Ostovoima kasvaa mutta vienti ei vedä

Ostovoima kasvaa mutta vienti ei vedä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.06.2016 10:57

Kuva

Talous 5.6.2016 klo 15:51 Tytti Sulander http://yle.fi/uutiset/helpotusta_pian_l ... un/8932269

Helpotusta pian luvassa: Ostovoima kasvaa ensi vuonna, talous lähti jo kasvuun

Kilpailukykysopimus ja veroale yhdessä nostavat suomalaisten ostovoimaa ensi vuonna. Elinkeinoelämän tutkimuslaitos arvioi ostovoiman kasvavan kansantalouden kannalta runsaat puoli prosenttia uusien työpaikkojen myötä. Taantumavuosista huolimatta kotimainen kulutus on jo nyt kovempaa kuin ennen talouskriisiä.
(- -)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostovoima kasvaa mutta vienti ei vedä

ViestiKirjoittaja pöö » 06.06.2016 14:10

Itse asiassa nykyinen talousjärjestelmä on henkitoreissaan ja se pätee ihan maailmanlaajuisesti.
pöö
 

Re: Ostovoima kasvaa mutta vienti ei vedä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.06.2016 14:56

Ymmärsin kirjoituksen niin, että "talouskasvu" on (ollut) paljolti sitä, että ihmiset tuhlaavat rahaa ja että talouskasvun onnistunut kasvu jatkossa edellyttää uusien työpaikkojen muodostumista. - Vienti ei kai vielä ole lähtenyt kunnolla vetämään.

Ihmettelen edelleen aiemminkin esittämääni: Miksi tuhlaus olisi hyväksi Suomelle? - Itse pyrin säästämään.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostovoima kasvaa mutta vienti ei vedä

ViestiKirjoittaja pöö » 07.06.2016 21:17

Todennäköisesti euro ja dollari korvataan kulta- tai hopeakantaan sidotuilla valuutoilla.
pöö
 

Re: Ostovoima kasvaa mutta vienti ei vedä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.06.2016 21:40

Kyllä miullekkin muutama kulta-tai hopeakolikko kelpaisi. Laittaisin säästöön pahan päivän varalle. Onhan minulla noita erilaisia juhlarahoja , sadan markan hopeakolikoita muutama kappale. Niitten arvo kuulemma nousee vuosien mittaan. Voi saada sellaisesta yhdestä vanhasta sadan markan juhlarahasta hyvinkin pian 500 euroa. Näin minulle ainakin kerrottiin.
En minä niitä ainakaan vielä myy, säästän vaikka pojalleni perinnöksi.
Sateentekijä
 

Re: Ostovoima kasvaa mutta vienti ei vedä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.06.2016 22:50

Talous 7.6.2016 klo 9:10 | päivitetty 7.6.2016 klo 9:30 http://yle.fi/uutiset/suomen_viennin_al ... ta/8936161
Suomen viennin alavire jatkui huhtikuussa – 11 prosenttia pudotusta viime vuodesta
Suomen kauppatase oli huhtikuussa 225 miljoonaa euroa alijäämäinen. Etenkin EU:n ulkopuolelle suuntautuva vienti laski huhtikuussa.
(- -)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostovoima kasvaa mutta vienti ei vedä

ViestiKirjoittaja pöö » 08.06.2016 22:20

Ja tilanne on edelleen maailmanlaajuinen, ei vain Suomen ongelma. Matti Apunen menee Bilderberg-kokoukseen saamaan ohjeita kuinka ruuvia kiristetään edelleen lisää.
pöö
 


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron