Yleistämisestä

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 16:07

Hip ja hop ja viesti pois,
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 10.08.2016 16:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 16:19

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:Nytkö ekaa kertaa kuulit Helmenkalastajan vakiintuneen lempinimen?!

Ensimmäinen responssisi on yleensä rasittuminen muiden oletetusta tyhmyydestä, dementiasta tai muusta megalomaniasta. Ei pieneen sievän päähäsi sattunut putkahtamaan, että "Hyvä kirjoitus helmikseltä." olisi ylenmyydentuntoisuutta osoittava toteamus henkilöstä, joka hallitsee kirjoittamisen jo ihan ammattinsakin puolesta. Minusta tuollainen kommentti on naurettava ja loukkaava, koska hän edustaa kirjoittamisen ehdotonta kärkeä. Eikä sellaisen henkilön tekstistä voi kannustavasti todeta, kuten jollekin toiselle vähemmän huolellisesti ja harvemmin kirjoittamisessaan onnistuvalle "hyvä kirjoitus yy:ltä".

Kerrankin Hilpan kanssa samoilla linjoilla.
Trissen möläytykset tulevat varmaan täydestä sydämestä, eivät useinkaan ajatuksella ja siksi ovatkin useimmiten ihan käsittämättöntä tuubaa.
Minun mielestäni Helmenkalastaja nykyjään kirjoittaa tänne harvoin, mutta silloin kun sen tekee , se on täyttä asiaa. .Trissenkin olisi syytä ottaa oppia eikä kuitata sanomalla "hyvä kirjoitus"
Itse tiedän syyllistyneeni tuohon otsakkeen kertomaan asiaan useinkin, vaikka ,kuten kirjoitinkin, olen yrittänyt moista välttää.

PP.lle taas kiitos kun on valppaana kuten aina
Psykopatologia kirjoitti:
Sateentekijä: Kirjoitat hyvin asiasta mitä harvoin tulee itse ajatelleeksi.

Helmenkalastajan kirjoitushan oli ainakin osin responssia asiaan, jota itse tulet harvoin ajatelleeksi.

Huonessani kaikuu..
Sateentekijä
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.08.2016 16:47

PAIKALLAOLIJAT
Yhteensä 19 käyttäjää paikalla :: 3 rekisteröitynyttä, 3 piilotettua ja 13 vierailijaa (Tieto perustuu viimeisen 5 minuutin aikana olleisiin aktiivisiin käyttäjiin)

Tulisi olla: PAIKALLAOLIJAT
Yhteensä 19 käyttäjää paikalla :: 3 rekisteröitynyttä, 3 piilotettua ja 13 vierailijaa (Näistä 2 juopunutta)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 16:50

Psykopatologia kirjoitti:PAIKALLAOLIJAT
Yhteensä 19 käyttäjää paikalla :: 3 rekisteröitynyttä, 3 piilotettua ja 13 vierailijaa (Tieto perustuu viimeisen 5 minuutin aikana olleisiin aktiivisiin käyttäjiin)

Tulisi olla: PAIKALLAOLIJAT
Yhteensä 19 käyttäjää paikalla :: 3 rekisteröitynyttä, 3 piilotettua ja 13 vierailijaa (Näistä 2 juopunutta)

Kuka sinun lisäksesi? Trisse?
Sateentekijä
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja vibeke » 10.08.2016 16:52

En ymmärrä aloitusta. Siispä muutama kysymys.
Helmenkalastaja kirjoitti:On onnetonta, jos joku ei koe olevansa riittävän vakuuttava puhuessaan vain omasta puolestaan.
Onko sinulla skenaario, että tänne saattaa joskus tulevaisuudessa kirjoittaa joku, joka ei koe olevansa riittävän vakuuttava puhuessaan vain omasta puolestaan? Vai onko tänne mielestäsi kirjoittanut joku, joka jne.? Jos on, niin kuka? Voisitko puhua siitä, mistä puhut?

Helmenkalastaja kirjoitti:On halpamaista ja ala-arvoista lytätä joku 'kaikkien' nimissä.
Onko sinulla skenaario, että tänne saattaa joskus tulevaisuudessa kirjoittaa joku, jokalyttää jonkun kaikkien nimissä? Vai onko tänne mielestäsi kirjoittanut joku, joka jne.? Jos on, niin kuka? Voisitko puhua siitä, mistä puhut?

Helmenkalastaja kirjoitti:hartaasti toivon, että jätettäisiin arviot muiden, kantansa ilmoittamattomien ajatuksista julkistamatta.
Samat kysymykset. Skenaario? Vai joku teki mielestäsi noin? Jos, niin kuka? Mistä puhut?

Helmenkalastaja kirjoitti:Ja kun jostakin omasta harkitsemattomasta kirjoituksesta tulee kritiikkiä, siihenkin olisi syytä suhtautua vastuullisesti: tarkastella onko kyseinen kritiikki aiheellista ja tarpeen tullen muuttaa käytöstään.
Samat kysymykset. Spekuloitko sinä, että jos joku kirjoittaisi ensin harkitsemattomasti ja saisi kritiikkiä, niin siihen tulisi mielestäsi suhtautua niin ja noin? Vai puhutko sinä jostain jo tapahtuneesta tapauksesta, jossa mielestäsi joku kirjoitti harkitsemattomasti ja sai kritiikkiä? Kuka, missä, mitä? Tarkoitatko, että ei suhtautunut vastuullisesti? Tarkoitatko, että ei tarkastellut, onko kritiikki aiheellista? Tarkoitatko, että ei muuttanut käytöstään, vaikka olisi ollut mielestäsi tarpeen? Kuka? Missä? Mitä?

Helmenkalastaja kirjoitti:Enhän minä, mutta kun ne muut / No ehkä olen syyllistynyt, mutta niinhän me kaikki -tyyppiset venkoilut ovat lapsellisia ja osoittavat vastuun pakoilua.
Samat kysymykset. Spekuloit tulevaisuutta? Vai puhut jostain tapahtuneesta? Mistä? Joku mielestäsi venkoili ja pakoili vastuuta? Kuka? Millä kirjoituksellaan?

Miksi et kirjoita suoraan? Tekstisi ymmärtää vain sellainen, joka jo valmiiksi tietää, mistä puhut. Minä en.
vibeke
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 16:59

Vibeke, minusta vaikuttaa siltä, ettet tavoittanut Helmenkalastajan "sanomaa"
Kuten hän selvästi ilmaisi, hän ei halua yksilöidä ketään. Kirjoitus oli yleisluontoista toteamusta siitä miten täällä toimitaan. Tai muutamat toimivat.Näin ainakin minä sen käsitin.

Oman mielipiteen ilmaisu kaikkien nimissä ei ole asianmukaista kirjoittelua.
Jos minä esim sanon, että vibeke ja kaikki muutkin ovat samaa mieltä jostain kanssani, se on muitten mielipiteitten aliarvioimista sekä uskottelua, että kaikki täällä ovat kanssani samaa mieltä.
Sateentekijä
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 17:31

Tämän ketjun aloitusviestinkin voisi tulkita yleistykseksi. Se kohdistuu tämän foorumin aktiivikirjoittajiin yleisesti.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 20:04

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:Nytkö ekaa kertaa kuulit Helmenkalastajan vakiintuneen lempinimen?!

Ensimmäinen responssisi on yleensä rasittuminen muiden oletetusta tyhmyydestä, dementiasta tai muusta megalomaniasta. Ei pieneen sievän päähäsi sattunut putkahtamaan, että "Hyvä kirjoitus helmikseltä." olisi ylenmyydentuntoisuutta osoittava toteamus henkilöstä, joka hallitsee kirjoittamisen jo ihan ammattinsakin puolesta. Minusta tuollainen kommentti on naurettava ja loukkaava, koska hän edustaa kirjoittamisen ehdotonta kärkeä. Eikä sellaisen henkilön tekstistä voi kannustavasti todeta, kuten jollekin toiselle vähemmän huolellisesti ja harvemmin kirjoittamisessaan onnistuvalle "hyvä kirjoitus yy:ltä".


Hyvällä kirjoituksella en tarkoittanut kielellisesti täydellistä tekstiä vaan tekstiä jonka ajatuksista olen samaa mieltä. Ikävä että olen käynyt hermoihisi.
trisse
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 21:25

Kaipa olisin voinut kirjoittaa pidemmin mutten jotenkin jaksa nykyään. Silti haluan osallistua välillä toimintaanne ja siksikin kirjoitin eilen tuon kommentin ettei antaisi kuvaa että tulen tänne vain riitelemään. Aika harvoin ketään kehun tai kiittelen ja ehkäpä se ei ylipäänsä sovi tyyliini jos kehunikin vain suututtavat. Liet oikeasti vihainen siitä miten Sateentekijään suhtaudun mutta tämän toiminta on mielestäni ollut ala-arvoista. Ja on väsyttävää että hänen kanssaan kaikki keskustelut menevät off topic -väittelyiksi ja kaikki jutut joutuu selventämään moneen kertaan. Enkä vain minä vaan te muutkin mitä täältä olen näitä ketjuja lukenut.
trisse
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 22:22

trisse kirjoitti:Kaipa olisin voinut kirjoittaa pidemmin mutten jotenkin jaksa nykyään. Silti haluan osallistua välillä toimintaanne ja siksikin kirjoitin eilen tuon kommentin ettei antaisi kuvaa että tulen tänne vain riitelemään. Aika harvoin ketään kehun tai kiittelen ja ehkäpä se ei ylipäänsä sovi tyyliini jos kehunikin vain suututtavat. Liet oikeasti vihainen siitä miten Sateentekijään suhtaudun mutta tämän toiminta on mielestäni ollut ala-arvoista. Ja on väsyttävää että hänen kanssaan kaikki keskustelut menevät off topic -väittelyiksi ja kaikki jutut joutuu selventämään moneen kertaan. Enkä vain minä vaan te muutkin mitä täältä olen näitä ketjuja lukenut.

Trisse, älä nyt jaksa taas asettaa itseäsi jollekin jalustalle ja vetää tuota settiä- kaikki muutkin täällä ovat sanoneet sitä ja tätä- Syyllistyt juuri parhaillaan siihen,mistä Helmenkirjoittajan avauksessa oli kyse.
Yrität vetää kaikki muut samaan soppaan mitä keittelet.Et ilmeisesti edes huomaa miten ala-arvoisesti itse olet käyttäytynyt.
EWt sinä ole lainkaan niin älykäs kuin muka annat ymmärtää. Ihan tavallinen pissapää olet ,jolla on neste kohonnut jostäin käsittämättömästä syystä yli hiusrajan.

P.S: Jos "toimintaan osallistuminen" on edellä nähtyä tasoa, en ainakaan minä koe menetyksenä sitä, jos vaikka harventaisit käyntejäsi täällä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 10.08.2016 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 22:26

Kyllä tajuan että teen sitä ajoittain. PP mainitsi siitä vastikään myös. Siksikin tuo oli mielestäni hyvä kirjoitus (vaikka hilppa haukkuikin minut kommentistani). Mutta tuo oli myös niistä teksteistä mitä muut ovat sinulle tällä viikolla kirjoitelleet eli konkreettisesti ilmaisseet mielipiteitään mm. hilppa. Keskitytään me tuohon ketjuun johon vastasin äsken. Siellä on suurimmat keskustelunaiheet.
trisse
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 22:30

Keskitytään vaan vertaistukiketjuun. Sinnehän olet noita kultajyviäsi jaellut.
Turha näillä on jokaista ketjua pilata.
Sateentekijä
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 22:48

Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:PAIKALLAOLIJAT
Yhteensä 19 käyttäjää paikalla :: 3 rekisteröitynyttä, 3 piilotettua ja 13 vierailijaa (Tieto perustuu viimeisen 5 minuutin aikana olleisiin aktiivisiin käyttäjiin)

Tulisi olla: PAIKALLAOLIJAT
Yhteensä 19 käyttäjää paikalla :: 3 rekisteröitynyttä, 3 piilotettua ja 13 vierailijaa (Näistä 2 juopunutta)

Kuka sinun lisäksesi? Trisse?


Kirjoitan iltaisin koska olen äärimmäinen iltaihminen. En siksi että olisin silloin aina kännissä. (Selvennän vaan kun en ymmärtänyt tuota PP:n kommenttia että kohdistuiko se jotenkin minuun.)
trisse
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.08.2016 22:54

Mirri kirjoitti:Tämän ketjun aloitusviestinkin voisi tulkita yleistykseksi. Se kohdistuu tämän foorumin aktiivikirjoittajiin yleisesti.

Oletkohan ymmärtänyt yleistämisen oikein?
1. laajentaa jokin havainto, päätelmä tms. koskemaan muita tai kaikkia samanlaisia tapauksia; tehdä yksittäistapausten perusteella yleisiä päätelmiä; antaa jllek yleinen pätevyys. Tutkimustulos, jota ei voida aineiston pienuuden vuoksi yleistää. Yleistäen voidaan sanoa, että – –.

Mitä minä siis olen yleistänyt ja koskemaan ketä?

Aluksi toin julki, että noin viidestätoista käyttäjästä minulla on käytettävissäni enemmän dataa. Siksi rajasin ryhmän. Jos joku muu käyttäjä sai tai saa jotakin kirjoituksestani, niin sekin on ihan ookoo. En kirjoittanut kenestäkään nimeltä mainiten vaan aivan yleisellä tasolla täällä(kin) havaitsemastani ilmiöstä. En halunnut osoittaa ketään sormella, ei se ole minun asiani. Kirjoitukseni oli tarkoitus olla herättelevä. Missään en ole myöskään sanonut, että sanottavani koskisi ryhmän kaikkia jäseniä. Kukin voi omalla kohdallaan arvioida, koskeeko se häntä...

Vibeke, ei haittaa, vaikka et ymmärtäisikään. En lähde nimeämään ketään enkä mitään.

Kiitos, Trisse, kehuista. Ymmärsin ne kyllä juuri niin kuin tarkoititkin. Luettuani Hilpan vastauksen siihen ihmettelin hetken kysymysmerkkiä. Sitten tulkitsin hänen kiinnittävän sinun huomiosi siihen, että olit kirjoittanut nikkini pienellä alkukirjaimella, mutta ei se sitten niin ollutkaan. Minä koen netissä saamani lempinimet tosi mukavina eikä minua haittaa vähääkään, että niitä käytetään (nykyään enää tosin vain Helmistä ja Tuuve joskus hookoota).
Helmenkalastaja
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Katla » 10.08.2016 23:20

Helmis aloitti ketjun, koksa häntä ärsytti yleistäminen. Johtui varmaan siitä, kun sanoin Sateentekijälle, että me olemme ystäviäsi. Eli olisi pitänyt sanoa, minä haluan olla ystäväsi. Kaikki ei halua. Sitten pillastui Tristan, -että miksi kissi nuoleskelee Sateentekijää. Minusta tuntui, että Sateentekijä katui aidosti ilkeyksiään Psykopatologia kohtaan ja halusin vain sanoa, että älä nyt suotta murru, pahempaakin on sanottu. Tosin sen jälkeen Sateentekijä sanoikin vielkin pahemmin Psykopatologille, joka kopsasi sanotun erikseen muistiin. Eli asia käsitellään uudelleen. Yritin vaan lohduttaa murheista Sateentekijää, mutta eikun uutta paskaa kirjoitti psykolle. On tää kanssa sellaista Showta, ettei meinaa perässä pysyä.
Katla
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 23:25

Helmenkalastaja pelkäätkö sinä Trisseä?

n->t
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 11.08.2016 00:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.08.2016 23:37

Kissi, katsopa milloin minä olen aloittanut tämän ketjun ja vertaa sitä siihen, milloin sinä kirjoitit viestisi Sateentekijälle...

Hilppa, en pelkää, miksi ihmeessä pelkäisin? Trissellä lyö aika ajoin yli, mikä on valitettavaa. Olen sen hänelle henkilökohtaisestikin muistaakseni joskus sanonut.
Muina aikoina hän on kuitenkin mielestäni yksi mielenkiintoisimmista kirjoittajista täällä. Yli täällä lyö aika ajoin useammallakin kirjoittajalla. Ja täytyy sanoa, etten ole koskaan ymmärtänyt Trissen mätkimistä hänen elämäntapansa vuoksi.
Helmenkalastaja
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 23:47

Helmenkalastaja kirjoitti:- -
Hilppa, en pelkää, miksi ihmeessä pelkäisin? Trissellä lyö aika ajoin yli, mikä on valitettavaa. Olen sen hänelle henkilökohtaisestikin muistaakseni joskus sanonut.
Muina aikoina hän on kuitenkin mielestäni yksi mielenkiintoisimmista kirjoittajista täällä. Yli täällä lyö aika ajoin useammallakin kirjoittajalla. Ja täytyy sanoa, etten ole koskaan ymmärtänyt Trissen mätkimistä hänen elämäntapansa vuoksi.

Kai saa kysyä? Vai onko sekin kielletty? Näet siis jonkinlaisen ihailtavan avantgardismin vastaan vanhoillisrepublikaanit?
Hilppa
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Katla » 10.08.2016 23:51

Helmis. Sinä aloitit tämän ketjun 10.9 Eli kirjoitit viestisi seuraavana päivänä.

.Kissi » 09.9.2016 23:01
Hyvät yöt. Ei mitn. hätää Sateentekijä. Kirjoitellaan, ei tarvia hävetä, kyllähän täällä kaikenlaista puhellaan ja sinäkin mahdut joukkoon ja olet ystävämme. Tsemppiä vaan, huomenna on jo uusi päivä ja uudet jutut!
.Kissi
Siksi ajattelin, että Helmis kai ärsyyntyi 9.9 viestistäni, JOKA OLI YLEISTYSTÄ. Noinko se meni, Helmis?
Katla
 

Re: Yleistämisestä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 23:54

.Kissi kirjoitti:Helmis aloitti ketjun, koksa häntä ärsytti yleistäminen. Johtui varmaan siitä, kun sanoin Sateentekijälle, että me olemme ystäviäsi. Eli olisi pitänyt sanoa, minä haluan olla ystäväsi. Kaikki ei halua. Sitten pillastui Tristan, -että miksi kissi nuoleskelee Sateentekijää. Minusta tuntui, että Sateentekijä katui aidosti ilkeyksiään Psykopatologia kohtaan ja halusin vain sanoa, että älä nyt suotta murru, pahempaakin on sanottu. Tosin sen jälkeen Sateentekijä sanoikin vielkin pahemmin Psykopatologille, joka kopsasi sanotun erikseen muistiin. Eli asia käsitellään uudelleen. Yritin vaan lohduttaa murheista Sateentekijää, mutta eikun uutta paskaa kirjoitti psykolle. On tää kanssa sellaista Showta, ettei meinaa perässä pysyä.

No sekoita nyt vielä tätä' soppaa enemmän sinäkin.Erikseen kopsattu haistattamiseni oli syynä siihen,että ketju sulettiin yön ajaksi.
Minä olin vilpittömästi pahoillani, mutta Trisse sai minut suuttumaan uudestaan. Hänellä on sellaiseen ihan ilmiömäinen kyky. Tänä iltana hän on jatkanut vittuilujaan milloin missäkin ketjussa. Minuun kohdistettuja epäasiallisuuksia en ole purematta niellyt. Kuten tiedät, jos minua ärsyttää yli tietyn pisteen, saatan sanoa paljonkin sellaista, mikä olisi saanut jäädä sanomatta.
Mutta sepä siitä. Huomenna matkustan todennäköisesti Turkuun ja jätän tämän helevetin paikan mielestäni. Hyvää yötä:)
Sateentekijä
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron