esittää tasapainoista kun kuitenkaan ei ole. Mietin kuinka jouluisen saan kodistani nyt, kun tässä on enemmän tilaa ja kuusikin voidaan tuoda sisälle.
Uni
 

Re: Oletteko yhtään vielä ajatelleet joulua?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.11.2016 00:35

Joka päivä ajattelen joulua, mutta esimerkiksi itsenäisyyspäivää en. Minulle ole joulussa ainakaan mitään erityistä ajatus t y ö t ä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko yhtään vielä ajatelleet joulua?

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.11.2016 05:13

Olen ajatellut.
Eilen asennettiin kaupungin keskustaan jouluvalot ja tänään niitä on päästy ihastelemaan. Kauniita ovat. Tietämäni mukaan joulun avaus on huomenna, jolloin valot sytytetään virallisesti ja jokin tulishow:kin on luvassa. Lauantaina on Raskaan Joulun vuoro, joten joulun saapumista juhlistetaan täällä oikein rankemman kautta.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Oletteko yhtään vielä ajatelleet joulua?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.11.2016 08:03

Aleksin joulukatu su 20.11. klo 15- http://www.visithelsinki.fi/fi/juuri-ny ... aiset-2016
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko yhtään vielä ajatelleet joulua?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.11.2016 13:42

En ole ajatellut, kun on ollut muuta. Jouluvaloja olen katsellut ja ihaillut niiden loistoa ja kauneutta.

Eli tunnepuolella on enemmänkin menty eikä niinkään ajatuspuolella.
Hilppa
 


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa