Gauss'ilainen kellokäyrä

Re: Gauss'ilainen kellokäyrä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.07.2016 22:42

Psykopatologia kirjoitti:Katsastusinssin kokeessa oli vain yksi kysymys: "Onhan autossa moottori?" Turhapurokin läpäisi. On selvää, että tuollaisessakaan kokeessa ei voi soveltaa gauss'ilaista arviointia.

Binomijakauma. Läpi tahi ei läpi.
Hilppa
 

Re: Gauss'ilainen kellokäyrä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.07.2016 22:53

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Ennen vanhaa vanhat olivat ylpeitä vanhuksia. Nyt heitä pitää kutsua joksikin ikäihmisiksi.
Minä en usko, että kukaan vanhus elää just elämänsä parasta aikaa.

Sitähän sinä et pysty kenenkään puolesta sanomaan.

Täytyy olla ollut aika erikoinen elämä, jos se vanhana on parhaimmillaan. Esimerkiksi joillain vangeilla, jotka ovat istuneet 40 vuotta, voisi olla noin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gauss'ilainen kellokäyrä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.07.2016 23:02

Psykopatologia kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Ennen vanhaa vanhat olivat ylpeitä vanhuksia. Nyt heitä pitää kutsua joksikin ikäihmisiksi.
Minä en usko, että kukaan vanhus elää just elämänsä parasta aikaa.

Sitähän sinä et pysty kenenkään puolesta sanomaan.

Täytyy olla ollut aika erikoinen elämä, jos se vanhana on parhaimmillaan. Esimerkiksi joillain vangeilla, jotka ovat istuneet 40 vuotta, voisi olla noin.

Mielestäni eläkeikää on arvostettu Suomessa siitä lähtien, kun eläkkeitä on maksettu työtä tekeville. Raskaan työuran jälkeistä helpompaa elämää monet odottivat kuin kuuta nousevaa.
Hilppa
 

Re: Gauss'ilainen kellokäyrä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.08.2016 01:14

Psykopatologia kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Ennen vanhaa vanhat olivat ylpeitä vanhuksia. Nyt heitä pitää kutsua joksikin ikäihmisiksi.
Minä en usko, että kukaan vanhus elää just elämänsä parasta aikaa.

Sitähän sinä et pysty kenenkään puolesta sanomaan.

Täytyy olla ollut aika erikoinen elämä, jos se vanhana on parhaimmillaan. Esimerkiksi joillain vangeilla, jotka ovat istuneet 40 vuotta, voisi olla noin.

Itse kukin kokee huippuhetkensä yksilökohtaisina. Jos esimerkiksi on takana 28 vuotta avioliittoa, josta iso osa ollut vähemmän "huippua" itse ainakin voin sanoa eläväni tällä hetkellä elämäni parhainta aikaa

Tottakai noita huippuja on ollut, työ, avio, perhe, kaikki se, mikä kuuluu ns." normaaliin"
elämänkulkuun,ne ovat olleet huippuja joita ilman elämäni olisi varmasti paljon tyhjempää.
Jokaisella on omat elämän huippunsa, tai ainkin olettaisin niin.
Jos minä nyt koen eläväni vapaana ja itsenäisenä , aikuisen lapsen äitinä, elämäni parhainta aikaa , mistä tai keneltä se on pois?
Sateentekijä
 

Re: Gauss'ilainen kellokäyrä

ViestiKirjoittaja irmeli » 01.08.2016 07:31

Aivan niin kuin tässäkin vaan sinusta puhuttaisiin. Minä puhun yleisesti vanhuksista enkä sinusta.
Minä lapsettomana voisin kuvitella ihmisen elävän elämänsä parasta aikaa silloin kun lapset ovat pieniä ja kotona. Eikä silloin, kun lapset ovat isoja ja muuttaneet pois kotoa.
irmeli
 

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa