Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista


Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja sade » 13.10.2016 20:26

Toivottavasti oli vain huulivoidetta. Kysymyksessä on miljoonabisnes joten en osaa päättää mitä asiasta ajattelisin tai uskoisin.
Oli niin tai näin niin tämän hiihtäjän ura on pilalla, sääli.
sade
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja Tyy » 14.10.2016 02:04

Aika tujua rasvaa.

Ilmeisesti jotain tälläistä:
http://www.farmaciacanfora.com/en/otc-d ... 35315.html

Se vaan että kaikki huulirasvat ja muut hoitorasvat mitä minä olen käyttänyt, niin toivoisin että ne eivät ole niin jutua tavaraa, että juuri mitään ainesosia niistä imeytyisi vereen ja näkyisi vielä viikkojenkin päästä.

Mahtaakohan noiden pitoisuuksia pystyä näkemään, siis siitä näyteestä löytyneestä määrästä arvioida että paljonko sitä ainetta(ei voide vaan se anabolinen stereoidi jota voiteessa on) on käytetty. On se kyllä hyvin ikävää että jos kyse on tuosta voiteesta, että sellaisesta diskataan. Koska tuollaisen voiteen sisältämät määrät ja käyttötapa eivät tietenkään voi vaikuttaa lihasten kasvuun.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.10.2016 08:21

Tuo rasva se taitaa olla minkä Anna-Kaisa Saarinen oli hakenut eilen apteekista ja toisella puolella sitten lukee "dopingin".
En ole kyllä yhtään muuta lääkettä nähnyt joissa varoitetaan dopingista. Luulisi, että astmalääkkeissä lukisi ainakin.

Norjalainen hiihtäjä oli viime talvena aivan uskomattoman ylivoimainen. Minä uskon, että käytti huulirasvaa koko talven.
irmeli
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja sade » 14.10.2016 10:04

Ko. hiihtäjä hiihtää esim. ylämäkiä aivan järjettömällä vauhdilla ja näyttää kuin ei tuntuisi missään.
sade
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja Tyy » 14.10.2016 19:04

irmeli kirjoitti:Tuo rasva se taitaa olla minkä Anna-Kaisa Saarinen oli hakenut eilen apteekista ja toisella puolella sitten lukee "dopingin".
En ole kyllä yhtään muuta lääkettä nähnyt joissa varoitetaan dopingista. Luulisi, että astmalääkkeissä lukisi ainakin.

Norjalainen hiihtäjä oli viime talvena aivan uskomattoman ylivoimainen. Minä uskon, että käytti huulirasvaa koko talven.


En minäkään sinänsä jonkun rasvatuubin pahvipakkausta välttämättä katselisi, että mitä kaikkea jännää siinä lukee, löytyykö ohjetta hernekeitolle.

Oleellisempaa on oliko siinä itse tuubissa sitä mainintaa, sitä voi hetken ehtiä katsella. Ja siltikin se vain kertoisi sen puolesta, että kyseinen lääkäri munasi, kun ei katsonut tarkkaan. Varmaan toki tuollaiset huippu-urheilijat ja heidän lääkärinsä ovat paremmin tavallista ihmistä perillä siitä että mitä kaikkea pitää varoa.

Se ei kerro sitä onko nämä doping aineiden jämät virtsassa tulleet doping aineista vai suht tavallisesta huulirasvasta jossa on pieniä määriä sitä samaa ainetta.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.10.2016 19:13

Norja ei ole laittanut Johaugia kilpailukieltoon ja hän voisi nyt osallistua Rukan kauden avajaisiin tässä kuussa.
irmeli
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.10.2016 19:34

Tarkoittaako tuo, että norjalaiset meinaavat venkoilla?
Hilppa
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.10.2016 19:39

Norjahan se itse testasi Johaugin muttei ole ilmoittanut virallisesti testin tuloksia FISalle eli kansainväliselle hiihtoliitolle. FIS tietää vain sen mitä lehdistä voi kaikki lukea.
irmeli
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.10.2016 20:02

Minusta pelin pitäisi olla selvä, eli kun löytyy ainetta verestä -> kilpailukielto. Vaikka sitten peppuvoiteesta tahi hammastahnasta peräisin, ei väliä.
Hilppa
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.10.2016 20:05

Niin kai se yleensä on mennytkin mutta Norja ei nyt vaan teen niin.
irmeli
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja Tyy » 17.10.2016 05:31

Selkeintä mun mielestä olisi jos sen aineen määrää voitaisiin päätellä ja jos kyse on tosiaan vain tuosta rasvasta niin jättää huomioimatta.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja sade » 17.10.2016 10:02

Pelisäännöt on selkeät, varsinkin tämän tason eliittiurheilijoille sekä heidän valmentajilleen ja lääkäreilleen. Jossain mättää.
sade
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.10.2016 10:29

Tyy kirjoitti:Selkeintä mun mielestä olisi jos sen aineen määrää voitaisiin päätellä ja jos kyse on tosiaan vain tuosta rasvasta niin jättää huomioimatta.

Ymmärtääkseni doping-aineen pitoisuus ei aina ole ratkaiseva tekijä, vaan spesifisen kemiallisen yhdisteleen muoto; onko kyseessä elimistön oma hormoni tms. vai synteettinen molekyyli.
Hilppa
 

Re: Norjalainen naishiihtäjä kärähti dopingista

ViestiKirjoittaja Tyy » 18.10.2016 02:15

Hilppa kirjoitti:Ymmärtääkseni doping-aineen pitoisuus ei aina ole ratkaiseva tekijä, vaan spesifisen kemiallisen yhdisteleen muoto; onko kyseessä elimistön oma hormoni tms. vai synteettinen molekyyli.


Anaboliset steroidit ovat synteettisiä hormoonien kaltaisia aineita. Joitain kiellettyjä aineita varmaan toki on myös joita elimistö voi tuottaa itse. Esim. näiden muutaman naisurheilijan kohdalla jotka ovat interseksuaalisia. En ole ihan varma voiko kaikkia normaaleja hormooneja tuottaa keinotekoisesti tai että toimisivatko ne sellaisessa muodossa, koska rauhasten tuottamat molekylit leviävät ihan eri tavalla kuin esim. lihakseen pistetty aine.

Mutta tässä oli uutisoinnin perusteella nimenomaan anabolisesta steroidista.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa