Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.08.2016 17:33

Sateentekijä kirjoitti:Nyt kun geeniperimä-ketju on jo sotkettu, tässä vielä
yksi siteeraus vertaistukiketjusta vielä ennenkuin lähden asioilleni:
Kirjoittaja Sateentekijä » 20 Elo 2016, 17:35
- -
Näin nätisti hän minulle kirjoitti:
Lisäksi olisi hyvä, jos itse ymmärtäisi aiheen ennen kuin ryhtyy opettamaan, opastamaan tai valistamaan muita. ( Kyllästyneen sanoja lainatakseni) En ole pyrkinyt ketään opettamaan, kuvittelin, että lainaus olisi mielenkiintoista, koska itselleni siinä artikkelissa oli paljon uutta.
Onko tämä ihan normaalia kommentointia vai toisen älyllisten kykyjen aliarviointia?

- -

Palstalla kirjoittamisesi koskettaa muitakin kirjoittajia kuin Kyllästynyttä, joten vastaan myös vaikka et siitä pidäkään.

Jos löydät itsellesi mielenkiintoisia tietoja Google-hakukoneen avulla, se ei tarkoita, että ne olisivat uusia tai edes mielenkiintoisia jonkun toisen kirjoittajan mielestä. Joku voi hyvinkin kokea ne vain itsestäänselvyyksinä, jotka jonkun esiinkaivamina ja toistamina ovat ainoastaan rasittavia.
Hilppa
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja trisse » 22.08.2016 18:16

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ainakin omia kirjoituksiani toivoisin siteerattavan mieluummin kokonaan (jos kerran on pakko lainata) kuin silppuamalla kirjoitus pieniksi palasiksi ja lisäämällä niiden siteerausten sekaan omia juttuja. Mutta tosiaan: läheskään aina siteeraaminen ei ole perusteltua saati pakollista; vastata ja kommentoida voi myös ilman siteeraamista.

Kuten jo sanoin, kokonaan lainaaminen vie kovasti tilaa, eikä kuitenkaan yksiselitteisen selkeästi kerro mitä kommentoin ja miksi.
Pakollista lainaaminen ei tietenkään ole, mutta oman oikeusturvani takia aion sitä vastedeskin tehdä.


Minäkään en ymmärrä tuota oikeusturva-juttua täysin. Silppulainauksi(i)n vastailu on uuvuttavaa. Täytyy tarkistaa että lainaukset näkyvät oikein ja se on omiaan vetämään keskustelun pilkunnussimiseksi, putkinäköiseksi yksittäisestä sanonnasta kinaamiseksi ja narsistiseksi väännöksi isomman kuvan kustannuksella. Jos pakottaisi itsensä vastaamaan koko viestiin keskustelun taso mahdollisesti nousisi. En ymmärrä miten kenenkään oikeusturva siitä heikkenisi. Tai jos kumpikaan ei silppulainaa niin eikö kummankin oikeusturva heikkenisi sitten yhtä paljon mikä kuittaa asian?
trisse
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja trisse » 22.08.2016 18:20

Kyllästynyt kirjoitti:Vastaapa nyt vihdoinkin Sateentekijä.

Missä minä olen väittänyt, että minun tapani kirjoittaa olisi paras - tai ainoa oikea?

Lisäys klo 16:05
Ihmettelen Sateentekijän täydellistä piittaamattomuutta ja vastuunpakoilua omista väitteistään.


Teet hänet tärkeäksi tuolla jahtaamisella. Parempi jättää Hölmö omaan arvoonsa.
trisse
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja trisse » 22.08.2016 19:02

Silppulainaaminen vetää keskustelun tälläiseksi. Isomman kuvan sijasta tartutaan sanoihin ja hukataan pointti. Yllättävää että PP pitää sitä hyvänä tapana.

Silppulainaaminen vetää keskustelun tälläiseksi. Tartutaan toisten sanamuotoihin eikä nähdä metsää puilta. Silppulainaaja vetää keskustelut narsistiseksi väännöksi. Ehkä sen ei ole tarkoitus olla narsistista vääntöä mutta koska kohde kokee sen narsistisena vääntönä ja ottaa puolustusasenteen niin viimeistään silloin siitä tulee sitä.

Olen uupunut tähän keskusteluun.


Minä olen uupunut siihen ettet vastaa kysymyksiini!

Voisimmeko me käsitellä teksteissä suurempia kokonaisuuksia?


Riippuu siitä mitä tarkoitat suuremmilla kokonaisuuksilla...
Käsittääkseni emme ole varsinaisesta asiasta olleet edes eri mieltä.


Minun käsittääkseni taas olemme varsin erimielisiä...
trisse
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 19:47

="
Kyllästynyt"]Vastaapa nyt vihdoinkin Sateentekijä.

Missä minä olen väittänyt, että minun tapani kirjoittaa olisi paras - tai ainoa oikea?

Lisäys klo 16:05
Ihmettelen Sateentekijän täydellistä piittaamattomuutta ja vastuunpakoilua omista väitteistään.

trisse kirjoitti
Teet hänet tärkeäksi tuolla jahtaamisella. Parempi jättää Hölmö omaan arvoonsa.

Kyllästyneelle:
Käsittääkseni olen jo tuohon vastannut. Mitä sinä vielä haluat?

Trisselle:
Mahtaa olla kivaa yhtyä tuohon Kyllästyneen ja Hilpan laulukuoroon. Saat kerrankin tuntea /kuvitella itsesi tärkeäksi:)

-Viestiä muokattu klo20:02, korjattu kirjoitusvirheitä
-Sateentekijä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 22.08.2016 20:02, muokattu yhteensä 3 kertaa
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 19:51

vibeke kirjoitti:
vibeke kirjoitti:Kyllästynyt, sinulla on töitä.
Millä sinut saa töihin?

Vibeke, vihjaatko, että Kyllästyneen modena pitäisi tehdä muutakin kuin vääntää jostain. Eihän hän voi yhtaikaa toimia modena ja rivikirjoittajana, se on joko tai ,ei sekä että. Joten vääntäköön nyt. Minä olen oman vastineeni jo antanut enkä katso aiheelliseksi enää jatkaa jauhamista.
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 19:55

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Nyt kun geeniperimä-ketju on jo sotkettu, tässä vielä
yksi siteeraus vertaistukiketjusta vielä ennenkuin lähden asioilleni:
Kirjoittaja Sateentekijä » 20 Elo 2016, 17:35
- -
Näin nätisti hän minulle kirjoitti:
Lisäksi olisi hyvä, jos itse ymmärtäisi aiheen ennen kuin ryhtyy opettamaan, opastamaan tai valistamaan muita. ( Kyllästyneen sanoja lainatakseni) En ole pyrkinyt ketään opettamaan, kuvittelin, että lainaus olisi mielenkiintoista, koska itselleni siinä artikkelissa oli paljon uutta.
Onko tämä ihan normaalia kommentointia vai toisen älyllisten kykyjen aliarviointia?

- -

Palstalla kirjoittamisesi koskettaa muitakin kirjoittajia kuin Kyllästynyttä, joten vastaan myös vaikka et siitä pidäkään.

Jos löydät itsellesi mielenkiintoisia tietoja Google-hakukoneen avulla, se ei tarkoita, että ne olisivat uusia tai edes mielenkiintoisia jonkun toisen kirjoittajan mielestä. Joku voi hyvinkin kokea ne vain itsestäänselvyyksinä, jotka jonkun esiinkaivamina ja toistamina ovat ainoastaan rasittavia.

Enpä ole tiennyt että sinäkin olet niin ylioppinut, ettei sinun tarvitse tietää esim itä-suomalaisten geeniperimästä mitään eikä sen pohtimisessa ole sinulle mitään uutta!-

Valitan, jos olen jollain tavoin aliarvioinut sinun älyllistä lahjakkuuttasi. Mutta se aliarviointi kun näyttää olevan täällä pikemminkin sääntö kuin poikkeus.
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 20:07

Nyt kun selvisi, millaiset älyköt täällä kirjoittavat , täytyy vaan ihmetellä kuinka keskustelujen taso kuitenkin on mitä sattuu...
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.08.2016 20:22

Niinpä. Harmi kun Kaapokin on taas matkoilla, niin ei voi keskustella kenenkään kanssa seksistä. Näin dokatuilla aivoilla ei enää oikein muuhun kykene.
Ryysy
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 20:31

Ryysy kirjoitti:Niinpä. Harmi kun Kaapokin on taas matkoilla, niin ei voi keskustella kenenkään kanssa seksistä. Näin dokatuilla aivoilla ei enää oikein muuhun kykene.

Kaikki vähänkin älykkäät osaavat pysytellä täältä määräajan/ määräämättömän ajan poissa Keitä siis jää jäljelle päivittäisistä kirjoittajista? Minä ja muutama muu, yhtä "tasokas" :shock:
Ryysy, Minä olen niin huippu, etten ymmärrä, vaikka kuinka pottuillaan, luulen .
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja trisse » 22.08.2016 20:38

Sateentekijä kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Niinpä. Harmi kun Kaapokin on taas matkoilla, niin ei voi keskustella kenenkään kanssa seksistä. Näin dokatuilla aivoilla ei enää oikein muuhun kykene.

Kaikki vähänkin älykkäät osaavat pysytellä täältä määräajan/ määräämättömän ajan poissa


Siinä haaste sinullekin. Mene kivemmalle foorumille: http://www.tukiasema.org/
trisse
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.08.2016 20:41

trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Niinpä. Harmi kun Kaapokin on taas matkoilla, niin ei voi keskustella kenenkään kanssa seksistä. Näin dokatuilla aivoilla ei enää oikein muuhun kykene.

Kaikki vähänkin älykkäät osaavat pysytellä täältä määräajan/ määräämättömän ajan poissa


Siinä haaste sinullekin. Mene kivemmalle foorumille: http://www.tukiasema.org/

En tarvitse vihjailujasi enkä linkkejäsi. Osaan kyllä ihan oma-aloitteisesti käyttää nettiä ja sen tarjoamia mahdollisuuksia.
Sateentekijä
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.08.2016 20:44

Trisseltä ei ainakaan lopu bensa kesken.
Ryysy
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.08.2016 21:21

Sateentekijä, et ole vastannut Kyllästyneen kysymykseen missä hän on sanonut/väittänyt/tuonut julki/antanut ymmärtää, että hänen tapansa on ainoa oikea.
Olet ohittanut varsinaisen vastausvaiheen, joka olisi: ei missään! Vastaamisen sijaan olet lähtenyt muokkaamaan omaa väittämääsi, mikä ei koskaan johda tämän kysymyksen ratkaisemiseen, sillä Kyllästynyt ei ole koskaan sanonut mitään tuon suuntaistakaan. Jos olet hänen teksteistään saanut käsityksen, että hän ajattelee, niin kuin väität/oletat, se on puhtasti sinun tulkintaasi.
Helmenkalastaja
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.08.2016 23:07

trisse kirjoitti:Silppulainaaminen vetää keskustelun tälläiseksi. Isomman kuvan sijasta tartutaan sanoihin ja hukataan pointti. Yllättävää että PP pitää sitä hyvänä tapana...

Ei kai missään ole sanottu, että PP pitäisi tapaa hyvänä; kunhan sallii ja sietää.
Sateentekijä kirjoitti:Vibeke, vihjaatko, että Kyllästyneen modena pitäisi tehdä muutakin kuin vääntää jostain. Eihän hän voi yhtaikaa toimia modena ja rivikirjoittajana, se on joko tai ,ei sekä että...

Mutta kun se nimenomaan on sekä-että. En ole tässäkään ketjussa toiminut moderaattorina/käyttänyt valvojan oikeuksia.
Sateentekijä kirjoitti:... Joten vääntäköön nyt...

Sinäkö siitä asiasta päätät?
Sateentekijä kirjoitti:... Minä olen oman vastineeni jo antanut...

Kuten Helmenkalastaja jo totesikin: et ole.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.08.2016 10:04

Sateentekijä kirjoitti:Enpä ole tiennyt että sinäkin olet niin ylioppinut, ettei sinun tarvitse tietää esim itä-suomalaisten geeniperimästä mitään eikä sen pohtimisessa ole sinulle mitään uutta!-

Tuollaista et voi tietää etkä julistaa. Et varsinkaan palstakirjoitteluni perusteella, koska en ole keskustellut itäsuomalaisten geeniperimästä täällä.
Sateentekijä kirjoitti:Valitan, jos olen jollain tavoin aliarvioinut sinun älyllistä lahjakkuuttasi. Mutta se aliarviointi kun näyttää olevan täällä pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

En ole sinua pyytänyt aliarvioimaan (en myöskään (yli)arvioimaan) älyllistä lahjakkuuttani/lahjattomuuttani. Jospa jättäisit henkilökohtaiset arvioinnit minusta sekä vihjailut niiden tekemisestä tekemättä.
Hilppa
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja vibeke » 23.08.2016 10:28

Sateentekijä kirjoitti:
vibeke kirjoitti:
vibeke kirjoitti:Kyllästynyt, sinulla on töitä.
Millä sinut saa töihin?

Vibeke, vihjaatko, että Kyllästyneen modena pitäisi tehdä muutakin kuin vääntää jostain. Eihän hän voi yhtaikaa toimia modena ja rivikirjoittajana, se on joko tai ,ei sekä että. Joten vääntäköön nyt. Minä olen oman vastineeni jo antanut enkä katso aiheelliseksi enää jatkaa jauhamista.
En vihjaa, vaan sanon suoraan. Minusta Kyllästyneen pitäisi hoitaa työnsä. Olen vuorokauden jo odottanut. Ei liity tähän ketjuun millään tavalla. Tulin tänne vain siksi, kun näin, että Kyllästynyt on täällä täydessä vauhdissa samaan aikaan, kun ei hoida töitään.
vibeke
 

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.08.2016 10:32

vibeke kirjoitti:En vihjaa, vaan sanon suoraan. Minusta Kyllästyneen pitäisi hoitaa työnsä. Olen vuorokauden jo odottanut. Ei liity tähän ketjuun millään tavalla. Tulin tänne vain siksi, kun näin, että Kyllästynyt on täällä täydessä vauhdissa samaan aikaan, kun ei hoida töitään.

Mikähän työ on nyt tekemättä?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.08.2016 11:10

Hilppa kirjoitti:Palstalla kirjoittamisesi koskettaa muitakin kirjoittajia kuin Kyllästynyttä, joten vastaan myös vaikka et siitä pidäkään.

Jos löydät itsellesi mielenkiintoisia tietoja Google-hakukoneen avulla, se ei tarkoita, että ne olisivat uusia tai edes mielenkiintoisia jonkun toisen kirjoittajan mielestä. Joku voi hyvinkin kokea ne vain itsestäänselvyyksinä, jotka jonkun esiinkaivamina ja toistamina ovat ainoastaan rasittavia.
(lihavointi minun)

Pitäisikö jättää itsestä kiinnostavilta tuntuvat nettilöydöt laittamatta palstalle muiden nähtäviksi, jottei se joku toinen kirjoittaja, jonka mielestä löydöt ovat itsestäänselvyyksiä, rasittuisi?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Itä-suomalaisten geeni-perimä sui generis

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.08.2016 12:14

Foorumilla esiintyvää viisautta ja tiedon tasoa ei ole helppo yliarvioida? Lähdetään siitä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron