Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.08.2016 13:10

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, minun tassujani hiertänyt asia näkyy yllä kokonaisuudessaan ja ilman silppuamisia.

Näkyy kyllä, mutta syy ei siitä selviä.

Syy on se, että Psykopatologia antoi sinun huonon siteeraustyylisi esimerkiksi hyvästä siteeraustyylistä. Sinun siteeraustyylisi ei ole hyvä eikä myöskään perusteltu, ja sellaista tyyliä ei pitäisi ainakaan suosia. Vaikkei ylläpitäjä katsoisikaan asiakseen kitkeä moista palstalta pois.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 13:24

Mirri kirjoitti:Syy on se, että Psykopatologia antoi sinun huonon siteeraustyylisi esimerkiksi hyvästä siteeraustyylistä. Sinun siteeraustyylisi ei ole hyvä eikä myöskään perusteltu, ja sellaista tyyliä ei pitäisi ainakaan suosia...

Mikä olisi sinun ehdotuksesi paremmaksi lainauksen merkintätavaksi?
Tekstin kopioiminen kokonaan ja lainauksen osoittaminen osalihavoinnilla on kovin tilaavievää.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.08.2016 14:13

Ainakin omia kirjoituksiani toivoisin siteerattavan mieluummin kokonaan (jos kerran on pakko lainata) kuin silppuamalla kirjoitus pieniksi palasiksi ja lisäämällä niiden siteerausten sekaan omia juttuja. Mutta tosiaan: läheskään aina siteeraaminen ei ole perusteltua saati pakollista; vastata ja kommentoida voi myös ilman siteeraamista.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 14:22

Mirri kirjoitti:Ainakin omia kirjoituksiani toivoisin siteerattavan mieluummin kokonaan (jos kerran on pakko lainata) kuin silppuamalla kirjoitus pieniksi palasiksi ja lisäämällä niiden siteerausten sekaan omia juttuja. Mutta tosiaan: läheskään aina siteeraaminen ei ole perusteltua saati pakollista; vastata ja kommentoida voi myös ilman siteeraamista.

Kuten jo sanoin, kokonaan lainaaminen vie kovasti tilaa, eikä kuitenkaan yksiselitteisen selkeästi kerro mitä kommentoin ja miksi.
Pakollista lainaaminen ei tietenkään ole, mutta oman oikeusturvani takia aion sitä vastedeskin tehdä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 15:23

Kyllästynyt kirjoitti:
Pakollista lainaaminen ei tietenkään ole, mutta oman oikeusturvani takia aion sitä vastedeskin tehdä.

Uhkaako täällä Joku sinun oikeuksiasi?
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 15:24

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Pakollista lainaaminen ei tietenkään ole, mutta oman oikeusturvani takia aion sitä vastedeskin tehdä.

Uhkaako täällä Joku sinun oikeuksiasi?

Kyllä. Esimerkiksi sinä.
Kerropa Sateentekijä vihdoinkin, missä minä olen väittänyt minun tapani kirjoittaa olevan paras - tai ainoa oikea?????????
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 15:30

Psykopatologia kirjoitti:... ilmaisevat, että lainaus on ydinosa kokonaisuudesta ... että kirjoittaja on ottaut "turhat veks".

Yksi mahdollisuus on lainata kokonaan ja paksuntaa ko. kohta.

Mielestäni mainitsemasi tapa on ehdottomasti pätkimistä parempi.Pätkiessähän voi ottaa juuri ne kohdat alkuperäisestä tekstistä, jotka itse haluaa. Irrottamalla pätkät kokonaisuudesta vastaaja voi manipuloida viestin sisältöä mieleisekseen irrottamalla pätkät kokonaisuudesta, sisältö saattaa muuttua huomattavasti.
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 15:42

tässä maitoketjusta malliesimerkki, millaista ja kuinka paljon tilaa vievää pätkiminen on

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:En ole missään vaiheessa yrittänyt väittää, että maidon juomisella tai juomatta jättämisellä olisi vaikutuksia elinajan pituuteen...
Mutta mihin sinä sitten viittaat terveellisyys/epäterveellisyysväitteilläsi?
Sateentekijä kirjoitti:... Ei ole pakko lukea näitä minun kirjoittamiani turhauttavia ja turhia paasaamisia...

Ei, mutta jos niitä kuitenkin lukee, lienee sallittua niitä myös kommentoida.
Sateentekijä kirjoitti:... Sitä varmaan olet yhtä mieltä, että maito on yliarvostettua eikä aikuiselle millään tavoin tarpeellista.

Vaikea sanoa, koska en ole kokenut maidonjuomisen/maitotuotteiden käytön olevan erityisen arvostettua.


Mutta mihin sinä sitten viittaat terveellisyys/epäterveellisyysväitteilläsi?

Viittaan siihen,että jos joku pitää terveellisenä juoda esim laimeaa kalkkivettä, kuten rasvatonta maitoa,josta on tarkkaan poistettu kaikki terveellinen ja kuvittelee sen olevan hyväksi, se on itsensä pettämistä.

Ei, mutta jos niitä kuitenkin lukee, lienee sallittua niitä myös kommentoida.

En käsittääkseni ole keneltäkään kieltänyt kommentointia.

Vaikea sanoa, koska en ole kokenut maidonjuomisen/maitotuotteiden käytön olevan erityisen arvostettua

No kyllähän sitä joka tuutista tuputettaan kuinka kaikkien pitäisi juoda maitoa. En vaan käsitä, miksi.
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 15:50

Vastaapa nyt vihdoinkin Sateentekijä.

Missä minä olen väittänyt, että minun tapani kirjoittaa olisi paras - tai ainoa oikea?

Lisäys klo 16:05
Ihmettelen Sateentekijän täydellistä piittaamattomuutta ja vastuunpakoilua omista väitteistään.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja vibeke » 22.08.2016 16:10

Kyllästynyt, sinulla on töitä.
vibeke
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 16:23

Voi hyvän tähden. Tämäkö nyt sitten horjutti sinun oikeusturvaasi?

Kirjoittaja Sateentekijä » 20 Elo 2016, 22:23

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
No oho, mitä settiä. Entä jos joku sanoisi sinulle saman? Olisitko mielissäsi ja kiittäisit kauniisti?

Todennäköisesti en olisi, mutta toivottavasti ymmärtäisin ottaa kritiikistä opikseni.

Sinä väität minun pyrkivän opettamaan muita, mikä ei pidä edes paikkaansa, mutta sinä pyrit jatkuvasti opettamaan minua väittämällä että sinun kirjoitustyylisi olisi se paras ainoa oikea.
Emme ole täällä mitään ala-asteisia pikkuoppilaita , joita täytyy opettaa kirjoittamaan. Yllätys yllätys; meillä jokaisella on omat aivomme joitten mukaan toimimme. Sinua en todellakaan kaipaa opettamaan mitä saan kirjoittaa ja mitä en. Jos kyse olisi sääntörikkomuksesta, ottaisin toki opikseni, mutten tuollaisesta jatkuvasta pätemisen tarpeesta tule muuta kuin kiukkuiseksi.

väittämällä että sinun kirjoitustyylisi olisi se paras ainoa oikea. siis tämä on uhannut Kyllästyneen oikeusturvaa Muutan sitten sen näin- muutan sanan väittämällä sanaan olettamalla

Siis korjattuna lause kuuluisi näin :
Sinä väität minun pyrkivän opettamaan muita, mikä ei pidä edes paikkaansa, mutta sinä pyrit jatkuvasti opettamaan minua
olettamalla että sinun kirjoitustyylisi olisi se paras ainoa oikea.

Tuntuuko tuo ilmaisu paremmalta?
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 22.08.2016 16:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 16:28

Sateentekijä,

Sinun edellisessä viestissäsi ovat siteerauksesi/lainauksesi päin pyllyä.
Korjannet nekin.

Lisäys klo 16:29
En edes oleta, että minun tapani kirjoittaa olisi paras - tai ainoa oikea.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 16:30

Kyllästynyt kirjoitti:Sateentekijä,

Sinun edellisessä viestissäsi ovat siteerauksesi/lainauksesi päin pyllyä.
Korjannet nekin.

Meni todella tyhjän vääntämiseksi.
Nyt sinä voisit pilkunviilaamisesi laittaa pyllyysi, ole hyvä. Ikävä, etten ennätä vääntää tästä asiasta enempää, pitää mennä apteekkiin.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 22.08.2016 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.08.2016 16:31

Höhlä muutos ja alunperinkin väärä ja sittemmin muutettuna edelleen outo väite. Mistä Sateentekijä voi kenenkään olettamia tietää?
Hilppa
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.08.2016 16:32

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sateentekijä,

Sinun edellisessä viestissäsi ovat siteerauksesi/lainauksesi päin pyllyä.
Korjannet nekin.

Nyt siä voisit pilkunnussimisessasi haitaa pyllyn, ole hyvä

Sateentekijä, sinä ainoastaan sekoitat asioita.
Hilppa
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 16:35

Sateentekijä kirjoitti:Nyt siä voisit pilkunnussimisessasi haitaa pyllyn, ole hyvä

Ei ole kyse pilkunnussimisesta.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 16:41

En myöskään tarvitse Hilpan "kaikumyötäilyä" kommentoidessani Kyllästyneelle.
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 16:49

Nyt kun geeniperimä-ketju on jo sotkettu, tässä vielä
yksi siteeraus vertaistukiketjusta vielä ennenkuin lähden asioilleni:
Kirjoittaja Sateentekijä » 20 Elo 2016, 17:35

En tiedä. Mutta minulle aiheuttaa suurta mielipahaa Kyllästyneen jatkuva lyttäävä tyyli. Oikeuttaako moderaattorina olo siihen, en tosiaan tiedä. Olenko muitten mielestä väärässä kaikessa mitä täällä julkaisen ja onko hän oikeassa toimessaan noin loukkaavasti?Olen erittäin näreissäni.
Tänään tuli se viimeinen pisara. Mikä ihme hänet oikeuttaa käyttäytymään noin
halveksuvasti? Emmekö me olekkaan täällä tasa-arvoisia kirjoittajia, joilla on tasavertainen oikeus kirjoittaa myös itseään kiinnostavista asioista kun ne liittyvät johonkin ketjuun? Viittaan tässä Itä-suomalaisten geeni-perimä-ketjuun , johon hänen mielestään toin ketjuun kuulumatonta viestintää linkittämällä http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/art ... det_juuret Lukekaa sieltä ja kertokaa, onko närkästykseni tyhjänpäiväistä ja linkki ketjuun kuulumaton.
Näin nätisti hän minulle kirjoitti:
Lisäksi olisi hyvä, jos itse ymmärtäisi aiheen ennen kuin ryhtyy opettamaan, opastamaan tai valistamaan muita. ( Kyllästyneen sanoja lainatakseni) En ole pyrkinyt ketään opettamaan, kuvittelin, että lainaus olisi mielenkiintoista, koska itselleni siinä artikkelissa oli paljon uutta.
Onko tämä ihan normaalia kommentointia vai toisen älyllisten kykyjen aliarviointia?


Ehkäpä Kyllästynyt kirjoittaa poissaollessani napakkaan tyyliinsä vastineen tähänkin.
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 17:09

Sateentekijä kirjoitti:Nyt kun geeniperimä-ketju on jo sotkettu, tässä vielä
yksi siteeraus vertaistukiketjusta vielä ennenkuin lähden asioilleni:
Onko tämä ihan normaalia kommentointia vai toisen älyllisten kykyjen aliarviointia?

Ehkäpä Kyllästynyt kirjoittaa poissaollessani napakkaan tyyliinsä vastineen tähänkin.

Olen jo sanonut, että pyrin kirjoittamaan viestini neutraalisti, mutta ilmeisesti tuskastumiseni sinun "soutaa-huopaa" -tyyliisi paistaa viesteissäni läpi.
Annat minulle vain kaksi vaihtoehtoa ("Onko tämä ihan normaalia kommentointia vai toisen älyllisten kykyjen aliarviointia"), ja noista kahdesta minä valitsen vaihtoehdon "ihan normaalia kommentointia".
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja vibeke » 22.08.2016 17:33

vibeke kirjoitti:Kyllästynyt, sinulla on töitä.
Millä sinut saa töihin?
vibeke
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron