Muistutuksia protokollasta

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 23:06

Psykopatologia kirjoitti:Sinähän olet esittänyt minusta halventavia kommentteja.

Näytä minulle yksikin esimerkki siitä, missä olen esittänyt ammattiisi kohdistuvia halventavia kommentteja!
Se myönnettäköön, että olen suutuksissani syyttänyt sinua sovinistisiaksi yms, mutta ammattitaitoosi en koskaan ole puuttunut enkä sitä aliarvioinut. Se olisikin varsin moraalitonta ja kunniaa loukkaavaa.
Sateentekijä
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.07.2016 07:24

Minun ammatti on poronhoitaja, joten kaikki poroihini liittyvät paskanjauhanta on ammattinii halveksimista.

ps vähennetty halveksuntaa osoittava pätkä
irmeli
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.07.2016 09:43

Taidatte olla protokollaan orientoituneita ihmisiä.
Hilppa
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.07.2016 10:55

Ehdottomasti ainakin minä sitä olen. Kaikkein tärkeintä nettikeskusteluissa minulle just on orientoitua protokollaan.
irmeli
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.07.2016 11:07

Kuva
Fingerpori HS 28.7.2016

Tässä korrelaatti on täysin oikein.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.07.2016 16:42

Hilppa kirjoitti:Taidatte olla protokollaan orientoituneita ihmisiä.

Olen yleisorientoitunut.
Erityisen orientoitunut olen seikkoihin jotka koskevat omaa itseäni.
Asiaton, alatyylinen arvostelu kohdistettuna persoonaani, ammattiini tai muuhun itseäni koskevaan seikkaan aiheuttaa aina vastareaktion. Näin siitäkin huolimatta, että vanha , hyväksi havaittu sanonta kuuluu-: Viisaampi vaikenee-. Siinä mielessä minulta puuttuu viisautta.
Sateentekijä
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 15:21

Psykopatologia kirjoitti:Muistutuksia protokollasta

Pääsääntöisesti viestiksi ei riitä pelkkä viite; oheen tulee laittaa myös viestin otsikko (ja mahdollisesti muutakin tärkeää).

Aloitusviestiin - jos se on lainaus - tulee merkitä ko. lainaus-viestin otsikko sellaisena kuin se on ko. kirjoituksessa esitetty. Ko. viite laitetaan mieluummin kirjoituksen alkuun otsikon alle (ei kirjoituksen loppuun). Ketjun aloittaja voi merkitä ketjun otsikoksi muunkin kuin lainatun viestin otsikon.

Jos lainattu viesti on teos (esimerkiksi itsenäinen blogi), kirjoittajan nimen tulee olla esillä mahdollisine päivämäärineen.

PDF-tiedostoihin tulee merkitä sivumäärä ja videoihin niiden kesto (päiväkirjoissa ei tarvitse).

Poistan kelvottomat viestit.
______________________________

Suositus on, että lainauksen jälkeen ei jätetä tyhjää väliä vaan aloitetaan heti seuraavalta riviltä.

25.7.2016 10:13
Jos aloitusviesti on lainaus, aloitukseen ei pidä laittaa omia jorinoita, joiden on parempi olla uudessa, erillisessä viestissä.

Jos viestiin tulee täydennyksiä eikä välissä ole muita viestejä, voi olla hyvä lisätä tarkennukset yms. muokkaustoiminnolla kernaammin kuin uudella viestillä.

Nostan tämän ketjun esille, kun toisessa ketjussa tuli artikkelien lainaus puheeksi.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja vibeke » 11.08.2016 16:24

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Jos aloitusviesti on lainaus, aloitukseen ei pidä laittaa omia jorinoita, joiden on parempi olla uudessa, erillisessä viestissä.
Nostan tämän ketjun esille, kun toisessa ketjussa tuli artikkelien lainaus puheeksi.
Ei tuossa käsketä rykäisemään artikkeleita ilman saatesanoja. Sen sijaan tuossa sanotaan, että saatesanat pitäisi kirjoittaa erilliseen viestiin.
vibeke
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 16:57

Vibeke, ok.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.08.2016 19:30

Muistuttaisin myös siitä, että (aloitus)viestissä olisi hyvä toistaa ketjun otsikko ainakin silloin, kun aloitusviesti on omaa tekstiä. Toisin sanoen otsikkoa ei edellytetä tunnetuksi. tämän ketjun aloitusviestissä on toiminut tässä kuvatulla tavalla.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.08.2016 21:14

Ihan julkinen ilmoitusluontoinen asia. Koska ylläpito on ainoastaan välinpitämätön ja sallii muutamilta kirjoittajilta ihan mitä tahansa, pyydän nyt poistamaan nimimerkkini palstalta. Täällä ei ole kenenkään terveellistä olla. En halua tulla muutaman täällä ilkkuvan kaltaiseksi. Oman mielenterveyteni kannalta ainoa oikea teko on poistua. PP Poista siis nikkini sekä kirjoitukseni. Kiitos.
Sateentekijä
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.08.2016 13:15

Pahoittelen, jos olen jotain laiminlyönyt; kuitenkin asianmukaista(kin) moderointia luulen tehneeni (ehkä jälkikäteen). - Minusta kiistelit trissen kanssa sairauksien nimikkeistä ("Vaihdevuosissa"), ja trisse kyseli, missä asioissa olette siis erimielisiä. Tässä vaiheessa et vastannut trissen kysymykseen vaan päästit pirun irti.

Nimimerkin poistopyynnöissä yleinen linja on ollut, että yleisen puolen viestit kuitenkin jäävät.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja irmeli » 12.08.2016 20:39

HMMMMMMMMMMMMMMMMM ette kai ole riidelleet ilman minua?
irmeli
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.08.2016 23:00

Ei sota yhtä naista kaipaa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 18:33

Kyllästynyt kirjoitti:Ei sota yhtä naista kaipaa.

Jos sattuisi kaipaamaan, ilmestyin iloksenne näin lyhyen lepojakson jälkeen. Voin korjata omaa käyttäytymistäni sekä välttää muutamia ihmisiä, katsotaan miten alkaa sujua.
Toin tiedän että täällä osataan kiitettävästi sotia ilman minuakin. Missäpä ei.
Sateentekijä
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.08.2016 18:37

Taisi olla Kyllästyneen viesti minulle, koska kirjoitti sen mun viestini jälkeen.

Ilman tappelua meni pari päivää................
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 14.08.2016 18:43, muokattu yhteensä 2 kertaa
irmeli
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 18:41

irmeli kirjoitti:Taisi olla Kyllästyneen viesti minulle, koska kirjoitti sen mun viestini jälkeen.
Ilman tappelua meni pari päivää................

Aivan unohdin, myös sinä olet sitten tästedes minulle ilmaa, se on helpompaa kaikille täällä,
hyvää vointia!
Sateentekijä
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.08.2016 18:42

Kiitos, päivän paras juttu.
irmeli
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 18:45

Näinpä täällä on tällä hetkellä kolme iloista ihmistä! Eikö ole mukavaa kun voi tuottaa iloa tällä tavoin!
Sateentekijä
 

Re: Muistutuksia protokollasta

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.08.2016 18:46

Sateentekijä kirjoitti:Aivan unohdin, myös sinä olet sitten tästedes minulle ilmaa, se on helpompaa kaikille täällä,
hyvää vointia!
irmeli
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron