Waltti-matkakortti

Waltti-matkakortti

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2016 16:40

Jos ymmärsin lukemani oikein, uudella Waltti-kortilla voi maksaa bussimatkan monessa kaupungissa, ja kaupungeittain vaihtelevaiset lippujärjestelmät ovat jäämässä pois. Olisihan se näppärää, jos yksi ja sama matkakortti kävisi usean kaupungin bussiliikenteessä.

Jopa niinkin suuret kaupungit kuin Tampere ja Turku ovat ottamassa Waltin käyttöön.
http://waltti.fi/
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Waltti-matkakortti

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.11.2016 19:20

Ostin tänään Waltti-kortin. Se on kätevä: bussimatkat reilusti kertamaksua halvempia, eikä kortille ladattu arvo vanhene satunnaisellakaan käyttäjällä. Aiemmat vaihtoehdot kertamaksun lisäksi esimerkiksi Hämeenlinnassa olivat kuukauden voimassa oleva kausikortti ja kolme kuukautta voimassa oleva 44:n matkan kortti.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Waltti-matkakortti

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2016 19:28

Waltti-kortista taas asiaa... Olen tästä historiallisesta bussikorttiuutuudesta niin tohkeissani, että aina välillä kerron, miten olen hyötynyt sen olemassaolosta.

Kävin eilen Waltti.fi -sivustolla lataamassa kortilleni lisää arvoa. Tänään ajattelen, että onneksi latasin lisää, koska ikinä ei tiedä milloin pitää päästä reissaamaan toisessa kaupungissa.
Toisin sanoen, kun enemmän tai vähemmän kiireessä ryntään pikkukaupunkiin nimeltään Hämeenlinna, minun ei tarvitse miettiä, onko kukkarossa sopivaa rahaa paikallisbussiin tai onko minulla riittävästi rahaa ostaa jostakin - ties mistä - jokin matkakortti. Waltti-kortti hoitaa kaiken, kunhan minä vain muistan huolehtia, että siinä on arvoa jäljellä. Lataamisen lisäksi pääsen katsomaan netistä korttini maksukyvyn.

Tavallaan pikkujuttu, mutta tositilanteessa on iso ilo, että lompakossa on sen pikkukaupungin paikallisliikenteeseen kelpaava voimassa oleva bussikortti aina kun tulee tarvetta.

Tässä tämänhetkiset Waltti-kaupungit:
http://waltti.fi/palvelut-asiointi/

Tuli vielä mieleeni... Toistaiseksi en tiedä käykö sama kortti noissa kaikissa kaupungeissa. Netissä ostaessani minun piti valita kaupunki, jossa matkustamiseen olen ostamassa arvoa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Waltti-matkakortti

ViestiKirjoittaja pöö » 29.11.2016 11:33

Just , taas kaupunkehin tarkoitettu vaan ei ilmeisesti toimisi maaaseudulta matkustettaessa kaupunkiin koska tästä suhaavat ohi pitkän linjan bussit Helsingistä Rovaniemelle. Onnibussi onneksi kulkee onneksi ohi tästäkin.
pöö
 


Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa